Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μανία... χωρίς φρένα για τον ΟΑΣΘ

Η δημοσιογράφος της ΕΡΤ3 και υποψήφια με τη Ν.Δ. στις τελευταίες εκλογές, Σύνθια Σάπικα, ανάρτησε στο προσωπικό της φέισμπουκ φωτογραφία με λεωφορείο να κρέμεται στο κενό ενός τοιχίου στο Αμαξοστάσιο Σταυρούπολης, με σχόλιο ότι είναι σημερινό ατύχημα, προκαλώντας συναγωνισμό καταστροφολογίας στο Διαδίκτυο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μανία... χωρίς φρένα για τον ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+

Χωρίς φρένα απέδειξε ότι κινείται η ειδησεογραφία σχετικά με τον ΟΑΣΘ. Η μανία να αποδοθεί κάθε περιστατικό σε ανικανότητα της σημερινής διοίκησης –η οποία ορίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση και επιπλέον κρατικοποίησε τον επί 60 χρόνια κρατικοδίαιτο ιδιωτικό οργανισμό- οδηγεί στελέχη και δημοσιογράφους σε ατοπήματα σαν το χθεσινό, όταν η αβλεψία ενός υπαλλήλου στο αμαξοστάσιο οδήγησε σε εκτεταμένη διασπορά φέικ νιουζ.

Πρωταγωνίστρια η δημοσιογράφος της ΕΡΤ3 και υποψήφια με τη Ν.Δ. στις τελευταίες εκλογές Σύνθια Σάπικα, η οποία ανάρτησε στο προσωπικό της φέισμπουκ φωτογραφία με λεωφορείο, το οποίο κρέμεται στο κενό ενός τοιχίου ύψους 1 με 1,5 μέτρο.

Το σχόλιο της δημοσιογράφου περιείχε όλα τα απαραίτητα προκειμένου να σταλεί το επιθυμητό μήνυμα. Οπως έγραψε χαρακτηριστικά: «Σήμερα το πρωί έφυγε λεωφορείο χωρίς φρένα! Από κάτω (στο χαμηλό επίπεδο) υπήρχε ένας εργαζόμενος, ο οποίος γλίτωσε από θαύμα! Το συμβάν έλαβε χώρα στο Αμαξοστάσιο Σταυρούπολης. Και η ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων συνεχίζεται».

Αυτό έφτανε ή, κατά το κοινώς λεγόμενο, το σύνθημα δόθηκε. Οι πύρινοι τίτλοι σε όλες τις ιστοσελίδες γράφηκαν με αστρονομικές ταχύτητες και συναγωνισμό καταστροφολογίας. Παντού τονιζόταν ότι το λεωφορείο δεν είχε φρένα, άρα ο κίνδυνος για... το ανύπαρκτο κοινό ήταν μεγάλος. Κανένας δεν αναρωτήθηκε πώς ήταν δυνατό να κυλήσει ένα λεωφορείο στο αμαξοστάσιο και να βρεθεί ακόμη και... στον δρόμο, όπως γράφηκε, αφού σε κάποιους ένα ατύχημα στο αμαξοστάσιο από μόνο του δεν θα έλεγε τίποτα. Ηταν επίσης προφανές ότι καμία διασταύρωση της είδησης δεν είχε προηγηθεί.

Κάποιοι μάλιστα ανακάλυψαν στο αρχείο τους φωτογραφία του ίδιου (;) λεωφορείου από ατύχημα με σπασμένα φρένα. Το γεγονός ότι η φωτογραφία έγραφε 2013, αποδεικτικό στοιχείο της οικτρής κατάστασης πολύ πριν από την κρατικοποίηση –ή μήπως όχι; δεν είπε τίποτα και σε κανένα.

Κι ύστερα ήρθε η ανακοίνωσή του ΟΑΣΘ που ξεκινούσε με το σχόλιο πως «το... τερμάτισαν με τα φέικ νιουζ οι νοσταλγοί του αμαρτωλού “ιδιωτικού” ΟΑΣΘ. Αυτή τη φορά με “πρωταγωνίστρια” την υποψήφια βουλευτή της Ν.Δ. Σύνθια Σάπικα, η οποία μάλιστα είναι και... επαγγελματίας δημοσιογράφος, δημοσιοποίησαν μέσω των κοινωνικών δικτύων ότι σημειώθηκε ατύχημα στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης με λεωφορείο που δήθεν είχε πρόβλημα στα σύστημα των φρένων».

Η διευκρίνιση από τη διοίκηση ανέφερε πως «το συγκεκριμένο ατύχημα σημειώθηκε με αποκλειστική ευθύνη του τεχνίτη που εκείνη τη στιγμή οδηγούσε το όχημα και σε καμία περίπτωση δεν οφείλεται σε βλάβη των φρένων που επινόησαν οι διάφοροι “καλοθελητές”, οι οποίοι έσπευσαν να ενημερώσουν και την υποψήφια βουλευτή της Ν.Δ.».

Επειδή η διοίκηση έχει κακοπάθει από τις επιθέσεις εναντίον της, στο δελτίο υπήρχε και δήλωση του διευθυντή Συντήρησης του ΟΑΣΘ Νίκου Κωνσταντινίδη πως «το ατύχημα οφείλεται σε λάθος μανούβρα που έκανε ο υπεύθυνος αμαξωμάτων του αμαξοστασίου Σταυρούπολης. Δεν είναι ειδικός ελιγμοδηγός, αλλά προσπάθησε να μετακινήσει το όχημα από υπερβάλλοντα ζήλο, προκειμένου να επισπευστεί η επισκευή άλλου οχήματος. Το συγκεκριμένο όχημα δεν είχε κανένα πρόβλημα με τα φρένα, όπως επιβεβαιώθηκε από ελέγχους που διενεργήθηκαν πριν και μετά το ατύχημα». Πιο απλά τον μεν υπεύθυνο αμαξωμάτων τον έφαγε το φιλότιμο, κάποιους άλλους παραλίγο να τους φάει η ενημερωτική μαρμάγκα...

Αλλά έτσι είναι, τέτοια τραβάει μια διοίκηση όταν επιμένει να θυμίζει και με τη χθεσινή της ανακοίνωση πως «το σκάνδαλο “ΟΑΣΘ” που ταλαιπώρησε τη Θεσσαλονίκη για 60 χρόνια και στοίχισε στους Ελληνες φορολογούμενους εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ έχει ονοματεπώνυμα. Η εκκαθάριση του Οργανισμού είναι ένας δρόμος χωρίς επιστροφή παρά το γεγονός ότι κάποιοι προσπαθούν μετά μανίας να σταματήσει».

Μετά από όλα αυτά η κ. Σάπικα παραδέχτηκε το σφάλμα, γράφοντας πως «υπέπεσε στην αντίληψή μου μια είδηση, η οποία υποστηριζόταν από μια φωτογραφία. Ως πολίτης θέλησα να τη μοιραστώ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως κάνω καθημερινά. Ολα τα υπόλοιπα αφορούν την εσωτερική λειτουργία του ΟΑΣΘ».

Πρόσθεσε ωστόσο πως «βρίσκω δε άστοχη από κάθε άποψη την σύνδεση της δημοσιογραφικής μου δουλειάς με τα τεκταινόμενα στον Οργανισμό και την εσωτερική διαμάχη. Ολα τα υπόλοιπα τα γνωρίζουμε οι Θεσσαλονικείς, που ταλαιπωρούμαστε καθημερινά εδώ και πολύ καιρό από τις αβελτηρίες της διοίκησης του Οργανισμού».

Η κυρία Σάπικα μάλλον προτιμά το σφάλμα να το έκανε ως υποψήφια βουλευτής της Ν.Δ. και όχι ως δημοσιογράφος, αλλά τον διαχωρισμό επαγγελματικών ιδιοτήτων δεν είναι πλέον υποχρεωμένοι να τον κάνουν και όσοι κρίνουν τον δημόσιο λόγο της.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: ιδιωτικοποίηση ή δημόσιος έλεγχος;
Η παραμονή σε δημόσιο έλεγχο του ΟΑΣΘ ή η ιδιωτικοποίησή του αποτελεί ήδη ένα από τα διακυβεύματα των επόμενων εκλογών και αυτό κατέστη ξεκάθαρο χθες σε αντιπαράθεση ανάμεσα στην Μαρία Σπυράκη και τη διοίκηση...
ΟΑΣΘ: ιδιωτικοποίηση ή δημόσιος έλεγχος;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με τα φρένα σπασμένα στον ΟΑΣΘ
Η ανταλλαγή «μηνυμάτων» μεταξύ του υπουργού και του σωματείου εργαζομένων και του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης για την κατάσταση και το μέλλον του ΟΑΣΘ δείχνει σύγκρουση μέχρις εσχάτων εν όψει εκλογών
Με τα φρένα σπασμένα στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
Η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ κυβέρνησης και εκλογικού σώματος ξεκίνησε με πρώτο σοβαρό θεμα το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και αντικείμενο τον δημόσιο χαρακτήρα ή την ιδιωτικοποίηση τους
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παροξυσμός ψευδών ειδήσεων για τον ΟΑΣΘ
Κάποιοι νοσταλγοί της παλιάς διοίκησης του Οργανισμού δημοσιοποίησαν «πειραγμένο» έγγραφο με το ιστορικό των βλαβών, και δη των φρένων, του λεωφορείου που κρεμόταν στο κενό ενός τοιχίου στο Αμαξοστάσιο...
Παροξυσμός ψευδών ειδήσεων για τον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι ζημιές που (δεν...) έγιναν κι αυτές που μπορεί να γίνουν
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής έθεσε προτεραιότητα τον εξορθολογισμό των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, τονίζοντας ότι στη συμπρωτεύουσα η κατάσταση «είναι δραματική».
Οι ζημιές που (δεν...) έγιναν κι αυτές που μπορεί να γίνουν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας