Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι αυξήσεις δεν πέρασαν τα διόδια

Αττική Οδός

Eurokinissi
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι αυξήσεις δεν πέρασαν τα διόδια

  • A-
  • A+
Αττική Οδός

Με μια τηλεγραφική ανακοίνωση μόλις 21 λέξεων η Αττική οδός επισημοποίησε χθες την ήδη γνωστή πληροφορία ότι δεν θα προχωρήσει στην αύξηση των τιμών στα διόδια του αυτοκινητόδρομου. Μία εβδομάδα πριν από τις ευρωεκλογές, η κοινοπραξία είχε προαναγγείλει διπλή αναπροσαρμογή, μία την 1η Ιουλίου και άλλη μία την 1η Ιανουαρίου 2020, με την οποία η τιμή του διοδίου για τα Ι.Χ. θα έφτανε στα 3,30 ευρώ έναντι 2,80 ευρώ που ισχύει εδώ και 13 χρόνια.

Οι αυξήσεις πάγωσαν με την έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) που είχε προωθήσει ο τότε υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης. Σε δηλώσεις του είχε χαρακτηρίσει «μονομερή ενέργεια» την αύξηση των διοδίων και είχε πει ότι η Αττική οδός πρέπει να επιστραφεί στο Δημόσιο γιατί οι εργολάβοι έχουν ήδη εξασφαλίσει απόδοση ιδίων κεφαλαίων 13,1%, όπως προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης που είχε κυρωθεί το 1996.

Ακολούθησαν πολυσέλιδες ανακοινώσεις της εταιρείας «Αττικές Διαδρομές», που διαχειρίζεται την Αττική οδό και στην οποία βασικοί μέτοχοι είναι οι εταιρείες «Ακτωρ» και «Αβαξ» που είχαν αναλάβει το μεγαλύτερο μέρος της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου. «Αποτελεί νόμιμο και αναφαίρετο δικαίωμα της εταιρείας», αναφέρεται σε εξασέλιδη ανακοίνωση των «Αττικών Διαδρομών» που εκδόθηκε στις 24 Ιουνίου, στην οποία επίσης σημειώνεται: «Οι εν λόγω αυξήσεις στοιχειοθετούνται πλήρως και πέραν πάσης αμφισβήτησης από τα δικαιολογητικά στοιχεία που περιλαμβάνονται στο χρηματοοικονομικό μοντέλο και τις χρηματοοικονομικές αναφορές».

Για την τεκμηρίωση των αυξήσεων παρέθεταν αναλυτικά στοιχεία για το κόστος και τις υποδομές στον τομέα της συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, ενώ υποστήριζαν ότι η απόδοση ιδίων κεφαλαίων θα διαμορφωθεί γύρω στο 10% ώς τη λήξη της παραχώρησης του έργου το φθινόπωρο του 2024. Τρεις ημέρες αργότερα εκδόθηκε νέα ανακοίνωση με την οποία η εταιρεία τόνιζε: «Οταν φιμώνεται η αλήθεια, τον λόγο έχει η Δικαιοσύνη». Ολα αυτά φαίνεται πως ίσχυαν προ της εκλογικής νίκης της Ν.Δ.

Κατά της αύξησης της τιμής των διοδίων είχε ταχθεί από την αρχή ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, με την ιδιότητα του τομεάρχη Υποδομών της Ν.Δ. Χθες ο αρμόδιος υπουργός εξέφρασε την ικανοποίησή του για την απόφαση της Αττικής οδού, κατηγόρησε τον... ΣΥΡΙΖΑ για τις επιλογές των εργολάβων να προχωρήσουν σε αυξήσεις που τις χαρακτηρίζει «κοινωνικά άδικες» και κατέληξε: «Πάνω απ’ όλα, το καλό του πολίτη». Να σημειωθεί πάντως ότι δεν κατέθεσε στη Βουλή για επικύρωση την ΠΝΠ της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, η ισχύς της οποίας έληξε στις αρχές Αυγούστου.

«Δικαίωση ΣΥΡΙΖΑ»

Με χθεσινή δήλωσή του ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ κάνει λόγο για «πανηγυρική δικαίωση» της προηγούμενης κυβέρνησης και του τότε υπουργού. Ο βουλευτής Γιώργος Βαρεμένος ζητά εξηγήσεις για τους λόγους που οδήγησαν την εταιρεία να ανακοινώσει τότε αύξηση διοδίων και που τώρα εξέλιπαν, για να καταλήξει: «Δεν χρειάζεται καν απάντηση στο ερώτημα. Τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια...»

Από τις υπάρχουσες πληροφορίες, οι εργολάβοι της Αττικής οδού έχουν από καιρό ζητήσει να αναλάβουν τις επεκτάσεις του αυτοκινητόδρομου με αναθεώρηση της αρχικής σύμβασης. Στα νέα τμήματα περιλαμβάνονται η συνέχιση της περιφερειακής Υμηττού ώς τη λεωφόρο Ποσειδώνος και όχι ώς τη Βουλιαγμένης, όπως προέβλεπαν οι προηγούμενοι σχεδιασμοί.

Διεκδικούν επίσης τον νέο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη και κυρίως το Πάτρα-Πύργος, που θα φτάνει ώς την Αρχαία Ολυμπία. Το τελευταίο σημαίνει ότι θα ακυρωθούν και οι οχτώ εργολαβίες, σε τρεις από τις οποίες έχουν ξεκινήσει τα έργα, και επομένως θα δοθούν αποζημιώσεις στους αναδόχους.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναλογικά διόδια από του χρόνου
Τέλος στην υφιστάμενη πληρωμή των διοδίων βάζει απόφαση του Χρήστου Σπίρτζη, με την οποία καθιερώνεται αυτόματο σύστημα με πομποδέκτη και χιλιομετροχρέωση σε όλους τους αυτοκινητόδρομους.
Αναλογικά διόδια από του χρόνου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Παγώνει» η αύξηση στην Αττική Οδό
Με πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου καμία αλλαγή δεν θα εφαρμοστεί στα διόδια της Αττικής οδού μέχρι να ολοκληρωθεί ο έλεγχος στα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας Αττικές Διαδρομές • Στη Δικαιοσύνη θα προσφύγει η...
«Παγώνει» η αύξηση στην Αττική Οδό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διπλή καταδίκη στις αιφνιδιαστικές αυξήσεις των διοδίων της Αττικής Οδού
Χωρίς πολιτική κάλυψη έμεινε η μονομερής απόφαση των διαχειριστών της Αττικής Οδού για δύο αιφνιδιαστικές αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, οι οποίες ώς το τέλος του χρόνου θα αγγίξουν το 18%.
Διπλή καταδίκη στις αιφνιδιαστικές αυξήσεις των διοδίων της Αττικής Οδού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προεκλογικά παιχνίδια με τα διόδια
Αυξήσεις-φωτιά στα διόδια της Αττικής οδού ανακοίνωσαν αιφνιδιαστικά την Παρασκευή οι εργολάβοι του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου στο Λεκανοπέδιο, ανατρέποντας την επιλογή τους για πάγωμα τιμών που είχαν κάνει...
Προεκλογικά παιχνίδια με τα διόδια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Κίτρινη» κάρτα για διόδια και Εγνατία
Οι καθυστερήσεις στη λειτουργία των σταθμών διοδίων και κυρίως το κόστος αναβάθμισης της Εγνατίας οδού είναι οι δύο εκκρεμότητες που επισήμαναν οι θεσμοί κατά τη χθεσινή συνάντησή τους με τον υπουργό Υποδομών.
«Κίτρινη» κάρτα για διόδια και Εγνατία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέοι σταθμοί διοδίων στην Ολυμπία οδό
Από τα μεσάνυχτα της Κυριακής τίθεται σε λειτουργία ο ανισόπεδος κόμβος της Ολυμπίας οδού στο Ζευγολατιό Κορινθίας, μαζί με δύο νέους πλευρικούς σταθμούς διοδίων.
Νέοι σταθμοί διοδίων στην Ολυμπία οδό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας