Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Χωρίς πλοία την ερχόμενη Τετάρτη
EUROKINISSI / ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Χωρίς πλοία την ερχόμενη Τετάρτη

  • A-
  • A+

Σε αδιέξοδο κατέληξαν οι διαβουλεύσεις που είχαν επί 40ήμερο η ΠΝΟ και οι ακτοπλόοι (ΣΕΕΝ) για την ανανέωση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας 2019 στα ακτοπλοϊκά επιβατηγά πλοία, καθώς και για άλλα ζητήματα που άπτονται των οργανικών συνθέσεων των πληρωμάτων.

Ετσι, χθες, στην έκτακτη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία (10 υπέρ, 3 κατά και 1 λευκό) η κήρυξη 24ωρης προειδοποιητικής πανελλαδικής απεργίας για την Τετάρτη 3 Ιουλίου, λίγες μόνο ημέρες πριν από τις εκλογές.

Η ΠΝΟ επιτίθεται στους ακτοπλόους λέγοντας ότι ο «ΣΕΕΝ, ακολουθώντας την τακτική της κωλυσιεργίας, όχι μόνο αρνείται στην ουσία να χορηγήσει ουσιαστική αύξηση στους μισθούς των ναυτεργατών στις ΣΣΕ, αλλά έντεχνα επιχειρεί να διασπάσει την ενότητα της Ομοσπονδίας μας, οδηγώντας την όλη διαπραγματευτική διαδικασία με αποκλειστική υπαιτιότητά του σε αδιέξοδο με την υποβολή ανεδαφικών προτάσεων».

«Στο διάστημα των 40 ημερών, πραγματοποιήθηκαν 4 συναντήσεις, συνεπώς δεν υπήρξε καμία κωλυσιεργία εκ μέρους μας, όπως πολύ κακώς ισχυρίζεται η ΠΝΟ», απαντούν οι ακτοπλόοι και υποστηρίζουν ότι ο ΣΕΕΝ πρότεινε στην ΠΝΟ ποσοστό αύξησης των αποδοχών των ναυτικών 2%, με αναδρομική ισχύ από 1/1/2019, ενώ συμφώνησε για την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού.

Η διοίκηση της ΠΝΟ προτάσσει τα «κυρίαρχα και μείζονος σημασίας θέματα του κλάδου», δηλαδή την ανανέωση των ΣΣΕ για το τρέχον έτος 2019 με «πραγματικές και ουσιαστικές αυξήσεις για τους Ελληνες ναυτεργάτες και τη στελέχωση των πλοίων, με βάση πάντοτε τις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες των πλοίων και των εκτελούμενων δρομολογίων, χωρίς βέβαια να παραβλέπεται και το υπόλοιπο διεκδικητικό πλαίσιο της Ομοσπονδίας».

Τέλος, καλεί τον ΣΕΕΝ και τις υπόλοιπες εφοπλιστικές οργανώσεις να αναλογισθούν τις ευθύνες τους απέναντι στους Ελληνες ναυτεργάτες, οι οποίοι με «ιδρώτα, αίμα και μόχθο, αλλά και ακατάπαυστη εργασία στα πλοία κάτω από εξοντωτικά ωράρια, συνεισφέρουν καθοριστικά στη διατήρηση του ζωτικού για την οικονομία της χώρας μας πυλώνα της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας και ως ελάχιστο αναμένουν την αναγνώριση στην πράξη και όχι με ωραία λόγια μόνο, από τους εργοδότες, της συνεισφοράς τους αυτής».

Οι προτάσεις των ακτοπλόων

Από την πλευρά του ο ΣΕΕΝ καλεί την ΠΝΟ να αποδεχτεί τις προτάσεις του και να ματαιώσει την απεργία. «Η πρότασή μας για παροχή αύξησης 2% το 2019, καθώς επίσης και η συμφωνηθείσα αναδρομική αύξηση 2% το 2018, αποτελούν τις υψηλότερες αυξήσεις, οι οποίες έχουν συμφωνηθεί σε ΣΣΕ την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα», σημειώνουν και προσθέτουν πως η πρότασή τους, συμπεριλαμβανομένης και της αύξησης του προσωπικού στα πλοία, ξεπερνά τις πραγματικές δυνατότητές τους σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, λόγω του ήδη αυξημένου κόστους καυσίμων κατά 50% τα δύο τελευταία χρόνια και της αναμενόμενης σημαντικής περαιτέρω αύξησής του μετά την 1/1/2020.

Ειδικά για τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων, υποστηρίζουν ότι αν και η υπάρχουσα στελέχωση των πλοίων ξεπερνάει κατά πολύ τις προβλεπόμενες νόμιμες υποχρεώσεις, «παρ’ όλα αυτά συμφωνήσαμε για την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού ικανοποιώντας σχετικές απαιτήσεις της ΠΝΟ».


 

 


 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παζάρι για τις ΣΣΕ στα επιβατηγά πλοία
Ακαρπη απέβη η χθεσινή συνάντηση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με τους ακτοπλόους που είχε αποκλειστικό θέμα την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στα επιβατηγά πλοία για το 2019.
Παζάρι για τις ΣΣΕ στα επιβατηγά πλοία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια τη Δευτέρα
Απεργία σε όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας τη Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου εξαιτίας της 24ωρης απεργίας που έχει προκηρύξει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Άγνωστο παραμένει εάν η απεργία θα κλιμακωθεί ή όχι. Αυτό θα...
Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια τη Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σταμάτησαν δρομολόγια πλοίων λόγω έλλειψης πιστοποιητικών
Η πολυήμερη απεργία των υπαλλήλων του ΝΑΤ με βασικό αίτημα να μην ενσωματωθεί το Ταμείο τους στον Ενιαίο Ασφαλιστικό Φορέα προκαλεί προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με αποτέλεσμα από προχθες Τετάρτη τα...
Σταμάτησαν δρομολόγια πλοίων λόγω έλλειψης πιστοποιητικών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αντιπαράθεση εφοπλιστών - ΠΝΟ για ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία
Για ατομικές συμβάσεις εργασίας με ελεύθερες διαπραγματεύσεις κάνουν λόγο οι εφοπλιστές, «τυχόν μειώσεις στους μισθούς δεν επιτρέπονται από τις διατάξεις της MLC 2006», υποστηρίζει ο γ.γ. της ΠΝΟ, Γιάννης...
Αντιπαράθεση εφοπλιστών - ΠΝΟ για ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
Πολύ κοντά στην αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη βρίσκεται το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς το νησί από την περασμένη Παρασκευή έχει μείνει χωρίς πλοίο, μετά τη βλάβη...
Εφτά μέρες χωρίς πλοίο η γραμμή Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
24ωρη πανελλαδική απεργία της ΠΝΟ
Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία στα λιμάνια, παρά την απόφαση του υπουργείου Ναυτιλίας να ενσωματώσει τις προτάσεις της Ομοσπονδίας που αφορούν το σχέδιο της υπουργικής απόφασης για τις ενδομεταφορές σε...
24ωρη πανελλαδική απεργία της ΠΝΟ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας