Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μετρό με αρχαία, χωρίς αρχαία ή αρχαία χωρίς... μετρό στη Βενιζέλου;
EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μετρό με αρχαία, χωρίς αρχαία ή αρχαία χωρίς... μετρό στη Βενιζέλου;

  • A-
  • A+
Ζυμώσεις, παρασκήνιο και πολλά ερωτήματα τις τελευταίες ημέρες με φόντο τη «γαλάζια» γραμμή και με κίνδυνο νέα πολύχρονη καθυστέρηση.

Θα ζήσουμε άραγε τη μέρα της μαρμότας στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης; Θα επιστρέψουμε τέσσερα χρόνια πίσω, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει πέρα από το 2023-2024 η κατασκευή του σταθμού; Υπάρχει περίπτωση να επιστρέψει η πρόταση για απόσπαση των αρχαιοτήτων και όχι η διατήρησή τους in situ;

Θέλει η νέα κυβέρνηση να πάρει κάποιου είδους ρεβάνς για τη ματαίωση των σχεδίων της που προέβλεπαν απόσπαση αρχαιοτήτων, ενάντια στις βουλήσεις αρχαιολόγων, κινημάτων και του δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη, ο οποίος προσπάθησε για τη δημιουργία της «αρχαιολογικής πλάζας»;

Τα ερωτήματα επανήλθαν με ένταση στη Θεσσαλονίκη τις τελευταίες μέρες, και το γεγονός αυτό αρκεί για να ξυπνήσει τις χειρότερες μνήμες.

Μπορεί ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής να αρκέστηκε χθες σε μια αχνή και κρυπτική δήλωση στη Βουλή, λέγοντας απλώς πως πρέπει να προχωρήσουν τα έργα «βρίσκοντας οριστική λύση για τους σταθμούς “Εγνατία” (δεν υπάρχει τέτοιος σταθμός, εννοεί προφανώς τον σταθμό Βενιζέλου) και “Αγία Σοφία” σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού».

Κάποιοι δεν έχουν κανένα λόγο να κρύβουν τις προθέσεις τους, όπως ο νέος δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο οποίος ήταν αντίθετος με την παραμονή των αρχαιοτήτων από την περίοδο που ήταν δημοτικός σύμβουλος.

Προχθές επανήλθε με μια πολύ ζυγισμένη δήλωση –είναι εξάλλου πολιτικός μηχανικός– λέγοντας πως είναι πάντα υπέρ μιας λύσης με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων, αλλά υπό την προϋπόθεση ότι αυτή θα είναι συντομότερη και οικονομικότερη.

Πληροφορίες θέλουν πάντως τον σημερινό δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη (παραμένει στο αξίωμά του μέχρι το τέλος Αυγούστου) να έχει εκδηλώσει τις ανησυχίες του για ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Ισως προχωρήσει και σε σχετικές δηλώσεις τα επόμενα εικοσιτετράωρα.

Ανακοίνωση Σιμόπουλου

Ο βουλευτής της Ν.Δ. Στράτος Σιμόπουλος, πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, δεν μασάει τα λόγια του. Ενώ μιλούσε στη Βουλή ο κ. Καραμανλής, ο κ. Σιμόπουλος έβγαζε ανακοίνωση στην οποία επαναλάμβανε πως «η περίπτωση του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό δυστυχώς αποδεικνύει πόσο οι ιδεοληψίες και η επικοινωνία μπορούν να οδηγήσουν σε αξεπέραστα προβλήματα ένα έργο και να κρατήσουν σε “ομηρία” το κέντρο μίας πόλης».

Προσέθετε ότι «κινδυνεύουμε, λοιπόν, με τη “μη λύση” που έχουν επιλέξει, αντί για “Μετρό και αρχαία” στη Βενιζέλου στο τέλος να έχουμε “μόνο ή καθόλου αρχαία” και σίγουρα καθόλου μετρό».

Ο κ. Σιμόπουλος υποστηρίζει την «προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων», σημειώνει ότι συμφωνεί με τον κ. Ζέρβα και ζητά «άμεσα να σταματήσουν οι εργασίες οροφής στο σταθμό που μοναδικό σκοπό έχουν να εγκλωβίσουν τη νέα διοίκηση στην υπάρχουσα “μη λύση”» (!).

Καλού κακού σημειώνει βέβαια πως «η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό, σε απόλυτη συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού, οφείλει προηγουμένως να παρουσιάσει όλα εκείνα τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η επιλεγείσα από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ λύση είναι μη βιώσιμη».

Πόλη-όμηρος

Τι θα κάνει η νέα διοίκηση είναι ζητούμενο. Πάντως για αύριο είναι κλεισμένο το ραντεβού του κ. Καραμανλή με τον πρόεδρο της εταιρείας Γιάννη Μυλόπουλο. Ο κύριος Μυλόπουλος απάντησε χθες τόσο στις δηλώσεις Ζέρβα όσο και στις νεότερες δηλώσεις Σιμόπουλου.

Μιλώντας στην «Εφ.Συν.», τόνισε πως η αναστολή των έργων στη Βενιζέλου «θα σημάνει επιστροφή στο κακό παρελθόν των καθυστερήσεων», ενώ ανυπολόγιστο θα είναι και το κόστος «με τις αποζημιώσεις που θα ζητήσουν οι εργολάβοι, το εργατικό κόστος και, κυρίως, για την ταλαιπωρία ολόκληρης της πόλης». Εν ολίγοις, όπως μας λέει, αν ακυρωθούν τα σχέδια που υλοποιούνται, «θα πάμε άλλα τέσσερα χρόνια πιο πίσω στην παράδοση του σταθμού».

Περιγράφοντας, μάλιστα, τις ενέργειες που θα έπρεπε να γίνουν, αν ληφθεί απόφαση για απόσπαση των αρχαιοτήτων, επισημαίνει:

«Πρώτα πρέπει να ξηλωθεί η κατάχωση των αρχαιοτήτων με σάκους άμμου που μας πήρε ενάμιση χρόνο για να γίνει. Για την αφαίρεσή τους θα χρειαστεί άλλος τόσος χρόνος. Μετά θα πρέπει να γίνουν οι μελέτες για την απόσπαση, να ξαναπάμε στο ΚΑΣ για νέα άδεια απόσπασης (αν υποθέσουμε ότι θα εγκριθεί). Και υπάρχει πάντα η πιθανότητα μετά από μια ενδεχόμενη απόσπαση του αρχαίου Decomanus να βρεθούν και άλλες αρχαιότητες οι οποίες θα πρέπει να ανασκαφούν, κάτι που τώρα δεν απαραίτητο να γίνει. Με δύο λόγια η καθυστέρηση που μπορεί να προκύψει είναι άλλα τέσσερα χρόνια, οπότε θα φτάσουμε στο 2027».

Σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, «η λύση που προωθήσαμε είναι ο συντομότερος και πλέον σίγουρος δρόμος για την ολοκλήρωση του έργου».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το... τελευταίο δρομολόγιο του ΟΑΣΘ
Πλήρης επιβεβαίωση της «Εφ.Συν.», διά στόματος του προέδρου της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Απόστολου Αντωνούδη. Ο οργανισμός όπως τον ξέραμε παύει σύντομα να υπάρχει και στη θέση του «θα δημιουργηθούν δύο φορείς, ένας...
Το... τελευταίο δρομολόγιο του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Μπουτάρης πήρε δάνειο για έργο που δεν θέλει ο Ζέρβας!
Ο Γ. Μπουτάρης στο παρά πέντε της παράδοσης της δημαρχίας υπέγραψε σύμβαση με δάνειο για την πεζοδρόμηση της οδού Αγ. Σοφίας, με την οποία διαφωνεί ρητά ο νέος δήμαρχος.
Ο Μπουτάρης πήρε δάνειο για έργο που δεν θέλει ο Ζέρβας!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εννέα χρόνια που άλλαξαν τη Θεσσαλονίκη
Βλέποντας πίσω στον χρόνο και προοικονομώντας την «κριτική των επόμενων γενιών», ο απερχόμενος δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης προτάσσει στον τελευταίο απολογισμό του το Μουσείο Ολοκαυτώματος.
Εννέα χρόνια που άλλαξαν τη Θεσσαλονίκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Πίσω στις εποχές της στασιμότητας κινδυνεύει να επιστρέψει το έργο του Μετρό αν η κυβέρνηση, η Αττικό Μετρό και η ΑΚΤΩΡ δεν εγγυηθούν για τη συνέχισή του, ειδικά μετά και τις 40 απολύσεις εργαζομένων
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σπαζοκεφαλιές Ζέρβα
Προτού κοπάσει ο απόηχος των βουλευτικών εκλογών, ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Θεσσαλονίκης κάνει συζητήσεις με τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων προκειμένου να εξασφαλίσει συμμαχίες.
Σπαζοκεφαλιές Ζέρβα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κι αν αλλάξαμε λόγια βαριά...
Γιάννης Μπουτάρης και Κωνσταντίνος Ζέρβας, νυν και επόμενος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, μετήλθαν χθες όλους τους κανόνες του διπλωματικού τακτ και ολοκλήρωσαν με επιτυχία την πρώτη τους συνάντηση χωρίς επεισόδια,...
Κι αν αλλάξαμε λόγια βαριά...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας