Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θυμός για το κλείσιμο του εργοστασίου της Δέλτα

Δεξιά και κάτω: εξωτερική όψη και τμήμα της μονάδας παραγωγής γάλακτος στο εργοστάσιο της Δέλτα στο Πλατύ Ημαθίας. Πάνω αριστερά, το εργοστάσιο στη Σίνδο, το οποίο εκτιμάται ότι θα μπορούσε να απορροφήσει κάποιους από τους εργαζομένους.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Θυμός για το κλείσιμο του εργοστασίου της Δέλτα

  • A-
  • A+

Θυμός για το κλείσιμο του εργοστασίου της Δέλτα

Για ολική καταστροφή κάνουν λόγο οι 90 εργαζόμενοι, ηλικίας 30-50 ετών στην πλειονότητά τους, που χάνουν τη δουλειά τους. Τριμερής συνάντηση αύριο στο υπουργείο Εργασίας. Διαξιφισμοί και στο Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» να κατηγορεί τον Απ. Τζιτζικώστα ότι με τις υποσχέσεις του «εξασφαλίζει χρόνο για απολύσεις στη Vivartia»

Του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΛΥΚΕΣΑ

«Πρόκειται για κανονική καταστροφή της περιοχής μας, πρώτα για τους εργαζομένους, τους κτηνοτρόφους, τους αγρότες, όσους -και είναι εκατοντάδες- συνδέονται με μύριους τρόπους με το εργοστάσιο που έκλεισαν». Ο Θεόδωρος Τσοπουρίδης, πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο εργοστάσιο της Vivartia-ΔΕΛΤΑ, γνωστό ως «Γάλα Βλάχας» από την παραγωγή επί δεκαετίες του ομώνυμου προϊόντος, μιλά με δραματικούς τόνους, απηχώντας τον θυμό και την πίκρα 90 εργαζομένων.

«Ακόμη και στους αριθμούς κάνουν λάθος», λέει στην «Εφ.Συν.», σχολιάζοντας το γεγονός ότι αρχικά είχε γίνει λόγος για 75 εργαζομένους, ενώ μας καλεί να τονίσουμε ότι «εδώ και κάποιες μέρες έχουν έρθει συνεργεία καναλιών και έχουν πάρει δηλώσεις μας, αλλά τελικά κανένα κανάλι δεν δημοσιοποίησε τίποτα. Τι να υποθέσουμε άραγε;», διερωτάται ρητορικά.

Χθες οι εργαζόμενοι είχαν συνάντηση με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Εργασίας Ανδρέα Νεφελούδη, από τον οποίο ζήτησαν να γίνει τριμερής συνάντηση (υπουργείο, εργαζόμενοι, ιδιοκτησία) η οποία ορίστηκε τελικά για αύριο το μεσημέρι.

Θυμίζουμε ότι το εργοστάσιο λειτουργούσε στο Πλατύ τα τελευταία 45 χρόνια και ήταν μαζί με την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης η οικονομική ραχοκοκαλιά του νομού Ημαθίας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ιδιοκτησίας, που έγινε στις 5 Ιουνίου, το εργοστάσιο κλείνει διότι η λειτουργία του είναι ασύμφορη, ενώ ο όμιλος επιθυμεί εξορθολογισμό στο κόστος λειτουργίας των θυγατρικών του, κυρίως της ΔΕΛΤΑ.

Η σχετική ανακοίνωση έλεγε μάλιστα πως «το εργοστάσιο μετά από 45 χρόνια συνεχούς λειτουργίας εμφανίζει μεγάλες ανάγκες κτιριακού και μηχανολογικού εκσυγχρονισμού. Η αντιμετώπιση της παραγωγικής διαδικασίας μελετάται από την εταιρεία και θα ενταχθεί σε επόμενα επενδυτικά πλάνα».

Και μόνο η σχετική διατύπωση έφτανε για να βάλει τους εργαζομένους να σκεφτούν ότι κάτι άλλο συμβαίνει, ενώ τα σενάρια πληθαίνουν από μέρα σε μέρα. «Το εργοστάσιο είναι πρότυπο από το 1973 που ξεκίνησε να δουλεύει και όλες οι γραμμές του είναι πλήρως λειτουργικές», ενίσταται ο κ. Τσοπουρίδης, τονίζοντας πως «μόνο άλλα δύο ανάλογα εργοστάσια, ένα στη Γερμανία και ένα στην Ολλανδία, υπάρχουν στην Ευρώπη».

Η εταιρεία κατέθεσε σχέδιο στους εργαζομένους στο οποίο προβλέπεται μεταξύ άλλων η καταβολή διπλάσιας αποζημίωσης απόλυσης, ωστόσο, όπως μας λέει ο δικηγόρος των εργαζομένων, Ηλίας Σαρακενίδης, «η πρόταση απορρίφθηκε καθώς κρίθηκε ότι το σχέδιο της εταιρείας δεν είναι επαρκές». «Η πλειονότητα των εργαζομένων είναι μεταξύ 30 και 50 ετών, μόνο δύο άτομα είναι κοντά στη σύνταξη, τι θα κάνουμε λοιπόν, εγώ μόνο έχω ένα στεγαστικό δάνειο και δύο ανήλικα παιδιά, πώς θα ζήσουμε;», προσθέτει ο κ. Τσοπουρίδης.

Το θέμα έφτασε και συζητήθηκε προχθές και στο Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης και σε παρέμβασή του ο επανεκλεγείς περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας είπε ότι θα είναι κοντά στους εργαζομένους, ενώ θα ασκήσει πιέσεις στην κυβέρνηση που θα προκύψει μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου προκειμένου να βρεθεί λύση, αφού «στόχος μας είναι να πολλαπλασιάζονται οι θέσεις εργασίας, όχι να μειώνονται».

Με χθεσινή του ανακοίνωση ο συνδυασμός της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και ο επικεφαλής της στις τελευταίες εκλογές Σωτήρης Αβραμόπουλος επιτίθεται με σφοδρότητα στον κ. Τζιτζικώστα, καταγγέλλοντας ότι «επιχείρησε να φορέσει τον μανδύα της υπεράσπισης των εργαζομένων και της διατήρησης των θέσεων εργασίας», μόνο που η διοίκησή του «είναι πολιτικά συνυπεύθυνη γι’ αυτή την αρνητική εξέλιξη» και χαρακτηρίζει τις υποσχέσεις για παρέμβαση «γενικόλογες» καθώς το μόνο που κάνει είναι να «εξασφαλίζει χρόνο στη Vivartia για την απόλυσή τους». Προς απόδειξη κομίζει την άρνηση της διοίκησης Τζιτζικώστα να θέσει σε ψηφοφορία τις προτάσεις της «Λαϊκής Συσπείρωσης», δηλαδή: α) να απορροφηθούν, με κόστος της επιχείρησης, όλοι οι εργαζόμενοι του εργοστασίου σε άλλες επιχειρήσεις του ομίλου Vivartia που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, όσο διάστημα διαρκέσει η αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής στο Πλατύ, β) μετά την αποπεράτωση των εργασιών της αναβάθμισης του εργοστασίου να μη χαθεί καμία θέση εργασίας, γ) εάν η επιχείρηση αδυνατεί να τους απορροφήσει στα εργοστάσια της Σίνδου και των Κουφαλίων, που λειτουργούν στην περιοχή, να καλύψει όλο το μισθολογικό και ασφαλιστικό τους κόστος για το χρονικό διάστημα που θα διαρκέσουν οι παραπάνω εργασίες.

Με το περιεχόμενο του ψηφίσματος αυτού συντάχθηκαν οι επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης Δέσποινα Χαραλαμπίδου και Δημήτρης Μούρνος, αλλά το θέμα δεν τέθηκε καν σε ψηφοφορία από τη διοίκηση.

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κλείνει το εργοστάσιο της Δέλτα στην Ημαθία
Η... «βλάχα» μεταναστεύει στο εξωτερικό! Μετά 45 χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας του εργοστασίου που παράγει το «γάλα Βλάχας» στο Πλατύ Ημαθίας, ο όμιλος Vivartia αποφάσισε να διακόψει την παραγωγή από την...
Κλείνει το εργοστάσιο της Δέλτα στην Ημαθία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
Η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ κυβέρνησης και εκλογικού σώματος ξεκίνησε με πρώτο σοβαρό θεμα το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και αντικείμενο τον δημόσιο χαρακτήρα ή την ιδιωτικοποίηση τους
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΒΙΟ.ΜΕ.- Συζήτηση και συνδιαμόρφωση δράσεων
Στις 13 Ιούνη του 2019 ξεκινάνε ξανά οι πλειστηριασμοί των οικοπέδων που στεγάζεται η ΒΙΟΜΕ. Με μειωμένη τιμή εκκίνησης αυξάνεται ο κίνδυνος να καταδικαστεί το εργοστάσιο να γίνει μπάζα και παλιοσίδερα.
ΒΙΟ.ΜΕ.- Συζήτηση και συνδιαμόρφωση δράσεων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ανύπαρκτοι» αξιολογητές καταρράκωσαν εργαζομένους στον Δήμο Θεσσαλονίκης
Αξιολόγηση για τα… σκουπίδια στον τομέα καθαριότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης, στον οποίο οι μισοί εργαζόμενοι πήραν κάτω από τη βάση από αξιολογητές οι οποίοι δεν πήγαν ποτέ στα εργοτάξια. Σύμφωνα με τη...
«Ανύπαρκτοι» αξιολογητές καταρράκωσαν εργαζομένους στον Δήμο Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέα απεργία στην Εγνατία Οδό
Να σταματήσουν το «θέατρο του παραλόγου» θέλουν με ακόμη μια εικοσιτετράωρη απεργία την οποία πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι στην «Εγνατία Οδό Α.Ε.», επαναφέροντας το αίτημα να μην παραχωρηθεί ο...
Νέα απεργία στην Εγνατία Οδό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Χαρακώματα» στην ΕΥΑΘ
Η κρίση που σοβούσε εδώ και λίγο καιρό στις σχέσεις της διοίκησης της Εταιρείας Υδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ) και του σωματείου εργαζομένων στην εταιρεία αποκαλύφθηκε δημόσια χθες όταν οι...
«Χαρακώματα» στην ΕΥΑΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας