Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τα κλικ της κρίσης από τον Ν. Πηλό

Γάζα, 2002: Στρατιωτική εκπαίδευση παιδιών | ΝΙΚΟΣ ΠΗΛΟΣ

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα κλικ της κρίσης από τον Ν. Πηλό

  • A-
  • A+
Δουλειές του σημαντικού Ελληνα φωτορεπόρτερ Νίκου Πηλού από την Ελλάδα και από αποστολές στο εξωτερικό θα παρουσιαστούν σήμερα στον πύργο των βιβλίων του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

«Είμαι τρομοκρατημένος. Η οικονομική κρίση δεν έχει τελειώσει. Αν το μέλλον του δυτικού κόσμου είναι αυτό, τότε πρόκειται για χάος». Με αυτή του τη φράση επέλεξαν να κλείσουν το αφιέρωμά τους στη δουλειά του το 2014 οι New York Times.

Ηταν πέντε χρόνια πριν, όταν η αμερικανική εφημερίδα έδειξε δουλειά του Νίκου Πηλού, ενός από τους σημαντικότερους documentary photographers της γενιάς του - μιας γενιάς που άλλαξε το φωτορεπορτάζ στην Ελλάδα αλλά και τους όρους εργασίας για τους φωτορεπόρτερ προς το καλύτερο.

Σήμερα, στα 53 του χρόνια, μεστός από εμπειρίες και με εξαιρετικά διεισδυτική ματιά, ο Πηλός εξακολουθεί να καταγράφει την ελληνική κρίση σε όλες της τις εκφάνσεις, αλλά και να ταξιδεύει στον κόσμο.

Μέρος αυτής της δουλειάς θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε σήμερα, Πέμπτη, στις 7 μ.μ. στον πύργο των βιβλίων του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, στο πλαίσιο του Athens Photo World.

Ο Πηλός ξεκίνησε να συνεργάζεται με μεγάλες εφημερίδες στα τέλη της δεκαετίας του ‘80 και δέκα χρόνια μετά άρχισε τις αποστολές στο εξωτερικό, καταγράφοντας μεγάλες στιγμές της σύγχρονης Ιστορίας, από τον πόλεμο στον Λίβανο μέχρι την πτώση Τσαουσέσκου, τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και τον πόλεμο στο Ιράκ. Φωτογραφίες του έχουν δημοσιευτεί στις εφημερίδες Observer, Independent, New York Times, Bild, A.B.C., Times, Ηerald Τribune, Washington Post, Sunday Times και τα περιοδικά Stern, Focus, Panorama και Newsweek, ενώ έχει κερδίσει μια σειρά από διεθνείς διακρίσεις.

Τώρα στο πλαίσιο του φεστιβάλ θα δείξει δουλειές από αποστολές στο εξωτερικό -από τη Γάζα και το Ιράκ μέχρι την Τουρκία και το Κόσοβο-, θέματα από την Ελλάδα και το 10ετές πρότζεκτ για την ελληνική κρίση και το μεταναστευτικό.

Στη συζήτηση που θα ακολουθήσει, μαζί με τους ερευνητές δημοσιογράφους Απόστολο Φωτιάδη και Νικόλα Λεοντόπουλο και με συντονιστή τον φωτορεπόρτερ Γιάννη Kολεσίδη θα εξηγήσουν τις συνθήκες δουλειάς, τις απαιτήσεις και τις προκλήσεις αλλά και τον ρόλο των freelancer φωτογράφων στις σύγχρονες συνθήκες της αγοράς των ΜΜΕ.

«Θα αναλύσουμε το πώς πρέπει να επιλέγει τα θέματά του και τον τρόπο που μπορεί να τα διακινεί, καθώς και τις νέες δυνατότητες που παρουσιάζονται στην αγορά», μας λέει ο Νίκος. «Είναι πολύ σημαντικό να επισημάνουμε ότι αυτό το φεστιβάλ, που θα ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθεί χωρίς την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, δίνει για πρώτη φορά την ευκαιρία στο ελληνικό κοινό να έρθει σε επαφή με την ελληνική και παγκόσμια φωτοειδησεογραφία. Γι’ αυτό και είναι μεγάλη μου τιμή που συμμετέχω στα πρώτα βήματα αυτής της διοργάνωσης».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ολη η πόλη ένα φωτορεπορτάζ
Το Athens Photo World 2019, που είναι αφιερωμένο στη μνήμη και στο 30ετές έργο του Γιάννη Μπεχράκη, μας καλεί μέχρι τις 15 Ιουνίου από τον Εθνικό Κήπο μέχρι και το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος να δούμε όχι μόνο τις...
Ολη η πόλη ένα φωτορεπορτάζ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φωτορεπόρτερ και δημοσιογράφοι υπ’ αριθμόν ένα στόχος φασιστών
Ο Κώστας Νταντάμης και ο Τομά Ζακομπί μιλούν στην «Εφ.Συν.» για τον άγριο ξυλοδαρμό τους από φασίστες στη συγκέντρωση της περασμένης Κυριακής στο Σύνταγμα. «Δεν ξέρω αν είχαν εντολή να χτυπήσουν εμένα ειδικά,...
Φωτορεπόρτερ και δημοσιογράφοι υπ’ αριθμόν ένα στόχος φασιστών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα φωτογραφικά κλικ του ανήλικου Μουσταφά
Τα φωτογραφικά «κλικ» από τον φακό ενός 17χρονου ασυνόδευτου προσφυγόπουλου από τη Συρία ζέσταναν τα ψυχρά μάρμαρα του Αρείου Πάγου καθώς εκτίθενται εκεί το τελευταίο δεκαήμερο. Στην είσοδο του «Θέμιδος...
Τα φωτογραφικά κλικ του ανήλικου Μουσταφά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
11 βλέμματα εστιάζουν στην οδύνη
Θα μπορούσαμε να το συζητάμε για ώρες, μέρες, μήνες. 11 φωτορεπόρτερ θέτουν ξανά το ερώτημα. Από το Ιράκ, τη Συρία και την υποσαχάρια Αφρική μέχρι το Αιγαίο, την Ειδομένη, την ΠΓΔΜ, τη Σερβία και την Ουγγαρία...
11 βλέμματα εστιάζουν στην οδύνη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η δημοσιογραφία δεν αισθάνεται και πολύ καλά τελευταία
Στην Ευρώπη της λιτότητας η δημοσιογραφία δεν αισθάνεται και πολύ καλά τελευταία. Τα Μέσα κλείνουν το ένα μετά το άλλο, οι δημοσιογράφοι απολύονται σωρηδόν, η χρηματοδότηση για έρευνα μειώνεται, η εξουσία των...
Η δημοσιογραφία δεν αισθάνεται και πολύ καλά τελευταία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Project «Persona»
H έκθεση φωτογραφικού project με τίτλο «Persona» εγκαινιάζεται την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου στις 7.30 το απόγευμα στον χώρο περιοδικών εκθέσεων του Μουσείου της Πόλης του Βόλου (Φερών 17).
Project «Persona»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας