Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
WiFi και «έξυπνο» εισιτήριο αλλάζουν τις συγκοινωνίες

Στην πρωτεύουσα θα εφοδιαστούν όλα τα οχήματα με 2.500 πομπούς, τα γνωστά ρούτερ, που θα εξασφαλίσουν δωρεάν WiFi σε όλους τους επιβάτες

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

WiFi και «έξυπνο» εισιτήριο αλλάζουν τις συγκοινωνίες

  • A-
  • A+
Δωρεάν «σερφάρισμα» για όλους τους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, «έξυπνο» εισιτήριο και ηλεκτρονική πληροφόρηση για τα δρομολόγια σε αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΟΑΣΘ προβλέπουν τα νέα προγράμματα του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, συνολικού προϋπολογισμού 56,1 εκατ. ευρώ, που θα διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τους πολίτες.

«Εξυπνο» εισιτήριο, που θα τροφοδοτείται από χρεωστική ή πιστωτική κάρτα και θα χρησιμοποιείται σε όλες τις οδικές συγκοινωνίες, δημόσιες και ιδιωτικές, προβλέπει η σημαντικότερη δράση του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης (ΨΗΤΕ), το οποίο εξασφάλισε 56,1 εκατ. ευρώ για να υλοποιηθούν τρία προγράμματα που θα διευκολύνουν τους πολίτες με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.

Το πρώτο αφορά τα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ, το δεύτερο τις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, που θα αποκτήσουν «έξυπνο» εισιτήριο και ηλεκτρονική πληροφόρηση για τα δρομολόγια, ενώ το τρίτο φιλοδοξεί να κάνει επιτέλους πράξη το δωρεάν «σερφάρισμα» στα λεωφορεία και τρόλεϊ της πρωτεύουσας.

Αρχή από την Αθήνα

Η αρχή ήδη έγινε από την πρωτεύουσα με τη διάθεση 900.000 ευρώ για να εφοδιαστούν όλα τα οχήματα με 2.500 πομπούς, τα γνωστά ρούτερ, που θα εξασφαλίσουν δωρεάν WiFi σε όλους τους επιβάτες.

Με βάση τα στοιχεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), τα περίπου 1.500 λεωφορεία και τρόλεϊ εξυπηρετούν πάνω από 350 εκατ. επιβάτες τον χρόνο και ο μέσος όρος του χρόνου μετακίνησης είναι 20 λεπτά.

Η δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο θα τους επιτρέψει να αξιοποιήσουν καλύτερα τον χρόνο τους και να έχουν πληροφόρηση για τα δρομολόγια σε περίπτωση που πρέπει να μεταβιβαστούν και σε άλλο μεταφορικό μέσο για να φτάσουν στον προορισμό τους.

Η σημαντικότερη δράση στοχεύει στην είσοδο των 92 ΚΤΕΛ στην ψηφιακή εποχή. Υπολογίζεται ότι οι πολίτες στις 13 περιφέρειες της χώρας εξυπηρετούνται από 4.800 λεωφορεία τα οποία εκτελούν αστικές και κυρίως υπεραστικές μεταφορές.

Μέσα από το τρέχον ΕΣΠΑ, το υπουργείο εξασφάλισε 16,2 εκατ. ευρώ που θα αποτελέσουν το κίνητρο, σε συνδυασμό και με την οικονομική συμβολή των ιδιοκτητών, για να υλοποιηθούν μέτρα που θα διευκολύνουν το επιβατικό κοινό και θα μειώσουν το λειτουργικό κόστος των συγκοινωνιακών φορέων.

Τα ΚΤΕΛ που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα οφείλουν μέσα σε 18 μήνες να θέσουν σε λειτουργία ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης εισιτηρίων. Θα υπάρχει επίσης ηλεκτρονική ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για τα δρομολόγια και τον χρόνο άφιξης του λεωφορείου στη στάση όπου βρίσκεται ο επιβάτης.

Οι ενώσεις των αστικών ΚΤΕΛ θα ενισχυθούν με 85 έως και 200 χιλιάδες ευρώ, ενώ στα υπεραστικά η συμβολή του Δημοσίου θα ξεκινά από 100 χιλιάδες και θα κλιμακώνεται ανάλογα με τον αριθμό των λεωφορείων που καλύπτουν τα δρομολόγια.

Η ηλεκτρονική οργάνωση επιτρέπει τον καλύτερο προγραμματισμό των δρομολογίων, αλλά και τη συνεργασία μεταξύ των ΚΤΕΛ για την ενοποίηση διαδρομών, αφού το «έξυπνο» εισιτήριο επιτρέπει τη δίκαιη διανομή των εσόδων από το κόμιστρο.

Λίγους μήνες πριν από τη λειτουργία του πολύπαθου μετρό της Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου (ΟΣΕΘ) ενισχύεται με 39 εκατ. ευρώ για να εγκαινιάσει την ηλεκτρονική εποχή σε όλα τα μέσα μεταφοράς, αξιοποιώντας τη θετική αλλά και την αρνητική εμπειρία από την πρωτεύουσα.

Ο νεοσύστατος φορέας, που έχει την ευθύνη για όλα τα μεταφορικά μέσα που εξυπηρετούν το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης (δημόσια συγκοινωνία, ΚΤΕΛ και ταξί), εκπονεί από τις αρχές του χρόνου τη μελέτη των συγκοινωνιακών αναγκών των πολιτών με βάση την οποία θα γίνει, για πρώτη φορά μετά από είκοσι χρόνια, ο ανασχεδιασμός των λεωφορειακών γραμμών.

Τα κονδύλια θα διατεθούν για τις υποδομές του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το οποίο στην περίπτωση της Αθήνας έφερε αύξηση των εσόδων κατά 20%.

Θα καλύψουν επίσης τη λειτουργία συστήματος τηλεματικής, μέσω του οποίου θα εξασφαλίζεται πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο για τα δρομολόγια, με πινακίδες στις στάσεις και μέσω Internet.

Το σύστημα θα λειτουργήσει σε πιο εξελιγμένη μορφή, αφού θα προβλέπει πώληση εισιτηρίων από το κινητό και με αυτόματα μηχανήματα μέσα στα λεωφορεία, καθώς και προγράμματα επιβράβευσης των επιβατών που χρησιμοποιούν συχνά τις συγκοινωνίες.

«Στοχευμένες δράσεις»

«Οι καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών εντός και εκτός πόλης βελτιώνονται με στοχευμένες δράσεις.

»Οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΛ σε όλη τη χώρα αποκτούν χρηματοδοτικά εργαλεία για τον εκσυγχρονισμό του στόλου τους, το επιβατικό κοινό στη Θεσσαλονίκη θα έχει πρόσβαση στις ψηφιακά αναβαθμισμένες υπηρεσίες του ΟΣΕΘ, ενώ το επιβατικό κοινό της Αθήνας θα έχει στη διάθεσή του ασφαλές, γρήγορο και δωρεάν WiFi σε 2.500 σημεία.

»Σε όλες τις δράσεις, εφαρμόζεται ηλεκτρονικό εισιτήριο και προσφέρεται πρόσβαση στο διαδίκτυο διευκολύνοντας τους επιβάτες. Η δημόσια συγκοινωνία περνά στην επόμενη μέρα ανακτώντας την αξιοπιστία της», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής, Στέλιος Ράλλης.

«Φέρνουμε το αύριο. σήμερα, για όλους», επισήμανε ο αρμόδιος υπουργός Νίκος Παππάς, ο οποίος πρόσθεσε:

«Η ψηφιοποίηση βασικών τομέων της οικονομίας και της κοινωνίας βρίσκεται στην καρδιά της ανάπτυξης της Ελλάδας. Με “οδηγό” τις νέες τεχνολογίες, αναβαθμίζουμε τις μετακινήσεις, βελτιώνουμε την καθημερινότητα των πολλών.

»Παράλληλα, με πρωτοβουλίες προσανατολισμένες στις ανάγκες του κοινωνικού συνόλου, επιτυγχάνουμε τον μεγάλο στόχο μας για δίκαιη ψηφιακή ανάπτυξη. Η Πολιτεία είναι εδώ και εγγυάται ότι η διάχυση των νέων τεχνολογιών θα γίνει με τρόπο δίκαιο και η νέα εποχή θα περιλαμβάνει όλους τους πολίτες».

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μπήκε στη ζωή μας το «έξυπνο εισιτήριο»
Με το ένα... πόδι ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ και Ηλεκτρικό, ενώ από τη Δευτέρα 3 Απριλίου προβλέπεται να καλύψει και τις δύο γραμμές του μετρό. Η...
Μπήκε στη ζωή μας το «έξυπνο εισιτήριο»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΑ: αυξημένα έσοδα και μείωση προσωπικού
Τα αυξημένα έσοδα του ΟΑΣΑ και η αλλαγή συμπεριφοράς από τους επιβάτες είναι τα πρώτα θετικά αποτελέσματα από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ομως το προσωπικό μειώθηκε κατά 1.453 εργαζομένους.
ΟΑΣΑ: αυξημένα έσοδα και μείωση προσωπικού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποδεικνύεται τονωτική ένεση για το ταμείο των δημόσιων συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Τα έσοδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) τον πρώτο μήνα της νέας χρονιάς παρουσίασαν...
21% αυξήθηκαν τον Ιανουάριο τα έσοδα του ΟΑΣΑ από το ηλεκτρονικό εισιτήριο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
220 εκατ. ευρώ για 750 καινούργια λεωφορεία
​Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία προβλέπεται να αντικαταστήσουν σταδιακά τα περίπου 320 «καθαρά», αλλά δυσκίνητα τρόλεϊ που κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα, στο πλαίσιο του φιλόδοξου προγράμματος του υπουργείου Υποδομών...
220 εκατ. ευρώ για 750 καινούργια λεωφορεία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με ΑΜΚΑ και ταυτότητα η έκδοση προσωποποιημένης κάρτας ηλεκτρονικού εισιτηρίου
Το πράσινο φως για τη διάθεση προσωποποιημένων καρτών του ηλεκτρονικού εισιτηρίου έδωσε τελικά η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Για να γίνει αυτό χρειάστηκε μια συμπληρωματική γνωστοποίηση του...
Με ΑΜΚΑ και ταυτότητα η έκδοση προσωποποιημένης κάρτας ηλεκτρονικού εισιτηρίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στη Βουλή με τη διαδικασία του επείγοντος το σχέδιο για τον ΟΑΣΘ
Με τη διαδικασία του επείγοντος συζητείται σήμερα στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο, με το οποίο καταργείται ώς τον Δεκέμβριο του 2019 ο ιδιωτικός αλλά κρατικοδίαιτος Οργανισμός Αστικών...
Στη Βουλή με τη διαδικασία του επείγοντος το σχέδιο για τον ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας