Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Φουρτούνες» στη Νησιωτική Πολιτική
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Φουρτούνες» στη Νησιωτική Πολιτική

  • A-
  • A+

Αντιδράσεις και προβληματισμό στους κατοίκους και τους φορείς της νησιωτικής χώρας έχει προκαλέσει η απόφαση της κυβέρνησης να καταργήσει ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο, αυτό της Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο κατείχε από τον Νοέμβριο του 2016 ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός, αρχικά ως υφυπουργός Ναυτιλίας και αργότερα ως αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Οι πληροφορίες λένε ότι οι αρμοδιότητες αυτές θα δοθούν εκ νέου στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου, η οποία το 2018 αναβαθμίστηκε, με τον ρόλο της να επεκτείνεται σε όλη τη νησιωτική επικράτεια.

Σημειώνεται ότι αυτά τα 3,5 χρόνια είχαν ληφθεί εκ μέρους της κυβέρνησης αρκετές πρωτοβουλίες για τα νησιά που καλυτέρευαν την καθημερινότητα των νησιωτών με πιο σημαντική απ’ όλες την εφαρμογή του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Μέτρο που από πολλούς χαρακτηρίστηκε «σταθμός» και επρόκειτο για ένα χρόνιο αίτημα των νησιωτικών κοινωνιών.

Στη σημασία της Νησιωτικής Πολιτικής και πώς αυτή αναβαθμίστηκε τα τελευταία χρόνια αναφέρθηκε ο Ν. Σαντορινιός κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης-παραλαβής του υπουργείου Ναυτιλίας, λέγοντας ότι το 2016 ήταν η πρώτη φορά που συστάθηκε θεματικό υπουργείο για όλα τα νησιά της χώρας, βάζοντας τη νησιωτικότητα στο προσκήνιο και ανάγοντας τους νησιώτες σε ισότιμους πολίτες.

«Μέσα σε αυτά τα 3,5 χρόνια προσπαθήσαμε να εκπροσωπήσουμε όλους τους νησιώτες, να σταθούμε αρωγοί στα καθημερινά τους προβλήματα και να σχεδιάσουμε πολιτικές που μετά από πολλά χρόνια έδωσαν στα νησιά ευκαιρίες ανάπτυξης, όραμα, προοπτική, απεγκλωβίζοντάς τα από τον φαύλο κύκλο της εγκατάλειψης και της ερήμωσης».

Η παρακαταθήκη που άφησαν, όπως επισήμανε, εκτός από τη «θεσμική κληρονομιά» του Μεταφορικού Ισοδύναμου, είναι:

■ Τοποθέτηση και λειτουργία Μονάδων Αφαλατώσεων σε πάνω από 13 νησιά, έχοντας εξασφαλίσει για το ελληνικό Δημόσιο 4,5 εκατ. ευρώ, υδατική αυτονομία και ευκαιρίες ανάπτυξης, ποιοτικό και επαρκές νερό για τους νησιώτες και τους επισκέπτες.

■ Στήριξη των υποδομών των νησιών σε συνεργασία με άλλα υπουργεία μέσα από εθνικούς πόρους, με πάνω από 101 εκατ. ευρώ.

■ Αύξηση των χρηματοδοτήσεων για τις άγονες γραμμές, που έφτασαν στα 91,5 εκατ. ευρώ.

■Θεσμοθέτηση ρυθμίσεων που ενθάρρυναν την ανανέωση του στόλου με σύγχρονα και πιο «πράσινα» πλοία, ανοίγοντας το δρόμο για πολυετείς συμβάσεις.

Στο θέμα αναφέρθηκε και ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος (ΣΥΡΙΖΑ), ο οποίος μιλώντας στον ραδιοσταθμό «Aegean Voice 107.5» τόνισε ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ξεκίνησε δίνοντας ένα πολύ κακό δείγμα όσον αφορά τη νησιωτικότητα, καταργώντας το χαρτοφυλάκιο της νησιωτικής πολιτικής από το υπουργείο Ναυτιλίας.

Υποστήριξε ότι πρόκειται για υποβάθμιση της νησιωτικής πολιτικής, ενώ, όπως σημείωσε, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε αναβαθμίσει σημαντικά το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο.

Υπενθύμισε ότι παρέλαβαν μια υποβαθμισμένη και υποστελεχωμένη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, οι αρμοδιότητες της οποίας αφορούσαν μόνο το Αιγαίο, τις οποίες όμως η προηγούμενη κυβέρνηση τις επέκτεινε σε όλη την Ελλάδα και στο Ιόνιο με πολιτικές αρκετά ευρύτερες από αυτές που είχε. Εξέφρασε ταυτόχρονα την έντονη ανησυχία του για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, λέγοντας ότι με αυτά που έλεγε ο Γ. Βρούτσης προεκλογικά παρατηρεί μια τάση υποβάθμισής του.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι Λειψοί δεν θα ξαναδιψάσουν
Ξεκίνησε τη λειτουργία της η Μονάδα Αφαλάτωσης, η οποία είχε αγοραστεί το 2013 αλλά παρέμεινε ανενεργή. Τα οφέλη του έργου ανέπτυξε στα εγκαίνια ο αν. υπουργός Ναυτιλίας, Νεκτ. Σαντορινιός.
Οι Λειψοί δεν θα ξαναδιψάσουν
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με γοργό βήμα προς υδατοδρόμια σε 25 νησιά
Το «πράσινο φως» για την αδειοδότηση υδατοδρομίων σε 25 νησιά των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου έδωσε με έγγραφό του το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, βήμα το οποίο το υπουργείο Ναυτιλίας χαρακτηρίζει «καθοριστικό»...
Με γοργό βήμα προς υδατοδρόμια σε 25 νησιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα τρία «αγκάθια» των λιμενικών της παραμεθορίου
Η στελέχωση των υπηρεσιών, η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και το επίδομα παραμεθορίου είναι τα τρία ζητήματα που απασχολούν τις ακριτικές νησιωτικές υπηρεσίες και τα στελέχη που υπηρετούν σε αυτές και αυτά...
Τα τρία «αγκάθια» των λιμενικών της παραμεθορίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Νερουλάδες» τέλος για 3 νησιά
​Τέλος στη μεταφορά του νερού με υδροφόρα πλοία στα άνυδρα νησιά του Αιγαίου προσπαθεί να βάλει η κυβέρνηση. Στον σχεδιασμό της για την αντιμετώπιση του προβλήματος εγκρίθηκε ύστερα από εισήγηση του υπουργού...
«Νερουλάδες» τέλος για 3 νησιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέα βλάβη στο φέριμποτ «Μυτιλήνη»
Νέα προβλήματα για τους κατοίκους και τους επισκέπτες των νησιών του ΒΑ Αγαίου, καθώς το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο της ΝΕΛ, το 42 ετών «Μυτιλήνη», που εξυπηρετούσε τη γραμμή Πειραιάς-Εύδηλος-Καρλόβασι-Βαθύ,...
Νέα βλάβη στο φέριμποτ «Μυτιλήνη»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εγκαίνια για τη μονάδα αφαλάτωσης στη Νίσυρο
Τη νέα Μονάδα Αφαλάτωσης στο νησί της Νισύρου, που υλοποιήθηκε με επιδότηση της γενικής γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, εγκαινίασε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός.
Εγκαίνια για τη μονάδα αφαλάτωσης στη Νίσυρο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας