Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ολική αμνησία στο θέμα του ΟΑΣΘ
MOTIONTEAM/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ολική αμνησία στο θέμα του ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+
Ολοι ξεχνούν στη Θεσσαλονίκη τα όσα συνέβαιναν τα προηγούμενα χρόνια στον Οργανισμό. Με τη Ν.Δ. να θέλει την ιδιωτικοποίησή του ξανά, πράγμα που σημαίνει και μπόλικες απολύσεις των σημερινών εργαζομένων, κανείς δεν μιλάει για το τι θα επιφυλάξει η επόμενη μέρα για τους ανέργους και τη δωρεάν ή μη μετακίνησή τους με τα λεωφορεία

Αντιδρούν σε αυτό που βλέπουν να έρχεται με τη Ν.Δ., αλλά καταγγέλλουν αυτόν που τους το υπενθυμίζει και τον καταγγέλλουν γιατί δεν τους παρέχει πρωθύστερη προστασία.

Αυτό είναι το συμπέρασμα όσων ζούμε τις τελευταίες μέρες στο θέμα του ΟΑΣΘ μετά τις δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, που θύμισε -έστω άκομψα, με την ανακοίνωση περί μη ενεργοποίησης του ΑΣΥΘ, του δημόσιου οργανισμού για τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης- ότι η Ν.Δ. θα ιδιωτικοποιήσει τον ΟΑΣΘ, πράγμα που σημαίνει και μπόλικες απολύσεις σημερινών εργαζομένων. Στη συζήτηση προστέθηκε και η… ενοχλητική «λεπτομέρεια» ως προς το τι θα επιφυλάξει η επόμενη μέρα για τους ανέργους και τη δωρεάν ή μη μετακίνησή τους με τα λεωφορεία.

Μετά το σωματείο εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, χθες ήρθε η σειρά του προέδρου της Περιφερειακής Ενωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ), δημάρχου Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Λάζαρου Κυρίζογλου, αλλά και της… ΓΣΕΕ, ενώ τα πράγματα έλαβαν νέα διάσταση μετά τις δηλώσεις του προέδρου των εργαζομένων του ΟΑΣΘ Δημήτρη Τσερμενίδη.

Με μια δήλωση ξέχειλη από νεο-καθαρευουσιάνικο λυρισμό ο κ. Κυρίζογλου σχολίασε: «Στην τελευταία στάση, πριν από το τέρμα του κυβερνητικού του ‘‘δρομολογίου’’ και αντιλαμβανόμενος πως δεν ισχύει πλέον το… πάσο της αριστεροσύνης του (sic), ο πολυπράγμων υπουργός κύριος Σπίρτζης μετατρέπει τις προθεσμίες του νομοθετικού του τέκνου, του ιεροκρυφίως (sic) συνταχθέντος νόμου 4482/2017, σε μηχανισμό παραγωγής εκβιαστικών και αντιδημοκρατικών διλημμάτων σε βάρος τόσο των εργαζομένων του ΟΑΣΘ όσο και του επιβατικού κοινού της Θεσσαλονίκης».

Μόνο προσωπικούς του στίχους δεν αφιέρωσε στον κ. Σπίρτζη, αλλά ο κ. Κυρίζογλου δεν λέει ούτε μια αράδα, ούτε μια λέξη αν συμφωνεί με το κόμμα του (Ν.Δ.) για την ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ και τι σκέφτεται για το θέμα των ανέργων και της δωρεάν ή όχι μετακίνησής τους με τα λεωφορεία του Οργανισμού.

Μέσα στην αναμπουμπούλα υπήρξε και ανακοίνωση της διορισμένης διοίκησης της ΓΣΕΕ, της οποίας άλλη ανάλογη για τον ΟΑΣΘ θα πρέπει να κατεβούμε δεκαετία για να βρούμε, με την οποία ζητά ενεργοποίηση του ΑΣΥΘ και τάσσεται στο πλευρό του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, «οι οποίοι έχουν εκφράσει ξεκάθαρη θέση υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα του φορέα, με την παράλληλη όμως παροχή των καλύτερων υπηρεσιών προς τους πολίτες». Για τους ανέργους, τις δηλώσεις Ταχιάου, τις προθέσεις της Ν.Δ., δεν περίσσεψαν λέξεις...

Χθες πάντως ο κ. Τσερμενίδης εμφανίστηκε -έστω με καθυστέρηση εβδομάδας- και με δηλώσεις του στο «Κόκκινο Θεσσαλονίκης» κατέκρινε τον κ. Ταχιάο, δηλώνοντας ότι η στάση του αυτή «θα βρει και την κοινωνία και τους εργαζομένους και τους ανέργους απέναντί του», καθώς «δεν νοείται υποψήφιος δήμαρχος να πηγαίνει αντίθετα σε μια κοινωνική προσφορά που κάνει ο ΟΑΣΘ».

Τα βρήκε όμως ίσα κι όμοια με όσα συνέβαιναν επί ιδιωτικού ΟΑΣΘ, όταν όχι μόνο δεν υπήρχε νόμος περί δωρεάν μετακίνησης των ανέργων, αλλά ζούσαν και τον εξευτελισμό του προστίμου. Σχολιάζοντας δε ο κ. Τσερμενίδης το τότε «κυνήγι κεφαλών» του ιδιωτικού ΟΑΣΘ διερωτήθηκε: «Ο,τι γίνεται σήμερα πρέπει να το συγκρίνουμε με χθες;».

Το «χθες» είναι πράγματι μια πολύ οδυνηρή κατάσταση για όσους θέλουν να ξεχάσουν τη συμβολή τους σε αυτό. Μπορεί σήμερα να ξεσπαθώνει -και καλώς- υπέρ του δημόσιου ΟΑΣΘ, αλλά ήταν ο ίδιος άνθρωπος που τον Μάιο του 2014 συνυπέγραφε πόρισμα της «Ομάδας Εργασίας για τα Θέματα ΟΑΣΘ» που οδήγησε σε σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης που προέβλεπε μεγάλη αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, την οποία όμως μπλόκαρε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ (φωτογραφία 1).

Ηθελαν αυξήσεις στα εισητήρια

Θυμίζουμε ότι ο βασικός «πυρήνας» του σχεδίου που είχε εκπονηθεί ήταν η αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων -οι πολίτες δηλαδή θα πλήρωναν τα ελλείμματα- και ήταν αυτό το πόρισμα που οδήγησε σε πρόσθετη αντισταθμιστική καταβολή ύψους 320 εκατ. ευρώ η οποία αποφασίστηκε με τον νόμο-σκούπα 4313/2014 αλλά και την οικονομική «τακτοποίηση» των ετών από το 2009 έως και το 2013. Πώς το έλεγε αυτό ο τότε πρόεδρος του ΟΑΣΘ; «Επιδότηση εισιτηρίου». Αυτά για τους σημερινούς «κυνηγούς επιδομάτων» (φωτογραφία 2).

Το πόρισμα προέβλεπε νέο τετραζωνικό σενάριο τιμολογιακής πολιτικής.

Συγκεκριμένα:

● Μηνιαία κάρτα με κόστος 50 ευρώ και ισχύ μόνο για μετακινήσεις εντός του Δήμου Θεσσαλονίκης. Η αντίστοιχη μειωμένου κομίστρου θα κόστιζε 25 ευρώ.

● Μηνιαία κάρτα για όλη την περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΘ με τιμή 60 ευρώ οι κανονικές και 30 ευρώ οι κάρτες μειωμένου κομίστρου.

● Οι αντίστοιχες τριμηνιαίες κάρτες της πρώτης κατηγορίας θα κόστιζαν 140 ευρώ, ενώ της δεύτερης κατηγορίας 168 ευρώ. Οι εξαμηνιαίες κάρτες θα κόστιζαν 250 ευρώ και 300 ευρώ αντίστοιχα.

● Η τιμή της ετήσιας κάρτας είχε υπολογιστεί σε 450 ευρώ και 540 ευρώ για τις δύο παραπάνω κατηγορίες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα η μηναία κάρτα κοστίζει 30 ευρώ η κανονική και 15 η μειωμένη, 84 ευρώ η τριμηνιαία και 42 ευρώ η αντίστοιχη μειωμένη, 150 ευρώ η εξάμηνη και 75 η αντίστοιχη μειωμένη και, τέλος, 270 ευρώ η ετήσια και 135 ευρώ η αντίστοιχη μειωμένη.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: ιδιωτικοποίηση ή δημόσιος έλεγχος;
Η παραμονή σε δημόσιο έλεγχο του ΟΑΣΘ ή η ιδιωτικοποίησή του αποτελεί ήδη ένα από τα διακυβεύματα των επόμενων εκλογών και αυτό κατέστη ξεκάθαρο χθες σε αντιπαράθεση ανάμεσα στην Μαρία Σπυράκη και τη διοίκηση...
ΟΑΣΘ: ιδιωτικοποίηση ή δημόσιος έλεγχος;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
Η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ κυβέρνησης και εκλογικού σώματος ξεκίνησε με πρώτο σοβαρό θεμα το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και αντικείμενο τον δημόσιο χαρακτήρα ή την ιδιωτικοποίηση τους
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
Βλέποντας ότι έρχεται ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ η Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών-Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης επανέρχεται αύριο Σάββατο με κινητοποίηση διαμαρτυρίας.
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει
Την ώρα που οι Θεσσαλονικείς συνωστίζονται στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κόντρα στα υγειονομικά πρωτόκολλα, η διοίκηση αποδεικνύει ότι κατανόησε πλήρως τα μαθήματα του δασκάλου της: της κυβέρνησης.
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
Ομορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος... είναι ο ΟΑΣΘ στα μάτια του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, «ανακάλυψε» νέα λεωφορεία.
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας