Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Δεν είναι παλιοσίδερα τα ιστορικά αεροσκάφη της Ο.Α.»

«Olympic Eagle», ένα από τα τρία αεροσκάφη που χαρακτηρίστηκαν μνημεία νεότερου πολιτισμού έπειτα από γνωμοδότηση του αρμόδιου συμβουλίου

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Δεν είναι παλιοσίδερα τα ιστορικά αεροσκάφη της Ο.Α.»

  • A-
  • A+
Απάντηση της Μυρσίνης Ζορμπά στον Αδωνι Γεωργιάδη για την ανακήρυξη τριών αεροπλάνων της Ολυμπιακής που βρίσκονται στο Ελληνικό μνημείων νεότερου πολιτισμού.

Τα πράγματα στη θέση τους βάζει η πρώην υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά σχετικά με τα ιστορικά αεροσκάφη της Ολυμπιακής που έχουν χαρακτηριστεί σύγχρονα κινητά μνημεία. Και θυμίζει στον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδωνι Γεωργιάδη ότι υπέγραψε τη σχετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων και όχι δική της απόφαση. Η πρώτη ραδιοφωνική συνέντευξη του υπουργού ήταν φυσικά στον ΣΚΑΪ και φυσικά στον Αρη Πορτοσάλτε (23.7.2019). Περιελάμβανε ερωτήσεις για το Ελληνικό, εκεί όπου οι εργασίες θα ξεκινούσαν «από Δευτέρα», όπως υποστήριζε, αν και σήμερα ο ίδιος ορίζει το χρονικό πλαίσιο «εντός του 2019».

Μετά την ερώτηση του δημοσιογράφου, αν περιπλέκει τα πράγματα το υπουργείο Πολιτισμού στην επένδυση, ο υπουργός Ανάπτυξης θυμήθηκε κάτι που ξέχασε, όπως είπε, να αναφέρει από το βήμα της Βουλής, «...για να καταλάβετε το μέγεθος της τρέλας αυτών των ανθρώπων (σ.σ. Συριζαίων) γιατί πιστεύω ότι έχουν έναν εσωτερικό διχασμό.

Από τη μια ψήφιζαν να γίνει το Ελληνικό και δεσμεύονταν στην τρόικα και από την άλλη, όλη η διοίκηση έκανε ό,τι μπορούσε για να μη γίνει...». Και πρόσθεσε: «Μπορείτε να φανταστείτε ότι λίγο πριν φύγει η κ. Μυρσίνη Ζορμπά υπέγραψε απόφαση που ανακηρύσσει μνημεία νεότερου πολιτισμού τα παρατημένα αεροπλάνα; Αλλά προσέξτε τη λεπτομέρεια, τα αεροπλάνα in situ μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο...». Για να ειρωνευτεί ο Αρης Πορτοσάλτε: «Πετούσε ο Παυσανίας με αυτά»...

Boeing 737 «Mount Olympos»

Η Μυρσίνη Ζορμπά –οι δηλώσεις μεταδόθηκαν από εκπομπή της ΕΡΤ– απαντάει στον Αδωνι Γεωργιάδη και στη δήλωσή της σημειώνει ότι η πολιτική ευθύνη που της αποδίδει για «...τον χαρακτηρισμό και τη διατήρηση τριών ιστορικών αεροσκαφών στο Ελληνικό... είναι καθαρό ψέμα, καθώς ουδέποτε υπέγραψα παρόμοια απόφαση ως υπουργός Πολιτισμού, παρά τη σχετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων του υπουργείου. Αναμένω, επομένως, να κάνει νέες δηλώσεις και να ζητήσει συγγνώμη, όπως οφείλει...».

Η Μυρσίνη Ζορμπά παραθέτει το σκεπτικό της εισήγησης της αρμόδιας διεύθυνσης του ΥΠΠΟ: «...“λόγω της ιδιαίτερης ιστορικής αξίας τους, καθώς συνδέονται με την ιστορία των ελληνικών αερομεταφορών και ειδικώς με την Ολυμπιακή Αεροπορία, την εταιρεία δηλαδή που, καλύπτοντας το αναγκαίο μεταφορικό έργο, συνέβαλε τόσο στη διαμόρφωση και προβολή της τουριστικής εικόνας της χώρας όσο και στη σύνδεση των απόδημων Ελλήνων με τη χώρα.

Τα τρία αεροσκάφη αποτελούν σπάνια σωζόμενα δείγματα των κατασκευαστικών τύπων στους οποίους ανήκουν και κάθε ένα από αυτά συνδέεται με σημαντικά ορόσημα στην ιστορία των ελληνικών αερομεταφορών”. Αραγε η νέα υπουργός κ. Μενδώνη θα υπογράψει την απόφαση ή θα συμφωνήσει με τον κ. Γεωργιάδη να στείλουν τα τρία αεροσκάφη για παλιοσίδερα;» αναρωτιέται η κυρία Ζορμπά.

Όλη η δήλωση της Μυρσίνης Ζορμπά

Με πείσμονα εμμονή ο πολύτροπος υπουργός κος Άδωνις Γεωργιάδης αποφάσισε, με δηλώσεις του τις τελευταίες μέρες στα κανάλια (Sky, ΕΡΤ1, κλπ),  να με  βάλει στο στόχαστρο  αποδίδοντάς μου την πολιτική ευθύνη για τον χαρακτηρισμό  και τη διατήρηση τριών ιστορικών  αεροσκαφών στο Ελληνικό. Αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε  με ένα καθαρό ψέμα, καθώς ουδέποτε υπέγραψα παρόμοια απόφαση ως υπουργός Πολιτισμού, παρά τη σχετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων του υπουργείου. Αναμένω,  επομένως, να  κάνει νέες δηλώσεις και να ζητήσει συγγνώμη, όπως οφείλει.

Το ψέμα αυτό, με στοχοποίησε προσωπικά ως ένα κακό και επιζήμιο για τις μεγάλες επενδύσεις παράδειγμα,   αφήνοντας να εννοηθεί ότι παρόμοιες αποφάσεις  καθυστέρησαν την επένδυση στο Ελληνικό. Όμως, κι αυτό είναι ένα ακόμη μεγάλο ψέμα καθώς οι επενδύσεις δεν ολοκληρώνονται σε μια στιγμή πατώντας το κουμπί αλλά απαιτούν τον αναγκαίο χρόνο.  Γι' αυτό και ο  κ. Γεωργιάδης αντί για τις μπουλντόζες που διακήρυττε ότι θα μπουν «από Δευτέρα» ζητάει τώρα αναβολή ως τον Δεκέμβριο, διαψεύδοντας  την άμεση αποτελεσματικότητα που ο ίδιος υποσχόταν.

Ωστόσο, είναι ενδιαφέρον να δει κανείς και το σκεπτικό της εισήγησης της αρμόδιας διεύθυνσης του υπουργείου Πολιτισμού για τα τρία ιστορικά αεροσκάφη (BOEING 727-284 "Mount Olympus" SX-CBA, BOEING 747-284B "Olympic Eagle" SX-OAB και BOEING 737-284 ADVANCED "Apollo" SX-BCA) υπέρ του χαρακτηρισμού τους ως νεότερων κινητών μνημείων, σύμφωνα με το άρθρο 20, παρ. 1ε΄ του Ν.3028/2002: «λόγω της ιδιαίτερης ιστορικής αξίας τους, καθώς συνδέονται με την ιστορία των ελληνικών αερομεταφορών και ειδικώς με την Ολυμπιακή Αεροπορία, την εταιρία δηλαδή που, καλύπτοντας το αναγκαίο μεταφορικό έργο, συνέβαλε τόσο στην διαμόρφωση και προβολή της τουριστικής εικόνας της χώρας, όσο και στη σύνδεση των απόδημων Ελλήνων με τη χώρα.

Τα τρία (3) αεροσκάφη αποτελούν σπάνια σωζόμενα δείγματα των κατασκευαστικών τύπων στους οποίους ανήκουν και κάθε ένα από αυτά συνδέεται με σημαντικά ορόσημα στην ιστορία των ελληνικών αερομεταφορών». Άραγε η νέα υπουργός κα Μενδώνη θα υπογράψει την απόφαση ή θα συμφωνήσει με τον κο Γεωργιάδη να στείλουν τα τρία αεροσκάφη για παλιοσίδερα;

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αν ο κ. Γεωργιάδης έχει αντιρρήσεις για το τι αποτελεί ιστορικό στοιχείο άξιο να διατηρηθεί, να συντηρηθεί ή να μπει σε μουσείο, ας το αφήσει στους ιστορικούς, τους αρχαιολόγους, τους μουσειολόγους και τους εμπειρογνώμονες, που έχουν τη γνώση για το χαρακτηρισμό αντικειμένων του υλικού και άυλου πολιτισμού και είναι δουλειά τους να τον τεκμηριώσουν. Το υπουργείο Πολιτισμού και οι υπηρεσίες του γνωρίζουν καλά το θεσμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο κινούνται κι αυτό δίνει αξία, όπως έχει αποδειχθεί, στα έργα και τις επενδύσεις και δεν είναι εχθρός τους, όπως θεωρούν μερικοί νεοφώτιστοι μάνατζερς.

Ας εγκαταλείψει, λοιπόν,  επιτέλους ο σημερινός υπουργός ανάπτυξης  τους αυτοσχεδιασμούς σε βάρος της ιστορίας, που είχε συνηθίσει να χρησιμοποιεί στις τηλεπωλήσεις επικαλούμενος το πτυχίο του της  Φιλοσοφικής, τώρα που παίζει το ρόλο του επίδοξου αναπτυξιολόγου. Δεν αξίζει να μπερδεύεται με όσα αγνοεί και να εκτίθεται θεωρώντας τα παλιοσίδερα.

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στα... ύψη οι κυβερνητικές «ακροβασίες» γύρω από την Ακρόπολη
Οι δηλώσεις της υπ. Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη και η απόφαση του ΚΑΣ έρχονται σε σύγκρουση με την απόφαση του ΣτΕ που ορίζει τα 21 μέτρα ως ανώτατο ύψος για τα κτίρια στου Μακρυγιάννη.
Στα... ύψη οι κυβερνητικές «ακροβασίες» γύρω από την Ακρόπολη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η «Παγόδα» τη γλίτωσε, τα υπόλοιπα κτίρια όχι
Ενα από τα ελάχιστα δείγματα τεχνικών εγκαταστάσεων στην Ελλάδα, το κτίριο με το ξύλινο αγγλικό υπόστεγο που βρίσκεται στο πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού, κηρύχθηκε διατηρητέο μνημείο από το αρμόδιο Συμβούλιο του...
Η «Παγόδα» τη γλίτωσε, τα υπόλοιπα κτίρια όχι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μπαράζ παραβιάσεων από τουρκικά αεροσκάφη πάνω από ελληνικά νησιά
Έντονη κινητικότητα από το πρωί στο Αιγαίο, καθώς η τουρκική πλευρά συνέχισε τις προκλήσεις προχωρώντας σε μπαράζ παραβιάσεων του ελληνικού εναέριου...
Μπαράζ παραβιάσεων από τουρκικά αεροσκάφη πάνω από ελληνικά νησιά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας