Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μάχη με όλα τα μέσα προτίθεται να ξαναδώσει ο Γιάννης Μπουτάρης
EUROKINISSI / ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μάχη με όλα τα μέσα προτίθεται να ξαναδώσει ο Γιάννης Μπουτάρης

  • A-
  • A+

Διεθνοποίηση του ζητήματος, δικαστικές προσφυγές και μάχη μέχρι τέλους για να μη γίνει πράξη η εξαγγελία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι η απόφαση της Κίνησης Πολιτών για την προστασία των αρχαιοτήτων, που παρουσίασε τις θέσεις της χθες στην πρώτη δημόσια παρουσία της.

Με επικεφαλής τον τέως δήμαρχο της πόλης Γιάννη Μπουτάρη, που απέδωσε την εξαγγελία του πρωθυπουργού σε «ηθελημένα λανθασμένη ενημέρωσή του», η Κίνηση φιλοδοξεί να επαναλάβει τον αγώνα που έδωσαν πολίτες και κινήματα της πόλης πριν από εφτά χρόνια. 

«Τεράστιο έγκλημα» χαρακτήρισε ο κ. Μπουτάρης την πρωθυπουργική εξαγγελία, ενώ για τη σύσκεψη φορέων υπό τον περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα, που ήταν «μονομερής ενημέρωση από ανθρώπους που δεν έχουν καμία σχέση και έβγαλαν ένα ψήφισμα να φύγουν γρήγορα τα αρχαία», σχολίασε ότι δεν ξέρουν «ούτε πώς θα αποσπαστούν τα αρχαία, ούτε πώς θα αποθηκευθούν, ούτε αν ξαναγυρίσουν και σε τι κατάσταση θα είναι. Οταν ανακαλύφθηκαν αυτά τα αρχαία, το BBC έκανε τότε ολόκληρο θέμα και παρομοίασε τα ευρήματα με την Πομπηία. Εμείς τώρα λέμε ‘‘κάτι πέτρες είναι, βάλ’ τες στην άκρη να τελειώνουμε, να τα πάμε στου Παύλου Μελά’’. Το οποίο είναι άλλο ένα τεράστιο έγκλημα».

Εχοντας συγκεντρώσει ήδη σε λίγες μέρες 6.000 διαδικτυακές υπογραφές, η Κίνηση θα επιδιώξει συνάντηση με τον κ. Μητσοτάκη, ενώ σχολιάζοντας τα περί οικονομικού κόστους ο κ. Μπουτάρης απάντησε πως «ο πολιτισμός δεν μετριέται με κυβικά τσιμέντο. Στη Ρώμη, σε μια παρόμοια κατάσταση, έκαναν εφτά χρόνια για να προχωρήσει εκείνο το κομμάτι τού μετρό. Υπάρχουν λύσεις που να λειτουργεί το μετρό και να μην υπάρχει προσωρινά ο σταθμός Βενιζέλου».

Ο αρχιτέκτων μηχανικός Βασίλης Κονιόρδος εξήγησε πολύ απλά ότι «οι μαρμάρινες πλάκες της λεωφόρου μπορούν μεν να μεταφερθούν εύκολα, ωστόσο μεγάλο μέρος είναι από φθαρτά οικοδομικά υλικά, δεν θα αντέξουν στη διάλυση και επανασύστασή τους».

Η αρχαιολόγος, πρώην διευθύντρια της 9ης Εφορείας Κλασικών Αρχαιοτήτων, Δέσποινα Μακροπούλου χαρακτήρισε «επιεικώς ηλίθιο να γυρίσουμε πίσω σε άλλη λύση», μίλησε για όσα συνέβησαν στον σταθμό της Αγίας Σοφίας το 2011, τις αφόρητες πιέσεις «και απειλές» που δέχτηκε, για να φτάσουμε στην αποκόλληση αρχαιοτήτων «που τα έβγαλαν και δεν ξέρουν πού είναι σήμερα» και θύμισε ότι «ως υπηρεσία δεν εγκρίναμε τη μεταφορά και υπάρχει γνωμοδότηση των αρμόδιων υπηρεσιών του κράτους». Αναλυτικά στο ιστορικό της υπόθεσης αναφέρθηκε ο δικηγόρος Φωκίων Δεληγιάννης.

Δριμεία επίθεση κατά του βουλευτή της Ν.Δ. Στράτου Σιμόπουλου και του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα εξαπέλυσε, επιδεικνύοντας μάλιστα τη χθεσινή αποκάλυψη της «Εφ.Συν.», ο απερχόμενος πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», Γιάννης Μυλόπουλος, τονίζοντας πως «δεν τιμά τη Θεσσαλονίκη με ψέματα και κουτοπονηριές να προσπαθούν να επιβάλουν μια λύση, παραπλανώντας τον πρωθυπουργό και τον υπουργό».


 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κρατικός -μέχρι νεωτέρας- ο ΟΑΣΘ
Ασάφειες διατυπώθηκαν από τον υπ. Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή κατά την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη. Παρέπεμψε τα ζητήματα του μετρό και των συγκοινωνιών στις δηλώσεις του Κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ
Κρατικός -μέχρι νεωτέρας- ο ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στο φως Ιστορία 2.500 χρόνων
Κάτω από τις πολυκατοικίες της Θεσσαλονίκης υπάρχει θαμμένη η Ιστορία 2.500 χρόνων. Ενα χαρακτηριστικό δείγμα της αποκαλύφθηκε και σώθηκε, ευτυχώς σε μεγάλο μέρος του ακέραιο. Τα έργα του μετρό ήταν η αφορμή,...
Στο φως Ιστορία 2.500 χρόνων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αντεπίθεση για να σωθούν τα αρχαία της Βενιζέλου
Η «Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς» τεκμηριώνει επιστημονικά ότι απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων θα σημάνει την καταστροφή τους.
Αντεπίθεση για να σωθούν τα αρχαία της Βενιζέλου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Ζέρβας στη δίνη του μετρό με το «καλημέρα»
Οι δηλώσεις για το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ακατάπαυστες, χθες προστέθηκε και το υπερόπλο που λέγεται δημοσκοπήσεις, ενώ παράλληλα στον σταθμό Βενιζέλου συνεχίζονται οι εργασίες.
Ο Ζέρβας στη δίνη του μετρό με το «καλημέρα»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φτηνές δικαιολογίες Ν.Δ. για το Μετρό Θεσσαλονίκης
Η κυβέρνηση επιχειρεί να... μαζέψει τα ασυμμάζευτα, αφού ο πρωθυπουργός βρέθηκε έκθετος με τις δηλώσεις του περί δήθεν ανύπαρκτης μελέτης κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου ● Ο Αλέξης Τσίπρας ανεβαίνει στη...
Φτηνές δικαιολογίες Ν.Δ. για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας