Να κινήσουν τις διαδικασίες οριστικής λύσης για την ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη και να προκηρυχτεί ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές ώστε να μην υπάρξουν κι άλλες «Σαμοθράκες» ζητεί από την κυβέρνηση και τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός με αφορμή τις αντιδράσεις που έχουν προκύψει στις Κυκλάδες από την αποδρομολόγηση του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Αρτεμις».
Υπενθυμίζεται ότι το «Αρτεμις», το οποίο από χθες εκτελεί το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη, εκτελούσε ενδοκυκλαδικά δρομολόγια της άγονης γραμμής και επιλέχτηκε ως μια λύση (πιθανότατα προσωρινή) για το πρόβλημα της Σαμοθράκης.
Ο Ν. Σαντορινιός, σχολιάζοντας ότι «η έκτακτη δρομολόγηση του “Αρτεμις” αποτελεί την προσπάθεια της κυβέρνησης να διορθώσει ένα λάθος με ένα άλλο», κάνει γνωστό ότι το “Αρτεμις” θα καλύπτει τα δρομολόγια της γραμμής Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη μέχρι και 31 Αυγούστου και, όπως σημειώνει, «μάλλον αυτή είναι και η μόνη λύση που βρήκε η κυβέρνηση για το νησί», και θέτει τα εξής ερωτήματα:
● Με ποια διαδικασία δρομολογείται το πλοίο και με ποια διαδικασία θα εγκαταλείψει τις συμβατικές του υποχρεώσεις;
● Πώς θα καλυφθούν τα κενά στα δρομολόγια των άγονων κυκλαδίτικων νησιών;
● Γιατί το υπουργείο δεν έχει μέχρι τώρα κάνει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κάλυψη της γραμμής, αφού το πρόβλημα με τα πλοία του νησιού δεν έχει λυθεί;
● Γιατί καθυστερεί η δημοσίευση του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές της νέας δρομολογιακής περιόδου;
«Οταν η κυβέρνηση διεμήνυε ότι θα λύσει οριστικά το πρόβλημα της Σαμοθράκης, εννοούσε μάλλον να το λύσει με ημίμετρα, μεταφέροντας το πρόβλημα και σε άλλα νησιά, προκαλώντας κρίση στο ακτοπλοϊκό σύστημα της χώρας. Σαν λύση για την αντιμετώπιση του αποκλεισμού της Σαμοθράκης δεν μπορεί να είναι η αναστάτωση των δρομολογίων των Κυκλάδων, ούτε η εμπλοκή της ομαλής κίνησης των άγονων γραμμών του υπολοίπου Αιγαίου», συμπληρώνει.
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, το υπουργείο Ναυτιλίας κατανοεί πλήρως τις δυσχέρειες που έχουν προκύψει σε ορισμένες απευθείας προσεγγίσεις σε νησιά των Κυκλάδων, ωστόσο, όπως λένε κύκλοι του υπουργείου, η δρομολόγηση του «Αρτεμις» ήταν η μοναδική ρεαλιστική λύση για την κάλυψη των μεταφορικών αναγκών της Σαμοθράκης με κατάλληλο πλοίο και υποστηρίζουν ότι στο λιμάνι της Σαμοθράκης μπορούν να μπουν και να δέσουν με ασφάλεια μόλις 7 επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία από το σύνολο του ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας.
Υπόμνημα Μανούση
Στο μεταξύ, χθες το πρωί πήγε στο υπουργείο Ναυτιλίας ο ιδιοκτήτης της ακτοπλοϊκής εταιρείας «SAOS Ferries» Φώτης Μανούσης, καθώς ο υπουργός Γ. Πλακιωτάκης από την περασμένη εβδομάδα είχε καλέσει για ακρόαση τους νόμιμους διαχειριστές της εταιρείας για να του εξηγήσουν τι ακριβώς συνέβη με τα πλοία της εταιρείας και πώς και στα τρία –«SAOS II», «SAONISOS», «ΖΕΦΥΡΟΣ»– παρουσιάστηκαν μέσα στον Αύγουστο βλάβες, προκαλώντας το γνωστό κομφούζιο στη Σαμοθράκη.
Οπως έγινε γνωστό, ο Φ. Μανούσης κατέθεσε ένα υπόμνημα με τις θέσεις του, ενώ, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, ο Γ. Πλακιωτάκης θα ενημερωθεί και αμέσως μετά θα λάβει τις αποφάσεις του.
Να υπενθυμίσουμε ότι οι συμβατικές υποχρεώσεις του Φ. Μανούση για την επιδοτούμενη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη λήγουν στις 31 Οκτωβρίου.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας