Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ν. Μπελαβίλας: Την απόλυτη ευθύνη για την καταστροφή φέρει ο ιδιωτικός ΟΛΠ

Κατάρρευση του παλιού ταινιόδρομου στο λιμάνι του Πειραιά. 

EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Ν. Μπελαβίλας: Την απόλυτη ευθύνη για την καταστροφή φέρει ο ιδιωτικός ΟΛΠ

  • A-
  • A+

Ο καθηγητής του ΕΜΠ Νίκος Μπελαβίλας με ανάρτησή του στο Facebook εκφράζει τη λύπη του για την κατάρρευση του Ταινιόδρομου Κράκαρη, «ενός σημαντικού βιομηχανικού μνημείου και τοπόσημου της εισόδου του λιμανιού του Πειραιά» όπως το χαρακτηρίζει και υποστηρίζει ότι την απόλυτη ευθύνη για αυτή την καταστροφή την φέρνει ο σημερινός ιδιωτικός Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ).

«Είναι ιδιοκτήτης και υπεύθυνος για αυτό από την εποχή της κατασκευής κατά τον Μεσοπόλεμο. Από το 1998 έχει τεκμηριωθεί η αξία του. Επί προεδρίας Γιώργου Ανωμερίτη στον κρατικό ΟΛΠ, πριν σχεδόν δέκα χρόνια έγιναν οι πρώτες μελέτες αξιοποίησης του ταινιόδρομου, ως εστιατορίου και καφέ με πανοραμική θέα στον Πειραιά και στα στενά της Σαλαμίνας. Ο ΟΛΠ της Cosco είχε αντίθετη άποψη. Επιχείρησε την κατεδάφιση. Με πρωτοβουλίες φορέων του Πειραιά και της Δραπετσώνας αυτό απετράπη το 2015 και στη συνέχεια κηρύχθηκε διατηρητέο μνημείο από του υπουργείο Πολιτισμού. Ο ΟΛΠ τελικά άφησε τη φύση «να κάνει τη δουλειά» ρισκάροντας ζωές ανθρώπων και την ασφάλεια του λιμανιού» εξηγεί ο Ν. Μπελαβίλας.

Η κατάσταση του μνημείου το 1998 

FB:Nikos Belavilas

Το κόστος επισκευής του Ταινιόδρομου, οπως σημειώνει ο καθηγητής, ήταν και είναι αστείο σε σχέση με τον προϋπολογισμό του ΟΛΠ και τα κέρδη της Cosco. «Ακόμη και τώρα, η κατάσταση είναι αναστρέψιμη. Ο ΟΛΠ οφείλει να ανακατασκευάσει τον τμήμα που κατέρρευσε και να επισκευάσει το τμήμα που έχει διασωθεί. Και το πάθημα ας γίνει μάθημα. Δεν θέλουμε να δούμε ούτε το Σιλό Σιτηρών στην Ηετιώνεια, ούτε την Παγόδα-τον Σταθμό Επιβατών στον Άγιο Νικόλαο, τα άλλα δύο σημαντικά νεώτερα μνημεία του λιμανιού να έχουν την ίδια τύχη» προσθέτει.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξεκινούν τα έργα επέκτασης του σταθμού κρουαζιέρας
Το έργο, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ, θα δημιουργήσει δύο νέες θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων «νέας γενιάς» στη νότια πλευρά του λιμανιού του Πειραιά ● Συνεχίζονται οι αντιδράσεις από κατοίκους και...
Ξεκινούν τα έργα επέκτασης του σταθμού κρουαζιέρας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέα μελέτη για τα έργα στον Πειραιά
Συγκροτείται στον δήμο Πειραιά επιτροπή που θα εξετάσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τα σχέδια της Cosco. Σύσκεψη των δήμων της περιοχής με πρωτοβουλία του δημάρχου Περάματος.
Νέα μελέτη για τα έργα στον Πειραιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κίνηση ματ για το εμπόριο στο λιμάνι
Παρουσιάστηκε στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της πόλης η μελέτη για τη δημιουργία της «Ιπποδάμειας Αγοράς» στο παλαιό αμαξοστάσιο του ΗΣΑΠ, που θα είναι εύκολα προσβάσιμη.
Κίνηση ματ για το εμπόριο στο λιμάνι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξεκίνησαν οι ιδιωτικοποιήσεις στον Πειραιά
Σε εργολάβους δόθηκαν οι εργασίες της υπηρεσίας Πρασίνου του Δήμου Πειραιά, όπως κατά πλειοψηφία αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο στη συνεδρίασή του τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου.
Ξεκίνησαν οι ιδιωτικοποιήσεις στον Πειραιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόσφυγες από τη Σάμο καλωσορίζει ο «Πειραιάς για Όλους» του Ν. Μπελαβίλα
Τους πρόσφυγες που έρχονται από τη Σάμο, με το πλοίο «Νήσος Χίος», θα υποδεχθεί αύριο το βράδυ, η δημοτική παράταξη «Πειραιάς για Όλους», με επικεφαλής τον Νίκο Μπελαβίλα.
Πρόσφυγες από τη Σάμο καλωσορίζει ο «Πειραιάς για Όλους» του Ν. Μπελαβίλα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συνέντευξη-ενημέρωση για το master plan του ΟΛΠ από την παράταξη «Πειραιάς για Όλους»
Συνέντευξη Τύπου με θέμα «Οι επιπτώσεις από το master plan του ΟΛΠ» παραχωρεί την Τρίτη (8 Οκτωβρίου) στις 12 το μεσημέρι στο Εμπορικό και...
Συνέντευξη-ενημέρωση για το master plan του ΟΛΠ από την παράταξη «Πειραιάς για Όλους»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας