Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα

Τα δύο φορτηγά μετέφεραν τον πρώτο συρμό σε δύο κομμάτια από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας στη Θεσσαλονίκη με μέση ταχύτητα τα 30 χλμ./ώρα

ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα

  • A-
  • A+

Ο πρώτος συρμός του μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε χθες τα ξημερώματα στην πόλη και δεν είναι φάρσα ούτε ανέκδοτο. Σήμερα το πρωί θα παρουσιαστεί επισήμως από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, ενώ το γεγονός ανήγγειλε ήδη ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Γιάννης Μυλόπουλος, που έκανε λόγο με ανάρτησή του στο facebook για «ιστορική μέρα για την πόλη».

Ο συρμός, που περιλαμβάνει τέσσερα βαγόνια, ξεκίνησε πριν από τέσσερις μέρες το ταξίδι του από το εργοστάσιο της κατασκευάστριας Hitachi στην Ιταλία, έφθασε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας και από εκεί τον οδήγησαν στη Θεσσαλονίκη με μέση ταχύτητα 30 χιλιόμετρα την ώρα, δύο τράκτορες, 30 μέτρων ο καθένας.

Στο αμαξοστάσιο του μετρό στην Πυλαία δημιουργήθηκε ειδική ράμπα, στην οποία θα αποτεθεί πριν συναρμολογηθεί στην τελική μορφή του, για να ξεκινήσει πολύ σύντομα τα δοκιμαστικά δρομολόγια.

«Με την άφιξη του πρώτου συρμού, κλείνει η περίοδος των κατασκευών και περνάμε στην προετοιμασία έναρξης της λειτουργίας», είπε ο κ. Μυλόπουλος, προσθέτοντας πως «με τους σταθμούς έναν έναν να ολοκληρώνονται στα έργα πολιτικού μηχανικού, το βάρος πέφτει στην ολοκλήρωση των Η/Μ, των συστημάτων, το CBTC, των θυρών ασφαλείας που θα μας φέρουν ακόμα πιο κοντά στην έναρξη».

Και αυτό το γεγονός δημιούργησε αντιδράσεις από τον χώρο της Ν.Δ. Θεσσαλονίκης.

Οπως χαρακτηριστικά έγραψε ο πρώην γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων, Στράτος Σιμόπουλος, «ας αποκαταστήσουμε τώρα την πραγματικότητα», και σχολίασε πως: «α) Θα εγκαταστήσουν τον συρμό στο αμαξοστάσιο για να κινείται μόνο μέσα σ’ αυτό, διότι δεν είναι έτοιμες οι σήραγγες για πραγματική δοκιμαστική λειτουργία. Θα είναι έτοιμες μετά από επτά μήνες. β) Ο συρμός έρχεται χωρίς να έχουν γίνει οι δοκιμές κατασκευής. γ) Ο εργολάβος ζήτησε έξι μήνες παράταση για την παράδοση του αμαξοστασίου (για τις αρχές Σεπτεμβρίου)».

Οργισμένη ήταν η αντίδραση του κ. Μυλόπουλου, ο οποίος, ερωτώμενος από την «Εφ.Συν.», απάντησε ότι «ο κ. Σιμόπουλος ψεύδεται κατά συρροή και διασπείρει ψευδείς ειδήσεις. Τίποτα από όσα λέει δεν ισχύει.

»Κανονικά θα πρέπει να απολογηθεί για τη ζημιά που προκάλεσε στο Δημόσιο και τη Θεσσαλονίκη η καθυστέρηση και τελικά το σταμάτημα του μετρό επί των ημερών του.

»Παραπλανά διαρκώς τον κόσμο για την εξέλιξη του έργου, αλλά ευτυχώς οι πολίτες έχουν μάτια και βλέπουν, μνήμη και θυμούνται και κρίση να καταλαβαίνουν.

»Η χθεσινή μέρα ήταν ιστορική για την πόλη και δικαίωση για όσους πιστέψαμε ότι η Θεσσαλονίκη αξίζει κάτι καλύτερο και εργαστήκαμε σκληρά για να το κάνουμε πραγματικότητα».

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Πίσω στις εποχές της στασιμότητας κινδυνεύει να επιστρέψει το έργο του Μετρό αν η κυβέρνηση, η Αττικό Μετρό και η ΑΚΤΩΡ δεν εγγυηθούν για τη συνέχισή του, ειδικά μετά και τις 40 απολύσεις εργαζομένων
Φόβοι για νέο «πάγωμα» στο Μετρό Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Από το τρίκυκλο του Γκοτζαμάνη, στο μετρό και στο γρήγορο τρένο Αθήνας-Θεσσαλονίκης
Μπορεί να έχουμε νέα εποχή στον σιδηρόδρομο και στο μετρό, αλλά από το βάθος του χρόνου το τρίκυκλο του Γκοτζαμάνη και ο αιμόφυρτος Γρηγόρης Λαμπράκης είναι η στάμπα στη ζωή της Θεσσαλονίκης
Από το τρίκυκλο του Γκοτζαμάνη, στο μετρό και στο γρήγορο τρένο Αθήνας-Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
Η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ κυβέρνησης και εκλογικού σώματος ξεκίνησε με πρώτο σοβαρό θεμα το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και αντικείμενο τον δημόσιο χαρακτήρα ή την ιδιωτικοποίηση τους
Δημόσιος χαρακτήρας ή ιδιωτικοποίηση για τον ΟΑΣΘ;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απεργίες σε θολό τοπίο
​Ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων για τρίτη μέρα σήμερα, συγκοινωνιακό όσο και… ερμηνευτικό χάος έφερε η τροπολογία που κατέθεσε αιφνιδιαστικά ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών και η οποία ψηφίστηκε από τη Βουλή....
Απεργίες σε θολό τοπίο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας