Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΕUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα

  • A-
  • A+
Πατάει στις ράγες την ερχόμενη εβδομάδα το γρήγορο, ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο συντομεύει σημαντικά τα δρομολόγια μεταξύ πρωτεύουσας και συμπρωτεύουσας. Στην τιμή των 45 ευρώ θα παραμείνει η οικονομική θέση (72 ευρώ μετ’ επιστροφής) και 55 ευρώ η πρώτη θέση (88 ευρώ μετ’ επιστροφής)

«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη και θα διανύει την απόσταση των 510 χλμ. σε περίπου τέσσερις ώρες, ενώ έως τώρα ξεπερνά τις πεντέμισι.

Στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, το ταξίδι θα διαρκεί 4 ώρες και 10 λεπτά, αλλά στην αντίθετη κατεύθυνση θα αρκούν 3 ώρες και 57 λεπτά. Τα δρομολόγια-εξπρές θα κάνουν στάση σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλα, ενώ εξετάζεται η πρόταση να προστεθεί άλλη μία στο Λιανοκλάδι.

Από το τέλος του χρόνου, το ταξίδι θα μειωθεί στις 3 ώρες και 20 λεπτά, καθώς προβλέπεται να παραδοθεί το σύστημα ραδιοκάλυψης και αυτόματης προστασίας συρμών, το ERTMS, που θα αυξήσει την ασφάλεια του ταξιδιού, θα πολλαπλασιάσει την απόδοση της γραμμής και σχεδόν θα μηδενίσει τα ανθρώπινα λάθη. Εχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση του μηχανισμού στο σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και σε 88 συρμούς.

Το πρώτο δρομολόγιο με πλήρως ηλεκτροκινούμενο τρένο έγινε χθες, με επιβάτες την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τις διοικήσεις όλων των σιδηροδρομικών φορέων.

«Είναι μια μεγάλη ημέρα για το τρένο», τόνισε ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης κατά το δοκιμαστικό δρομολόγιο, που περιλάμβανε στάσεις στα τελευταία τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα.

Σημείωσε ότι το τρένο μπαίνει επιτέλους σε... ευρωπαϊκή τροχιά, τονίζοντας ότι τα έργα στη βασική σιδηροδρομική γραμμή είχαν ξεκινήσει το 1996.

«Προτεραιότητα στο τρένο»

EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

«Δώσαμε προτεραιότητα στο τρένο», παρατήρησε με νόημα και θύμισε ότι το 2015 τα... Ολυμπιακά έργα στον σταθμό Λαρίσης, τον μεγαλύτερο του σιδηροδρομικού δικτύου, ήταν ένα παρατημένο εργοτάξιο για το οποίο δεν υπήρχαν κονδύλια!

Λόγω της οδύσσειας των έργων, οι συρμοί ξεκινούν από τον Πειραιά με ντιζελοκίνητες μηχανές και μετά τον Δομοκό συνεχίζουν με ηλεκτροκίνητες! Το σύστημα, που καταργείται από τη Δευτέρα, επιβάρυνε το κόστος μεταφοράς κατά 18 εκατ. ευρώ τον χρόνο...

Το δύσκολο κομμάτι των 106 χλμ., από την Τιθορέα ώς τον Δομοκό, την τελευταία εικοσαετία πέρασε από πολλές περιπέτειες, που έφθασαν και τα εισαγγελικά γραφεία.

Η κατασκευή του επιταχύνθηκε από το 2015 και επιβεβαιώνεται από τη σταδιακή παράδοση των τελευταίων τμημάτων που περιλαμβάνουν τις σήραγγες στο Καλλίδρομο (9 χλμ.) και το όρος Ορθρυς (6 χλμ.), που είναι οι μεγαλύτερες στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Βαλκανίων, άλλες 12 μικρότερες σήραγγες, καθώς και την τεχνικά πρωτοποριακή γέφυρα στην Εκκάρα Φθιώτιδας.

Η βασική σιδηροδρομική γραμμή θα συμπληρωθεί με την προσθήκη σταθμού στον Νέο Παντελεήμονα Πιερίας, καθώς και τη νέα γέφυρα στον Γαλλικό ποταμό, που θα αντικαταστήσει τη μεταλλική.

Εχει βρεθεί επίσης λύση για τις τρεις ισόπεδες διαβάσεις που παραμένουν μέσα στην πόλη της Λάρισας. Ως το τέλος του χρόνου, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το νέο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη, που θα διευκολύνει τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα Σκόπια και το Βελιγράδι, για να «κουμπώσει» με το ευρωπαϊκό.

«Δώρα» στους «πιστούς»

EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Το Intercity Express, το γρήγορο τρένο στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, εντάσσεται στις επιβατικές μεταφορές με πολλά «δώρα» προς τους λάτρεις του πιο φιλικού και οικολογικού μεταφορικού μέσου.

Το απλό εισιτήριο παραμένει αμετάβλητο στα 45 ευρώ και στην πρώτη θέση στα 55 ευρώ, ενώ και στις δύο περιπτώσεις προβλέπεται έκπτωση 20% για ταξίδι με επιστροφή.

Για τους επιβάτες της πρώτης θέσης προβλέπεται δωρεάν διάθεση εφημερίδων και Wifi, υπηρεσίες που σε πρώτη φάση θα παρέχονται σε ορισμένες αμαξοστοιχίες, αλλά σύντομα θα επεκταθούν και στις υπόλοιπες.

Σε συνεργασία με τον όμιλο Σαράντη, θα διατίθενται, επίσης δωρεάν, προϊόντα περιποίησης. Για όλους τους επιβάτες θα παρέχονται αναβαθμισμένες υπηρεσίες κυλικείου, από την εταιρεία Βενέτης, καθώς και πρίζες σε κάθε θέση για τη φόρτιση συσκευών.

Από την Αθήνα το πρώτο δρομολόγιο του Intercity Express θα αναχωρεί στις 6.22 το πρωί και θα ακολουθούν άλλα τέσσερα κάθε τρεις ώρες ώς τις 6.22 το απόγευμα.

Από τη Θεσσαλονίκη η έναρξη θα γίνεται στις 6.27 το πρωί και θα ακολουθούν επίσης τέσσερα δρομολόγια, ανά τρίωρο ώς στις 6.15 το απόγευμα. Διατηρείται επίσης το σημερινό ζευγάρι δρομολογίων 600/601.

Το γρήγορο δρομολόγιο από την Αθήνα ώς τη Λάρισα θα διαρκεί 2 ώρες και 48 λεπτά, ενώ για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Λάρισα θα αρκούν μία ώρα και 20 λεπτά.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
4,5 ώρες λίγα χρόνια πριν ◇ 6 ώρες και βάλε σήμερα ◇ 3,20 ώρες από τον Ιούνιο
Τον Ιούνιο θα γίνει πράξη η δέσμευση για σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης μέσα σε τρεις ώρες και 20 λεπτά. Το πρώτο τμήμα της δύσκολης διαδρομής ώς το Λιανοκλάδι, αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία...
4,5 ώρες λίγα χρόνια πριν ◇ 6 ώρες και βάλε σήμερα ◇ 3,20 ώρες από τον Ιούνιο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
Ο πρώτος συρμός του μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε χθες τα ξημερώματα στην πόλη. Σήμερα θα παρουσιαστεί από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, ενώ το γεγονός ανήγγειλε ήδη ο πρόεδρος της...
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
220 εκατ. ευρώ για 750 καινούργια λεωφορεία
​Ηλεκτροκίνητα λεωφορεία προβλέπεται να αντικαταστήσουν σταδιακά τα περίπου 320 «καθαρά», αλλά δυσκίνητα τρόλεϊ που κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα, στο πλαίσιο του φιλόδοξου προγράμματος του υπουργείου Υποδομών...
220 εκατ. ευρώ για 750 καινούργια λεωφορεία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συμπράξεις δημόσιων συγκοινωνιών με τα ΚΤΕΛ
Τροπολογία, η οποία εντάχθηκε στο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια, δίνει τη δυνατότητα στους Οργανισμούς Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης να δημιουργούν κοινοπρακτικά σχήματα με τα ΚΤΕΛ, αλλά και...
Συμπράξεις δημόσιων συγκοινωνιών με τα ΚΤΕΛ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
O προαστιακός απλώνει δίκτυα
​Δεκατρία χρόνια μετά τη λειτουργία του, ο προαστιακός της Αττικής ετοιμάζεται να ενταχθεί στις συγκοινωνίες του δυτικού λεκανοπεδίου και να «κουμπώσει» με το υπόλοιπο αστικό δίκτυο μεταφορών. Ως τον Οκτώβριο...
O προαστιακός απλώνει δίκτυα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Από το τρίκυκλο του Γκοτζαμάνη, στο μετρό και στο γρήγορο τρένο Αθήνας-Θεσσαλονίκης
Μπορεί να έχουμε νέα εποχή στον σιδηρόδρομο και στο μετρό, αλλά από το βάθος του χρόνου το τρίκυκλο του Γκοτζαμάνη και ο αιμόφυρτος Γρηγόρης Λαμπράκης είναι η στάμπα στη ζωή της Θεσσαλονίκης
Από το τρίκυκλο του Γκοτζαμάνη, στο μετρό και στο γρήγορο τρένο Αθήνας-Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας