Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Με τα φρένα σπασμένα στον ΟΑΣΘ
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Με τα φρένα σπασμένα στον ΟΑΣΘ

  • A-
  • A+

Μορατόριουμ τέλος. Η υφιστάμενη κατάσταση και κυρίως το μέλλον του ΟΑΣΘ -άρα και των εργαζομένων σ’ αυτόν- θα αποτελέσουν πολεμικό πεδίο εν όψει των γενικών εκλογών του Ιουλίου. Το μήνυμα που έστειλε προχθές ο Χρήστος Σπίρτζης αντιμετωπίστηκε σαν εκβιασμός από το σωματείο εργαζομένων στον Οργανισμό και το Εργατικό Κέντρο και η σύγκρουση αναμένεται μέχρις εσχάτων.

Χθες ο υπουργός Μεταφορών δέχτηκε τα συντονισμένα πυρά σωματείου και ΕΚΘ μετά τη δήλωσή του ότι δεν προτίθεται να ενεργοποιήσει πριν από τις εκλογές τον δημόσιο οργανισμό αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΑΣΥΘ) και θυμίζοντας ότι μια άλλη κυβέρνηση μπορεί να αποφασίσει την ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ. «Προκλητικές και εκβιαστικές» οι δηλώσεις Σπίρτζη για το σωματείο, «επιβεβαίωση της αποτυχίας του και της αδιέξοδης κατάστασης που έχει οδηγηθεί ο ΟΑΣΘ» για το ΕΚΘ.

Αμεση και η αντίδραση του υπουργείου, πηγές του οποίου έλεγαν πως «αυτοί που πολέμησαν τον νόμο και συμμάχησαν με τη Ν.Δ., τώρα, σε προεκλογική περίοδο, γλείφουν για να εφαρμοστεί. Δεν σέβονται τι θέλει ο ελληνικός λαός που θα εκφραστεί σε ένα μήνα».

Το ΕΚΘ με ανακοίνωσή του επέρριψε προσωπική ευθύνη στον υπουργό γιατί «επιλέγει να αφήσει τον ΟΑΣΘ στην τύχη του», ενώ παράλληλα «προσπαθεί να εκβιάσει τους πολίτες της Θεσσαλονίκης και τους εργαζόμενους με μοναδικό στόχο την ψήφο στις εθνικές εκλογές» και τον κατήγγειλε ότι ο υπουργός «επέλεξε τα ψέματα για δήθεν αγορά νέων λεωφορείων, προσλήψεις, νέο Οργανισμό, αναβάθμιση των υπηρεσιών του». Για το ΕΚΘ οι δηλώσεις Σπίρτζη «συνιστούν δημοκρατική εκτροπή», καθώς «χειρίστηκε τον ΟΑΣΘ σαν προσωπική του επιχείρηση».

Η θέση του σωματείου

Το σωματείο εργαζομένων από την πλευρά του δηλώνει «υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα του φορέα παροχής των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, με την ουσιαστική και ενεργό σύμπραξη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης», αλλά σχολιάζει πως «οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, οι Θεσσαλονικείς και όλοι οι Ελληνες πολίτες ούτε εκβιάζονται ούτε εξαγοράζονται και θα ψηφίσουν κατά συνείδηση, με βάση τη γενικότερη κυβερνητική και προγραμματική πολιτική, αξιολογώντας το σύνολο των προγραμμάτων όλων των κομμάτων και όχι την πολιτική σε έναν μεμονωμένο τομέα». Τονίζουν δε ότι ο υπουργός «απειλεί και εκβιάζει περί ιδιωτικοποίησης του κρατικοποιημένου ΟΑΣΘ αν οι εργαζόμενοι και οι Θεσσαλονικείς δεν ψηφίσουν τον ΣΥΡΙΖΑ».

Οι σχέσεις του κ. Σπίρτζη με το σωματείο και τον πρόεδρό του Δημήτρη Τσερμενίδη (που ήταν υποψήφιος με το ψηφοδέλτιο του ΚΙΝ.ΑΛΛ. στις περιφερειακές εκλογές) όσο και τον προερχόμενο από τον ίδιο πολιτικό χώρο πρόεδρο του ΕΚΘ, Παναγιώτη Τσαραμπουλίδη, έχουν περάσει από σαράντα κύματα.

Πριν από την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, σωματείο και ΕΚΘ είχαν συγκρουστεί με τον υπουργό Μεταφορών, σε σημείο το ΕΚΘ να ζητά το 2017 «να γίνει… αλκοτέστ στον Σπίρτζη». Οι σχέσεις εντάθηκαν με αφορμή καταγγελίες για τη διαχείριση της υπόθεσης των καρτών απεριόριστης διάρκειας. Πληροφορίες της «Εφ.Συν.» θέλουν μετά το βράδυ των εκλογών να υπάρχουν οχλήσεις προς τον κ. Σπίρτζη να επισπεύσει τη λειτουργία της ΑΣΥΘ, καθώς όχι μόνο η κυβέρνηση αλλά όλοι «πήραν το μήνυμα» για το τι θα συμβεί την επόμενη μέρα.

Εχει λοιπόν πολλαπλές αναγνώσεις η χθεσινή «ανταλλαγή μηνυμάτων» μεταξύ υπουργού και εργαζομένων, οι οποίοι στην ανακοίνωσή τους επιτίθενται συνολικά στην κυβέρνηση για την κατάσταση του ΟΑΣΘ, την οποία χαρακτηρίζουν «απογοητευτική» καθώς, όπως λένε, φταίει το «κυνήγι μαγισσών» στο οποίο επιδόθηκε η κυβέρνηση και «δυστυχώς έχει οδηγήσει τον Οργανισμό στην εγκατάλειψη» της εξυπηρέτησης των πολιτών.

Υπάρχει και το θέμα με τη δωρεάν μετακίνηση ανέργων που προέκυψε δυο μέρες πριν από τον α’ γύρο των δημοτικών εκλογών, μετά τις καταγγελίες της διοίκησης του ΟΑΣΘ κατά του Νίκου Ταχιάου, θέμα για το οποίο το σωματείο παίρνει θέση μάλλον υπέρ του υποψήφιου δημάρχου, αφού χαρακτηρίζει το μέτρο «πολιτική αντίστοιχη των πρόσφατων επιδοματικών πολιτικών», σημειώνει ότι θεσμοθετήθηκε τον Ιούλιο του 2015 «και ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ εφάρμοζε, αν και όχι με τον απόλυτο τρόπο που εφαρμόζεται απ’ την κρατικοποίηση του Οργανισμού», ότι οι εργαζόμενοι είναι «υπέρ της ελεύθερης κυκλοφορίας των ανέργων και της εν γένει άσκησης κοινωνικής πολιτικής προς ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, αλλά τo κράτος που ασκεί την κοινωνική πολιτική να καταβάλλει την αντίστοιχη αποζημίωση προς τους συγκοινωνιακούς φορείς».

Παρέμβαση για τον Ταχιάο

Για το θέμα παρενέβη χθες και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παρασκευόπουλος, χαρακτηρίζοντας τις δηλώσεις Ταχιάου «βασικό όραμα της Ν.Δ.», δηλαδή μια πρόταση «σκληρή, νεοφιλελεύθερης αντίληψης και ίσως και μηδενικής προσφορότητας από άποψη κόστους, αφού δεν συνοδεύεται από καμία μελέτη που να αποτυπώνει τον αριθμό των εξυπηρετούμενων ανέργων και την αντίστοιχη επιβάρυνση του Οργανισμού», έχει μοναδικό στόχο τον «αποκλεισμό των χαμηλότερων κοινωνικών στρωμάτων από υπηρεσίες και εντέλει δικαιώματα», διότι «οι άνεργοι δεν ανήκουν στο πολιτικό ακροατήριο της παράταξης του υποψήφιου δημάρχου και μπορούν να εξοβελιστούν στο πυρ το εξώτερον της πόλης».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
Η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ κυβέρνησης και εκλογικού σώματος ξεκίνησε με πρώτο σοβαρό θεμα το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και αντικείμενο τον δημόσιο χαρακτήρα ή την ιδιωτικοποίηση τους
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο ΟΑΣΘ και ο ασυγκράτητος κ. Τσερμενίδης
Οπως είχε κάνει μετά τις ευρωεκλογές, έτσι και τώρα, ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ Δημήτρης Τσερμενίδης, ζήτησε την παραίτηση του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού.
Ο ΟΑΣΘ και ο ασυγκράτητος κ. Τσερμενίδης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: ιδιωτικοποίηση ή δημόσιος έλεγχος;
Η παραμονή σε δημόσιο έλεγχο του ΟΑΣΘ ή η ιδιωτικοποίησή του αποτελεί ήδη ένα από τα διακυβεύματα των επόμενων εκλογών και αυτό κατέστη ξεκάθαρο χθες σε αντιπαράθεση ανάμεσα στην Μαρία Σπυράκη και τη διοίκηση...
ΟΑΣΘ: ιδιωτικοποίηση ή δημόσιος έλεγχος;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΣτΕ: Δικαίωση με... ουρά πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ
Πρώτη και μοναδική δικαίωση πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ από το Συμβούλιο της Επικρατείας αποτελεί η χθεσινή δημοσιοποίηση απόφασης του Δ’ τμήματος του ΣτΕ που αφορά προσφυγή εργαζόμενων, οι οποίοι ήταν παράλληλα...
ΣτΕ: Δικαίωση με... ουρά πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στραβοτιμονιές με τις αμοιβές
Αποκαλύψεις έγιναν από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη για τις αμοιβές του απερχόμενου διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ. Δημοσιοποίησε το επίσημο έγγραφο αμοιβών του προηγούμενου συμβουλίου για να γίνουν...
Στραβοτιμονιές με τις αμοιβές

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας