Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+

Μεσούντος του καλοκαιριού οι εργασίες στο Μετρό Θεσσαλονίκης πάγωσαν και οι απολύσεις εργαζομένων επανέφεραν στη δημοσιότητα φόβους για επανάληψη της κατάστασης αδράνειας, στην οποία είχε περιέλθει το έργο το 2013 και 2014.

Οι περίπου 40 απολύσεις εργαζομένων στον κεντρικό τομέα όσο και στην επέκταση της Καλαμαριάς έστειλαν χθες τους εργαζόμενους στους δρόμους και στα γραφεία της Ν.Δ. στη Θεσσαλονίκη.

Μέλη του Συνδικάτου Οικοδόμων Ν. Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν τετράωρη στάση εργασίας, συγκεντρώθηκαν στο σκάμμα του εργοταξίου Αγίας Σοφίας και στη συνέχεια πήγαν στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, όπου είχαν συνάντηση με τον υφυπουργό Εσωτερικών (Τομέα Μακεδονίας - Θράκης) Θεόδωρο Καράογλου, καταγγέλλοντας τις απολύσεις και το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων σε εργολαβίες που παίρνουν αναγκαστικές άδειες ή εργάζονται εκ περιτροπής.

Ο κύριος Καράογλου φυσικά δεν έχει αρμοδιότητες, αλλά, όπως είπε ο πρόεδρος του συνδικάτου Θανάσης Κουτσουράς, «φαίνεται πως δεν έχουν γνώση ακόμα του έργου και της κατάστασης γενικότερα και στις κατασκευές και στο μετρό».

Σύμφωνα με τον ίδιο «η ανάδοχος κατασκευαστική εταιρεία ΑΚΤΩΡ βρίσκεται σε αντίθεση σε ό,τι έχει να κάνει με την Αττικό Μετρό. Προκειμένου να μη χάσει από τη σούπα κάποιο μερίδιο προχωρά σε απολύσεις και απειλεί ότι μπορεί να παγώσει το έργο μέσα στον Αύγουστο».

Ζήτησαν λοιπόν να εγγυηθεί η κυβέρνηση, η Αττικό Μετρό και η ανάδοχος ΑΚΤΩΡ τη συνέχιση του έργου χωρίς απολύσεις και μειώσεις στα μεροκάματα και την επαναπρόσληψη όσων απολύθηκαν λόγω της κωλυσιεργίας του έργου.

Την ίδια στιγμή το Σωματείο Εργαζομένων στον Κατασκευαστικό Τομέα του Μετρό είχε συνάντηση με τον πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής της Ν.Δ. Θεσσαλονίκης Τάσο Σπηλιόπουλο, στον οποίο, όπως είπε στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του σωματείου Σταύρος Στέτσικας «ζητήσαμε το σταμάτημα των απολύσεων και το προχώρημα του έργου που μοιάζει να έχει παγώσει εδώ και τέσσερις μήνες και κυρίως από την περίοδο των ευρωεκλογών με εξαίρεση τον σταθμό της Βενιζέλου, όπου πέφτει η πλάκα οροφής, και στο αμαξοστάσιο στην Πυλαία».

Τα στοιχεία μοιάζουν θολά αυτή τη στιγμή, αλλά φαίνεται ότι οι απολύσεις τους τελευταίους μήνες έχουν ξεπεράσει τις 100, ενώ όπως χαρακτηριστικά λέγεται «οι υπεργολάβοι που εκτελούν επιμέρους έργα είναι κυριολεκτικά εξαφανισμένοι, η ΑΚΤΩΡ δεν κάνει αναθέσεις επικαλούμενη έλλειψη μελετών».

«Το χρονοδιάγραμμα τηρείται κανονικά, δεν τίθεται θέμα μελετών, είναι θέμα... καλοκαιριού» λέει στην εφημερίδα μας ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος, η συνάντηση του οποίου με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή, που ήταν προγραμματισμένη για χθες, τελικά αναβλήθηκε.

Οπως λέει ο κ. Μυλόπουλος «από την περίοδο των ευρωεκλογών η ΑΚΤΩΡ είχε αρχίσει τις πιέσεις, αλλά τα προγραμματισμένα προχωράνε. Μέχρι τέλος Ιουλίου θα έχουμε τελειώσει την πλάκα οροφής στον σταθμό Βενιζέλου».

Ο σταθμός Βενιζέλου

Γύρω από τον σταθμό Βενιζέλου και την τύχη των εκεί αρχαιοτήτων κάποιοι προσπάθησαν να ανοίξουν και πάλι το θέμα, βάζοντας το δίλημμα «ή Μετρό ή αρχαία», αλλά φαίνεται ότι δεν είμαστε πια στο 2013, ούτε θα γυρίσουμε εκεί, καθώς ακόμη και μέσα στη Ν.Δ. υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι αντιλαμβάνονται το μέγεθος του διακυβεύματος αν περάσουν οι εμμονές για αποξήλωση των αρχαιοτήτων και επαναφορά τους μετά την κατασκευή του σταθμού.

Το έδειξε αυτό περίτρανα η δημόσια αντιπαράθεση του Στράτου Σιμόπουλου και του Δημήτρη Γαλαμάτη που περιγράφηκε χθες στην ηλεκτρονική μας έκδοση («Καβγάς νεοδημοκρατών για τα αρχαία και το Μετρό Θεσσαλονίκης», 23/7/2019).

Η σύγκρουση αυτή είναι χαρακτηριστική της έντασης με την οποία γίνεται ακόμη η σχετική συζήτηση και στη Ν.Δ., καθώς υπάρχουν στελέχη που μπορεί να μη δημοσιοποίησαν τις απόψεις τους ευθέως, όπως ο κ. Γαλαμάτης, αναγνωρίζουν όμως ότι η παλιά αντιπαράθεση κόστισε στο κόμμα και επιπλέον θέτουν ωμά το δίλημμα «δηλαδή, αντί να κόβουμε κορδέλες του έργου σε 1,5 χρόνο, εμείς ακόμη θα μαλώνουμε για τα αν και πώς θα αποξηλώσουμε τα αρχαία;».

Τα ερωτήματα για όσους φαντάζονται κάποιου είδους «ρεβάνς» είναι αμείλικτα και προφανώς το γνωρίζει και η νέα υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, η οποία έχει ζητήσει όλους τους φακέλους του έργου προκειμένου να ενημερωθεί. Χαρακτηριστικές είναι πάντως και οι δηλώσεις που έκανε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, η οποία σε πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξη (ΑΤΛΑΣ 16/7/2019) έλεγε μεταξύ άλλων χαρακτηριστικά: «Με τρομάζουν τα πισωγυρίσματα, μόνο για να δείξουμε ότι κάτι διαφορετικό κάνουμε...».

Δίπλα σε αυτά ήρθε και ανακοίνωση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνας Νοτοπούλου που σχολίασε σχετικές δηλώσεις του νέου δημάρχου Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνου Ζέρβα, καλώντας τον «αντί να επιδίδεται σε μια αναμόχλευση προτάσεων που έχουν κριθεί, δημιουργώντας σύγχυση, προβληματισμό και ερωτηματικά, ας πιέσει τη φίλα προσκείμενη κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό να στρέψουν το βλέμμα τους στην πόλη και να ολοκληρώσουν το έργο, αξιοποιώντας την παρακαταθήκη της προηγούμενης διοίκησης».

Η παρέμβαση Νοτοπούλου εκφράζει επιπλέον ένα ολόκληρο κόσμο που είχε κινητοποιηθεί πριν από πέντε χρόνια προκειμένου οι αρχαιότητες να μην αποσπαστούν από τον σταθμό.

Την ίδια στιγμή πάντως ο κ. Μυλόπουλος με ανάρτησή του σβήνει τις όποιες απορίες ή ασάφειες για ό,τι συμβαίνει στον συγκεκριμένο σταθμό καθώς, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά δημοσιεύοντας και φωτογραφίες, «η κατασκευή του τελευταίου τμήματος της πλάκας οροφής του σταθμού ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος του μήνα (Ιουλίου)», προσθέτοντας ότι -σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα- αρχές Σεπτεμβρίου επανέρχεται η Εγνατία στην προτεραία κατάσταση και αποδίδεται σε κυκλοφορία το τμήμα της Βενιζέλου πάνω από την Εγνατία. Μια εικόνα όσο χίλιες λέξεις. Προχωρούμε σε πείσμα της αρνητικής προπαγάνδας...».


 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
Ο πρώτος συρμός του μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε χθες τα ξημερώματα στην πόλη. Σήμερα θα παρουσιαστεί από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, ενώ το γεγονός ανήγγειλε ήδη ο πρόεδρος της...
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μια του ψεύτη, δυο του ψεύτη...
Η «Αττικό Μετρό» ανέθεσε σε τεχνικό γραφείο έρευνα για την καθίζηση που θα υφίσταντο τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου αν παρέμεναν στη θέση τους, παράλληλα με την κατασκευή του Μετρό.
Μια του ψεύτη, δυο του ψεύτη...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα αρχαία στο Μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι ένα «αναγκαίο κακό»
Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για τη δηλωμένη πρόθεση της κυβέρνησης και της Αττικό Μετρό να αλλάξουν τον σχεδιασμό για τον σταθμό Βενιζέλου και τις αρχαιότητες που έχουν βρεθεί
Τα αρχαία στο Μετρό Θεσσαλονίκης δεν είναι ένα «αναγκαίο κακό»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Λύση (;) από το παρελθόν
Ολοταχώς προς τα πίσω, στην αρχιτεκτονική λύση που είχε εγκριθεί από το ΚΑΣ (συνδυασμός δύο προτάσεων) το... 2014 προσανατολίζεται η νέα διοίκηση της «Αττικό Μετρό» και μάλιστα με διαδικασίες - εξπρές.
Λύση (;) από το παρελθόν
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΤΡΟντας σφοδρές αντιδράσεις
Η αιφνιδιαστική αλλαγή του σχεδιασμού του έργου και η μετατόπιση λειτουργίας του μετρό από το 2020 στο 2023, όπως ανακοίνωσε από τη ΔΕΘ ο Κυρ. Μητσοτάκης, έφεραν ξανά τον διχασμό στη Θεσσαλονίκη, καθώς τίθεται...
ΜΕΤΡΟντας σφοδρές αντιδράσεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας