Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Λύση (;) από το παρελθόν
EUROKINISSI / ΤΡΙΑΝΤΟΣ ΝΙΚΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Λύση (;) από το παρελθόν

  • A-
  • A+
Η κυβέρνηση επιστρέφει στην αρχιτεκτονική πρόταση του 2014 προσδοκώντας ότι το ΚΑΣ θα εισηγηθεί θετικά ● Παράθυρο για το 2023 (εξαιρώντας τον συγκεκριμένο σταθμό) αφήνει η ανάδοχος εταιρεία αρκεί «να βιαστούν οι αρμόδιοι» ● Στη συμπρωτεύουσα σήμερα ο πρωθυπουργός, αοριστολογεί ο Ν. Ταχιάος, την Κεντροαριστερά της πόλης υποδεικνύει ως υπεύθυνη των δεινών «γαλάζιος» βουλευτής.

Ολοταχώς προς τα πίσω, στην αρχιτεκτονική λύση που είχε εγκριθεί από το ΚΑΣ (συνδυασμός δύο προτάσεων) το... 2014 (16/1) προσανατολίζεται η νέα διοίκηση της «Αττικό Μετρό» («Α.Μ.») και μάλιστα με διαδικασίες - εξπρές αφού, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές της «Εφ.Συν.», έχει ήδη παραγγελθεί σε μεγάλο γραφείο και η μελέτη των στατικών. Θυμίζουμε ότι η λύση προέβλεπε την απόσπαση των αρχαιοτήτων και την επανατοποθέτησή τους σε ποσοστό 85%.

Δεν είναι λίγοι αυτοί που συνδυάζουν τις κινήσεις αυτές της «Α.Μ.» και με τη δημοσιοποίηση της επιστολής της αναδόχου κοινοπραξίας (AIASA), επιστολή η οποία χθες χρειάστηκε αρκετές «διευκρινίσεις» προκειμένου να... μην παρεξηγηθούν τα συμπεράσματα και κυρίως να μη βρεθεί εκτεθειμένη η κυβέρνηση, πόσο μάλλον που σήμερα θα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και μετά τις συσκέψεις που θα έχει στο ΥΜΑΘ θα πρέπει να πει κάτι στους Θεσσαλονικείς μετά την τροπή που πήραν τα πράγματα μετά τις εξαγγελίες του για λειτουργία του Μετρό το 2023.

Το σχέδιο της κυβέρνησης, πάντως, καθίσταται διαρκώς και καθαρότερο. Προχωρά τα σχέδια του 2014, αυτά θα πάνε στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο καλυμμένα με τον μανδύα της επιστροφής των αρχαιοτήτων και, θεωρώντας βέβαιο ότι αυτό το όργανο εύκολα (;) θα βγάλει θετική απόφαση, θα έχει να σκέφτεται μόνο τις προσφυγές πολιτών στο ΣτΕ, εναντίον όμως των οποίων θα κινήσει τον μιντιακό στόλο, κατηγορώντας τους «εχθρούς» της πόλης που δεν θέλουν να προχωρήσει κανένα έργο.

Η χθεσινή αλληγορική γενικολογία του προέδρου της «Αττικό Μετρό» Νίκου Ταχιάου είναι χαρακτηριστική: «Κακώς ενοχοποιείται η απόσπαση των αρχαίων από τον σταθμό Βενιζέλου.

Σε καμία περίπτωση δεν κινδυνεύει η ακεραιότητα των ευρημάτων περισσότερο απ’ ό,τι θα το διακινδύνευε η in situ παραμονή», αφού με το νέο σχέδιο -που δεν περιέγραψε- «είναι σίγουρο ότι δεν θα υπάρξουν καθιζήσεις» οι οποίες -εννοεί- θα υπήρχαν αν έμεναν στη θέση τους οι αρχαιότητες. Αυτά από το βήμα της ημερίδας που διοργάνωσε η εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής».

Δηλώσεις... ανωνύμων

Μετά πάντως τις χθεσινές επισημάνσεις της «Εφ.Συν.» -ότι με την επιστολή της η ανάδοχος κοινοπραξία προσδιορίζει σε κάθε περίπτωση τη λειτουργία του Μετρό στο... 2025, αν και το Μετρό μπορεί να λειτουργήσει από το 2022 χωρίς τον σταθμό της Βενιζέλου- η κοινοπραξία ένιωσε την ανάγκη να «ξεκαθαρίσει» τη θέση της, με δηλώσεις ανώνυμων (;) στελεχών της σε τοπική ιστοσελίδα (voria.gr) οι οποίοι δηλώνουν ότι «το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι εφικτό να παραδοθεί τον Απρίλιο του 2023, εφόσον όμως βιαστούν οι αρμόδιοι, βάλουν μια τάξη στο χάος των μελετών ειδικά για τον σταθμό Βενιζέλου και δώσουν επιτέλους εντολή κατασκευής».

Εννοείται ότι μια ανώνυμη δήλωση δεν έχει καμιά αξία, ιδίως σε σχέση με γραπτό κείμενο που φέρει υπογραφές, ωστόσο λειτουργεί επικοινωνιακά και κυρίως καταπραϋντικά... Απομένει η ενοχλητική λεπτομέρεια ποιον χρόνο εννοεί η ανώνυμη πηγή όταν ζητά επιτακτικά «να δώσουν επιτέλους εντολή» για να προλάβουμε το 2023. Είναι πράγματι εντυπωσιακή η χρήση της κρυπτογραφίας στη δημόσια ανταλλαγή μηνυμάτων αναδόχου και κυβέρνησης.

Αλλά είναι επίσης πολύ σοβαρό το θέμα -και δεν αναδεικνύεται όπως πρέπει- το ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να έχει μετρό από το 2022 χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου (2021 σύμφωνα με την προηγούμενη διοίκηση της Α.Μ.) ενώ τώρα η λειτουργία του μετατίθεται ήδη στο 2023, χωρίς οι νέοι σχεδιαστές να μπαίνουν στον κόπο έστω να πουν αν η λειτουργία θα είναι στις αρχές ή τέλος της χρονιάς.

Χθες πάντως ο βουλευτής της Ν.Δ., γραμματέας στο υπουργείο Μεταφορών στην κυβέρνηση Σαμαρά, πρωτοστάτης στον αγώνα για την απόσπαση των αρχαιοτήτων, υπέδειξε ως αιτία των κακοδαιμονιών της Θεσσαλονίκης την αντιπαράθεση «μιας μειοψηφίας με αστική προέλευση σε κεντρικές κεντροδεξιές επιλογές σχετικές με τις υποδομές της πόλης.

Μάλιστα, η μειοψηφία αυτή ορισμένες φορές γίνεται πλειοψηφία αθροιζόμενη έμμεσα ή άμεσα με την Κεντροαριστερά στη Θεσσαλονίκη». Οχι, τον εξοστρακισμό τους δεν τον ζήτησε...

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Πίσω στις εποχές της στασιμότητας κινδυνεύει να επιστρέψει το έργο του Μετρό αν η κυβέρνηση, η Αττικό Μετρό και η ΑΚΤΩΡ δεν εγγυηθούν για τη συνέχισή του, ειδικά μετά και τις 40 απολύσεις εργαζομένων
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Κόλλησε» ξανά το μετρό
Γόρδιος δεσμός το μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο μάλλον δεν θα δει φως ούτε με μια γενναία πολιτική απόφαση. Ενώ η κυβέρνηση εμφανίζεται να πλησιάζει σε λύση, ώστε το έργο να ξεκολλήσει, έξι φορείς της πόλης...
«Κόλλησε» ξανά το μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φωνές κατά Ζέρβα για τα αρχαία
Μέλη του Συλλόγου Υπαλλήλων του υπουργείου Πολιτισμού Βορείου Ελλάδος, ο οποίος δεν κλήθηκε στη συνεδρίαση, διαμαρτυρήθηκαν έντονα στον δήμαρχο, ζητώντας να παραμείνουν τα ευρήματα στη θέση τους.
Φωνές κατά Ζέρβα για τα αρχαία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι Θεσσαλονικείς ζητούν ξεκάθαρες απαντήσεις για το μετρό
Η «Εφ.Συν.» επιχειρεί να εξηγήσει πόσο ολέθρια θα είναι για την καθημερινότητα και την ιστορία της πόλης η απόσπαση των αρχαιοτήτων και η μετάθεση της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου για το... 2025
Οι Θεσσαλονικείς ζητούν ξεκάθαρες απαντήσεις για το μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο κατάλογος χώρεσε μόνο τους «δικούς μας»
Η πρωτοβουλία του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα να οργανώσει ανοιχτή συζήτηση για την τύχη των αρχαιοτήτων του σταθμού μετρό της Βενιζέλου, πυροδότησε διαμαρτυρίες καθώς ο κατάλογος όσων επισήμως καλούνται,...
Ο κατάλογος χώρεσε μόνο τους «δικούς μας»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το κόστος των αρχαίων στη Βενιζέλου και η «λύση» Ταχιάου
Τι κι αν διαρρήγνυαν τα ιμάτιά τους οι πολέμιοι των αρχαιοτήτων εδώ και εφτά χρόνια ότι «λύση δεν υπάρχει, τελεία και παύλα», ο νυν πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Νίκος Ταχιάος έβαλε το ζήτημα σε άλλη βάση. Καθαρά...
Το κόστος των αρχαίων στη Βενιζέλου και η «λύση» Ταχιάου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας