Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κατάργηση της δωρεάν μετακίνησης για ανέργους ζητά ο Ταχιάος
MotionTeam

Κατάργηση της δωρεάν μετακίνησης για ανέργους ζητά ο Ταχιάος

  • A-
  • A+

Το «σχέδιο» της Νέας Δημοκρατίας για την επόμενη μέρα στις συγκοινωνίες «ανέπτυξε» το μεσημέρι της Παρασκευής στη διοίκηση του ΟΑΣΘ ο Νίκος Ταχιάος, υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης με τη στήριξη της Ν.Δ. και εκλεκτός του Κυριάκου Μητσοτάκη, τον οποίο είχε υποδεχθεί μια ώρα νωρίτερα στο εκλογικό του κέντρο στο κέντρο της πόλης. 

Το «σχέδιο» είναι απλό: Ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού και κυρίως κατάργηση της δωρεάν εισόδου στα λεωφορεία των ανέργων. Επιπλέον για την νομοθέτηση της δωρεάν κυκλοφορίας σκοπεύει να "κυνηγήσουν" τόσο τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σπίρτζη όσο και την διοίκηση του Οργανισμού.

Τα υπόλοιπα αναλυτικά στο δελτίο τύπου του ΟΑΣΘ

 

Έπρεπε να φτάσει η τελευταία ημέρα της προεκλογικής περιόδου για να φανεί σε όλο το μεγαλείο της η επόμενη ημέρα που σχεδιάζει η Ν.Δ. και ο υποψήφιος της στη Θεσσαλονίκη Νίκος Ταχιάος, για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, τους εργαζόμενους σε αυτές και τους πολίτες της πόλης.

Σε συνάντηση του κ. Ταχιάου σήμερα Παρασκευή 24 Μαΐου 2019, στα γραφεία του ΟΑΣΘ, με τον δευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Σάββα Παναγιωτίδη, και αφού ενημερώθηκε ο κ. Ταχιάος:

    • Για τα σκάνδαλα, τη ρεμούλα και το φαγοπότι με τα χρήματα του ελληνικού λαού από τους πρώην ιδιώτες μετόχους του ΟΑΣΘ
    • Για την εξοικονόμηση από τη σημερινή διοίκηση 200 εκατ. ευρώ την τελευταία διετία
    • Για την επαναφορά της κανονικότητας στη μισθοδοσία των εργαζομένων
    • Για το ότι σταμάτησαν οι λεόντειες συμβάσεις εκατομμυρίων ευρώ σε «ημετέρους και κολλητούς»
    • Για την πλήρη επισκευή και ανάταξη 200 λεωφορείων που ήταν παρατημένα στα αμαξοστάσια

Στο τέλος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι διαφωνεί με όλα αυτά και ότι η πρότασή του και της κυβέρνησης της ΝΔ, όταν και αν (!!) έλθει στην εξουσία, είναι να επαναφέρει τους ιδιώτες στον ΟΑΣΘ.

Σε επισήμανση του διευθύνοντος συμβούλου ότι υπήρχε πρόταση νόμου από την προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ το 2014 για διπλασιασμό της τιμής του εισιτηρίου δήλωσε ότι το γνώριζε και δεν φάνηκε να τον ενδιαφέρει.

Διατύπωσε μάλιστα την άποψη και την ευθεία απειλή ότι οι επόμενοι που θα έρθουν, εννοώντας τη ΝΔ, θα «κυνηγήσουν» τον υπουργό κ. Σπίρτζη και τη σημερινή διοίκηση του ΟΑΣΘ γιατί επιτρέπει τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων συμπολιτών μας και έτσι υπάρχει απώλεια εσόδων για το Δημόσιο.
    • Δηλαδή τον κ. Ταχιάο δεν τον πείραξαν τα 2 δις ευρώ που πήραν επιπρόσθετη επιδότηση οι πρώην ιδιώτες του ΟΑΣΘ.
    • Δεν τον πείραξαν τα 48 εκατ. ευρώ που έλειπαν από τον αποθεματικό λογαριασμό για αγορά λεωφορείων
    • Δεν τον πείραξαν τα 400 λεωφορεία που πουλήθηκαν για παλιοσίδερα έναντι 500 ευρώ το καθένα 
    • Δεν τον πείραξαν οι λεόντειες συμβάσεις εκατομμυρίων με απευθείας αναθέσεις, χωρίς διαγωνισμούς, σε «ημετέρους» και «κολλητούς»
    • Δεν τον πείραξε το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι ήταν απλήρωτοι για δύο μήνες την ίδια στιγμή που οι μέτοχοι του Οργανισμού μοιράζονταν κέρδη εκατομμυρίων ευρώ από έναν χρεοκοπημένο Οργανισμό
    • Δεν τον πείραξε η μαύρη αγορά των μετοχών και η διακίνηση μαύρου χρήματος από τους ιδιώτες πρώην μετόχους 
    • Δεν τον πείραξαν τα «ραβασάκια» για προσλήψεις στον ΟΑΣΘ από τους βουλευτές της ΝΔ 

Προφανώς ενοχλεί τη νεοφιλελεύθερη αντίληψή του η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων συμπολιτών μας, όπως και η προσπάθεια που καταβάλλει η σημερινή διοίκηση για την εκκαθάριση του παλιού αμαρτωλού ΟΑΣΘ και τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.
Διατυπώθηκε επίσης η άποψη από τον κ. Ταχιάο ότι μόνο με την επιβολή προστίμων στους επιβάτες των λεωφορείων μπορεί να έχει αύξηση εσόδων ο Οργανισμός.
Φαίνεται ότι η άποψη του κ. Ταχιάου για επαναφορά των ιδιωτών στον ΟΑΣΘ έρχεται να προστεθεί στη γενικότερη αντίληψη που έχει για παραχώρηση υπηρεσιών του δήμου (π.χ. καθαριότητα) σε ιδιώτες.

Προκύπτει αβίαστα το ερώτημα «αν παραχωρήσουμε όλες τις λειτουργίες του δήμου σε ιδιώτες με τι θα ασχολείται ο κ. Ταχιάος»;
Να γίνει κατανοητό σε όλους του πολίτες της Θεσσαλονίκης ότι ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης και η σημερινή διοίκηση του ΟΑΣΘ είναι σταθερά προσανατολισμένοι στη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΟΑΣΘ και τη δημιουργική μετάβασή του στο νέο Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών (ΑΣΥΘ). 
Τον ίδιο στόχο πρέπει να υπερασπίσουν και να συμβάλλουν σε αυτόν με τη στάση τους και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης.

Δεν διαψεύδει ο Ταχιάος

Με δήλωσή του, ο κ. Ταχιάος -χωρίς να διαψεύσει την ανακοίνωση του ΟΑΣΘ- εξαπέλυσε επίθεση κατά της κυβέρνησης, υποστηρίζοντας ότι ο ΟΑΣΘ «δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα κομματικό μαγαζάκι που έστησαν ο ΣΥΡΙΖΑ και ο κ. Σπίρτζης».

Η δήλωση του Ν. Ταχιάου

Τι απάντησε στην ανακοίνωση του ΟΑΣΘ

Ο «αποιδιωτικοποιημένος» ΟΑΣΘ με το σημερινό δελτίο τύπου που ακολούθησε την επίσκεψή μου, αποδεικνύει ότι δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα κομματικό μαγαζάκι που έστησαν ο ΣΥΡΙΖΑ και ο κ. Σπίρτζης και η διοίκησή του τίποτε διαφορετικό απ' ό,τι υποστήριξα στην συνάντησή μου με τον διευθύνοντα σύμβουλο: Ένας αυτόκλητος εισαγγελέας ενός αυτοσχέδιου λαϊκού δικαστηρίου με μηδενική επιχειρησιακή επάρκεια και πλήρη άγνοια του τι σημαίνει «διοικητικό συμβούλιο» δημοσίου οργανισμού.

Προφανώς και θα ελεγχθεί και αυτή, όπως καλώς ελέγχεται και κάθε προηγούμενο διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού.

Κατ' αρχάς όμως θα αξιολογηθεί από τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, που στριμώχνονται σαν τις σαρδέλες στα λεωφορεία αν είναι τυχεροί γιατί αυτά στη χάση και τη φέξη φτάνουν στις στάσεις κι εάν εν τω μεταξύ δεν χαλάσουν στην διαδρομή.

Και είναι αυτός ο ΟΑΣΘ και κυρίως η θρασύτατη «αυλή της Θεσσαλονίκης», που απαιτεί ευγνωμοσύνη για την συνειδητή φτωχοποίηση της πόλης, η πιο άθλια επιλογή που έχει να παρουσιάσει η σημερινή κυβέρνηση.

Σπίρτζης: Τιμή μου να πάω στη Δικαιοσύνη για τη δωρεάν μεταφορά των ανέργων

Για το θέμα τοποθετήθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι ο κ. Ταχιάος αποκάλυψε την κοινωνική αναλγησία του ακραίου νεοφιλελευθερισμού της Νέας Δημοκρατίας. 

«Προφανώς, η κοινωνική μας πολιτική για δωρεάν μετακίνηση των ανέργων προσβάλλει τις νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις του εκλεκτού της ΝΔ για το Δήμο Θεσσαλονίκης», τόνισε επίσης ο κ. Σπίρτζης, συμπληρώνοντας ότι αποτελεί «μεγάλη τιμή» για τον ίδιο να πάει στη Δικαιοσύνη για τη δωρεάν μεταφορά των ανέργων και για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Η ανακοίνωση του Χρήστου Σπίρτζη

Ως νοσταλγός του παλαιού αμαρτωλού ΟΑΣΘ και του παλαιοκομματισμού, ο κ. Ταχιάος αποκάλυψε την κοινωνική αναλγησία του ακραίου νεοφιλελευθερισμού της ΝΔ

Ο κ. Ταχιάος, ως υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, αποκάλυψε σήμερα χωρίς αιδώ το σχέδιο της ΝΔ και του Προέδρου της Κυριάκου Μητσοτάκη και για τις Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, δείχνοντας για ακόμη μια φορά την κοινωνική αναλγησία που τους διαπερνά.

Ως γνήσιος εκφραστής του ακραίου νεοφιλελευθερισμού φανέρωσε τις προθέσεις του για κατάργηση της δωρεάν μεταφοράς των ανέργων και για ιδιωτικές αστικές συγκοινωνίες με υψηλό κόμιστρο. Λογικές, που προμηνύουν επιστροφή σε ένα αμαρτωλό καθεστώς που καταλήστεψε το ελληνικό Δημόσιο και αναπαρήγαγε τους Παπαγεωργόπουλους.

Φαίνεται ότι τον κ. Ταχιάο και τη ΝΔ δεν τους συγκίνησε όλα αυτά τα χρόνια, το όργιο που γινόταν στον ΟΑΣΘ γιατί οι ίδιοι συμμετείχαν σε αυτό.

Σήμερα φάνηκε πια καθαρά, ότι δεν τους ενδιαφέρουν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, οι άνεργοι της πόλης, οι αστικές συγκοινωνίες, παρά μόνο οι λίγοι εκλεκτοί τους.

Προφανώς η κοινωνική μας πολιτική για δωρεάν μετακίνηση των ανέργων προσβάλλει τις νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις του εκλεκτού της ΝΔ για το Δήμο Θεσσαλονίκης. Ίσως ο κ. Ταχιάος να είναι υπερήφανος για τις τακτικές των ελεγκτών του παλιού ΟΑΣΘ, που δεν έδειχναν κανένα σεβασμό στους κοινωνικά αδύναμους συμπολίτες μας. Δυστυχώς για αυτούς και ευτυχώς για εμάς, έχουμε τελείως διαφορετικό πολιτικό πολιτισμό: Υπηρετούμε τους πολλούς.

Είναι, λοιπόν, μεγάλη μου τιμή να πάω στη Δικαιοσύνη για τη δωρεάν μεταφορά των ανέργων και για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Εμείς, με τη νέα Δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Κατερίνα Νοτοπούλου, σχεδιάζουμε αξιοπρεπείς, ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες για όλους τους πολίτες.  Διασφαλίζοντας το δικαίωμα στη μετακίνηση και για όσους συμπολίτες μας δεν μπορούν, τους ανέργους, τους νέους, τους συμπολίτες μας με αναπηρία. Με τη συμμετοχή του Δήμου, όπως ακριβώς προβλέπεται στο νόμο, για κοινωνικό έλεγχο και σχεδιασμό με την Τοπική Αυτοδιοίκηση ενεργή.

Η απάντησή μας για τις Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες της πόλης, είναι η εκκίνηση της δημόσιας, ανοιχτής διαγωνιστικής διαδικασίας για τα νέα ηλεκτροκίνητα και φυσικού αερίου λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη, που δημοσιεύτηκε στη σελίδα της Ε.Ε.

Η απάντηση στον κ. Ταχιάο, τους ομοϊδεάτες του και το ακραία νεοφιλελεύθερο κόμμα του, θα δοθεί από τους ανέργους της Θεσσαλονίκης και τους πολίτες που πλήρωναν δισεκατομμύρια στους εκλεκτούς τους για δεκαετίες.

Θα δοθεί από τους πολλούς.

Διαγωνισμός για προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων

Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απέστειλε στην Ε.Ε. την προκήρυξη του διαγωνισμού για την προμήθεια 750 αστικών λεωφορείων και τη συντήρηση τους για 15 χρόνια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με το υπουργείο, ο συνολικός προϋπολογισμός του διαγωνισμού της Προμήθειας συντήρησης ανέρχεται σε 461 εκατ. ευρώ (215 εκατ. για τη Θεσσαλονίκη και 246 εκατ. ευρώ για την Αττική).

Για την προμήθεια έχει υπογραφεί και η προβλεπόμενη συμφωνία με τους εποπτευόμενους φορείς ΟΑΣΘ και ΟΣΥ. Καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών είναι η 1η Ιουλίου 2019.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με τα φρένα σπασμένα στον ΟΑΣΘ
Η ανταλλαγή «μηνυμάτων» μεταξύ του υπουργού και του σωματείου εργαζομένων και του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης για την κατάσταση και το μέλλον του ΟΑΣΘ δείχνει σύγκρουση μέχρις εσχάτων εν όψει εκλογών
Με τα φρένα σπασμένα στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: ιδιωτικοποίηση ή δημόσιος έλεγχος;
Η παραμονή σε δημόσιο έλεγχο του ΟΑΣΘ ή η ιδιωτικοποίησή του αποτελεί ήδη ένα από τα διακυβεύματα των επόμενων εκλογών και αυτό κατέστη ξεκάθαρο χθες σε αντιπαράθεση ανάμεσα στην Μαρία Σπυράκη και τη διοίκηση...
ΟΑΣΘ: ιδιωτικοποίηση ή δημόσιος έλεγχος;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ολική αμνησία στο θέμα του ΟΑΣΘ
Ολοι ξεχνούν στη Θεσσαλονίκη τα όσα συνέβαιναν τα προηγούμενα χρόνια στον Οργανισμό. Με τη Ν.Δ. να θέλει την ιδιωτικοποίησή του ξανά, κανείς δεν μιλάει για το τι θα επιφυλάξει η επόμενη μέρα για τους ανέργους...
Ολική αμνησία στο θέμα του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
Η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ κυβέρνησης και εκλογικού σώματος ξεκίνησε με πρώτο σοβαρό θεμα το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και αντικείμενο τον δημόσιο χαρακτήρα ή την ιδιωτικοποίηση τους
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γαϊτανάκι με τα νέα λεωφορεία του ΟΑΣΘ
Και η κοινωνική πίεση στον ΟΑΣΘ συνεχίζεται. Μέλη της Πρωτοβουλίας Εργαζομένων-Φοιτητών και Συνταξιούχων βρέθηκαν και χθες στα γραφεία του Οργανισμού διαμαρτυρόμενοι, συναντήθηκαν με τη διοίκηση που έκανε λόγο...
Γαϊτανάκι με τα νέα λεωφορεία του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η Θεσσαλονίκη ξέμεινε από αλάτι!
Στη χώρα της υπερβολής, η προσπάθεια να μην επαναληφθεί ένα παλιό λάθος μπορεί να οδηγήσει σε ακραίες συμπεριφορές, τέτοιες που να τελειώνει το αλάτι των αλυκών Θεσσαλονίκης και Κίτρους και να...
Η Θεσσαλονίκη ξέμεινε από αλάτι!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας