Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κρατικός -μέχρι νεωτέρας- ο ΟΑΣΘ

Ο Κ. Καραμανλής στα γραφεία του ΟΑΣΘ

ΑΠΕ ΜΠΕ / ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ / STR
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κρατικός -μέχρι νεωτέρας- ο ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+

Στην αλλαγή διοίκησης του ΟΑΣΘ θα πρέπει να αρκεστούν όσοι διαμαρτύρονταν με ένταση το προηγούμενο διάστημα για τις συγκοινωνιακές συνθήκες στη Θεσσαλονίκη, ενώ για όσους σχεδιάζουν αλλαγή σχεδίων για τον σταθμό του μετρό στη Βενιζέλου θα βρουν μπροστά τους τον Γιάννη Μπουτάρη.

Χθες, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής πέρασε σαν αστραπή από τον ΟΑΣΘ και το μετρό, αλλά άφησε πίσω του ασάφειες και αμηχανίες, εμφανή έλλειψη οιουδήποτε σχεδιασμού και μια γερή δόση αναποφασιστικότητας.

Συναντήθηκε βέβαια και με τον ΥΜΑΘ Θεόδωρο Καράογλου, τον περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα και τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα. Σε αυτές τις συναντήσεις ίσως ειπώθηκαν ευθύτερα οι προβληματισμοί που υπάρχουν κυρίως για το τι μέλλει γενέσθαι στον σταθμό του μετρό στη Βενιζέλου. Δεν ξέχασε, βέβαια, ο κ. Καραμανλής να πει και να ξαναπεί ότι οι λύσεις θα ανακοινωθούν από τον πρωθυπουργό στη διάρκεια της παρουσίας του στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης.

Απογοήτευση

O K. Kαραμανλής στα έργα του μετρό 

ΑΠΕ ΜΠΕ / ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ / STR

Σίγουρα πολλοί στη Θεσσαλονίκη απογοητεύτηκαν χθες ακούγοντας τον κ. Καραμανλή να λέει για τον ΟΑΣΘ ότι «σε αυτήν τη φάση θα μείνει κρατικός», αφού «εμείς δεν ερχόμαστε εδώ για να αποδομήσουμε και να διαλύσουμε». Επιπλέον, δε, «οι Θεσσαλονικείς χρειάζονται αξιόπιστες συγκοινωνίες και δεν τους ενδιαφέρει εάν θα είναι κρατικές ή ιδιωτικές σε αυτή τη φάση».

Και για να τελειώνουμε με όσους αρνούνταν να δεχτούν την πραγματικότητα των αλλαγών στον ΟΑΣΘ, ο κ. Καραμανλής την περιέγραψε συνοπτικά, αφού «εκκρεμεί η εκκαθάριση στον ΟΑΣΘ, υπάρχουν ζητήματα στα διοικητικά δικαστήρια με πρώην μετόχους και πριν ξεκαθαρίσουν όλα αυτά θα ήταν ανώριμο εκ μέρους της ηγεσίας να πάρει μια απόφαση σε ένα τόσο σημαντικό θέμα, όπως αυτό του ιδιοκτησιακού καθεστώτος».

Και για όσους πίστευαν ότι η Ν.Δ. και η κυβέρνησή της θα μετέτρεπαν μέσα σε μια μέρα το «σαπάκι» που παρέλαβε το Δημόσιο σε πριγκιπική άμαξα, ήταν επίσης σαφής ο κ. Καραμανλής: «Η πρώτη διοίκηση που άλλαξε ήταν ο ΟΑΣΘ. Αυτό είναι απάντηση, γιατί πολλά έχουν γραφτεί ότι καθυστερήσαμε να αλλάξουμε τον οργανισμό»!

Φυσικά, όλα αυτά ήταν πασπαλισμένα με κριτική στην προηγούμενη κυβέρνηση και διοίκηση του οργανισμού για «κατάσταση της απόλυτης διάλυσης», αλλά μετά την αλλαγή διοίκησης «το δεύτερο το οποίο θα κάνουμε είναι να σχεδιάσουμε από εδώ και πέρα πώς θα αντιμετωπίσουμε μια κατάσταση η οποία θέλει διαχείριση κρίσης»!

Κατά το κοινώς λεγόμενο, δεν ξέρουν τι θα κάνουν, αλλά ας δεχτούμε ότι «ο πρωθυπουργός ο ίδιος στη ΔΕΘ θα ανακοινώσει ένα πρόγραμμα διάρθρωσης για τον ΟΑΣΘ». Θα χρειαστούν βέβαια και μερικές εξηγήσεις επιπλέον σχετικά με το γιατί ακυρώθηκε ο προηγούμενος διαγωνισμός για αγορά νέων λεωφορείων, για την τηλεματική ή τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό.

Σταθμός Βενιζέλου

Ο Κ. Καραμανλής στον σταθμό Βενιζέλου, όπου παραδόξως δεν είδε... εργοτάξιο

ΑΠΕ ΜΠΕ / ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ / STR

Η ασάφεια του κ. Καραμανλή, όμως, χτύπησε κόκκινο στον σταθμό του μετρό της Βενιζέλου:

«Το μετρό της Θεσσαλονίκης έχει περάσει από χίλια κύματα, το έργο έχει καθυστερήσει πάρα πολλά χρόνια». Την καθυστέρηση δεν την προσδιόρισε βέβαια χρονικά (θα έπρεπε να θυμηθεί τα… χάσματα των περιόδων της Ν.Δ.), γι’ αυτό προτίμησε να επιστρέψει στα χρόνια της αντιπολίτευσης, δηλώνοντας πως «δυστυχώς η προηγούμενη κυβέρνηση δεν μίλησε με ειλικρίνεια» και ότι «αυτό που είδαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση ήταν επικοινωνιακά τεχνάσματα και μια –αν θέλετε– φτηνή επιθεώρηση».

Εμοιαζε δε τουλάχιστον παράδοξο, την ώρα που πατούσε στην οροφή του σταθμού «Βενιζέλου», η οποία ολοκληρώθηκε, να λέει ότι «αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι δεν υπάρχουν εργοτάξια και όχι απλώς δεν έχει ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού, αλλά, όπως μας ενημέρωσαν οι ειδικοί, δεν έχει καν ολοκληρωθεί η μελέτη για να ξεκινήσει».

Και για το μετρό, πάντως, τόνισε ότι «πρέπει να περιμένουμε λίγες ημέρες ακόμα, γιατί ο πρωθυπουργός από το βήμα της ΔΕΘ θα ανακοινώσει τα σχέδια που έχει για την επιτάχυνση του έργου». Ας περιμένουμε, λοιπόν, αλλά οι καντρίλιες τύπου «Εμείς δεν θα εγκαινιάσουμε μουσαμάδες, θα εγκαινιάσουμε μετρό» θα πρέπει να εξηγηθούν.

Αν στο κυβερνητικό μέρος καλούμαστε όλοι να περιμένουμε, δεν θα περιμένουν (και μάλιστα καθόλου) όσοι είχαν υπερασπιστεί τις αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου – και αυτούς θα τους βρει μπροστά της η κυβέρνηση με μπροστάρη μάλιστα τον τέως δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη.

Ο οποίος τίθεται επικεφαλής μιας νέας Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας, η οποία συγκροτείται σήμερα και τυπικά με πρώτο σκοπό να αποτρέψει την επαναφορά του σχεδίου του 2012 για αφαίρεση των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου από τον σταθμό του μετρό.

Θα δοθεί, μάλιστα, και διακήρυξη στον Τύπο, ενώ στην εταιρεία θα συμμετέχουν αρχαιολόγοι και αρχιτέκτονες, αυτοδιοικητικοί, επιστήμονες και πολίτες που είχαν συμμετάσχει στον αγώνα των προηγούμενων ετών. Οπότε ο κυρ Γιάννης δεν είναι απόμαχος, ενώ θυμίζουμε ότι, κάνοντας τον απολογισμό του ως δημάρχου πριν από λίγες μέρες, είπε καθαρά ότι η αναμόχλευση του θέματος για τα αρχαία της Βενιζέλου γίνεται για τα λεφτά και έκανε λόγο για κόλπα της αναδόχου κοινοπραξίας.

Ο Κ. Καραμανλής στα γραφεία του ΟΑΣΘ, στα έργα του μετρό και στον σταθμό Βενιζέλου, όπου παραδόξως δεν είδε... εργοτάξιο


 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μάχη με όλα τα μέσα προτίθεται να ξαναδώσει ο Γιάννης Μπουτάρης
Δράσεις για να μη γίνει πράξη η εξαγγελία του πρωθυπουργού για απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι η απόφαση της Κίνησης Πολιτών για την προστασία των αρχαιοτήτων.
Μάχη με όλα τα μέσα προτίθεται να ξαναδώσει ο Γιάννης Μπουτάρης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Να μη γίνει το μετρό της Θεσσαλονίκης... γεφύρι της Αρτας
Με δριμείες παρεμβάσεις τους, ο Γιάννης Μπουτάρης και ο Γιάννης Μυλόπουλος επιτέθηκαν στον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή «για όσα δεν είπε» όταν επισκέφθηκε το εργοτάξιο, επισημαίνοντας ότι έχει προ πολλού...
Να μη γίνει το μετρό της Θεσσαλονίκης... γεφύρι της Αρτας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αιχμές για την κυβέρνηση... ΣΥΡΙΖΑ
Με συμπάθεια προς τον Κυρ. Μητσοτάκη εμφανίστηκαν οι περισσότεροι Βορειοελλαδίτες συνδικαλιστές στην καθιερωμένη σύσκεψη των εργατικών κέντρων ενόψει του συλλαλητηρίου του Σαββάτου για τη ΔΕΘ.
Αιχμές για την κυβέρνηση... ΣΥΡΙΖΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αιχμηρή απάντηση του ΟΑΣΘ στα… πυροτεχνήματα Μπουτάρη
Τα τσούγκρισαν τα… αυγά τους, πριν και μετά την Ανάσταση. Λαμπριάτικος καβγάς με λεκτικά… πυροτεχνήματα στήθηκε στη Θεσσαλονίκη ανάμεσα στον δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη και τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, με αφορμή την ώρα...
Αιχμηρή απάντηση του ΟΑΣΘ στα… πυροτεχνήματα Μπουτάρη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ
Στον νέο δημόσιο φορέα θα πρέπει να τρέξουν γρήγορα τα θέματα ώστε να διοριστούν τα νέα συμβούλια της ΟΣΕΘ και της ΑΣΥΘ και να οριστούν άμεσα διευθύνων σύμβουλος και ορκωτοί ελεγκτές ώστε να αρχίσει η...
Και επισήμως κρατικός ο ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας