Αθήνα, 25°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
25°C
26.3° 24.0°
2 BF
53%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
27°C
28.3° 25.8°
4 BF
32%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
28°C
29.0° 26.6°
2 BF
40%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
26°C
26.1° 24.9°
1 BF
32%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
27°C
26.9° 25.7°
4 BF
39%
Βέροια
Αίθριος καιρός
27°C
28.2° 25.1°
0 BF
33%
Κοζάνη
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
23.4° 22.4°
3 BF
25%
Αγρίνιο
Ελαφρές νεφώσεις
29°C
28.6° 28.6°
1 BF
30%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
26°C
27.7° 25.8°
5 BF
50%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
25.7° 24.9°
2 BF
50%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
26°C
26.4° 24.8°
5 BF
41%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
24°C
23.7° 23.5°
3 BF
46%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
27°C
26.9° 25.9°
0 BF
54%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
25.9° 25.9°
0 BF
41%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
25°C
26.5° 24.5°
1 BF
56%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
28°C
27.8° 27.8°
3 BF
42%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
26°C
27.0° 24.3°
3 BF
44%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
25.3° 24.9°
3 BF
61%
Κατερίνη
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
27.8° 25.8°
3 BF
39%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
24°C
23.7° 23.7°
2 BF
25%
ΜΕΝΟΥ
Δευτέρα, 02 Οκτωβρίου, 2023
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Στέλιος Παππάς, Χρήστος Σπίρτζης σε παλαιότερη συνέντευξη Τύπου | ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ

Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;

Η ανταλλαγή μηνυμάτων της κυβέρνησης με το εκλογικό σώμα ξεκίνησε και το πρώτο καθαρό κυβερνητικό σινιάλο αφορά το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Ο δημόσιος χαρακτήρας ή η ιδιωτικοποίηση είναι από τα διλήμματα των επόμενων εκλογών, τα οποία θέτει η κυβέρνηση ευθέως και χωρίς περιστροφές.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στην εκπομπή «Δεύτερη Ματιά» στην ΕΡΤ, απάντησε και σε ερωτήματα που ήδη δέχθηκε, όπως είπε, για το αν θα ενεργοποιηθεί ο ΑΣΥΘ, ο δημόσιος δηλαδή φορέας αστικών συγκοινωνιών που προγραμματιζόταν να διαδεχθεί τον υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ.

Δεν χρειάζεται και πολλή προσπάθεια για να καταλάβει κανείς ότι τα ερωτήματα έθεσαν συνδικαλιστές του ΟΑΣΘ, οι οποίοι αγωνιούν να μάθουν τι θα συμβεί αν έρθει στην εξουσία η Ν.Δ. και προχωρήσει σε διαγωνισμό για ιδιώτη, οπότε το εργασιακό μέλλον πολλών από τους 2.300 σημερινούς εργαζόμενους είναι αβέβαιο.

Ο κ. Σπίρτζης το έθεσε με καθαρότητα, δηλώνοντας πως «καλό είναι να ανοίξει μια συζήτηση για το πρόγραμμα που έχει ο καθένας μας σε διάφορους τομείς» και ότι ως κυβέρνηση «δεν θα ενεργοποιήσουμε τον ΑΣΥΘ, δηλαδή το σχήμα που διαδέχεται τον ΟΑΣΘ. Ούτε θα κάνουμε κάτι άλλο. Αυτό θα το αποφασίσει ο ελληνικός λαός με τις επιλογές που θα κάνει στις εθνικές εκλογές. Αυτό ισχύει για μια σειρά από χώρους, επαγγέλματα που θα επιλέξουν αν θέλουν την πολιτική πρόταση που έχει ο ΣΥΡΙΖΑ ή αν θα επιλέξουν την πολιτική πρόταση που έχει η Ν.Δ. και ο Κυριάκος Μητσοτάκης».

Κι αν αυτά δεν έγιναν κατανοητά, έγινε σαφέστερος διευκρινίζοντας πως «στον χώρο των δημόσιων πλέον αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, όπου γινόταν ένα πάρτι δεκαετιών όταν ήταν ιδιωτικός, θα επιλέξουν οι Θεσσαλονικείς, όντως, αν πρέπει να είναι δημόσιος ή ιδιωτικός. Να το επιλέξουν και οι εργαζόμενοι και οι άνεργοι που δεν πληρώνουν πλέον εισιτήριο».

Αυτό το τελευταίο αφορούσε ξανά τον υποψήφιο δήμαρχο Νίκο Ταχιάο, αλλά και τον πρόεδρο της Ν.Δ., Κυριάκο Μητσοτάκη, που έλεγε στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου στη ΔΕΘ πως «αυτή τη στιγμή, χωρίς τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, δεν μπορώ να φανταστώ ότι θα υπάρξει κάποια λύση στο μεταφορικό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης».

Σε συνέχεια των παραπάνω, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, δήλωσε στην «Εφ.Συν.» πως «η ίδρυση του ΑΣΥΘ αποτελεί στρατηγική επιλογή και περιλαμβάνει τη διασφάλιση όλων των θέσεων εργασίας αλλά και τη δυνατότητα να απαλλαγούμε οριστικά από ιδιωτικούς φορείς που διαχρονικά καταλήστευσαν τη χώρα».

Αυτό βεβαίως είναι «το σχέδιο αυτής της κυβέρνησης, ένας δημόσιος φορέας αστικών συγκοινωνιών που, εκτός από τη συμμετοχή του Δημοσίου, περιλαμβάνει και τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης».

Κι αυτά με τη σειρά τους «τα δύο βασικά χαρακτηριστικά, ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών και η διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος, είναι προφανές ότι είναι το επίδικο για το επόμενο διάστημα».

 

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ