Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.8°C / 15.6°C
    0 BF
    63%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.7°C / 14.4°C
    1 BF
    87%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 7.2°C / 13.0°C
    2 BF
    88%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 6.7°C / 9.0°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 10.0°C / 10.0°C
    2 BF
    93%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 11.1°C / 13.3°C
    2 BF
    74%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.0°C / 9.0°C
    1 BF
    87%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.1°C / 13.0°C
    2 BF
    88%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    13°C 11.0°C / 15.6°C
    2 BF
    71%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    1 BF
    76%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 16.1°C / 16.1°C
    0 BF
    46%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    2 BF
    55%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 14.8°C
    3 BF
    69%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.0°C / 13.3°C
    0 BF
    87%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 8.9°C / 15.6°C
    0 BF
    60%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.0°C / 15.6°C
    3 BF
    72%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 10.0°C / 15.0°C
    1 BF
    76%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.0°C / 13.3°C
    1 BF
    87%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 13.3°C / 13.3°C
    0 BF
    93%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.0°C / 9.0°C
    1 BF
    87%
ΠΟΛΚΕΟΑ: Δέκα χρόνια χωρίς Ολυμπιακή Αεροπορία

ΠΟΛΚΕΟΑ: Δέκα χρόνια χωρίς Ολυμπιακή Αεροπορία

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Στις επιπτώσεις στην ελληνική κοινωνία και οικονομία από το κλείσιμο της Ολυμπιακής Αεροπορίας πριν από δέκα χρόνια αναφέρεται σε ανακοίνωσή του το Πολιτιστικό Κέντρο των Εργαζομένων στην Ολυμπιακή Αεροπορία. «Δέκα χρόνια μετά το κλείσιμο της Ολυμπιακής Αεροπορίας, η Ελλάδα παραμένει εκτός του παγκόσμιου χάρτη των αερομεταφορών. Ένα brand name που για δεκαετίες ήταν στα 100 πρώτα αναγνωρίσιμα, επέλεξαν να το απαξιώσουν» τονίζουν.

 

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

 

«Μετά από 10 χρόνια, που το επίσημο ελληνικό κράτος έκλεισε την Ολυμπιακή Αεροπορία, οφείλουμε να μιλήσουμε για τις επιπτώσεις στην κοινωνία και στην οικονομία της χώρας μας.

Το ημερολόγιο έδειχνε 29 Σεπτεμβρίου 2009 (παγκόσμια ημέρα καρδιάς) και η τότε Κυβέρνηση «αφαιρούσε ένα αγγείο» από την καρδιά των Ελλήνων με τις υπ’ αριθμ. 5714 - 5716/2009 αποφάσεις του Εφετείου Αθηνών και έστειλε στην ανεργία χιλιάδες εργαζόμενους. Και δεν έφτανε μόνο αυτό.

Τους κορόιδεψε γιατί δεν κατέβαλε στους απολυμένους συναδέλφους μας τις προβλεπόμενες νόμιμες αποζημιώσεις τους.

Η Ελλάδα σήμερα, χωρίς την Ολυμπιακή Αεροπορία είναι πιο φτωχή και πιο αδύνατη.

Η Ολυμπιακή Αεροπορία, με τη δεσπόζουσα θέση της στον χώρο των αερομεταφορών και για συνεχή 53 έτη, κατέστησε το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας σε κόμβο – σταθμό HUB στη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Σήμερα αυτό χάθηκε και τη θέση που είχε η Αθήνα, την πήρε η Κωνσταντινούπολη…

Η Ελλάδα μέσω της Ολυμπιακής Αεροπορίας, κατέκτησε τεχνογνωσία με τεράστιες δυνατότητες, η οποία θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη αν η χώρα μας αποφάσιζε να αναλάβει την κατασκευή τμημάτων αεροσκαφών για τις ανάγκες τόσο της Πολιτικής όσο και της Πολεμικής Αεροπορίας.

Αυτή η τεχνογνωσία, δυστυχώς, χάθηκε για πάντα.

Όλα αυτά συμβαίνουν σε μία περίοδο που η κρίση ήταν εδώ!

Δέκα χρόνια μετά το κλείσιμο της Ολυμπιακής Αεροπορίας, η Ελλάδα παραμένει εκτός του παγκόσμιου χάρτη των αερομεταφορών. Ένα brand name που για δεκαετίες ήταν στα 100 πρώτα αναγνωρίσιμα, επέλεξαν να το απαξιώσουν.

Η Ελλάδα, η μοναδική χώρα στην Ευρώπη με 58 αεροδρόμια, σήμερα είναι μία από τις λίγες χώρες της Ευρώπης που δεν έχει Εθνικό Αερομεταφορέα που να συνδέει τη χώρα μας με τις πέντε ηπείρους!!!

Και σαν να μην έφτανε αυτό, οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων σε πολλούς προορισμούς εκτιμούμε πως είναι μονοπωλιακές.

Στο εσωτερικό της χώρας μας, η απουσία της Ολυμπιακής Αεροπορίας έχει αρνητικές επιπτώσεις σε ζητήματα που αφορούν την κοινωνική και οικονομική πολιτική.

Το κόστος για να κλείσουν την Ολυμπιακή Αεροπορία επιβάρυνε τον Έλληνα φορολογούμενο πάνω από 2 δισ. ευρώ έως σήμερα, σύμφωνα με δημοσιεύματα. Επίσημα στοιχεία δεν γνωρίζουμε αν υπάρχουν.

Έκλεισαν τα εκπαιδευτικά κέντρα των χειριστών, των τεχνικών και πουλάνε τα simulators ως scrap!!!

Έκλεισαν το Διεθνές Επισκευαστικό Κέντρο Αεροσκαφών που ο Έλληνας φορολογούμενος πλήρωσε 110 εκατ. ευρώ για να φτιαχτεί!!!

Γιατί;;;

Οι επιπτώσεις στον τουρισμό, στην εμπορική πολιτική της χώρας (διακρατικές συμφωνίες), έως σήμερα δεν έχουν μετρηθεί.

Ποιος πληρώνει για όλες τις ιδιαίτερα σημαντικά αρνητικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις στη χώρα μας;

Στον αντίποδα, από τα χρήματα που θα εξοικονομούσαν με το κλείσιμο του Εθνικού μας Αερομεταφορέα, είχαμε τα βαρύγδουπα λόγια των πολιτικών της χώρας μας για ανέγερση νέων νοσοκομείων και σχολείων.

Λόγια που παρέμεναν στον αέρα, γιατί στην πραγματικότητα ήταν φρικτά ψέματα.

Στις αρχές του 1956, ο τότε πρωθυπουργός, Κωνσταντίνος Καραμανλής, κάλεσε τους εφοπλιστές, Αριστοτέλη Ωνάση και Σταύρο Νιάρχο, να επενδύσουν στην Ελλάδα, στους τομείς των ναυπηγείων και των αεροπορικών συγκοινωνιών.

Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, πέραν από τους τομείς των ναυπηγείων, πήρε το ρίσκο, παρέλαβε μερικές ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες που φυτοζωούσαν και ίδρυσε την Ολυμπιακή Αεροπορία.

Ο Αριστοτέλης Ωνάσης πέτυχε να εξελίξει τον Εθνικό Αερομεταφορέα της χώρας μας, ώστε να ανταγωνίζεται κολοσσούς στον χώρο των αερομεταφορών, να πετάει στις πέντε ηπείρους και έτσι να τον καταστήσει ανάμεσα στις 10 καλύτερες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου.

Στον αντίποδα, το 1975, το ελληνικό κράτος ανέλαβε την Ολυμπιακή Αεροπορία με σκοπό να παραμείνει στην κορυφή και να πετά στις πέντε ηπείρους…

ΑΦΟΥ ΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΕ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2009… ΤΗΝ ΕΚΛΕΙΣΕ.

Εμείς, οι πρώην εργαζόμενοι αλλά και νυν εργαζόμενοι γενικά στον χώρο των αερομεταφορών πιστεύουμε και αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της αναβίωσης της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Ο διάλογος αρχίζει».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέα παράταση στις αεροπορικές οδηγίες για πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού
Έως τη Δευτέρα 12 Απριλίου επιτρέπονται μόνο οι ουσιώδεις μετακινήσεις με τις πτήσεις εσωτερικού, ενώ για τις πτήσεις εξωτερικού οι περιορισμοί συνεχίζονται έως τη Δευτέρα 19 Απριλίου.
Νέα παράταση στις αεροπορικές οδηγίες για πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χωρίς πτήσεις την Πέμπτη Aegean και Olympic Air
Από τις οκτώ το πρωί της Πέμπτης και μέχρι την ίδια ώρα την Παρασκευή, οι δύο αεροπορικές εταιρείες προχωρούν σε ακυρώσεις όλων των δρομολογίων τους πλην δύο από Τελ Αβίβ και από Κάιρο για Αθήνα.
Χωρίς πτήσεις την Πέμπτη Aegean και Olympic Air
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απογοήτευση και απαισιοδοξία τα κυρίαρχα συναισθήματα εν μέσω πανδημίας
Σημαντική είναι η μείωση του ποσοστού των Ελλήνων που θεωρούν ότι η χώρα κινείται στη σωστή κατεύθυνση, σύμφωνα με έρευνα της διαΝΕΟσις, για το πώς ζουν οι Έλληνες στην πανδημία. Επίσης κυρίαρχο είναι μεταξύ...
Απογοήτευση και απαισιοδοξία τα κυρίαρχα συναισθήματα εν μέσω πανδημίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η TUI σταματά τα ταξίδια προς Λαγανά, καραντίνα επιβάλλουν Σκωτία και Ουαλία
Σε αναστολή των ταξιδιών προς τον Λαγανά της Ζακύνθου προχωρά η TUI, μετά τον εντοπισμό έξι συρροών κρουσμάτων κορονοϊού που συνδέονται με πτήσεις στο ελληνικό νησί αλλά και τις καταγγελίες για μη τήρηση των...
Η TUI σταματά τα ταξίδια προς Λαγανά, καραντίνα επιβάλλουν Σκωτία και Ουαλία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εως 15 δισ. ευρώ οι απώλειες εσόδων στον τουρισμό
«Χρειάζονται τέσσερα χρόνια για να ανακάμψει ο κλάδος», λέει ο πρόεδρος της ΠΟΞ. Χαμένη η χρονιά και για την Ισπανία. Εκτακτο σχέδιο ενίσχυσης εσωτερικού τουρισμού μέχρι τον Νοέμβριο στην Κύπρο.
Εως 15 δισ. ευρώ οι απώλειες εσόδων στον τουρισμό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα τελικά αποτελέσματα του κοινωνικού τουρισμού
Εκδόθηκαν τα τελικά αποτελέσματα για τους δικαιούχους του κοινωνικού τουρισμού 2020. Οι δικαιούχοι μπορούν να τα δουν στην διεύθυνση http://www.oaed.gr/koinonikos-tourismos-2020-2021.
Τα τελικά αποτελέσματα του κοινωνικού τουρισμού

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας