Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Λαγκαδάς - Περαία με ΚΤΕΛ
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ /ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Λαγκαδάς - Περαία με ΚΤΕΛ

  • A-
  • A+

Tα ΚΤΕΛ περικυκλώνουν τον ΟΑΣΘ... Με τα λεωφορεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών να ξεμένουν καθημερινά το ένα πίσω από το άλλο, τον διαθέσιμο στόλο να περιορίζεται και τη νέα διοίκηση να μην μπορεί να δώσει το φιλί της ζωής, μοιάζει μονόδρομος η ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου σε κάποιον άλλον.

Το ένα τρίτο

«Εντός των επόμενων μηνών θα παραχωρήσουμε μέρος του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ», παραδέχτηκε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝ.ΑΛΛ., Χάρη Καστανίδη.

Σύμφωνα με τον υπουργό, πολύ σύντομα πρόκειται να υπογραφεί το σχέδιο της σύμβασης με το οποίο θα παραχωρηθεί το 1/3 του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης με χαμηλότερο κόστος μάλιστα, ενώ την ίδια στιγμή ο πρόεδρος του τοπικού ΚΤΕΛ, Στέφανος Τσώλης, επιβεβαιώνει στην «Εφ.Συν.» την πρόθεση «να γίνουμε ο φορέας πάνω στον οποίο θα βασιστεί η συγκοινωνία».

Σε αυτή τη φάση, για τον κ. Τσώλη, στόχευση του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης είναι να εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο περιφερειακά, δηλαδή ανατολικά (Περαία, Επανομή, Μπαξές κ.λπ.) και δυτικά (προς Λαγκαδά, Ευαγγελίστρια, Χρυσαυγή κ.λπ.), όπως γινόταν πριν από μερικές δεκαετίες.

Για το μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης ανέφερε στην «Εφ.Συν.» ότι «είναι μια πρόκληση και το έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας, αλλά θα το δούμε μετά δύο - τρία χρόνια, αφού λειτουργήσει το μετρό και εφόσον η κυβέρνηση αποφασίσει να προχωρήσει σε σχετικό διαγωνισμό».

Εισιτήριο 1 ευρώ

Βεβαίως, ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση του κ. Καστανίδη στη Βουλή για το αν θα παραμείνει κρατικοποιημένος ο ΟΑΣΘ, δεν έκρυψε τις προθέσεις της κυβέρνησης της Ν.Δ.

Ανέφερε πως «ο ευρωπαϊκός κανονισμός δεν είναι εύκολος, μιλά για δημόσιες συγκοινωνίες μόνο για την Αττική» και συμπλήρωσε πως «ήδη έχουμε όχληση, δεν γνωρίζουμε αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρήσει ότι θα εξαιρεθεί και η Θεσσαλονίκη».

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Μεταφορών τις οποίες επιβεβαιώνει ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Στέφανος Τσώλης, το κόστος του εισιτηρίου θα παραμείνει στο 1 ευρώ που είναι και σήμερα, ωστόσο για να συμβεί αυτό αναπόφευκτη είναι η επιδότηση του εισιτηρίου από το κράτος με ποσό το οποίο ακόμη δεν έχει συμφωνηθεί.

Εντύπωση ωστόσο προκαλεί η ετοιμότητα του ΚΤΕΛ να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις. Ετσι, έχει ήδη προμηθευτεί 25 λεωφορεία αστικού τύπου για να εξυπηρετεί τις έξι γραμμές δυτικά, όπως είχε συμφωνηθεί από την εποχή Σπίρτζη ακόμη, πριν από λίγους μήνες δηλαδή, και σε σύμπραξη των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Σερρών και Κιλκίς είναι έτοιμο να προμηθευτεί άλλα 120 τέτοια λεωφορεία που θα τεθούν σε κυκλοφορία στις αρχές του νέου έτους εφόσον η σύμβαση έχει υπογραφεί ώς τον Φλεβάρη του 2020.

Οι εργαζόμενοι

«Κάθετα αντίθετοι» με την ανάθεση δρομολογίων του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ εμφανίζονται οι εργαζόμενοι του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών, με τον πρόεδρό τους, Δημήτρη Τσερμενίδη, να καταγγέλλει την υπό συζήτηση πρόταση.

«Η ανάθεση των έξι γραμμών στα ΚΤΕΛ από τον κ. Σπίρτζη κοστίζει 5.000.000 ευρώ τον χρόνο και το νέο σχέδιο του κ. Καραμανλή άλλα 18.000.000€ ετησίως, δηλαδή σύνολο 23.000.000 ευρώ. Με τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να προχωρήσουν στην επισκευή και στη μερική αντικατάσταση λεωφορείων του ΟΑΣΘ ώστε ο οργανισμός να είναι ένα πρότυπο συγκοινωνίας», δήλωσε.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κραυγή αγωνίας από τα ΚΤΕΛ
Τραγικές εργασιακές συνθήκες και ένα ιδιότυπο νομοθετικό κενό που πλήττει εργαζόμενους και επιβάτες στα ΚΤΕΛ καταγγέλλει η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ) σε ανοικτή επιστολή της.
Κραυγή αγωνίας από τα ΚΤΕΛ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αντί για εξωτερική περιφερειακή... fly over σε μακέτα!
Μπορεί ο υπουργός υποδομών και μεταφορών Κώστας Καραμανλής να μίλησε στη Θεσσαλονίκη για ένα από τα «πιο εμβληματικά, πρωτοποριακά και τεχνολογικά αξιοθαύμαστα έργα που θα κατασκευαστούν στη χώρα μας τα...
Αντί για εξωτερική περιφερειακή... fly over σε μακέτα!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
Βλέποντας ότι έρχεται ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ η Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών-Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης επανέρχεται αύριο Σάββατο με κινητοποίηση διαμαρτυρίας.
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει
Την ώρα που οι Θεσσαλονικείς συνωστίζονται στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κόντρα στα υγειονομικά πρωτόκολλα, η διοίκηση αποδεικνύει ότι κατανόησε πλήρως τα μαθήματα του δασκάλου της: της κυβέρνησης.
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
Ομορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος... είναι ο ΟΑΣΘ στα μάτια του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, «ανακάλυψε» νέα λεωφορεία.
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: ο Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων
Λιγότερα από 250 (!) λεωφορεία κυκλοφόρησαν χθες στην πόλη, τα περισσότερα δε εξ αυτών χωρίς θέρμανση, πολλά ακινητοποιούνται λόγω βλαβών ενώ αμέτρητες είναι οι κλήσεις διαμαρτυρίας.
ΟΑΣΘ: ο Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας