Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Φτηνές δικαιολογίες Ν.Δ. για το Μετρό Θεσσαλονίκης
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Φτηνές δικαιολογίες Ν.Δ. για το Μετρό Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+
Η κυβέρνηση επιχειρεί να... μαζέψει τα ασυμμάζευτα, αφού ο πρωθυπουργός βρέθηκε έκθετος με τις δηλώσεις του περί δήθεν ανύπαρκτης μελέτης κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου ● Ο Αλέξης Τσίπρας ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη με το θέμα αυτό στην κορυφή της ατζέντας του, σχεδιάζοντας να συναντηθεί σήμερα και με τους Γ. Μπουτάρη και Γ. Μυλόπουλο.

Tο Μετρό Θεσσαλονίκης και ειδικά οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης για τον σταθμό Βενιζέλου αναγορεύονται σε πρώτο θέμα στην τριήμερη επίσκεψη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα στη Θεσσαλονίκη, που ξεκινά σήμερα.

Τη στιγμή που η αμηχανία -την οποία προκάλεσε στην κυβέρνηση η αποκάλυψη της «Εφ.Συν.» για δήθεν ανύπαρκτη μελέτη κατασκευής του σταθμού με την ταυτόχρονη σωτηρία των αρχαιοτήτων- συνεχίζεται, ο Αλέξης Τσίπρας θα έχει το πρώτο ραντεβού του στη Θεσσαλονίκη στις 10.30 σήμερα το πρωί στο Μέγαρο Μουσικής με αντικείμενο την υπόθεση του σταθμού Βενιζέλου.

Οι πληροφορίες θέλουν στη συνάντηση να μετέχουν ο τέως δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, που έχει τεθεί επικεφαλής Κίνησης Πολιτών για τη σωτηρία των αρχαιοτήτων, και ο απερχόμενος πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», καθηγητής του ΑΠΘ Γιάννης Μυλόπουλος.

Στον ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης εξετάστηκαν πολλά σενάρια για τον χώρο της συνάντησης και τελικά αποφασίστηκε να μη γίνουν δηλώσεις πάνω στην πλάκα οροφής του σταθμού στη Βενιζέλου, αφού ο χώρος δεν ενδείκνυται, ενώ παράλληλα είναι κλεισμένη με άμμο και ολόκληρη η σήραγγα με τις αρχαιότητες κάτω από την Εγνατία. Το έργο αυτό εξάλλου ήταν το πρώτο μέρος εκτέλεσης της οριστικής μελέτης για την κατασκευή του επίμαχου σταθμού.

Για το θέμα, πάντως, μεγάλη συζήτηση είχε ο κ. Τσίπρας και με τους βουλευτές Θεσσαλονίκης, οπότε αναμένεται με ξεχωριστό ενδιαφέρον η τοποθέτησή του στο ζήτημα.

Μιλώντας χθες στην ΕΡΤ ο επόμενος πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Νίκος Ταχιάος –θα αναλάβει μετά τη δημοσίευση του διορισμού του στο ΦΕΚ– θέλησε να κατεβάσει τους τόνους της αντιπαράθεσης λέγοντας ότι «ο διχασμός πρέπει να αποφευχθεί» και προσπάθησε να υποβαθμίσει την ύπαρξη της μελέτης, σημειώνοντας πως «δεν έχει ξεκινήσει καμιά κατασκευή» και ότι «δεν είναι πλήρης».

Προσπάθησε δηλαδή να υποβαθμίσει απλώς την αξία της λύσης –που διατείνονταν ότι δεν υπάρχει– η οποία είναι ήδη μελετημένη και στο στάδιο της επικύρωσης και αντιπαρέβαλε πως «αυτό που λέμε εμείς είναι ότι με τη μέθοδο απόσπασης είναι δυνατή η παράδοση του έργου το 2023», μόνο που η αναφορά στη... μέθοδο απέχει παρασάγγας από τη μελέτη που υπάρχει.

Μπροστά στη δυσκολία να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και γραμματέας της Κ.Ο. της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης ζήτησε από επιτροπή της Βουλής να αρχίσει καμπάνια ενημέρωσης των Θεσσαλονικέων από φορείς (;) και όχι διά της… μικροπολιτικής.

Στο ίδιο κλίμα και η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη προσπάθησε να αμβλύνει τις εντυπώσεις από τη δήλωση του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ για απόσπαση των αρχαιοτήτων λέγοντας πως «το κομμάτι των αρχαιοτήτων δεν μπορεί να βγει εκτός συζήτησης και οι αρχαιότητες είναι που γίνονται μοχλός πίεσης για τη μία ή την άλλη λύση. Αυτό που εννοούσε ο πρωθυπουργός ήταν ότι η Θεσσαλονίκη πρέπει να αποκτήσει επιτέλους μετρό και να σταματήσει να υπάρχει αυτό το γεφύρι της Αρτας» και ότι «υπάρχει και νομολογία σε σχέση με τις αρχαιότητες ότι από τη στιγμή που υπάρχουν ευρήματα αξιολογούνται», προσθέτοντας πάντως πως το ΥΠΠΟ «νομολογιακά οφείλει να συναξιολογήσει τις οικονομικές και αναπτυξιακές παραμέτρους»!

Η πρωθυπουργική γκάφα την οποία οργάνωσαν (;) και συνεχίζουν φορείς της Θεσσαλονίκης έχει δώσει ευκαιρία σε στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ να αναζητούν το υπάρχον και πλούσιο υλικό του κοντινού παρελθόντος.

Ετσι, χθες, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Γιαννούλης θύμιζε ότι «το 2014 ο περιφερειάρχης Απ. Τζιτζικώστας δήλωνε: “Για το μετρό υπάρχει ονοματεπώνυμο. Πρέπει να αναζητηθεί στους ανθρώπους του αρμόδιου υπουργείου. Χρυσοχοΐδης-Σιμόπουλος φταίνε και οι δύο”», ενώ τώρα «πρωτοστατεί στη λάθος λύση, με απόσπαση των αρχαίων και επιπρόσθετη καθυστέρηση δύο ακόμη χρόνων. Πότε έλεγε αλήθεια για το μετρό ο Απ. Τζιτζικώστας; Τότε ή τώρα;»

Η Σορβόνη ενδιαφέρεται, οι φορείς της Θεσσαλονίκης όχι...

Η υπόθεση Μετρό Θεσσαλονίκης και η σημασία των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν σε αυτό διεθνοποιήθηκαν πάντως τις τελευταίες μέρες με ένα απροσδόκητο -αλλά ευχάριστο- γεγονός που δεν σχεδίασε κανένας αλλά το απαίτησε η… Σορβόνη. Κι αυτό συνέβη προχθές όταν στο Κεντρικό Αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου της Σορβόνης στο Παρίσι, η Πολυξένη Αδάμ-Βελένη, γενική διευθύντρια Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ, αναγορεύτηκε επίτιμη διδάκτωρ Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου της Σορβόνης από τον πρόεδρό του, καθηγητή Jean Chambaz.

Μετά τον έπαινο της τιμώμενης από τον καθηγητή Dominique Mulliez, η κ. Βελένη, γνωστή στη Θεσσαλονίκη ως μαχητική αρχαιολόγος, με βαθιά γνώση της ιστορίας της πόλης αλλά και των ευρημάτων του μετρό, μίλησε για 1,5 ώρα με θέμα «Μετρό Θεσσαλονίκης: Ανα-μετρώ-ντας την ιστορία της πόλης» στο κατάμεστο -από καθηγητές Πανεπιστημίου, αρχαιολόγους, ιστορικούς και φοιτητές- αμφιθέατρο (φωτ.). Το θέμα τής είχε ζητηθεί πιεστικά από τη Σορβόνη εδώ και μήνες, οπότε θα είχε ενδιαφέρον να μάθουμε και τι είπε η ίδια η κ. Βελένη και τι θα λένε από εδώ και στο εξής οι κορυφαίοι της Σορβόνης για την αξία των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου. Θα είχε κι ένα ενδιαφέρον αν την καλούσαν οι φορείς της Θεσσαλονίκης για να πληροφορηθούν τουλάχιστον τι ακριβώς είναι αυτά τα ευρήματα για τα οποία νοιάστηκε η Σορβόνη. Συμπολίτισσά τους είναι η κ. Βελένη.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Δώρο εκατομμυρίων του πρωθυπουργού στον εργολάβο»
Λάβρος κατά της κυβέρνησης εμφανίστηκε ο Αλέξης Τσίπρας ύστερα από τη συνάντησή του με τον τέως δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη και τον απερχόμενο πρόεδρο της «Αττικό Μετρό» Γιάννη Μυλόπουλο.
«Δώρο εκατομμυρίων του πρωθυπουργού στον εργολάβο»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μάχη με όλα τα μέσα προτίθεται να ξαναδώσει ο Γιάννης Μπουτάρης
Δράσεις για να μη γίνει πράξη η εξαγγελία του πρωθυπουργού για απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι η απόφαση της Κίνησης Πολιτών για την προστασία των αρχαιοτήτων.
Μάχη με όλα τα μέσα προτίθεται να ξαναδώσει ο Γιάννης Μπουτάρης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ιδού η... ανύπαρκτη μελέτη για τον σταθμό Βενιζέλου, κ. Μητσοτάκη
Η αποκάλυψη της «Εφ.Συν.» παρουσιάζει τα βασικά σημεία τής δήθεν ανύπαρκτης μελέτης που έχει καταθέσει η εταιρεία «Ακτωρ» για το σταθμό Βενιζέλου.
Ιδού η... ανύπαρκτη μελέτη για τον σταθμό Βενιζέλου, κ. Μητσοτάκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΤΡΟντας σφοδρές αντιδράσεις
Η αιφνιδιαστική αλλαγή του σχεδιασμού του έργου και η μετατόπιση λειτουργίας του μετρό από το 2020 στο 2023, όπως ανακοίνωσε από τη ΔΕΘ ο Κυρ. Μητσοτάκης, έφεραν ξανά τον διχασμό στη Θεσσαλονίκη, καθώς τίθεται...
ΜΕΤΡΟντας σφοδρές αντιδράσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κρατικός -μέχρι νεωτέρας- ο ΟΑΣΘ
Ασάφειες διατυπώθηκαν από τον υπ. Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη. Παρέπεμψε τα ζητήματα του μετρό και των συγκοινωνιών στις δηλώσεις του Κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ
Κρατικός -μέχρι νεωτέρας- ο ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Πίσω στις εποχές της στασιμότητας κινδυνεύει να επιστρέψει το έργο του Μετρό αν η κυβέρνηση, η Αττικό Μετρό και η ΑΚΤΩΡ δεν εγγυηθούν για τη συνέχισή του, ειδικά μετά και τις 40 απολύσεις εργαζομένων
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας