Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΟΑΣΘ: ιδιωτικοποίηση ή δημόσιος έλεγχος;
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ (ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΟΑΣΘ: ιδιωτικοποίηση ή δημόσιος έλεγχος;

  • A-
  • A+

Η παραμονή σε δημόσιο έλεγχο του ΟΑΣΘ ή η ιδιωτικοποίησή του αποτελεί ήδη ένα από τα διακυβεύματα των επόμενων εκλογών και αυτό κατέστη άλλη μια φορά ξεκάθαρο χθες στην αντιπαράθεση που ξέσπασε ανάμεσα στην ευρωβουλευτή της Ν.Δ. Μαρία Σπυράκη και τη διοίκηση του Οργανισμού.

«Στο άγνωστο με βάρκα την... ελπίδα πορεύονται οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης», υποστήριξε η κ. Σπυράκη, περιγράφοντας σαν «καυτή πατάτα στα χέρια της Ν.Δ.» την κατάσταση που επικρατεί. «Είναι αδιάβαστη», απάντησε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς.

Η κ. Σπυράκη επικαλέστηκε απάντηση της Επιτρόπου Μεταφορών Βιολέτας Μπουλκ σύμφωνα με την οποία η κυβέρνηση δεν έχει ενημερώσει την Κομισιόν για το προβλεπόμενο σχέδιο λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη μετά τις 3 Δεκεμβρίου 2019, όταν, σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό 1370/2007, λήγει και η μεταβατική περίοδος για απελευθέρωση των αστικών συγκοινωνιών.

«Η κυβέρνηση κατεβάζει μολύβια και ουσιαστικά ετοιμάζεται να παραδώσει χάος στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης», λέει η κ. Σπυράκη.

Ο κ. Παππάς, από την πλευρά του, την καταγγέλλει ότι απειλεί τους εργαζομένους του Οργανισμού, τους ανέργους και το επιβατικό κοινό «για το οποίο η προηγούμενη κυβέρνηση και οι ιδιώτες μέτοχοι σχεδίαζαν διπλασιασμό στις τιμές των εισιτηρίων» και ζητά «να μιλήσει ανοιχτά για το σχέδιο της Ν.Δ.».

Οσο για τον μονόδρομο της ιδιωτικοποίησης που επικαλούνται, τονίζει ότι «είναι τουλάχιστον… αδιάβαστοι», αφού, «όπως αναφέρει ρητά το Αρθρο 4 του Κανονισμού 1370/2007 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η κάθε κυβέρνηση “μπορεί να αποφασίζει να παρέχει η ίδια δημόσιες υπηρεσίες επιβατικών μεταφορών ή να αναθέτει συμβάσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας…”» και επιπλέον «ο Ν. 4568/2018 έχει κοινοποιηθεί στην Ευρωπαϊκή Ενωση και εξαιρεί τη Θεσσαλονίκη. Αλλωστε για τη Θεσσαλονίκη υπάρχει ο Ν. 4482/2017».

Ο κ. Παππάς αναρωτιέται αν η Ν.Δ. «έχει δώσει υποσχέσεις σε ιδιώτες» και παρατηρεί πως «για πρώτη φορά στα 62 χρόνια λειτουργίας του Οργανισμού δημοσιεύτηκε, σε δύο εφημερίδες της Αθήνας και δύο της Θεσσαλονίκης, ο ισολογισμός και τα αποτελέσματα χρήσης, τα οποία συνιστούμε να τα προσέξει διότι τη διαψεύδουν».


 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
Η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ κυβέρνησης και εκλογικού σώματος ξεκίνησε με πρώτο σοβαρό θεμα το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και αντικείμενο τον δημόσιο χαρακτήρα ή την ιδιωτικοποίηση τους
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
Βλέποντας ότι έρχεται ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ η Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών-Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης επανέρχεται αύριο Σάββατο με κινητοποίηση διαμαρτυρίας.
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
Ομορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος... είναι ο ΟΑΣΘ στα μάτια του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, «ανακάλυψε» νέα λεωφορεία.
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...
Οι επαναλαμβανόμενες υποσχέσεις-δεσμεύσεις του πρωθυπουργού και του υπ. Μεταφορών μένουν στα λόγια και το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης δοκιμάζεται και με ζέστη και με κρύο.
Περιμένοντας τα «γαλάζια» λεωφορεία...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας