Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αναπάντητα ερωτήματα που στοιχίζουν ζωές

Δεν έχουν δοθεί ακόμα απαντήσεις για το πώς εκδηλώθηκε και πώς εξαπλώθηκε η φωτιά στο «Highspeed 5», που άφησε νεκρό έναν ναυτεργάτη

EUROKINISSI/ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ

Αναπάντητα ερωτήματα που στοιχίζουν ζωές

  • A-
  • A+

Το δυστύχημα που έγινε τη Δευτέρα στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Highspeed 5» στη Δραπετσώνα, το οποίο στοίχισε τη ζωή σ’ έναν 40χρονο ναυτεργάτη (απανθρακώθηκε), φέρνει και πάλι στο φως αμείλικτα ερωτήματα για την τήρηση των κανόνων ασφαλείας των πλοίων και της ναυσιπλοΐας, όπως και για τους ελέγχους που διενεργούνται σε πλοία που επισκευάζονται.

Στο μεταξύ, απαντήσεις δεν έχουν ακόμη δοθεί για το πώς εκδηλώθηκε η φωτιά, γιατί εξαπλώθηκε τόσο γρήγορα με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο ο ηλεκτρολόγος του πλοίου, γιατί δεν λειτούργησαν τα μέσα πυρασφάλειας του πλοίου -όπως ακριβώς είχε συμβεί δηλαδή και στο «Norman Atlantic»-, τι θα είχε συμβεί εάν η φωτιά εκδηλωνόταν κατά τη διάρκεια πλου του σκάφους, εάν είχε δοθεί άδεια από τις λιμενικές αρχές, που απαιτείται από τον νόμο, για την εκτέλεση εργασιών σε πλοίο, όπως επίσης και από τον Κλάδο Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων ή από «αναγνωρισμένο νηογνώμονα», όπως προβλέπεται σε σχετική υπουργική απόφαση.

«Το ατύχημα αυτό αποτελεί συνέχεια της πολύνεκρης τραγωδίας στο “Norman Atlantic”, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους δεκάδες επιβάτες από τη φωτιά που ξέσπασε στο γκαράζ του πλοίου, ενώ κινδύνευσαν δεκάδες ακόμα ναυτεργάτες και επιβάτες του ίδιου πλοίου», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η διοίκηση της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) και προσθέτει πως «είναι συνέχεια πολλών ακόμα ναυτικών ατυχημάτων που έχουν γίνει σε διάφορα ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία που δυστυχώς περνούν στα ψιλά των εφημερίδων».

Η ΠΕΝΕΝ τονίζει πως τα ατυχήματα αυτά στο σύνολό τους οφείλονται σε τραγικές ελλείψεις στη λήψη και τήρηση των κανόνων ασφαλείας των πλοίων και της ναυσιπλοΐας και από αυτή τη σκοπιά οι ευθύνες του εφοπλιστικού κεφαλαίου και των αρμόδιων αρχών του υπουργείου Ναυτιλίας είναι σοβαρότατες.

Απαράδεκτη κατάσταση

Οφείλονται επίσης στην έλλειψη βούλησης των αρμόδιων αρχών του ΥΝΑ να προβαίνουν σε ουσιαστικούς ελέγχους που αφορούν την προστασία της ανθρώπινης ζωής στα πλοία και τη θάλασσα, ενώ, όπως εξηγούν οι συνδικαλιστές ναύτες, οι ελεγκτικοί και εποπτικοί μηχανισμοί του ΥΝΑ έχουν σοβαρές ελλείψεις αλλά και ανεπάρκεια του κατάλληλου και αναγκαίου προσωπικού για να διεξαγάγουν συστηματικούς ελέγχους στην ασφάλεια και την υγιεινή.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής «της απαράδεκτης κατάστασης που επικρατεί», σύμφωνα με την ΠΕΝΕΝ, «είναι η έλλειψη στατιστικών στοιχείων που αφορούν τα ναυτικά ατυχήματα, αλλά και στοιχείων που αφορούν τις αιτίες πρόκλησης των ατυχημάτων».

Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας από την πρώτη στιγμή επικοινώνησε με την εισαγγελέα υπηρεσίας και ζήτησε τη διερεύνηση της υπόθεσης, ενώ παράλληλα απαίτησε την κατεπείγουσα ολοκλήρωση ενεργειών όπως: με μέριμνα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά να διενεργηθεί έλεγχος για το εάν είχαν τηρηθεί οι όροι και εάν υπήρχαν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που προβλέπει ο νόμος σχετικά με τη χορήγηση αδειών εκτέλεσης εργασιών ναυπήγησης, μετατροπής και επισκευής πλοίων. Να διενεργηθεί έκτακτη επιθεώρηση αναφορικά με την πυρκαγιά και μια σειρά από άλλους ελέγχους.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νεκρός ναυτεργάτης από φωτιά σε πλοίο
Μια πυρκαγιά που εκδηλώθηκε χθες το μεσημέρι στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Highspeed 5» της ναυτιλιακής εταιρείας «Hellenic Seaways», που βρίσκεται στον μώλο Δραπετσώνας για επισκευές, στέρησε τη ζωή σ’...
Νεκρός ναυτεργάτης από φωτιά σε πλοίο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αμορφες μάζες στα γκαράζ του «Norman Atlantic»
Δεκαοκτώ μέρες μετά το πολύνεκρο ναυτικό δυστύχημα στην Αδριατική με το ιταλικό επιβατηγό-οχηματαγωγό «Norman Atlantic» και ακόμα τίποτα δεν έχει ξεκαθαρίσει. Οι συγγενείς δεν έχουν παραλάβει τις σορούς των...
Αμορφες μάζες στα γκαράζ του «Norman Atlantic»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι πυρκαγιές στα πλοία ξεκινούν από το αμαξοστάσιο
Η ναυτική τραγωδία της περασμένης Κυριακής στη θάλασσα της Αδριατικής με τη φωτιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο «Norman Atlantic», σημαίας Ιταλίας, ναυλωμένο από τη ναυτιλιακή εταιρεία «ΑΝΕΚ», που επίσημα μέχρι...
Οι πυρκαγιές στα πλοία ξεκινούν από το αμαξοστάσιο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλαλούμ με τους νεκρούς και τους αγνοουμένους
Εξι μέρες μετά την τραγωδία του «Norman Atlantic» επικρατεί χάος για τον αριθμό επιζώντων και τεθνεώτων. Χαρακτηριστικό του κομφούζιου είναι ότι χθες οι ιταλικές αρχές... ανέστησαν τον Γιώργο Δούλη, θεωρώντας...
Αλαλούμ με τους νεκρούς και τους αγνοουμένους
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προσωρινή μεν, λύση δε για Κεφαλονιά και Ιθάκη
Μολονότι δεν κατέστη άμεσα δυνατή η ετήσια δρομολόγηση στην ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Πάτρα, τη γραμμή ανέλαβε η εταιρεία «Levante Ferries», το αίτημα της οποίας ενέκρινε κατά πλειοψηφία το ΣΑΣ, ενώ την...
Προσωρινή μεν, λύση δε για Κεφαλονιά και Ιθάκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναπάντητα ερωτήματα για τη φωτιά στο «High Speed 5»
Σε τραγικές ελλείψεις στη λήψη και τήρηση των κανόνων ασφαλείας, αποδίδει το δυστύχημα η ΠΕΝΕΝ. Πολλά τα ερωτήματα που μένουν να απαντηθούν, όπως για το πώς εκδηλώθηκε η πυρκαγιά, πώς εξαπλώθηκε τόσο γρήγορα,...
Αναπάντητα ερωτήματα για τη φωτιά στο «High Speed 5»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας