Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αλλαγές σε 12 γραμμές λεωφορείων του ΟΑΣΑ
ΕUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αλλαγές σε 12 γραμμές λεωφορείων του ΟΑΣΑ

  • A-
  • A+

Kαταργήσεις δρομολογίων, «σπάσιμο» γραμμών και αλλαγές διαδρομών με σημείο αναφοράς σταθμούς του μετρό αλλά και του προαστιακού περιλαμβάνει το πρώτο «πακέτο» αλλαγών στα λεωφορεία, που ανακοίνωσε χθες ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) και θα τεθεί σε εφαρμογή από την ερχόμενη Δευτέρα (14/10).

Πρόκειται για αλλαγές σε 12 γραμμές, οι οποίες στηρίχτηκαν σε στοιχεία από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, παρόλο που τα λεωφορεία παρουσιάζουν χαμηλό ποσοστό επικύρωσης και επομένως η καταγεγραμμένη επιβατική κίνηση δεν είναι πάντα αξιόπιστη.

Ερωτήματα προκαλεί το «ψαλίδισμα» γραμμών κορμού, που συνδέονται με πληροφορίες για είσοδο των ΚΤΕΛ Αττικής σε αυτή την ενότητα των δημόσιων συγκοινωνιών, αλλά και την αναβάθμιση του ρόλου του ιδιωτικοποιημένου προαστιακού.

Ορισμένες γραμμές κινούνται σχεδόν παράλληλα με το δίκτυο του μετρό, αλλά τα λεωφορεία έχουν τη δυνατότητα να κάνουν πιο συχνά στάσεις και να καλύπτουν περισσότερες γειτονιές, ενώ υπάρχουν επιβάτες που για διάφορους λόγους δεν θέλουν να μπουν στο μετρό.

Θετικά αναμένεται να λειτουργήσει το «σπάσιμο» μεγάλων γραμμών, που λόγω του μήκους τους δεν παρουσιάζουν αξιοπιστία δρομολογίων.

Η αποδοτικότητα πάντως όλων των αλλαγών θα δοκιμαστεί στην πράξη, αφού οι συγκοινωνιολόγοι έχουν από χρόνια υπολογίσει ότι οι πολίτες στρέφονται στη χρήση του ΙΧ στην καθημερινή διαδρομή τους σπίτι-δουλειά αν χρειάζονται περισσότερες από δύο μετεπιβιβάσεις.

Μείωση του στόλου

Βασικό στοιχείο που έλαβε υπόψη του ο ΟΑΣΑ είναι η συνεχής μείωση του στόλου των λεωφορείων, αλλά και των οδηγών που αποχωρούν με συνταξιοδότηση.

Υπολογίζεται ότι στη διάθεση των Οδικών Συγκοινωνιών (ΟΣΥ) βρίσκονται περίπου 900 λεωφορεία σε καθημερινή βάση, αφού ένας μεγάλος αριθμός οχημάτων μένει στα αμαξοστάσια για επισκευές ή έχει αποσυρθεί λόγω «ηλικίας», ενώ το προσωπικό από το 2011 έχει μειωθεί κατά 1.453 άτομα, με αποτέλεσμα να ακυρώνονται δρομολόγια, παρά τις περικοπές που γίνονται στα προγράμματα.

Από τις αλλαγές που έγιναν, οι έξι αφορούν κατάργηση γραμμών. Συγκεκριμένα καταργούνται οι λεωφορειακές γραμμές:

▪ Τερψιθέα-Αργυρούπολη-Σύνταγμα (165), καθώς ένα μέρος των επιβατών εξυπηρετείται από τη γραμμή Αγιος Δημήτριος-Κάτω Ηλιούπολη-Αργυρούπολη-Τερψιθέα (164) και την τοπική συγκοινωνία του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης. Αυτό όμως σημαίνει ότι οι επιβάτες που θέλουν να φτάσουν ώς το Σύνταγμα πρέπει να συνεχίσουν με το μετρό.

▪ Αγιος Δημήτριος-Ελληνικό (155), γιατί παρουσιάζει χαμηλή επιβατική κίνηση και εκτιμάται ότι οι πολίτες που φτάνουν στον σταθμό του μετρό μπορούν να εξυπηρετηθούν από άλλες γραμμές.

▪ Πλατεία Κουμουνδούρου-Κολωνάκι-Αγορά (100), που είναι κυκλική, αλλά παρουσιάζει χαμηλή κίνηση. Ο ΟΑΣΑ εκτιμά ότι οι επιβάτες θα εξυπηρετηθούν από άλλες γραμμές, που βεβαίως δεν καλύπτουν τη συγκεκριμένη διαδρομή.

▪ Πλατεία Κουμουνδούρου- Ασπρόπυργος (Γ16), με πρόβλεψη ότι οι ανάγκες θα καλυφθούν από τη γραμμή 866 που συνδέει τον Ασπρόπυργο με τον σταθμό του μετρό στην Αγία Μαρίνα.

▪ Πανόραμα-σταθμός προαστιακού (713), που εξυπηρετεί τα Ανω Λιόσια και προβλέπεται να καλυφθεί από τη γραμμή Β12 (Οδός Μάρνη-Ανω Λιόσια).

▪ Χαλάνδρι-Εθνική Αμυνα (404), που συνδέει τους ομώνυμους σταθμούς του μετρό, γιατί έχει χαμηλή κίνηση και οι επιβάτες μπορούν να εξυπηρετηθούν από άλλες γραμμές (402, Α5 και Β5), καθώς και την τοπική συγκοινωνία του Δήμου Χαλανδρίου.

Περικοπές

Σε άλλες τρεις γραμμές γίνονται περικοπές στη διαδρομή τους. Συγκεκριμένα:

● Ακαδημίας-Αγιος Κοσμάς (Β2) θα τερματίζει στον σταθμό του μετρό Συγγρού-Φιξ.

● Ανάκασα-πλατεία Βάθη (Γ10) θα φτάνει ώς τον σταθμό του Ηλεκτρικού στα Κάτω Πατήσια.

● Ζωφριά-σταθμός Αττική (711) θα φτάνει ώς τον σταθμό του προαστιακού στα Ανω Λιόσια, ενισχύοντας την ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

«Σπάνε» επίσης άλλες δύο γραμμές και συγκεκριμένα:

▪ Περισσός-Ακαδημία-Μεταμόρφωση (054) που θα δώσει τη θέση της σε άλλες δύο, Περισσός-Λαμπρινή-Πολυτεχνείο (054) και Μεταμόρφωση-Ακαδημία (211).

▪ Αγιος Φανούριος-Ακαδημία -Ζωοδόχος Πηγή (732), που θα αντικατασταθεί από την 733 (Αγιος Φανούριος-Χαλκοκονδύλη) και τη 214 (Ζωοδόχος Πηγή-Ακαδημία).

▪ Ενοποιούνται επίσης οι γραμμές 409 και 413, που συνδέουν την περιοχή Παπάγου με τους σταθμούς του μετρό Κατεχάκη και Εθνική Αμυνα.

▪ Υπάρχει, τέλος, και 13η αλλαγή, αλλά αφορά την εποχική γραμμή Εξπρές Πειραιάς-Ακρόπολη-Σύνταγμα, που κανονικά σταματά στις αρχές Νοεμβρίου. Στο συγκεκριμένο τουριστικό δρομολόγιο δραστηριοποιούνται ιδιωτικά γραφεία.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
Καλύτερες υπηρεσίες υπόσχεται ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών με αναδιάταξη των δρομολογίων και παρεμβάσεις σε μετρό, Ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ ● Προαστιακός και ΚΤΕΛ, η «κερκόπορτα» για...
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΑ: αυξημένα έσοδα και μείωση προσωπικού
Τα αυξημένα έσοδα του ΟΑΣΑ και η αλλαγή συμπεριφοράς από τους επιβάτες είναι τα πρώτα θετικά αποτελέσματα από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ομως το προσωπικό μειώθηκε κατά 1.453 εργαζομένους.
ΟΑΣΑ: αυξημένα έσοδα και μείωση προσωπικού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
WiFi και «έξυπνο» εισιτήριο αλλάζουν τις συγκοινωνίες
«Εξυπνο» εισιτήριο, που θα τροφοδοτείται από κάθε κάρτα και θα χρησιμοποιείται σε όλες τις οδικές συγκοινωνίες, δημόσιες και ιδιωτικές, προβλέπει η σημαντικότερη δράση του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής.
WiFi και «έξυπνο» εισιτήριο αλλάζουν τις συγκοινωνίες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποδεικνύεται τονωτική ένεση για το ταμείο των δημόσιων συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Τα έσοδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) τον πρώτο μήνα της νέας χρονιάς παρουσίασαν...
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μπήκε στη ζωή μας το «έξυπνο εισιτήριο»
Με το ένα... πόδι ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ και Ηλεκτρικό, ενώ από τη Δευτέρα 3 Απριλίου προβλέπεται να καλύψει και τις δύο γραμμές του μετρό. Η...
Μπήκε στη ζωή μας το «έξυπνο εισιτήριο»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μαφιόζικες πρακτικές κατά του ΟΑΣΑ
«Δεν πτοούμαστε» διαμηνύει προς κάθε κατεύθυνση η διοίκηση του ΟΑΣΑ μία μέρα μετά τους βανδαλισμούς κουκουλοφόρων στην κατοικία και το αυτοκίνητο του προέδρου του και με χθεσινή ανακοίνωσή της διαβεβαιώνει ότι...
Μαφιόζικες πρακτικές κατά του ΟΑΣΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας