Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το φεστιβάλ των πολλών, των φτωχών, των εργαζομένων
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το φεστιβάλ των πολλών, των φτωχών, των εργαζομένων

  • A-
  • A+

Με κεντρικό σύνθημα τον στίχο του Αλκη Αλκαίου «ο μόνος δρόμος είναι ο δρόμος» το Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Κοινωνικής Αλληλεγγύης έρχεται για 22η χρονιά στη Θεσσαλονίκη, «το φεστιβάλ της άλλης Θεσσαλονίκης, των πολλών, των φτωχών, των εργαζομένων», που δεν δέχεται σύνορα ανάμεσα σε λαούς παρά μόνο «ανάμεσα σε πλούσιους και φτωχούς».

Χώρος συνάντησης για φέτος έχει οριστεί το πάρκο Ξαρχάκου απέναντι από τον Λευκό Πύργο και το διήμερο της Παρασκευής και του Σαββάτου (28-29 Ιουνίου) επιδιώκει και φέτος να αφήσει το δικό του σημάδι στην πόλη, με δρώμενα, συναυλίες, συζητήσεις, παιδότοπο, εργαστήρια, θεατρικές παραστάσεις, μεταναστευτικές κουζίνες, performances.

Οπως λέει στην «Εφ.Συν.» το μέλος της Αντιρατσιστικής Πρωτοβουλίας, Μενέλαος Εξίογλου, σχετικά με το πολιτικό σκεπτικό του φεστιβάλ: «Θέλουμε και φέτος οι πολιτικές εκδηλώσεις/εργαστήρια του φεστιβάλ να αποτυπώνουν και να συνοψίζουν με έναν τρόπο την κινηματική χρονιά και τους αγώνες που είναι ζωντανοί και πρέπει να δυναμώσουμε και στη συνέχεια. Οπότε θα υπάρξουν αναφορές στις κινητοποιήσεις ενάντια στις εξώσεις προσφύγων από τα διαμερίσματα και τα κέντρα «φιλοξενίας», τους αγώνες των γυναικών και των ΛΟΑΤΚΙΑ+, την αυτοοργάνωση και τις νίκες των επισφαλώς εργαζομένων, τα αντιεθνικιστικά, αντιιμπεριαλιστικά και αντιπολεμικά καθήκοντα στην περίοδο της γεωστρατηγικής έντασης που ζούμε, το δικαίωμα στην πόλη και την οργάνωση για τη διεκδίκησή του σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης και γειτονιάς. Και φυσικά η Ακροδεξιά και η άνοδός της πανευρωπαϊκά, αλλά και η δίκη της Χ.Α. στην τελική της φάση, είναι στις φετινές θεματικές του φεστιβάλ».

Στο κείμενο του φεστιβάλ με τις θέσεις για μια σειρά από ζητήματα τονίζεται πως στους καιρούς της κρίσης «οι ρατσιστές ρίχνουν την ευθύνη στους πρόσφυγες και τους μετανάστες. Οι εθνικιστές μάς καλούν να πολεμήσουμε τους γειτονικούς λαούς, οι φασίστες να μισήσουμε κάθε τι διαφορετικό», ωστόσο «είμαστε (με τους) πρόσφυγες, γι’ αυτό και στεκόμαστε ενάντια στα τείχη που σηκώνει η Ευρωπαϊκή Ενωση και η ελληνική κυβέρνηση, ενάντια στα στρατόπεδα, στη Μόρια, στα κλειστά σύνορα. Είμαστε με τους κυνηγημένους, γι’ αυτό και είμαστε ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, στους πολέμους και τις επεμβάσεις που προκαλούν».

Σε ειδική παράγραφο σχολιάζεται η Συμφωνία των Πρεσπών: «Αναγνωρίζουμε ότι κανένας λαός της περιοχής δεν έχει την αποκλειστικότητα στη χρήση του ονόματος της Μακεδονίας. Γι’ αυτό, όπως και για χίλιους άλλους λόγους, σταθήκαμε απέναντι στα εθνικιστικά συλλαλητήρια, τα οποία λειτούργησαν ως ένα θερμοκήπιο της ακροδεξιάς βίας και των φασιστικών συμμοριών», ενώ εκφράζεται αντίθεση στον ανταγωνισμό για τους υδρογονάνθρακες, «την αισχρή συμμαχία του ελληνικού κράτους με τον άξονα Ισραήλ-Αιγύπτου-Κύπρου, την πολεμική ένταση στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, την αύξηση των εξοπλισμών, τις στρατιωτικές ασκήσεις».

Αλλά, όπως παρατηρεί ο κ. Εξίογλου, το Αντιρατσιστικό «δεν είναι συνέδριο, είναι (και) γιορτή. Υπάρχουν θεατρικά, παιδότοπος, βιβλιοπωλείο, μεταναστευτικές κουζίνες, προβολές ντοκιμαντέρ, πορεία κρουστών και το βράδυ σε δύο σκηνές, 20 διαφορετικά σχήματα θα μας κάνουν την τιμή να συνεισφέρουν τη μουσική τους παρέμβαση, βάζοντας το κρίσιμο λιθαράκι τους εθελοντικά και αφιλοκερδώς στο γλέντι της αλληλεγγύης, στη γιορτή της διαφορετικότητας, στο πανηγύρι των κοινωνικών αγώνων».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χρυσαυγίτικες απειλές κατά καθηγητή στην Ξάνθη
Είναι αρκούντως χαρακτηριστικό και συνάμα αποκαλυπτικό των καταστάσεων που έχουν δημιουργήσει και θέλουν να επιβάλουν οι φασιστικοί θύλακες στα σχολεία το περιστατικό με τις απειλές εναντίον του καθηγητή...
Χρυσαυγίτικες απειλές κατά καθηγητή στην Ξάνθη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εκτός Αντιρατσιστικού ο ΣΥΡΙΖΑ!
Βαθύ είναι το ρήγμα που καταγράφεται ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ και τις οργανώσεις και τα κοινωνικά κινήματα που συγκροτούν την Αντιρατσιστική Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης μετά την απόφαση της να αποκλείσει «σιωπηλά» το...
Εκτός Αντιρατσιστικού ο ΣΥΡΙΖΑ!
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα καλά μαντάτα
Μέσα στη... μαυρίλα της επικαιρότητας του 2014, η «Εφ.Συν.» προσπαθεί σήμερα να αναδείξει τις (έστω λίγες, αλλά πάντως) καλές ειδήσεις της χρονιάς που τελειώνει. Αφήνοντας στην άκρη την ανεργία, τη φτώχεια,...
Τα καλά μαντάτα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η φτώχεια επιμένει σε Ελλάδα και Ε.Ε.
Ενας στους τέσσερις φορολογούμενους διαβιεί με ετήσιο εισόδημα μέχρι 2.000 ευρώ, εκ των οποίων οι 650.000 περίπου, το 10%, δηλώνουν μηδενικό εισόδημα και οι μισοί νέοι (49,5%) είναι χωρίς απασχόληση.
Η φτώχεια επιμένει σε Ελλάδα και Ε.Ε.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ετοιμάζουν την πρώτη γιορτή μίσους
Υπό άλλες προϋποθέσεις θα ήταν ένα διασκεδαστικό τρολάρισμα. Οπως το εξέλαβαν όλοι στο πρώτο άκουσμα. Αλλά το «First Makedonian Pride» δεν είναι τίποτα άλλο από την απόπειρα να ενωθούν όλες οι εθνικιστικές και...
Ετοιμάζουν την πρώτη γιορτή μίσους
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ενάντια στον πόλεμο των λίγων για την ειρήνη των πολλών»
Καταμεσής της πυρίκαυστης ζώνης της επικαιρότητας έρχεται φέτος το 21ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που ολοκληρώνεται την Κυριακή στον Κήπο των Εποχών στην παραλία της πόλης. Με κεντρικό σύνθημα...
«Ενάντια στον πόλεμο των λίγων για την ειρήνη των πολλών»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας