Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Την πληρώνουν οι Κυκλάδες για τη Σαμοθράκη

Το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Αρτεμις»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Την πληρώνουν οι Κυκλάδες για τη Σαμοθράκη

  • A-
  • A+
Ερωτήματα προς το υπουργείο Ναυτιλίας από τον τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριο Σαντορινιό με αφορμή την αποδρο­μολόγηση του πλοίου «Αρτεμις» από τις Κυκλάδες και τη μετακίνησή του στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη.

Να κινήσουν τις διαδικασίες οριστικής λύσης για την ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη και να προκηρυχτεί ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές ώστε να μην υπάρξουν κι άλλες «Σαμοθράκες» ζητεί από την κυβέρνηση και τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός με αφορμή τις αντιδράσεις που έχουν προκύψει στις Κυκλάδες από την αποδρομολόγηση του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Αρτεμις».

Υπενθυμίζεται ότι το «Αρτεμις», το οποίο από χθες εκτελεί το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη, εκτελούσε ενδοκυκλαδικά δρομολόγια της άγονης γραμμής και επιλέχτηκε ως μια λύση (πιθανότατα προσωρινή) για το πρόβλημα της Σαμοθράκης.

Νεκτ. Σαντορινιός: «Δεν μπορείς να διορθώσεις ένα λάθος μ’ ένα άλλο»

EUROKINISSI / ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Ο Ν. Σαντορινιός, σχολιάζοντας ότι «η έκτακτη δρομολόγηση του “Αρτεμις” αποτελεί την προσπάθεια της κυβέρνησης να διορθώσει ένα λάθος με ένα άλλο», κάνει γνωστό ότι το “Αρτεμις” θα καλύπτει τα δρομολόγια της γραμμής Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη μέχρι και 31 Αυγούστου και, όπως σημειώνει, «μάλλον αυτή είναι και η μόνη λύση που βρήκε η κυβέρνηση για το νησί», και θέτει τα εξής ερωτήματα:

● Με ποια διαδικασία δρομολογείται το πλοίο και με ποια διαδικασία θα εγκαταλείψει τις συμβατικές του υποχρεώσεις;

● Πώς θα καλυφθούν τα κενά στα δρομολόγια των άγονων κυκλαδίτικων νησιών;

● Γιατί το υπουργείο δεν έχει μέχρι τώρα κάνει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κάλυψη της γραμμής, αφού το πρόβλημα με τα πλοία του νησιού δεν έχει λυθεί;

● Γιατί καθυστερεί η δημοσίευση του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές της νέας δρομολογιακής περιόδου;

«Οταν η κυβέρνηση διεμήνυε ότι θα λύσει οριστικά το πρόβλημα της Σαμοθράκης, εννοούσε μάλλον να το λύσει με ημίμετρα, μεταφέροντας το πρόβλημα και σε άλλα νησιά, προκαλώντας κρίση στο ακτοπλοϊκό σύστημα της χώρας. Σαν λύση για την αντιμετώπιση του αποκλεισμού της Σαμοθράκης δεν μπορεί να είναι η αναστάτωση των δρομολογίων των Κυκλάδων, ούτε η εμπλοκή της ομαλής κίνησης των άγονων γραμμών του υπολοίπου Αιγαίου», συμπληρώνει.

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, το υπουργείο Ναυτιλίας κατανοεί πλήρως τις δυσχέρειες που έχουν προκύψει σε ορισμένες απευθείας προσεγγίσεις σε νησιά των Κυκλάδων, ωστόσο, όπως λένε κύκλοι του υπουργείου, η δρομολόγηση του «Αρτεμις» ήταν η μοναδική ρεαλιστική λύση για την κάλυψη των μεταφορικών αναγκών της Σαμοθράκης με κατάλληλο πλοίο και υποστηρίζουν ότι στο λιμάνι της Σαμοθράκης μπορούν να μπουν και να δέσουν με ασφάλεια μόλις 7 επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία από το σύνολο του ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας.

Υπόμνημα Μανούση

Στο μεταξύ, χθες το πρωί πήγε στο υπουργείο Ναυτιλίας ο ιδιοκτήτης της ακτοπλοϊκής εταιρείας «SAOS Ferries» Φώτης Μανούσης, καθώς ο υπουργός Γ. Πλακιωτάκης από την περασμένη εβδομάδα είχε καλέσει για ακρόαση τους νόμιμους διαχειριστές της εταιρείας για να του εξηγήσουν τι ακριβώς συνέβη με τα πλοία της εταιρείας και πώς και στα τρία –«SAOS II», «SAONISOS», «ΖΕΦΥΡΟΣ»– παρουσιάστηκαν μέσα στον Αύγουστο βλάβες, προκαλώντας το γνωστό κομφούζιο στη Σαμοθράκη.

Οπως έγινε γνωστό, ο Φ. Μανούσης κατέθεσε ένα υπόμνημα με τις θέσεις του, ενώ, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, ο Γ. Πλακιωτάκης θα ενημερωθεί και αμέσως μετά θα λάβει τις αποφάσεις του.

Να υπενθυμίσουμε ότι οι συμβατικές υποχρεώσεις του Φ. Μανούση για την επιδοτούμενη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη λήγουν στις 31 Οκτωβρίου.


 

 


 

 


 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κλείνει μία «τρύπα» και ανοίγει δεκατέσσερις
Μετά το πρωτοφανές χάος που δημιουργήθηκε στη Σαμοθράκη λόγω του ακτοπλοϊκού αποκλεισμού της η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα άλλο μέτωπο διαμαρτυριών, αυτή τη φορά στις Κυκλάδες.
Κλείνει μία «τρύπα» και ανοίγει δεκατέσσερις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το «Αρτεμις» σαλπάρει για Σαμοθράκη
Το επιβατηγό-οχηματαγωγό της εταιρείας Hellenic Seaways θα δρομολογηθεί από τη Δευτέρα 26 Αυγούστου στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη. Διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές θα προκηρύξει το υπουργείο Ναυτιλίας.
Το «Αρτεμις» σαλπάρει για Σαμοθράκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
Πολύ κοντά στην αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη βρίσκεται το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς το νησί από την περασμένη Παρασκευή έχει μείνει χωρίς πλοίο, μετά τη βλάβη...
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χωρίς απευθείας σύνδεση με τον Πειραιά εδώ και 26 χρόνια η Θηρασία
Χωρίς απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση με το λιμάνι του Πειραιά εδώ και 26 ολόκληρα χρόνια βρίσκεται η Θηρασία, το μικρό νησί δυτικά της Σαντορίνης, καθώς το τελευταίο δρομολόγιο πραγματοποιήθηκε το 1993.
Χωρίς απευθείας σύνδεση με τον Πειραιά εδώ και 26 χρόνια η Θηρασία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο Μανούσης «επιστρέφει» με το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ»
Δύο ήταν τελικά οι εταιρείες οι οποίες εμφανίστηκαν μέχρι τις 3 χθες το μεσημέρι που έληγε η προθεσμία της σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την άγονη ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης.
Ο Μανούσης «επιστρέφει» με το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
Η Σαμοθράκη και το κομφούζιο που δημιουργήθηκε στο νησί από την ακτοπλοϊκή του απομόνωση υποχρέωσαν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να προχωρήσει σε αλλαγές στο καθεστώς των άγονων γραμμών.
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας