Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στον αέρα η Ιπποδάμεια Αγορά
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στον αέρα η Ιπποδάμεια Αγορά

  • A-
  • A+
Πειραιάς: Η προηγούμενη διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής με τη συναίνεση αυτοδιοίκησης, επιμελητηρίων και εμπορικών συλλόγων είχε δρομολογήσει τη μετατροπή του παλιού αμαξοστασίου των πρώην ΗΣΑΠ σε μια σύγχρονη, στεγασμένη αγορά τροφίμων. Το σχέδιο φαίνεται, όμως, να εγκαταλείπεται καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδης προτίθεται να παραχωρήσει τον χώρο σε ιδιώτη. «Οι επικίνδυνοι ιδεοληπτικοί αυτοσχεδιασμοί του βλάπτουν τον Πειραιά» επισημαίνει ο Νίκος Μπελαβίλας ενώ ερώτηση κατέθεσαν 15 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Εν αμφιβόλω, απ’ ό,τι φαίνεται, τίθεται το δρομολογημένο σημαντικό έργο από την προηγούμενη διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής για τη δημιουργία σύγχρονης κλειστής αγοράς (Ιπποδάμεια Αγορά) στον χώρο του παλιού αμαξοστασίου των λεωφορείων των πρώην ΗΣΑΠ.

Μια απόφαση που είχε ληφθεί με τη σύμφωνη γνώμη των συναρμόδιων υπουργείων, της ιδιοκτήτριας εταιρείας του οικοπέδου ΣΤΑΣΥ Α.Ε., του Υπερταμείου, του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ), του δήμου, των επιμελητηρίων, του εμπορικού συλλόγου, έχοντας την επιστημονική στήριξη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Ωστόσο, όπως έγινε έγινε γνωστό, ο υπουργός Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδης προτίθεται να παραχωρήσει τον χώρο του παλαιού αμαξοστασίου σε ιδιώτη επενδυτή, ενώ παράλληλα ανεπιβεβαίωτες φήμες που κυκλοφορούν στον Πειραιά λένε ότι για την έκταση (περίπου 6 στρεμμάτων) ενδιαφέρεται μεγάλη εταιρεία αυτοκινήτων προκειμένου να το κάνει έκθεση.

Σε όλα αυτά αναφέρθηκε πρόσφατα ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά Νίκος Μανεσιώτης, μιλώντας στο δημοτικό ραδιόφωνο «Κανάλι 1». Εκανε γνωστό ότι σε μια συνάντηση που είχαν (Εμπορικός Σύλλογος και Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά-ΕΒΕΠ) με τον υπουργό Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδη και τον υφυπουργό Εμπορίου Ν. Παπαθανάση τους έθεσαν το θέμα, ωστόσο δεν τους είδαν ένθερμους.

Απογοητευμένοι

«Φύγαμε απογοητευμένοι γιατί το ζήτημα -με πρωτοβουλίες του πρώην αντιπεριφειάρχη Πειραιά Γιώργου Γαβρίλη και του δημάρχου μας- είχε μπει σε μια καλή ρότα και ήμασταν πολύ αισιόδοξοι ότι θα προχωρούσε. Παρ’ όλα αυτά, ακούσαμε ότι ενδεχομένως υπάρχουν κι άλλες προτάσεις από εταιρείες που θέλουν να επενδύσουν στον χώρο αυτό» τόνισε και εξήγησε ότι «η επιφύλαξη που καταλάβαμε να έχει το υπουργείο Ανάπτυξης είναι γιατί πρόκειται για ένα έργο ΣΔΙΤ, σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, δηλαδή θα προτιμούσαν -αυτό είναι προσωπικό συμπέρασμα- να το δώσουν σ’ έναν επενδυτή και να μην έχουν να ασχοληθούν οι ίδιοι με πολλές λεπτομέρειες».

Ανέφερε επίσης ότι σε επίπεδο φήμης -δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη- έμαθαν ότι ενδιαφερόταν μια μεγάλη εταιρεία αυτοκινήτων να το κάνει χώρο έκθεσης. «Σίγουρα όμως δεν είναι αυτό που λείπει από τον Πειραιά. Εμείς πιστεύουμε ότι είναι ένα έργο που πρέπει να γίνει, είναι ένα σχέδιο που έχουμε για τον Πειραιά εδώ και πάρα πολλά χρόνια και εκτιμούμε ότι θα τονώσει την πόλη, το λιμάνι, την αγορά, μιας και ο Πειραιάς δεν διαθέτει μια μεγάλη αγορά τροφίμων όπως δικαιούται σαν πόλη-λιμάνι» συμπλήρωσε.

Μετά τις αποκαλύψεις του Ν. Μανεσιώτη, η δημοτική παράταξη «Πειραιάς για Ολους», με επικεφαλής τον Νίκο Μπελαβίλα, με ανακοίνωσή της επισήμανε ότι η Ιπποδάμεια Αγορά είναι έργο που πέφτει βαρύ για την κυβέρνηση. «Εν ολίγοις, πετούν στα σκουπίδια την προοπτική να αποκτήσει ο Πειραιάς μια ελκυστική και ποιοτική αγορά τροφίμων. Μια αγορά που αντιστοιχεί σε μια πόλη-λιμάνι, που θα αναζωογονήσει τη ρημαγμένη παραδοσιακή αγορά των οδών Γούναρη και Αντιστάσεως, που θα δώσει στους επισκέπτες την απόλαυση ενός όμορφου χώρου εμπορίου και γαστριμαργίας δίπλα στο ιστορικό κέντρο της πόλης και το λιμάνι», σημείωσε η δημοτική παράταξη, κάνοντας γνωστό ότι το θέμα θα το θέσει άμεσα στο Δημοτικό και Περιφερειακό Συμβούλιο γιατί, «αν ισχύουν οι πληροφορίες, οι επικίνδυνοι ιδεοληπτικοί αυτοσχεδιασμοί του αρμόδιου υπουργού Ανάπτυξης βλάπτουν τον Πειραιά».

Ακολούθησαν 15 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με ερώτησή τους στα αρμόδια υπουργεία (Εσωτερικών, Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών), μεταξύ των οποίων όλοι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Α΄ και Β΄ Πειραιά. Οπως αναφέρουν, η δημιουργία μιας οργανωμένης σύγχρονης κλειστής αγοράς αποτελούσε διαχρονικό αίτημα των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης, των επαγγελματιών και των πολιτών της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, ωστόσο πρόσφατα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι το υπουργείο Ανάπτυξης όχι μόνο δείχνει απρόθυμο στην υλοποίηση του πάγιου αιτήματος της πόλης, αλλά προτίθεται να παραχωρήσει τον χώρο του παλαιού αμαξοστασίου σε αντιπροσωπεία αυτοκινήτων ως χώρο έκθεσης.

Οι βουλευτές σημειώνουν ότι η κατασκευή της νέας, σύγχρονης κλειστής αγοράς της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά είχε μπει στις ράγες. Ο ΟΚΑΑ, μάλιστα, ως δημόσιος φορέας με σημαντική τεχνογνωσία στην ανάπτυξη, οργάνωση και διαχείριση αγορών, ανέλαβε να μελετήσει τον σχεδιασμό και το μοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας της αγοράς. Ερωτούν τους αρμόδιους υπουργούς:

■ Σε ποιο σημείο βρίσκεται η δρομολόγηση των διαδικασιών για την ίδρυση της Ιπποδάμειας Αγοράς;

■ Τι προτίθενται να κάνουν το επόμενο διάστημα, ώστε να συνεχιστεί η διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς, προκειμένου να συμβάλουν όλοι με προτάσεις και να ενσωματωθεί το έργο στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της πόλης και της ευρύτερης περιοχής;

Θυμίζουμε ότι μετά τις εκλογές η διοίκηση του ΕΒΕΠ σε υπόμνημα που κατέθεσε στον υπουργό Ανάπτυξης και στον υφυπουργό Εμπορίου με τα 7 σημεία για την ανάπτυξη του Πειραιά είχε συμπεριλάβει και τη δημιουργία της Ιπποδάμειας Αγοράς Τροφίμων στο λιμάνι του Πειραιά μέσω ΣΔΙΤ σε συνεργασία ΕΒΕΠ, περιφέρειας, ΟΚΑΑ και Υπερταμείου.


 

 


 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέα μελέτη για τα έργα στον Πειραιά
Συγκροτείται στον δήμο Πειραιά επιτροπή που θα εξετάσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τα σχέδια της Cosco. Σύσκεψη των δήμων της περιοχής με πρωτοβουλία του δημάρχου Περάματος.
Νέα μελέτη για τα έργα στον Πειραιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κίνηση ματ για το εμπόριο στο λιμάνι
Παρουσιάστηκε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της πόλης η μελέτη για τη δημιουργία της «Ιπποδάμειας Αγοράς» στο παλαιό αμαξοστάσιο του ΗΣΑΠ, που θα είναι εύκολα προσβάσιμη.
Κίνηση ματ για το εμπόριο στο λιμάνι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξεκίνησαν οι ιδιωτικοποιήσεις στον Πειραιά
Σε εργολάβους δόθηκαν οι εργασίες της υπηρεσίας Πρασίνου του Δήμου Πειραιά, όπως κατά πλειοψηφία αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο στη συνεδρίασή του τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου.
Ξεκίνησαν οι ιδιωτικοποιήσεις στον Πειραιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόσφυγες από τη Σάμο καλωσορίζει ο «Πειραιάς για Όλους» του Ν. Μπελαβίλα
Τους πρόσφυγες που έρχονται από τη Σάμο, με το πλοίο «Νήσος Χίος», θα υποδεχθεί αύριο το βράδυ, η δημοτική παράταξη «Πειραιάς για Όλους», με επικεφαλής τον Νίκο Μπελαβίλα.
Πρόσφυγες από τη Σάμο καλωσορίζει ο «Πειραιάς για Όλους» του Ν. Μπελαβίλα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συνέντευξη-ενημέρωση για το master plan του ΟΛΠ από την παράταξη «Πειραιάς για Όλους»
Συνέντευξη Τύπου με θέμα «Οι επιπτώσεις από το master plan του ΟΛΠ» παραχωρεί την Τρίτη (8 Οκτωβρίου) στις 12 το μεσημέρι στο Εμπορικό και...
Συνέντευξη-ενημέρωση για το master plan του ΟΛΠ από την παράταξη «Πειραιάς για Όλους»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Θέλουν και το μικρό ραδιόφωνο του Πειραιά μονόφωνο»
Σε σοβαρές καταγγελίες προχώρησε το βράδυ της Δευτέρας, αμέσως μετά το τέλος της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά, ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Ολους» Νίκος Μπελαβίλας.
«Θέλουν και το μικρό ραδιόφωνο του Πειραιά μονόφωνο»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας