Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αντεπίθεση για να σωθούν τα αρχαία της Βενιζέλου
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αντεπίθεση για να σωθούν τα αρχαία της Βενιζέλου

  • A-
  • A+

Μπορεί οι υπογραφές που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι τώρα για τη διάσωση των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης να έχουν φτάσει τις 10.000, ωστόσο η «Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς» έχει ακόμη τις μηχανές της στο ρελαντί και οι πρώτες κινήσεις συζητήθηκαν χθες βράδυ στην πρώτη συγκέντρωση του συντονιστικού οργάνου.

Την ίδια στιγμή, ο νέος πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, στις πρώτες δηλώσεις του ήταν εξαιρετικά προσεκτικός και έκανε διαχείριση του δεύτερου περιστατικού σχεδιασμού γκράφιτι στους συρμούς του Μετρό από πιτσιρικάδες. Ο,τι είχε περάσει δηλαδή και ο τέως πρόεδρος Γιάννης Μυλόπουλος, ο οποίος δημοσιοποίησε τον απολογισμό του.

Στην Κίνηση Πολιτών είναι προφανές ότι ετοιμάζονται για επικοινωνιακή αντεπίθεση, αφού διαπιστώνουν ότι υπάρχει δυσαναλογία πυρός σε αυτό τον τομέα. Οχι μόνο δεν υποτιμούν τη δύναμη της επικοινωνίας, ίσα ίσα δίνουν ξεχωριστή βαρύτητα -και δεν αποκλείονται επικοινωνιακές εκπλήξεις το προσεχές διάστημα-, κυρίως όμως έδωσαν βαρύτητα στην ανάλυση της δημοσκόπησης που έδειχνε τους υποστηρικτές των αρχαιοτήτων να υστερούν, στοιχείο που συμβάλλει στη δημιουργία αρνητικού κλίματος.

Οι εκτιμήσεις αυτή τη στιγμή των ανθρώπων του Συντονιστικού είναι ότι η πλευρά της κυβέρνησης «εργάζεται υπογείως χωρίς να δίνει στοιχεία στη δημοσιότητα για να μην προλάβει ο αντίλογος να διαχυθεί στην κοινωνία» και σε αυτή την κατεύθυνση είπαν στην «Εφ.Συν.» ότι «μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι μεταφέρθηκαν για την επόμενη εβδομάδα οι εργασίες για την κατασκευή του δεύτερου κομματιού της πλάκας στη νότια πλευρά του σταθμού της Βενιζέλου».

Εχει ενδιαφέρον ότι στο Συντονιστικό της Κίνησης έχουν μοιραστεί αρμοδιότητες σε ανθρώπους που παρακολουθούν την επιχειρηματολογία της κυβερνητικής πλευράς και ετοιμάζουν προσεκτικά τον αντίλογο, φροντίζοντας για την επιστημονική επάρκεια των θέσεων για την παραμονή των αρχαιοτήτων στη φυσική τους θέση, χωρίς απόσπαση και επανατοποθέτηση.

Προς αυτή την κατεύθυνση, συλλέγεται υλικό τεκμηρίωσης, δηλαδή μελέτες, άρθρα και γνωμοδοτήσεις, το οποίο μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμο στην επιστημονική υποστήριξη της θέσης υπέρ της παραμονής και όχι της καταστροφής των αρχαιοτήτων.

Η πιτσιρικαρία

Διαχείριση του δεύτερου περιστατικού σχεδιασμού γκράφιτι σε συρμούς έκανε ο Νίκος Ταχιάος

EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Οταν είχαμε τα πρώτα γκράφιτι σε συρμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης τον περασμένο Μάιο, η διοίκηση της Αττικό Μετρό είχε δεχθεί επίθεση για ελλιπή μέτρα φύλαξης. Ματαίως προσπαθούσε ο κ. Μυλόπουλος να εξηγήσει ότι αυτή ήταν δουλειά του αναδόχου.

Προχθές, η πιτσιρικαρία ξαναχτύπησε κι αυτή τη φορά τις ίδιες εξηγήσεις έτρεχε να δώσει ο νέος πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος, που εξέδωσε κι ολόκληρη ανακοίνωση (χωρίς να έχει δεχθεί επίθεση, σχόλια κ.λπ.).

«Ενα σύνηθες για τα σιδηροδρομικά οχήματα γεγονός και οπωσδήποτε αναστρέψιμο στη Θεσσαλονίκη έγινε είδηση», σχολίασε, σημειώνοντας πως «ο ανάδοχος πήρε οδηγία να καθαρίσει αμέσως τον συρμό και να βελτιώσει τα μέτρα ασφαλείας, με δεδομένο ότι, σε δύο μήνες το πολύ, η γραμμή στο αμαξοστάσιο θα έχει ρεύμα».

Στη δήλωσή του «ωσεί παρών» ήταν και ο… πρωθυπουργός, αφού ο κ. Ταχιάος τόνισε πως «η πρώτη εντολή που ως νέα διοίκηση της Α.Μ. έχουμε από τον πρωθυπουργό και τον υπουργό κύριο Καραμανλή είναι να επαναφέρουμε το μέτρο, εμμένοντας στην τεχνοκρατική διάσταση της διαχείρισης του έργου και καθόλου στην επικοινωνιακή».

Στον απολογισμό έργου των τελευταίων 3,5 ετών που έδωσαν στη δημοσιότητα ο τέως πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος και ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Θόδωρος Παπαδόπουλος τονίζουν ότι «μετά από μεγάλη προσπάθεια για την επανεκκίνηση σταματημένων έργων και την πρόοδο έργων που βάλτωναν και καρκινοβατούσαν, η μέση τιμή της ετήσιας επένδυσης σε έργα διπλασιάστηκε και εκτοξεύτηκε από τα 140 στα 280 εκατομμύρια ευρώ, με το 2017 να έχει φτάσει στο ποσό - ρεκόρ των 347 εκατομμυρίων ευρώ» και κυρίως «με τα ταμεία της γεμάτα, με ένα ποσό της τάξης του 1 δισ. ευρώ».

Σε ό,τι αφορά το Μετρό Θεσσαλονίκης, «από το 33% της ολοκλήρωσης του φυσικού του αντικειμένου, στο οποίο βρισκόταν το 2016, μετά από 10 δηλαδή χρόνια κατασκευής, σήμερα το έργο της Θεσσαλονίκης πλησιάζει πλέον το 75% της ολοκλήρωσής του», ενώ «στα 3,5 τελευταία χρόνια το έργο της Θεσσαλονίκης προχώρησε περισσότερο από ό,τι είχε προχωρήσει στα 10 χρόνια από την έναρξή του (2006 – 2016)».

Ετοιμο το 75%

Τα έργα και τις ημέρες του στην Αττικό Μετρό ανέδειξε ο Γιάννης Μυλόπουλος

EUROKINISSI / ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ

Ειδικά για τον σταθμό Βενιζέλου γράφουν ότι «στον συγκεκριμένο σταθμό δεν βρήκαμε παρά μόνον αρχαία» και για πρώτη φορά «συστηματικά αναζητήθηκε και βρέθηκε τεχνική λύση για την κατά χώρα ανάδειξη των αρχαιοτήτων, αφού έως τότε ήταν εδραιωμένη η πεποίθηση ότι τέτοια τεχνική λύση δεν υπάρχει. (...) Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και προχωρούν τα έργα του επιπέδου των αρχαιολογικών ευρημάτων, ενώ έχουν εγκριθεί οι προμελέτες και προχωρεί η έγκριση των οριστικών μελετών του σταθμού σε μεγαλύτερο βάθος».

Οπως τονίζουν ακόμη οι κ.κ. Μυλόπουλος και Παπαδόπουλος, «στην επέκταση της γραμμής της Αθήνας προς Πειραιά έχουν ξεπεραστεί όλα τα προβλήματα» και στις αρχές του 2020 θα παραδοθούν οι τρεις πρώτοι σταθμοί (Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ενώ οι 3 τελευταίοι σταθμοί, (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο) θα παραδοθούν το 2021. Επίσης, ο «διαγωνισμός για την πρώτη φάση της Γραμμής 4 της Αθήνας, το νέο μεγάλο έργο με προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), παρά τις προσφυγές και τις δικαστικές εμπλοκές, βρίσκεται στο στάδιο της ανάδειξης αναδόχου».

 


 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο κατάλογος χώρεσε μόνο τους «δικούς μας»
Η πρωτοβουλία του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα να οργανώσει ανοιχτή συζήτηση για την τύχη των αρχαιοτήτων του σταθμού μετρό της Βενιζέλου, πυροδότησε διαμαρτυρίες καθώς ο κατάλογος όσων επισήμως καλούνται,...
Ο κατάλογος χώρεσε μόνο τους «δικούς μας»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το κόστος των αρχαίων στη Βενιζέλου και η «λύση» Ταχιάου
Τι κι αν διαρρήγνυαν τα ιμάτιά τους οι πολέμιοι των αρχαιοτήτων εδώ και εφτά χρόνια ότι «λύση δεν υπάρχει, τελεία και παύλα», ο νυν πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Νίκος Ταχιάος έβαλε το ζήτημα σε άλλη βάση. Καθαρά...
Το κόστος των αρχαίων στη Βενιζέλου και η «λύση» Ταχιάου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Ζέρβας στη δίνη του μετρό με το «καλημέρα»
Οι δηλώσεις για το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ακατάπαυστες, χθες προστέθηκε και το υπερόπλο που λέγεται δημοσκοπήσεις, ενώ παράλληλα στον σταθμό Βενιζέλου συνεχίζονται οι εργασίες.
Ο Ζέρβας στη δίνη του μετρό με το «καλημέρα»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μάχη με όλα τα μέσα προτίθεται να ξαναδώσει ο Γιάννης Μπουτάρης
Δράσεις για να μη γίνει πράξη η εξαγγελία του πρωθυπουργού για απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι η απόφαση της Κίνησης Πολιτών για την προστασία των αρχαιοτήτων.
Μάχη με όλα τα μέσα προτίθεται να ξαναδώσει ο Γιάννης Μπουτάρης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η κυβέρνηση ρίχνει την μπάλα και τις αρχαιότητες στην εξέδρα
Η αποκάλυψη της «Εφ.Συν.» για την ύπαρξη ολοκληρωμένης μελέτης για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου, χωρίς να αφαιρεθούν τα αρχαία, προκάλεσε αμηχανία σε βαθμό αφωνίας στους αρμόδιους υπουργούς.
Η κυβέρνηση ρίχνει την μπάλα και τις αρχαιότητες στην εξέδρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας