Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Καβγάς νεοδημοκρατών για τα αρχαία και το μετρό Θεσσαλονίκης
Φωτογραφία Αρχείου Eurokinissi

Καβγάς νεοδημοκρατών για τα αρχαία και το μετρό Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+

Νεοδημοκρατικός καυγάς στήθηκε καταμεσής του… Decumanus Maximus. Αν όμως ο αρχαίος δρόμος της Θεσσαλονίκης βρίσκεται έξι μέτρα κάτω από την σημερινή Εγνατία Οδό ο καυγάς ξέσπασε στο φως της μέρας και είχε αφορμή την συζήτηση για τις αρχαιότητες στο σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Είναι γνωστό ότι υπάρχουν νεοδημοκράτες στη Θεσσαλονίκη που πορεύτηκαν και πολιτεύτηκαν από τα χρόνια της κυβέρνησης του Αντώνη Σαμαρά πάνω στον άξονα του διλήμματος «ή Μετρό ή αρχαία». Και συνεχίζουν στο ίδιο μοτίβο αρνούμενοι να δεχθούν την εξέλιξη που έχει δρομολογηθεί και θέλει «και Μετρό και αρχαία», λύση για την οποία πάλεψαν αρχαιολόγοι, κινήματα, και ο Γιάννης Μπουτάρης. Το γεγονός ότι η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου προχωρά κανονικά δεν αρέσει σε όλους τους νεοδημοκράτες.

Οι δηλώσεις που έκανε τις τελευταίες μέρες ο βουλευτής Θεσσαλονίκης Στράτος Σιμόπουλος (γ.γ. του υπουργείου Υποδομών όταν ξέσπασε η κόντρα) με τις οποίες επαναφέρει το σενάριο απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων, απαντήθηκαν σήμερα από τον συνυποψήφιό με τη ΝΔ στις τελευταίες βουλευτικές εκλογές, Δημήτρη Γαλαμάτη. Με ευγενικό και κυρίως πολιτικό λόγο ο κ. Γαλαμάτης έγραψε στο facebook ότι «η κουβέντα που άνοιξε πάλι για το σταθμό της Βενιζέλου του Μετρό, εμπεριέχει τον κίνδυνο να το μετατρέψει ξανά σε ανέκδοτο. Δυστυχώς, το πολιτικό προσωπικό της πόλης δεν εννοεί να αντιληφθεί ότι πρέπει να αφήσει πίσω του, μια για πάντα, την πρακτική "να γεννά προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν ή που έχουν με κάποιο τρόπο ξεπεραστεί". Πρέπει να πάψει να δικαιολογεί την ύπαρξή του και να επιδιώκει την μακροημέρευσή του, δια της αδράνειας και του μηδενικού έργου. Η Θεσσαλονίκη πρέπει να προχωρήσει και γι αυτό απαιτούνται προτάσεις, ιδέες και κυρίως συνέργειες».

Σαν μην έφταναν μάλιστα τα παραπάνω λόγια εμφανίστηκε στο διάλογο ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. Γιάννης Μυλόπουλος να τον επιβραβεύσει και μάλιστα με αρχαιοπρεπή τρόπο: «Τήνελλα Καλλίνικος! Που μπορεί και να σημαίνει: ‘Πες τα Χρυσόστομε’!».

Τι το ήθελε; Αμέσως πήρε φωτιά ο κ. Σιμόπουλος που δεν του άρεσαν καθόλου κυρίως όσα είπε ο κ. Γαλαμάτης  και απάντησε με νέα ανάρτηση και με το ανάλογο ύφος του πολύ θιγμένου. «Δυστυχώς, στη συζήτηση που άνοιξε για το σταθμό Βενιζέλου του Μετρό ‘είδαν φως και μπαίνουν’ εκ του ασφαλούς και πολιτικά (;) πρόσωπα άσχετα με το θέμα» έγραψε τονίζοντας μάλιστα πως «ας φροντίσουν να ενημερώνονται αρμοδίως πριν προχωρήσουν σε ‘βαθυστόχαστες’ προτροπές. Ο νοών νοείτω...Ελπίζω να μην επανέλθω». Αυτό το τελευταίο, ανάλογα με τη θέση που έχει κανείς σε αυτό το «διάλογο» μπορεί να τo εκλάβει ως προειδοποίηση ή απειλή(πολιτική)…
 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μετρό με αρχαία, χωρίς αρχαία ή αρχαία χωρίς... μετρό στη Βενιζέλου;
Σειρά σοβαρών ερωτημάτων τίθενται τις τελευταίες μέρες σχετικά με το ενδεχόμενο απόσπασης των αρχαιοτήτων απο το σταθμό Βενιζέλου στο Μετρό της Θεσσαλονίκης ενάντια στη βούληση αρχαιολόγων και Γιάννη Μπουτάρη.
Μετρό με αρχαία, χωρίς αρχαία ή αρχαία χωρίς... μετρό στη Βενιζέλου;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Πίσω στις εποχές της στασιμότητας κινδυνεύει να επιστρέψει το έργο του Μετρό αν η κυβέρνηση, η Αττικό Μετρό και η ΑΚΤΩΡ δεν εγγυηθούν για τη συνέχισή του, ειδικά μετά και τις 40 απολύσεις εργαζομένων
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προσκόμματα εν αναμονή της πρότασης του ΚΑΣ για το μετρό
«Μάχη» οπισθοφυλακών τις τελευταίες μέρες στη Θεσσαλονίκη σχετικά με την τεχνική λύση, με την οποία παραμένουν in situ οι αρχαιότητες που βρέθηκαν στον σταθμό του μετρό στη διασταύρωση των οδών Εγνατίας και...
Προσκόμματα εν αναμονή της πρότασης του ΚΑΣ για το μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Και σώζονται οι αρχαιότητες και προχωρά το μετρό
Η λύση για τη σωτηρία των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης βρέθηκε και με χρονικό όριο έναρξης των εργασιών αρχές του 2017 και αποπεράτωσης το 2021. Ενα χρόνο, δηλαδή, μετά την...
Και σώζονται οι αρχαιότητες και προχωρά το μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
35 απολύσεις από την «Ακτωρ»
Τριάντα πέντε εργάτες απολύθηκαν προχθές από την «Ακτωρ», παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες του σωματείου εργαζομένων να βρουν λύση. Πολιτικά παιχνίδια και παιχνίδια συμφερόντων καταγγέλλει ο πρόεδρος της Αττικό...
35 απολύσεις από την «Ακτωρ»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Σκόνη» στα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης
Η σιωπή της κυβέρνησης σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα δίνει λαβές για διεκδικήσεις των εργολάβων. Τι δηλώνουν οι Γ. Μπουτάρης, Κ. Ζέρβας και οι Γ. Μυλόπουλος, Θ. Παπαδόπουλος από την Αττικό Μετρό.
«Σκόνη» στα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας