Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Από το τρίκυκλο του Γκοτζαμάνη, στο μετρό και στο γρήγορο τρένο Αθήνας-Θεσσαλονίκης
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Από το τρίκυκλο του Γκοτζαμάνη, στο μετρό και στο γρήγορο τρένο Αθήνας-Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+
Ο Χρήστος Σπίρτζης ταξίδεψε χθες με τον συρμό που θα διανύει τη διαδρομή σε 3,5 ώρες και έκανε δηλώσεις για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το μετρό. «Μου αρέσει η πόλη, αλλά μου πήρε τον πατέρα», δήλωσε ο γιος του Γρηγόρη Λαμπράκη που βρέθηκε στη συμπρωτεύουσα με αφορμή την έκθεση για τον αγωνιστή της Αριστεράς στον σταθμό «Ευκλείδης»

Μπορεί να έχουμε νέα εποχή στον σιδηρόδρομο της χώρας, να περιμένουμε νέα εποχή στο μετρό, αλλά από το βάθος του χρόνου το δολοφονικό τρίκυκλο του Γκοτζαμάνη και ο αιμόφυρτος Γρηγόρης Λαμπράκης είναι η στάμπα στη ζωή της πόλης, στην Ιστορία της, στο παρόν της.

Γι' αυτό, αν και η συζήτηση χθες άρχισε με σχόλια για τον χρόνο που χρειάζεται το τρένο για να διανύσει την απόσταση Αθήνα - Θεσσαλονίκη, αν και συνεχίστηκε με σχόλια για το μετρό, όλα αυτά φάνηκαν λίγα όταν ο γιος του Λαμπράκη, φτάνοντας χθες στη Θεσσαλονίκη, ψιθύρισε: «Μου αρέσει η πόλη, αλλά μου πήρε τον πατέρα». Υπάρχουν ιστορικά βάρη που δεν είναι του συρμού και κανένας συρμός δεν μπορεί να τα μετακινήσει.

Πόσο μακριά βρισκόμαστε από τη μέρα που το τρένο θα καλύπτει τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 3,5 ώρες; «Σε λίγες ή πολύ λίγες μέρες, εφόσον έρθουν οι νέοι συρμοί που έχει υποσχεθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ», σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος χθες το πρωί αποβιβαζόταν από το ηλεκτροκίνητο Intercity Express, που εκτέλεσε το δρομολόγιο σε τρεις ώρες και 50 λεπτά.

«Στην πράξη ο σιδηρόδρομος έχει αλλάξει σελίδα», δήλωσε ο κ. Σπίρτζης, σημειώνοντας πως «είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι οι συρμοί είναι ανακατασκευασμένοι, με πολύ καλές συνθήκες», ενώ όταν ολοκληρωθούν και τα υπόλοιπα έργα, «όπως η σηματοδότηση και η ολοκλήρωση των αυτοματισμών του σιδηροδρόμου», θα γίνουν δυνατές και μεγαλύτερες ταχύτητες. Ηταν το δεύτερο ταξίδι με τρένο του υπουργού στη Θεσσαλονίκη μέσα σε λίγες μέρες και, καθώς θέλησε να τεστάρει τις ταχύτητες και τους χρόνους των δρομολογίων, βρήκε ότι οι τιμές «δεν έχουν σύγκριση» (45,40 ευρώ για τη δεύτερη θέση, 55,40 ευρώ η πρώτη και 20% έκπτωση για εισιτήρια μετ’ επιστροφής) και πρότεινε να το χρησιμοποιούν και άλλοι υπουργοί.

Στο πλήθος των δημοσιογράφων που περίμεναν στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό απάντησαν και πολίτες που είχαν κάνει το συγκεκριμένο δρομολόγιο, οι οποίοι βρήκαν υπερβολικό τον θόρυβο για τη μείωση στον χρόνο των δρομολογίων, κυρίως όμως δυσφόρησαν για την κατάσταση στις τουαλέτες.

Σκωπτικός εμφανίστηκε ο υπουργός για τα αντιπολιτευτικά σχόλια που συνοδεύουν την εξέλιξη των έργων του μετρό, λέγοντας ότι «καταλαβαίνουμε τον πόνο των παρατάξεων της “τρύπας” από το έργο υποδομής του Μετρό Θεσσαλονίκης που ολοκληρώνεται, αλλά καλό θα είναι να συνειδητοποιήσουν ότι οι υποδομές και στον σιδηρόδρομο και στον αυτοκινητόδρομο, όπως και στο Μετρό Θεσσαλονίκης, τελείωσαν από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ».

Πρόσθεσε μάλιστα πως «πραγματικά γελάω με τις ανοησίες που γράφονται σε σχέση με τους συρμούς του μετρό και διαβάζω και σήμερα σε έγκριτες εφημερίδες, έγκριτων δημοσιογράφων δημοσιεύματα, για τα οποία και πάλι θα ζητάνε συγγνώμη».

Διευκρίνισε μάλιστα ότι δεν γίνονται εγκαίνια, όπως σχολιάζεται, αλλά «είμαστε σε θέση να χαιρόμαστε μαζί με τους πολίτες της Θεσσαλονίκης τα διάφορα στάδια που ολοκληρώνονται για το έργο του μετρό».

Ειδικά για τα σχόλια που γράφτηκαν για το γκράφιτι στα βαγόνια του συρμού στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, τόνισε πως «οι νέοι άνθρωποι πρέπει κάπου να δραστηριοποιηθούν. Πρέπει να τους δοθούν χώροι να βγάλουν αυτήν τη δημιουργικότητά τους».

«Τα «θρυλούμενα» για νέα παρουσίαση στον σταθμό «Ευκλείδης» ήταν τελικά ο προγραμματισμός να πραγματοποιηθεί στον συγκεκριμένο σταθμό φωτογραφική έκθεση για τη σημερινή επέτειο από τη δολοφονία του Γρήγορη Λαμπράκη.

Πληροφορίες της εφημερίδας μας θέλουν την έκθεση να είναι ανοιχτή για το κοινό από σήμερα το απόγευμα, ενώ τα επίσημα εγκαίνιά της θα γίνουν την εβδομάδα μετά τις εκλογές.

Για τον σκοπό αυτόν ταξίδεψαν χθες μαζί με τον υπουργό η σύντροφος του δολοφονημένου βουλευτή της ΕΔΑ, Μαρία Τσιρώνη, με τον γιο τους, Γρηγόρη Λαμπράκη, οι οποίοι και θα πάρουν μέρος στις εκδηλώσεις που θα γίνουν στη Θεσσαλονίκη».

Φτάνοντας μάλιστα στη Θεσσαλονίκη ο κ. Λαμπράκης και απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων, συναισθηματικά φορτισμένος, δήλωσε ότι τα συναισθήματά του είναι «ανάμεικτα» καθώς «η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη που αγαπώ και που μισώ την ίδια ώρα, αφού μου αρέσει πολύ η πόλη αλλά από την άλλη μου στέρησε τον πατέρα μου».

Θυμίζουμε ότι ο βουλευτής της ΕΔΑ δολοφονήθηκε από παρακρατικούς οι οποίοι του επιτέθηκαν στις 22 Μαΐου του 1963, σε εκδήλωση της Επιτροπής για τη Διεθνή Υφεση και Ειρήνη (ΕΔΥΕΘ), για να υποκύψει στα χτυπήματα τα ξημερώματα της 27ης Μαΐου.

Οπως είπε χθες ο κ. Λαμπράκης, «προσπαθώ να είμαι εντάξει όσο μπορώ στο όνομα του πατέρα μου» και διευκρίνισε ότι στην έκθεση φωτογραφίας στον σταθμό «Ευκλείδης» ο επισκέπτης θα μπορεί να δει «τον φάκελο της αστυνομίας, με φωτογραφίες από το 1945 έως και το 1963, οπότε και δολοφονήθηκε ο πατέρας μου», υλικό που έχει κυκλοφορήσει και σε βιβλίο με τίτλο «Η δολοφονία του Λαμπράκη και το Παρακράτος».

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με παλαιότερη δήλωση του Κυριάκου Μητσοτάκη, ότι «ο 17χρονος δεν ασχολείται με το τι έγινε το '63», σχολίασε δηκτικά ότι «είχε πει ο κ. Μητσοτάκης ότι η νεολαία δεν ασχολείται με τον Λαμπράκη. Με αυτή τη λογική η νεολαία δεν ασχολείται ούτε με τον Κουφοντίνα. Αρα, τον νέο δεν τον νοιάζει ούτε ο Λαμπράκης ούτε ο Κουφοντίνας ούτε ο Μπακογιάννης», ενώ στην επιμονή των δημοσιογράφων για τον Κουφοντίνα αρκέστηκε να πει: «Νομίζω ότι το έχουμε παρακάνει».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
Ο πρώτος συρμός του μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε χθες τα ξημερώματα στην πόλη. Σήμερα θα παρουσιαστεί από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, ενώ το γεγονός ανήγγειλε ήδη ο πρόεδρος της...
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αγώνας δρόμου με δύο... μετροπόντικες
Στις 28 Μαρτίου 2016 το πρώτο μηχάνημα διάνοιξης έβαλε πάλι εμπρός τις μηχανές έπειτα από 40 μήνες απραξίας και τριάντα ημέρες αργότερα ακολούθησε το δεύτερο για την κατασκευή των δίδυμων σηράγγων συνολικού...
Αγώνας δρόμου με δύο... μετροπόντικες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τιμή στη μνήμη του Γρηγόρη Λαμπράκη
Παλιοί συναγωνιστές, υπουργοί, βουλευτές και απλός κόσμος συγκεντρώθηκαν χτες στο μνημείο των οδών Ερμού και Σπανδωνή, 56 χρόνια μετά την άδικη δολοφονία του μάρτυρα της Αριστεράς
Τιμή στη μνήμη του Γρηγόρη Λαμπράκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στις ράγες τα δύο πρώτα βαγόνια
Hταν πριν από δύο χρόνια ακριβώς όταν ο ανεξάρτητος βουλευτής Κώστας Ζουράρις δήλωνε πως «το Μετρό Θεσσαλονίκης θα τελειώσει όταν ο ΠΑΟΚ πάρει πρωτάθλημα». Αυτό που είχε εκληφθεί τότε ως σαρκασμός σήμερα...
Στις ράγες τα δύο πρώτα βαγόνια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
4,5 ώρες λίγα χρόνια πριν ◇ 6 ώρες και βάλε σήμερα ◇ 3,20 ώρες από τον Ιούνιο
Τον Ιούνιο θα γίνει πράξη η δέσμευση για σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης μέσα σε τρεις ώρες και 20 λεπτά. Το πρώτο τμήμα της δύσκολης διαδρομής ώς το Λιανοκλάδι, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία...
4,5 ώρες λίγα χρόνια πριν ◇ 6 ώρες και βάλε σήμερα ◇ 3,20 ώρες από τον Ιούνιο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας