Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μυλόπουλος εναντίον της «Ακτωρ» για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», Γιάννης Μυλόπουλος.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μυλόπουλος εναντίον της «Ακτωρ» για το Μετρό Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+
Προεκλογικές πολιτικές σκοπιμότητες βλέπει ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» πίσω από την καθυστέρηση και το ζήτημα των περαιτέρω οικονομικών αποζημιώσεων που άνοιξε ο εργολάβος -ο ίδιος που ανακοίνωσε μονομερώς αυξήσεις στα διόδια της Αττικής Οδού στην Αττική.

Σφοδρή επίθεση εξαπέλυσε ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Γιάννης Μυλόπουλος στην κατασκευαστική εταιρεία «Ακτωρ», μέλος της κοινοπραξίας που κατασκευάζει το Μετρό Θεσσαλονίκης, με κατηγορίες για πολιτικές σκοπιμότητες πίσω από διατυπωθέντα οικονομικά αιτήματα και καθυστερήσεις στο έργο, που ενισχύθηκαν με σχετικές διαρροές στον Τύπο τον τελευταίο μήνα.

Την ίδια στιγμή ο κ. Μυλόπουλος κάνει λόγο για έναρξη των εργασιών στον σταθμό Βενιζέλου με διατήρηση των αρχαιοτήτων in situ, έργο που υπολογίζει να κοστίσει περίπου 20-25 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον του αρχικού προϋπολογισμού προκειμένου να δημιουργηθεί αρχαιολογική πλάζα στο σημείο.

Ο ανάδοχος του έργου της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης με επιστολή του στις 10 Ιουνίου έκανε λόγο για «υπερημερία του Κυρίου του Εργου» που προκαλεί «θετικές ζημίες», ανοίγοντας θέμα οικονομικών αποζημιώσεων.

Ο κ. Μυλόπουλος με δηλώσεις του στον ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης 91,4» είπε χωρίς περιστροφές ότι όλα αυτά «δεν είναι χωρίς σκοπιμότητα λίγες μέρες πριν από τις εκλογές, είναι παλιό το τέχνασμα των εργολάβων να ανακινούν θέματα καθυστερήσεων έτσι ώστε να δεσμεύουν τη νέα κυβέρνηση, ρίχνοντας την ευθύνη στις προηγούμενες διοικήσεις για να ζητούν αποζημιώσεις» και, επιπλέον, όλα έγιναν για δημιουργία εντυπώσεων, «κάτι που δεν πιάνει γιατί οι Θεσσαλονικείς ξέρουν ότι αν κάτι προχώρησε στην πόλη είναι το έργο του Μετρό».

Δεν έμεινε όμως μόνο στα της Θεσσαλονίκης καθώς υπονόησε πως οι αναφορές αυτές έγιναν από την εταιρεία η οποία «είναι ταυτόχρονα και βασικός μέτοχος στην Αττική οδό στην Αθήνα που μονομερώς ανακοίνωσε λίγες μέρες πριν από τις εκλογές αύξηση των διοδίων. Εκεί που ήταν σε συνεννόηση με το υπουργείο για μείωση των διοδίων τρεις εβδομάδες πριν από τις εκλογές κάνουν προεκλογικό χτύπημα στη σημερινή κυβέρνηση και αυξάνουν μονομερώς τα διόδια. Αυτή η τακτική προσπαθεί να βοηθήσει τη Ν.Δ. και να θεμελιώσει δικαίωμα για περισσότερα έσοδα στα ταμεία του σε βάρους του έργου και του ελληνικού λαού».

Σε ό,τι αφορά την ουσία της υπόθεσης είπε ακόμη ότι δεν θεμελιώνονται αποζημιώσεις λόγω καθυστερήσεων διότι το αίτημα της «Ακτωρ» απορρίφθηκε από την... ιταλική εταιρεία που συμμετέχει επίσης στην κοινοπραξία και σύμφωνα με την οποία η «Αττικό Μετρό» είναι απολύτως συνεπής, οπότε «η επιστολή πέφτει στο κενό, ωστόσο χρησιμεύει για να βλέπουμε τις προθέσεις που κρύβονται πίσω από αυτήν».

Αναφερόμενος ο κ. Μυλόπουλος στην κατασκευή του σταθμού Μετρό στη Βενιζέλου, απέκλεισε ότι μια διαφορετική κυβέρνηση μπορεί να αποφάσιζε να επιστρέψει στα αρχικά σχέδια για τον σταθμό Βενιζέλου με κατασκευή του σταθμού και αφαίρεση των αρχαιοτήτων, διότι τότε η χρονική καθυστέρηση θα ήταν σαν να επιστρέφαμε χρόνια πίσω, και περιέγραψε το σημείο στο οποίο βρίσκονται οι εργασίες σήμερα: «Εχει πέσει ήδη ένα τμήμα της πλάκας οροφής του πρώτου επιπέδου του σταθμού που θα φιλοξενεί τις αρχαιότητες που βρέθηκαν και κατασκευάζονται οι διαφραγματικοί τοίχοι στη νότια είσοδο του σταθμού, εκεί όπου θα ξεκινήσει το καλοκαίρι η αρχαιολογική κατασκευή προκειμένου να ανοίξει ο χώρος για το κλιμακοστάσιο για να ξεκινήσει η κατασκευή και της νότιας πρόσβασης. Κάτω από την πλάκα οροφής υπάρχουν καταχωμένα με σάκους άμμου τα αρχαιολογικά ευρήματα που προστατεύονται από την κατασκευαστική δραστηριότητα και τμηματικά θα ξεκινήσουν να αποκαλύπτονται».

Οι εργασίες έχουν όντως ξεκινήσει, με διαμαρτυρίες καταστηματαρχών για τη χρήση λαμαρινών που λειτουργούν απαγορευτικά για τους πελάτες τους, ενώ δεν υπάρχει δυνατότητα στους πεζούς να διασχίσουν στο σημείο κάθετα την Εγνατία οδό, οπότε αναγκάζονται σε μεγάλες παρακάμψεις.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ιδού η... ανύπαρκτη μελέτη για τον σταθμό Βενιζέλου, κ. Μητσοτάκη
Η αποκάλυψη της «Εφ.Συν.» παρουσιάζει τα βασικά σημεία τής δήθεν ανύπαρκτης μελέτης που έχει καταθέσει η εταιρεία «Ακτωρ» για το σταθμό Βενιζέλου.
Ιδού η... ανύπαρκτη μελέτη για τον σταθμό Βενιζέλου, κ. Μητσοτάκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Λύση (;) από το παρελθόν
Ολοταχώς προς τα πίσω, στην αρχιτεκτονική λύση που είχε εγκριθεί από το ΚΑΣ (συνδυασμός δύο προτάσεων) το... 2014 προσανατολίζεται η νέα διοίκηση της «Αττικό Μετρό» και μάλιστα με διαδικασίες - εξπρές.
Λύση (;) από το παρελθόν
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φωνές κατά Ζέρβα για τα αρχαία
Μέλη του Συλλόγου Υπαλλήλων του υπουργείου Πολιτισμού Βορείου Ελλάδος, ο οποίος δεν κλήθηκε στη συνεδρίαση, διαμαρτυρήθηκαν έντονα στον δήμαρχο, ζητώντας να παραμείνουν τα ευρήματα στη θέση τους.
Φωνές κατά Ζέρβα για τα αρχαία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι Θεσσαλονικείς ζητούν ξεκάθαρες απαντήσεις για το μετρό
Η «Εφ.Συν.» επιχειρεί να εξηγήσει πόσο ολέθρια θα είναι για την καθημερινότητα και την ιστορία της πόλης η απόσπαση των αρχαιοτήτων και η μετάθεση της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου για το... 2025
Οι Θεσσαλονικείς ζητούν ξεκάθαρες απαντήσεις για το μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο κατάλογος χώρεσε μόνο τους «δικούς μας»
Η πρωτοβουλία του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα να οργανώσει ανοιχτή συζήτηση για την τύχη των αρχαιοτήτων του σταθμού μετρό της Βενιζέλου, πυροδότησε διαμαρτυρίες καθώς ο κατάλογος όσων επισήμως καλούνται,...
Ο κατάλογος χώρεσε μόνο τους «δικούς μας»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το κόστος των αρχαίων στη Βενιζέλου και η «λύση» Ταχιάου
Τι κι αν διαρρήγνυαν τα ιμάτιά τους οι πολέμιοι των αρχαιοτήτων εδώ και εφτά χρόνια ότι «λύση δεν υπάρχει, τελεία και παύλα», ο νυν πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Νίκος Ταχιάος έβαλε το ζήτημα σε άλλη βάση. Καθαρά...
Το κόστος των αρχαίων στη Βενιζέλου και η «λύση» Ταχιάου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας