Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Πράσινο φως» για τη Γραμμή 4 του μετρό
Φωτογραφία αρχείου / Eurokinissi
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Πράσινο φως» για τη Γραμμή 4 του μετρό

  • A-
  • A+
Με προσφυγή που απορρίφθηκε, ο όμιλος Μυτιληναίου ζητούσε τον αποκλεισμό των ελληνικών τεχνικών εταιρειών, οι οποίες, με βάση την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού την περίοδο 2004-2008, είχαν σχηματίσει καρτέλ και είχαν κάνει συζητήσεις πριν από τη διενέργεια διαγωνισμών για έργα.

Μετά από μαραθώνιες δικαστικές διενέξεις, που κράτησαν περισσότερο από δύο χρόνια, με τη χθεσινή απόφαση του ΣτΕ ανοίγει ο δρόμος για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, με προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ.

Θα ξεκινά από το άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι, θα διέρχεται από πυκνοδομημένες γειτονιές, όπως η Κυψέλη, τα Εξάρχεια και το κέντρο της Αθήνας, για να φτάσει ώς την περιοχή Γουδή. Τις επόμενες ημέρες, οι αρμόδιες υπηρεσίες της Αττικό Μετρό θα ξεκινήσουν το άνοιγμα των τεχνικών και στη συνέχεια των οικονομικών προσφορών, ενώ υπολογίζεται ότι –μετά τις... συνήθεις ενστάσεις– τα έργα θα ξεκινήσουν στα τέλη του 2020.

Η απόφαση του ΣτΕ, που δεν έχει ακόμη καθαρογραφεί, αποκτά ιδιαίτερη σημασία για το σύνολο των διαγωνισμών για δημόσια έργα. Με την προσφυγή που απορρίφθηκε, ο όμιλος Μυτιληναίου ζητούσε τον αποκλεισμό των ελληνικών τεχνικών εταιρειών οι οποίες, με βάση την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού την περίοδο 2004-2008, είχαν σχηματίσει καρτέλ και είχαν κάνει συζητήσεις πριν από τη διενέργεια διαγωνισμών για έργα.

Εμπλεκόμενες ήταν σχεδόν όλες οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, που αποδέχθηκαν το πόρισμα της Επιτροπής και συμφώνησαν στην καταβολή των προστίμων. Είχε προηγηθεί άλλη απόφαση του ΣτΕ, με την οποία επικυρώθηκε η απόφαση των υπηρεσιών της Αττικό Μετρό για αποκλεισμό της προσφοράς της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Vinci για τη Γραμμή 4, λόγω ελλείψεων.

Επειτα από αυτές τις εξελίξεις, διεκδικητές του μεγαλύτερου κατασκευαστικού προγράμματος του μετρό είναι δύο κοινοπραξίες: η ελληνική «Αβαξ» με τις Gella και Alstom Transport και ο όμιλος της «Ακτωρ» με τις Ansaldo και Hitachi Rail Italy.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πράσινο φως από το ΣτΕ για τη γραμμή 4 του Μετρό
Κανονικά αναμένεται να προχωρήσει ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του μετρό, από Άλσος Βεΐκου μέχρι Γουδή, μετά την απόρριψη των προσφυγών από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Πράσινο φως από το ΣτΕ για τη γραμμή 4 του Μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανησυχία για τον σταθμό Ελικώνος
Οι πληροφορίες ότι ενδέχεται να ακυρωθεί ο διαγωνισμός στο πρώτο τμήμα της γραμμής 4 –όπου εντάχθηκε το 2018 ο σταθμός Ελικώνος– προκαλεί τη δυσφορία των κατοίκων που ζουν στους λόφους και ταλαιπωρούνται στις...
Ανησυχία για τον σταθμό Ελικώνος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑπελευθερώΣτΕ τη θέα προς την Ακρόπολη
Ασπίδα προστασίας της Ακρόπολης αλλά και των οικιστικών ζωνών γύρω από μνημεία όρθωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), το οποίο συνεδρίασε για να εκδικάσει σε ολομέλεια τις δύο υποθέσεις με τη δόμηση στην...
ΑπελευθερώΣτΕ τη θέα προς την Ακρόπολη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλαλούμ με το παρκάκι δίπλα στον «Ευαγγελισμό»
Ενα... ορφανό παρκάκι υπάρχει στο κέντρο της πρωτεύουσας. Πρόκειται για την όαση πρασίνου 12.500 τετραγωνικών ανάμεσα στο Νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» και τη λεωφόρο Βασ. Σοφίας, που διεκδικούν Μονή Πετράκη και...
Αλαλούμ με το παρκάκι δίπλα στον «Ευαγγελισμό»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τρεις μνηστήρες για τη γραμμή 4 του μετρό
Αρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της νέας γραμμής του μετρό της Αθήνας, που θα ξεκινά από το Αλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι, θα διατρέχει πυκνοδομημένες περιοχές, όπως η Κυψέλη και...
Τρεις μνηστήρες για τη γραμμή 4 του μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
8 μνηστήρες για τα πρόδρομα έργα
Με το... αριστερό ξεκινούν τα έργα για την κατασκευή της νέας γραμμής του μετρό της Αθήνας. Για πρώτη φορά στην κατασκευή του, που ξεκίνησε το 1992, θα προηγηθούν οι πρόδρομες εργασίας στο τμήμα των 13 χλμ. με...
8 μνηστήρες για τα πρόδρομα έργα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας