Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στις ράγες τα δύο πρώτα βαγόνια
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στις ράγες τα δύο πρώτα βαγόνια

  • A-
  • A+
Μετρό Θεσσαλονίκης: το άλλοτε «σύντομο ανέκδοτο» γίνεται πλέον πραγματικότητα και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2020.

Hταν πριν από δύο χρόνια ακριβώς όταν ο ανεξάρτητος βουλευτής Κώστας Ζουράρις δήλωνε πως «το Μετρό Θεσσαλονίκης θα τελειώσει όταν ο ΠΑΟΚ πάρει πρωτάθλημα». Αυτό που είχε εκληφθεί τότε ως σαρκασμός σήμερα ερμηνεύεται πια ως… προφητεία, καθώς χθες στον ίδιο χώρο που είχε γίνει η δήλωση Ζουράρι, στο αμαξοστάσιο Πυλαίας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης έδινε σε όλα αυτά το κυριολεκτικό νόημά τους, λέγοντας πως «αφού ο ΠΑΟΚ πήρε το πρωτάθλημα, τελειώνει το Μετρό και αφού πήρε και νταμπλ, θα τελειώσει και η επέκταση Καλαμαριάς».

Τα γέλια και τα χειροκροτήματα συνόδεψαν τη δήλωση και την τοποθέτηση των δύο πρώτων βαγονιών του Μετρό Θεσσαλονίκης στις ράγες του αμαξοστάσιου της Πυλαίας.

Είναι μια ιστορική στιγμή, είπε ο κ. Σπίρτζης, ανεβαίνοντας στον πρώτο συρμό, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, Γιάννη Μυλόπουλο, τον γ.γ. του υπουργείου, Θάνο Βούρδα, τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Στέλιο Παππά, την υποψήφια δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κατερίνα Νοτοπούλου και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης (τέταρτος από δεξιά) παρέστη στην ειδική παρουσίαση των συρμών του Μετρό της Θεσσαλονίκης από τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλο.

Στις ράγες είχαν τοποθετηθεί τα δύο από τα τέσσερα βαγόνια που έφτασαν προχθές στη Θεσσαλονίκη και η σκηνή δεν έμεινε ασχολίαστη από τη Ν.Δ., πηγές της οποίας θέλησαν να διακωμωδήσουν για άλλη μια φορά το γεγονός: «Αφού ζωγράφισαν σε μουσαμάδες το Μετρό, σήμερα έκαναν κάτι ακόμη πιο φαντασμαγορικό. Εγκαινίασαν τέσσερα βαγόνια χωρίς σταθμό. Μικρή λεπτομέρεια που το τερματίζει: Οι κ. Σπίρτζης, Παππάς και Νοτοπούλου φωτογραφήθηκαν περιχαρείς να κάνουν την πρώτη τους βόλτα, ενώ το βαγόνι ήταν εντελώς ακίνητο. Μέχρι τις εκλογές είναι ικανοί να μοιράσουν και κάρτες πολλαπλών διαδρομών».

Η σχετική μάχη έχει ξεκινήσει από τότε που έγινε η παρουσίαση του σταθμού στο Σιντριβάνι παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, ενώ η προτελευταία εκδοχή της σημειώθηκε προχθές, με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, Γιάννη Μυλόπουλο, να λέει ότι ο Στράτος Σιμόπουλος, πρώην γενικός γραμματέας δημοσίων έργων, «ψεύδεται κατά συρροή» όταν ανακοινώνει ότι οι σήραγγες δεν είναι έτοιμες.

Ο κ. Σιμόπουλος χθες το πρωί έδινε στη δημοσιότητα προ εξαμήνου έγγραφο της κατασκευάστριας κοινοπραξίας (12 Φεβρουαρίου) που ζητούσε «έγκριση μελετών εφαρμογής εγκατάστασης», αλλά αυτή τη φορά πηγές της Αττικό Μετρό παρέπεμπαν σε «αυτό που όλοι στο αμαξοστάσιο είδαν με τα μάτια τους».

Σε δηλώσεις του στο αμαξοστάσιο, ο κ. Μυλόπουλος έλεγε ότι το κατασκευαστικό του Μετρό ολοκληρώθηκε, «έχουν ολοκληρωθεί οι υπόγειες σήραγγες σε όλο το μήκος και των δύο γραμμών, της πόλης και της Καλαμαριάς, έχει ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό έργο των υπόγειων σταθμών και ήδη έχει παραδοθεί ο πρώτος στο Σιντριβάνι.

Την άλλη εβδομάδα παραδίδεται ο δεύτερος του Ευκλείδη και αμέσως μετά ο τρίτος που θα είναι της Παπάφη». Σύμφωνα με τον ίδιο, το έργο της βασικής γραμμής θα λειτουργήσει τέλος του 2020 και μέσα στο 2021 θα τεθεί σε λειτουργία και το έργο της επέκτασης στην Καλαμαριά.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Από το τρίκυκλο του Γκοτζαμάνη, στο μετρό και στο γρήγορο τρένο Αθήνας-Θεσσαλονίκης
Μπορεί να έχουμε νέα εποχή στον σιδηρόδρομο και στο μετρό, αλλά από το βάθος του χρόνου το τρίκυκλο του Γκοτζαμάνη και ο αιμόφυρτος Γρηγόρης Λαμπράκης είναι η στάμπα στη ζωή της Θεσσαλονίκης
Από το τρίκυκλο του Γκοτζαμάνη, στο μετρό και στο γρήγορο τρένο Αθήνας-Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
Ο πρώτος συρμός του μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε χθες τα ξημερώματα στην πόλη. Σήμερα θα παρουσιαστεί από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, ενώ το γεγονός ανήγγειλε ήδη ο πρόεδρος της...
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ο κ. Σπίρτζης επιχειρεί να περιορίσει την... άτακτη Αρχαιολογική Υπηρεσία»
Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση η κόντρα ανάμεσα στους αρχαιολόγους με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών μετά τις δύο απολύσεις συμβασιούχων αρχαιολόγων στα σκάμματα του Μετρό Θεσσαλονίκης και τη δεκαήμερη...
«Ο κ. Σπίρτζης επιχειρεί να περιορίσει την... άτακτη Αρχαιολογική Υπηρεσία»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το... τελευταίο δρομολόγιο του ΟΑΣΘ
Πλήρης επιβεβαίωση της «Εφ.Συν.», διά στόματος του προέδρου της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Απόστολου Αντωνούδη. Ο οργανισμός όπως τον ξέραμε παύει σύντομα να υπάρχει και στη θέση του «θα δημιουργηθούν δύο φορείς, ένας...
Το... τελευταίο δρομολόγιο του ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εδειξε... ανύπαρκτα έργα του ΣΥΡΙΖΑ
Σε μια φιέστα ο γ.γ. Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης διαπίστωσε ότι πίσω από τους «μουσαμάδες» κρύβεται η δουλειά της προηγούμενης διοίκησης, που η Ν.Δ. ως αντιπολίτευση κατήγγελλε ότι δεν υπήρχε.
Εδειξε... ανύπαρκτα έργα του ΣΥΡΙΖΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας