Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πρόταση για αναλογικά διόδια μόνο με e-pass
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πρόταση για αναλογικά διόδια μόνο με e-pass

  • A-
  • A+

Νέα πρόταση για πιο δίκαιο τρόπο υπολογισμού των διοδίων στους αυτοκινητόδρομους έχουν επεξεργαστεί βασικοί μέτοχοι της κοινοπραξίας της «Ολυμπίας οδού» και της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου. Θα επιτρέπει τη διέλευση από τους σταθμούς χωρίς στάση και θα οδηγήσει στο να καταργηθούν οι μπάρες.

Θα καλύπτει μόνον όσους οδηγούς χρησιμοποιούν e-pass, το σύστημα ηλεκτρονικής χρέωσης διοδίων, προβλέποντας ότι με την είσοδο του οχήματος στον αρχικό σταθμό της διαδρομής, π.χ. στην Ελευσίνα, θα πιστώνεται το ποσό για το σύνολο της διαδρομής, αλλά στην έξοδό του θα υπολογίζεται μόνον αυτό που αντιστοιχεί στα χιλιόμετρα που διανύθηκαν.

Σήμερα ειδικά στο τμήμα Κορίνθου-Πατρών επιβαρύνονται οι οδηγοί οι οποίοι βγαίνουν από τον αυτοκινητόδρομο από ενδιάμεσους κόμβους μεταξύ των μετωπικών σταθμών που λειτουργούν στο Κιάτο και τα Νικολέικα.

Η πρόταση αναπτύχθηκε στο περιθώριο της ξενάγησης στη γέφυρα από τον Παναγιώτη Παπανικόλα, τον επικεφαλής του ελληνικού τμήματος της Vinci, του γαλλικού ομίλου που βρίσκεται στην πρώτη θέση της διεθνούς κατάταξης του κατασκευαστικού τομέα, ο οποίος προΐσταται των κοινοπραξιών που διαχειρίζονται τις δύο παραχωρήσεις.

Διευκρίνισε ότι διαφωνεί με τη λύση για τα ηλεκτρονικά διόδια που είχε επιλέξει η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και προέβλεψε την ακύρωση του διαγωνισμού που είχε προκηρύξει ο Χρήστος Σπίρτζης.

Τόνισε πάντως ότι το πιο αποφασιστικό βήμα θα γίνει με τη θέσπιση της διαλειτουργικότητας, που θα επιτρέπει τόσο στους οδηγούς να κινούνται σε όλο το οδικό δίκτυο χρησιμοποιώντας ένα e-pass, ενώ σήμερα χρειάζονται δύο, όσο και την εφαρμογή πιο ευέλικτων εκπτωτικών πακέτων. 

Σε σχετική ερώτηση, ο Π. Παπανικόλας έκανε σαφές ότι η Vinci ενδιαφέρεται για την απόκτηση του 30% στο «Ελ. Βενιζέλος» και θα πάρει μέρος στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ. Ο όμιλος διαχειρίζεται μεγάλα αεροδρόμια, κυρίως στην Ευρώπη, που εξυπηρετούν 350 εκατ. επιβάτες τον χρόνο και είχε δώσει προσφορά για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που ανέλαβε η γερμανική Fraport.

Πηγή του ομίλου παραδέχθηκε ότι είναι «μείον» η πρόβλεψη της αρχικής σύμβασης σύμφωνα με την οποία το management θα ασκείται από τους Καναδούς, που έχουν ήδη το 40% του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας, αλλά σημείωσε με νόημα ότι τα funds συνήθως έχουν ολιγόχρονη παραμονή σε μια επένδυση.


 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Εγνατία και τα διόδια
Το προσχέδιο της συμφωνίας κυβέρνησης-δανειστών προβλέπει την άμεση κατασκευή τριών σταθμών στον Βενέτικο, τη Θεσσαλονίκη και τη γέφυρα του Αλιάκμονα, ενώ ζητά να προχωρήσουν οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις...
Η Εγνατία και τα διόδια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξανασυζητούν αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας
Ο «μουτζούρης» με τα διόδια της Εγνατίας οδού φαίνεται ότι επιστρέφει καθώς η κυβέρνηση εξετάζει τα ενδεχόμενα αύξησης των τιμών και δημιουργίας νέων σταθμών αλλά και την ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητόδρομου.
Ξανασυζητούν αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναλογικά διόδια από του χρόνου
Τέλος στην υφιστάμενη πληρωμή των διοδίων βάζει απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη, με την οποία καθιερώνεται αυτόματο σύστημα με πομποδέκτη και χιλιομετροχρέωση σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.
Αναλογικά διόδια από του χρόνου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χωρίς χρέωση οι κάτοικοι
Μια απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων ήταν αρκετή για να ξεκινήσουν διαμαρτυρίες από κατοίκους και φορείς της βόρειας Αττικής για τους δύο νέους σταθμούς διοδίων, στον Αγιο Στέφανο και τη Βαρυμπόμπη, που...
Χωρίς χρέωση οι κάτοικοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γιατί... δρομολογείται ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας
Mε «πάτημα» την έλλειψη υποδομών για την εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών, οι δανειστές της χώρας και κάποιοι τεχνοκράτες του ΤΑΙΠΕΔ έχουν κάνει «σημαία» την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού. Ο σύγχρονος...
Γιατί... δρομολογείται ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι σήραγγες μας φέρνουν πιο κοντά!
Κατά είκοσι λεπτά θα μειωθεί η απόσταση ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη από τα τέλη Μαρτίου, οπότε προβλέπεται να δοθούν στην κυκλοφορία οι τρεις δίδυμες σήραγγες στην περιοχή των Τεμπών. Το συνολικό...
Οι σήραγγες μας φέρνουν πιο κοντά!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας