Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εξοικονόμηση 49 εκατ. ευρώ την ημέρα στις μεταφορές

Σημαντικά οφέλη θα αποφέρει η αύξηση κατά 44% της χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου

EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εξοικονόμηση 49 εκατ. ευρώ την ημέρα στις μεταφορές

  • A-
  • A+

Σαράντα ένα νέα έργα στις υποδομές και 25 παρεμβάσεις, με συνολικό προϋπολογισμό 10 δισ. ευρώ, περιλαμβάνει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για τις Μεταφορές με ορίζοντα το 2037, που εγκρίθηκε χθες από την αρμόδια συντονιστική επιτροπή. Δεν συνυπολογίζονται τα ήδη δρομολογημένα έργα, όπως η νέα γραμμή μετρό, ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, με προϋπολογισμό της τάξης των 7 δισ. ευρώ.

Ο πρώτος εθνικός σχεδιασμός που αποκτά η χώρα και συνοδεύεται από μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων περιλαμβάνει τους προγραμματισμούς για το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, την ανάπτυξη των λιμανιών και των αεροδρομίων καθώς και το σχέδιο για τις εμπορευματικές μεταφορές.

Η υλοποίησή του προβλέπεται να μειώσει κατά 12% τις οδικές μεταφορές και να αυξήσει κατά 44% τη χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου για επιβάτες και εμπορεύματα. Θα φέρει επίσης μείωση του χρόνου μετακίνησης από 9 έως 20% ανάλογα με το μέσο, βελτίωση της οδικής ασφάλειας κατά 12% και εξοικονόμηση καυσίμων έως και 17%. Τα οφέλη συνδέονται κυρίως με τη στροφή στη χρήση του σιδηρόδρομου, που θα διπλασιάσει τη συμμετοχή του και θα φτάσει στο 7% στο σύνολο των χερσαίων μεταφορών μέσω της προβλεπόμενης πύκνωσης των δρομολογίων που θα τριπλασιαστούν σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα. Υπολογίζεται ότι η συνολική εξοικονόμηση από την εφαρμογή του προγράμματος θα φτάσει τα 49 εκατ. ευρώ την ημέρα.

Η μερίδα του λέοντος ανήκει στους νέους αυτοκινητόδρομους όπου προβλέπεται να γίνουν 19 έργα, με σπουδαιότερα τη σύνδεση μεγάλων πόλεων, όπως το Αγρίνιο και η Πρέβεζα, με την Ιόνια οδό, τη διαδρομή Πύργος - Καλό Νερό - Τσακώνα και Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος που θα ολοκληρώσουν το δίκτυο της Πελοποννήσου, τον νέο οδικό άξονα που θα διατρέχει ολόκληρη την Εύβοια, τη σύνδεση των Ιωαννίνων και της Ηγουμενίτσας με τα αλβανικά σύνορα και τη νέα διαδρομή Λαμία - Αμφισσα - Αντίρριο.

Οι μεγαλύτερες παρεμβάσεις στον τομέα του σιδηρόδρομου προβλέπονται στις συνδέσεις σημαντικών λιμανιών, όπως της Θεσσαλονίκης, του Βόλου και της Καβάλας με το υπάρχον δίκτυο, η επέκταση του προαστιακού της Αττικής προς Ραφήνα και Λαύριο, καθώς και της Θεσσαλονίκης προς Γιαννιτσά και Εδεσσα. Θα αναβαθμιστεί και θα λειτουργήσει η γραμμή Κόρινθος - Αργος - Ναύπλιο, που εγκαινιάστηκε και καταργήθηκε το 2011.

Η σιδηροδρομική σύνδεση θα αναβαθμίσει το λιμάνι του Λαυρίου, που θα λειτουργεί συμπληρωματικά ως προς τον Πειραιά και προβλέπεται να διαθέτει υποδομές για να εξυπηρετεί πλοία τύπου Ro-Ro τα οποία μεταφέρουν βαγόνια. Αυξημένος ρόλος στις επιβατικές μετακινήσεις προβλέπεται για τα λιμάνια της Ζακύνθου, του Πόρου Κεφαλονιάς, της Χίου, της Καρπάθου και της Σαμοθράκης.

Με συμμετοχή του Δημοσίου προγραμματίζεται η ανάπτυξη των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Από αυτά η Καστοριά θα αξιοποιηθεί μόνο για εμπορευματικές μεταφορές, ενώ τα υπόλοιπα (Κάσος, Ικαρία, Σητεία, Μήλος κ.λπ.) θα αυξήσουν τις σημερινές περιορισμένες υποδομές τους, για να αναδειχτούν σε νέους τουριστικούς προορισμούς.

Τα Logistics

Η μεγάλη τομή αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα, τα Logistics, έναν δυναμικά εξελισσόμενο τομέα που θα ενισχύσει τις εξαγωγές και το εμπόριο, γι’ αυτό ενδιαφέρει ιδιαίτερα την Ελλάδα η οποία μπορεί να εξελιχθεί σε κόμβο για όλη τη νότια Ευρώπη. Θα στηριχτεί σε μεγάλο βαθμό στον σιδηρόδρομο και στα εμπορευματικά κέντρα που σχεδιάζονται στο Θριάσιο, το στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη και την Ηγουμενίτσα.

Το σχέδιο εκπονήθηκε την τελευταία διετία από πολυμελή ομάδα ειδικών, υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Θ. Βούρδα, και τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση. «Η Ελλάδα αποκτά επιτέλους ολοκληρωμένο σχεδιασμό, που υπηρετεί τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες της χώρας» αναφέρει σε δήλωσή του ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης και δεσμεύεται για τη θεσμοθέτησή του από το νέο κοινοβούλιο.


 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ολη η ιστορία του τρένου σε ένα μουσείο
Μέσα σε έξι μήνες και με τη συμμετοχή δεκάδων σιδηροδρομικών αλλά και ειδικών του Πολυτεχνείου, ζωντάνεψε το παροπλισμένο Μηχανοστάσιο του ΟΣΕ που διαμορφώθηκε σε εθνικό μουσείο της ιστορίας του τρένου.
Ολη η ιστορία του τρένου σε ένα μουσείο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στη Δυτική Αττική έφτασε ο προαστιακός
Με καθυστέρηση 13 χρόνων το δίκτυο του προαστιακού εντάσσεται στην εξυπηρέτηση των κατοίκων πολλών δήμων του δυτικού λεκανοπεδίου. Λίγες ημέρες μετά την ένταξη στην ηλεκτροκίνηση της γραμμής από τις Τρεις...
Στη Δυτική Αττική έφτασε ο προαστιακός
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στ. Λαρίσης - Πειραιάς με ηλεκτροκίνητο τρένο
Στα τέλη Ιουνίου ο ηλεκτροκίνητος προαστιακός θα φτάσει ώς τον σταθμό Λαρίσης και τον Πειραιά, που θα μειώσει τη διάρκεια της διαδρομής περίπου κατά 15 λεπτά, ενώ λίγο αργότερα θα ολοκληρωθεί η ανακαινισμένη...
Στ. Λαρίσης - Πειραιάς με ηλεκτροκίνητο τρένο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μπαίνουν μπροστά ιδιωτικοποιήσεις που είχαν παγώσει
«Ξεπαγώνουν» προγράμματα ιδιωτικοποιήσεων που αφορούν το Ελληνικό, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη ROSCO, τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, τα ακίνηταστο Αφάντου Ρόδου και στο Ποσείδι...
Μπαίνουν μπροστά ιδιωτικοποιήσεις που είχαν παγώσει

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας