Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ανησυχία για τον σταθμό Ελικώνος
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ανησυχία για τον σταθμό Ελικώνος

  • A-
  • A+
Οι πληροφορίες ότι ενδέχεται να ακυρωθεί ο διαγωνισμός στο πρώτο τμήμα της γραμμής 4 –όπου εντάχθηκε το 2018 ο σταθμός Ελικώνος– προκαλεί τη δυσφορία των κατοίκων που ζουν στους λόφους και ταλαιπωρούνται στις ανηφόρες της Ανω Κυψέλης.

Αίτημα για συνάντηση με τη νέα διοίκηση της εταιρείας Αττικό Μετρό υπέβαλε η Επιτροπή Κατοίκων Κυψέλης-Γαλατσίου για να συζητήσουν σχετικά με τον 15ο σταθμό της νέας γραμμής του μετρό, ο οποίος θα εξυπηρετεί την πυκνοδομημένη περιοχή της Ανω Κυψέλης.

Ο σταθμός Ελικώνος, στη διασταύρωση των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος, προστέθηκε στο έργο το 2018 έπειτα από ομόφωνες αποφάσεις των Δήμων Αθηναίων και Γαλατσίου, καθώς και της Περιφέρειας Αττικής.

Είχε προηγηθεί ενημέρωση όλων των κομμάτων της Βουλής, χωρίς να υπάρξουν επιφυλάξεις για την πρόταση, η οποία στη συνέχεια έγινε δεκτή από την προηγούμενη διοίκηση της Αττικό Μετρό και εντάχθηκε στον διαγωνισμό για την κατασκευή του έργου, χωρίς μάλιστα να επιβαρυνθεί ο αρχικός προϋπολογισμός του.

«Είναι ένας σταθμός που θα εξυπηρετεί την περιοχή, στην οποία σήμερα είναι δύσκολη η πρόσβαση λόγω του ανάγλυφου του εδάφους», εξηγεί στην «Εφ.Συν.» ο Γιάννης Ζωχιός, από την Επιτροπή Κατοίκων, και προσθέτει: «Θα είμαστε σε επιφυλακή μέχρι να παραδοθεί το έργο».

Επισημαίνει ότι ο προηγούμενος σταθμός, που βρίσκεται στο Γαλάτσι, απέχει 1.500 μέτρα από τον επόμενο, στην πλατεία Κυψέλης. Με βάση τις προδιαγραφές, η απόσταση μεταξύ δύο σταθμών πρέπει είναι 800-900 μέτρα, ενώ στην περίπτωση της Ανω Κυψέλης υπάρχουν και οι μεγάλες ανηφόρες.

Ως το 2015, οι διοικήσεις της εταιρείας κατασκευής του μετρό είχαν αποκλείσει το αίτημα των κατοίκων για την προσθήκη του σταθμού, επικαλούμενες το μεγάλο βάθος της σήραγγας. Αποδείχτηκε όμως ότι στο συγκεκριμένο σημείο η γραμμή θα βρίσκεται σε βάθος 36 μέτρων και όχι 50, όπως είχε αναφερθεί στην αρχή, και επομένως δεν θα υπάρχουν τεχνικά προβλήματα.

Προς ακύρωση;

Η ανησυχία των κατοίκων απορρέει από πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες οδηγείται σε ακύρωση ο διαγωνισμός του πρώτου τμήματος της γραμμής 4, από το άλσος Βεΐκου ώς την περιοχή Γουδή, με 15 σταθμούς και προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ.

Είχε δημοπρατηθεί το καλοκαίρι του 2017 και τότε είχαν υποβάλει προσφορές τέσσερις όμιλοι ελληνικών και ξένων κατασκευαστικών εταιρειών. Πρόκειται για τις κοινοπραξίες ΤΕΡΝΑ-VINCI-SIEMENS, Αβαξ-GHELLA–ALSTOM, ΑΚΤΩΡ–ANSALDO–HITACHI και FCC–ARCHIRODON-Μυτιληναίος, από τις οποίες η τελευταία αποκλείστηκε από τον διαγωνισμό και προσέφυγε στο ΣτΕ.

Πριν από ένα χρόνο αποχώρησε από τη διαδικασία ο όμιλος της ελληνικής ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική VINCI και τη γερμανική Siemens, ενώ είχε ήδη ανακύψει εμπλοκή μετά την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για ύπαρξη καρτέλ μεταξύ μεγάλων ελληνικών κατασκευαστικών στις δημοπρατήσεις έργων την περίοδο 2006-2009.

Με βάση τον ευρωπαϊκό κανονισμό, οι εταιρείες που είχαν αποδεχτεί τη συμμετοχή τους στο καρτέλ οφείλουν να πάρουν μέτρα συμμόρφωσης και επιπλέον να προσκομίζουν πιστοποιητικά σε κάθε διαγωνισμό στον οποίο λαμβάνουν μέρος. Η τελευταία υποχρέωση ισχύει για μία τριετία από την έκδοση της απόφασης, επομένως λήγει το καλοκαίρι του 2020, αν και ορισμένοι υποστηρίζουν ότι επεκτείνεται ώς το 2021 αφού η προθεσμία μετρά από την ημερομηνία πληρωμής των προστίμων.

Ο εντοπισμός αυτής της εκκρεμότητας έχει ήδη μπλοκάρει και άλλους διαγωνισμούς έργων, όπως οι πρόδρομες εργασίες (μετακίνηση δικτύων, αρχαιολογικά κ.λπ.) για τη γραμμή 4, η ολοκλήρωση του άξονα Αμβρακία-Ακτιο και ο ΒΟΑΚ.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Πράσινο φως» για τη Γραμμή 4 του μετρό
Μετά από μαραθώνιες δικαστικές διενέξεις, που κράτησαν περισσότερο από δύο χρόνια, με απόφαση του ΣτΕ ανοίγει ο δρόμος για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή της Γραμμής 4, με προϋπολογισμό 1,8...
«Πράσινο φως» για τη Γραμμή 4 του μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τρεις μνηστήρες για τη γραμμή 4 του μετρό
Αρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της νέας γραμμής του μετρό της Αθήνας, που θα ξεκινά από το Αλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι, θα διατρέχει πυκνοδομημένες περιοχές, όπως η Κυψέλη και...
Τρεις μνηστήρες για τη γραμμή 4 του μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
8 μνηστήρες για τα πρόδρομα έργα
Με το... αριστερό ξεκινούν τα έργα για την κατασκευή της νέας γραμμής του μετρό της Αθήνας. Για πρώτη φορά στην κατασκευή του, που ξεκίνησε το 1992, θα προηγηθούν οι πρόδρομες εργασίας στο τμήμα των 13 χλμ. με...
8 μνηστήρες για τα πρόδρομα έργα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μέχρι Πετρούπολη θα φτάσει η Γραμμή 4 του μετρό
Με τέσσερις νέους σταθμούς η Γραμμή 4 του μετρό θα φθάσει ώς την Πετρούπολη, επιβεβαιώνοντας την αρχική εκτίμηση ότι είναι αυτή που θα καλύψει τις πιο πυκνοδομημένες περιοχές της πρωτεύουσας. Η... άγνωστη...
Μέχρι Πετρούπολη θα φτάσει η Γραμμή 4 του μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ξεκινά» η γραμμή 4
Για πρώτη φορά από το 1990, τα έργα του μετρό θα ξεκινήσουν με τον... ορθόδοξο τρόπο: στη νέα γραμμή «Αλσος Βεΐκου - Γουδή» θα προηγηθούν οι πρόδρομες εργασίες ώστε να ακολουθήσει το κυρίως έργο χωρίς τα...
«Ξεκινά» η γραμμή 4
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τελική ευθεία για το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Καθολικό κλείσιμο των πυλών εισόδου/εξόδου, ακόμη και αυτών που έχουν προβλεφθεί για τα ΑμεΑ, θα εφαρμοστεί σήμερα πιλοτικά σε 13 σταθμούς του μετρό, στους οποίους περιλαμβάνεται και το Σύνταγμα. Είναι η πρώτη...
Τελική ευθεία για το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας