Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αλλαγές στις συγκοινωνίες και ιδιώτες από την... πίσω πόρτα

  • A-
  • A+
Το σχέδιο περιλαμβάνει αναδιάταξη των δρομολογίων και παρεμβάσεις σε μετρό, Ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ και προβλέπει αλλαγές για τον προαστιακό, τα ΚΤΕΛ, τα Ι.Χ. και τα ποδήλατα. Νέα σενάρια για διόδια πόλης ως «απάντηση» στο μποτιλιάρισμα και τιμές εισιτηρίου ανάλογα με τη διαδρομή του επιβάτη ● Προαστιακός και ΚΤΕΛ, η «κερκόπορτα» για ιδιωτικές εταιρείες.

Καλύτερες υπηρεσίες για τους περίπου 610 χιλιάδες πολίτες της πρωτεύουσας, που μετακινούνται σε καθημερινή βάση με τις δημόσιες συγκοινωνίες, υπόσχεται ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), μέσα από το Γενικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής που εκπονείται και, όπως ανακοινώθηκε χθες, θα είναι έτοιμο τον Φεβρουάριο.

Η αναγκαία αναδιάταξη των δρομολογίων, εκτός από παρεμβάσεις σε μετρό, Ηλεκτρικό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ, περιλαμβάνει σχέδια για προαστιακό και ΚΤΕΛ, για Ι.Χ. και ποδήλατα...

Περιλαμβάνει, επίσης, ένα μεγάλο «άνοιγμα» σε ιδιώτες, στο όνομα της «καλύτερης εξυπηρέτησης» των επιβατών, αλλά και διόδια πόλης, που είχαν μελετηθεί πριν από την οικονομική κρίση και τα επαναφέρουν ορισμένοι συγκοινωνιολόγοι ως λύση στην επανεμφάνιση του μποτιλιαρίσματος σε κεντρικούς οδικούς άξονες. Επανέρχονται επίσης τα σενάρια για διαμόρφωση της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με τη διαδρομή του επιβάτη.

Ραχοκοκαλιά του νέου συγκοινωνιακού χάρτη, σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», θα είναι η γραμμή του Ηλεκτρικού και κυρίως το δίκτυο του μετρό, το οποίο στις αρχές του 2020 προβλέπεται να αποκτήσει άλλους τρεις σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια), τους πρώτους στην επέκταση προς τον Πειραιά. Θα επιλεγούν σταθμοί των μέσων σταθερής τροχιάς στους οποίους θα «κουμπώνουν» λεωφορειακές γραμμές που θα εξυπηρετούν τις γύρω περιοχές και θα εξασφαλίζουν μεγαλύτερη αξιοπιστία στα δρομολόγια.

Προβλέπεται να διατηρηθούν οι περισσότερες γραμμές κορμού, που θα λειτουργούν συμπληρωματικά με τα μέσα σταθερής τροχιάς, στα οποία περιλαμβάνεται και το περιορισμένο δίκτυο του τραμ.

Στο κέντρο της πρωτεύουσας, όπως ορίζεται από τον γνωστό δακτύλιο, θα κινούνται μόνον ηλεκτροκίνητα λεωφορεία.

Οι προωθούμενες αλλαγές στην αρχιτεκτονική των συγκοινωνιών συνοδεύονται ωστόσο από πληροφορίες για διπλή... επέλαση ιδιωτικών εταιρειών.

Ιδιώτες και ΚΤΕΛ

Η πρώτη, μέσα από τον ιδιωτικοποιημένο προαστιακό, που θα ενταχθεί στο δίκτυο των συγκοινωνιών της Αττικής, με πύκνωση δρομολογίων και προσθήκη νέων σταθμών στη διαδρομή Πειραιάς - Αχαρνές - Αεροδρόμιο, σε συνδυασμό με την πλήρη ένταξή του στο ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Η δεύτερη και μεγαλύτερη αλλαγή αφορά τα ΚΤΕΛ Αττικής, που φαίνεται ότι δεν θα μεταφέρουν τις αφετηρίες τους στα όρια του μεγάλου δακτυλίου, όπως προβλέπει υπουργική απόφαση της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που δεν εφαρμόστηκε. Υπάρχει πρόταση να μπουν σε γραμμές κορμού, αξιοποιώντας τα σχέδια για ζωνικό σύστημα τιμολόγησης, που μπορεί να λειτουργήσει μέσα από το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Θα συνδυαστούν με την κατάργηση δρομολογίων των μπλε λεωφορείων σε εκτός Λεκανοπεδίου περιοχές, όπως τα Μεσόγεια, η Ανάβυσσος και το Λαύριο. Εξυπηρετούνται σήμερα και από τα ΚΤΕΛ, αλλά με υψηλότερες τιμές εισιτηρίων.

Τα σενάρια για είσοδο ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας έρχονται σε περίοδο που βελτιώνονται τα έσοδά τους, λόγω της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Το πρώτο εξάμηνο του 2019, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ, οι πωλήσεις εισιτηρίων είχαν διψήφια αύξηση και διαμορφώθηκαν στο 18%, με εξαίρεση τον Απρίλιο. Το 1% των επιβατών είναι άνεργοι και ΑμεΑ, που κινούνται με τη χρήση ειδικής κάρτας που παρέχεται δωρεάν από τα μέσα του 2016.

Θετική ήταν η συμβολή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και στις Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ), παρόλο που είναι δύσκολος ο έλεγχος σε λεωφορεία και τρόλεϊ. Το 2018, με βάση τα τελευταία οικονομικά στοιχεία, ύστερα από πέντε χρόνια μικρής πτώσης, κατέγραψε σημαντική άνοδο, ύψους 14,3%.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων
​Σε επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών προχωρά η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Μεταφορών. Υπό μελέτη βρίσκεται και η μείωση της τιμής τουλάχιστον για τα λεωφορεία και...
Εξετάζεται μείωση στο εισιτήριο λεωφορείων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μπήκε στη ζωή μας το «έξυπνο εισιτήριο»
Με το ένα... πόδι ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ και Ηλεκτρικό, ενώ από τη Δευτέρα 3 Απριλίου προβλέπεται να καλύψει και τις δύο γραμμές του μετρό. Η...
Μπήκε στη ζωή μας το «έξυπνο εισιτήριο»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποδεικνύεται τονωτική ένεση για το ταμείο των δημόσιων συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Τα έσοδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) τον πρώτο μήνα της νέας χρονιάς παρουσίασαν...
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με ΑΜΚΑ και ταυτότητα η έκδοση προσωποποιημένης κάρτας ηλεκτρονικού εισιτηρίου
Το πράσινο φως για τη διάθεση προσωποποιημένων καρτών του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έδωσε τελικά η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Για να γίνει αυτό χρειάστηκε μια συμπληρωματική γνωστοποίηση του...
Με ΑΜΚΑ και ταυτότητα η έκδοση προσωποποιημένης κάρτας ηλεκτρονικού εισιτηρίου
ΕΛΛΑΔΑ
Μέσα μεταφοράς με ηλεκτρονικό εισιτήριο
Με... παρατράγουδα και αρκετά εμπόδια, οι συγκοινωνίες της πρωτεύουσας αρχίζουν να μπαίνουν στην ηλεκτρονική εποχή. Η πιλοτική εμφάνιση των «έξυπνων» εισιτηρίων ξεκίνησε την 1η Φεβρουαρίου από τα λεωφορεία, τα...
Μέσα μεταφοράς με ηλεκτρονικό εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Επίσημη «πρεμιέρα» τον Ιούνιο
Τον Ιούνιο προβλέπεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Αύριο γίνονται εργασίες σε δύο τελευταίους σταθμούς του μετρό, στον Αγιο Ιωάννη και τον...
Επίσημη «πρεμιέρα» τον Ιούνιο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας