Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στις ράγες ο πρώτος συρμός του μετρό της Θεσσαλονίκης

Ο συρμός περιλαμβάνει τέσσερα βαγόνια και είναι χωρητικότητας 450 ατόμων. Το συνολικό μήκος του συρμού είναι 51 μέτρα, ενώ κάθε βαγόνι έχει μήκος περίπου 12,5 μέτρων

EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Στις ράγες ο πρώτος συρμός του μετρό της Θεσσαλονίκης

  • A-
  • A+

Σημαντική μέρα για τη Θεσσαλονίκη, αλλά και το ίδιο το έργο του μετρό της πόλης, χαρακτήρισε τη σημερινή ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, λέγοντας πως επιτέλους μπήκε ο πρώτος συρμός στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας.

Συνοδευόμενος από τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, Θάνο Βούρδα, τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Στέλιο Παππά, και την υποψήφια δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κατερίνα Νοτοπούλου, ο υπουργός γνωστοποίησε ότι τις επόμενες ημέρες θα προχωρήσει η συναρμολόγηση του συρμού, θα γίνουν οι πρώτες δοκιμές και σε «λίγο καιρό θα ξεκινήσουμε και τις δοκιμαστικές λειτουργίες».

«Αφού ο ΠΑΟΚ πήρε το πρωτάθλημα, τελειώνει το μετρό της Θεσσαλονίκης και αφού πήρε και νταμπλ, θα τελειώσει και η επέκταση για Καλαμαριά», σχολίασε ο κ. Σπίρτζης.

Στη συνέχεια προανήγγειλε ότι εντός των επόμενων ημερών αναμένονται οι διαγωνισμοί από την Αττικό Μετρό για τις πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά της πόλης, λέγοντας ότι «είναι κάτι που το έχουμε ανάγκη στην πόλη».

Γνωστοποίησε, δε, ότι «μέσα στις επόμενες ημέρες θα υλοποιηθούν και οι δεσμεύσεις που έχουμε κάνει για τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών, με πυκνότητα των δρομολογίων του ΟΑΣΘ στις γραμμές που υπάρχει ανάγκη».

Εκφράζοντας την πεποίθηση ότι «οι τελευταίες ημέρες είναι των μέσων σταθερής τροχιάς», ο κ. Σπίρτζης υπενθύμισε τα έργα που έγιναν για την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης του σιδηρόδρομου από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη.

Στ. Παππάς, Χρ. Σπίρτζης

EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Με τη φράση «Η Θεσσαλονίκη σήμερα αλλάζει σελίδα» ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος επισήμανε ότι «μετά από χρόνια εκτροχιασμού, σήμερα το μετρό εντροχιάστηκε. Ο πρώτος συρμός έφτασε στη Θεσσαλονίκη και μπήκε στις ράγες. Είναι μια μεγάλη δικαίωση για όλους εμάς που δουλέψαμε σκληρά τα τελευταία 3,5 χρόνια και που πιστέψαμε ότι η Θεσσαλονίκη αξίζει καλύτερα».

Χαρακτηρίζοντας «ιστορική» τη σημερινή ημέρα ο κ. Μυλόπουλος επισήμανε: «Έχουμε ολοκληρώσει το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης, έχουν ολοκληρωθεί οι υπόγειες σήραγγες σε όλο το μήκος και των δύο γραμμών, της πόλης και της Καλαμαριάς, έχει ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό έργο των υπόγειων σταθμών και ήδη έχει παραδοθεί ο πρώτος στο συντριβάνι, την άλλη εβδομάδα παραδίδεται ο δεύτερος του Ευκλείδη και αμέσως μετά ο τρίτος που θα είναι του Παπάφη».

Στο πλαίσιο αυτό πρόσθεσε πως «πλέον εισερχόμαστε στην εποχή της οργάνωσης της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης, με την έναρξη των δοκιμών μέσα στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια κατά μήκος της γραμμής και θα λειτουργήσει έτσι το έργο της βασικής γραμμής, εντός των χρονοδιαγραμμάτων που θέσαμε από την αρχή, δηλαδή τέλους του 2020. Εντός του 2021 θα τεθεί σε λειτουργία και το έργο της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά».

Πηγές της Ν.Δ.σχολίασαν ωστόσο δηκτικά, σημειώνοντας τα εξής: «Αφού ζωγράφισαν σε μουσαμάδες το Μετρό, σήμερα έκαναν κάτι ακόμη πιο φαντασμαγορικό: Εγκαινίασαν τέσσερα βαγόνια χωρίς σταθμό. Μικρή λεπτομέρεια που το τερματίζει: Οι κ.κ. Σπίρτζης, Παππάς και Νοτοπούλου φωτογραφήθηκαν περιχαρείς να κάνουν την πρώτη τους βόλτα, ενώ το βαγόνι ήταν εντελώς ακίνητο. Μέχρι τις εκλογές είναι ικανοί να μοιράσουν και κάρτες πολλαπλών διαδρομών».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Από το τρίκυκλο του Γκοτζαμάνη, στο μετρό και στο γρήγορο τρένο Αθήνας-Θεσσαλονίκης
Μπορεί να έχουμε νέα εποχή στον σιδηρόδρομο και στο μετρό, αλλά από το βάθος του χρόνου το τρίκυκλο του Γκοτζαμάνη και ο αιμόφυρτος Γρηγόρης Λαμπράκης είναι η στάμπα στη ζωή της Θεσσαλονίκης
Από το τρίκυκλο του Γκοτζαμάνη, στο μετρό και στο γρήγορο τρένο Αθήνας-Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στις ράγες τα δύο πρώτα βαγόνια
Hταν πριν από δύο χρόνια ακριβώς όταν ο ανεξάρτητος βουλευτής Κώστας Ζουράρις δήλωνε πως «το Μετρό Θεσσαλονίκης θα τελειώσει όταν ο ΠΑΟΚ πάρει πρωτάθλημα». Αυτό που είχε εκληφθεί τότε ως σαρκασμός σήμερα...
Στις ράγες τα δύο πρώτα βαγόνια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
Ο πρώτος συρμός του μετρό Θεσσαλονίκης έφτασε χθες τα ξημερώματα στην πόλη. Σήμερα θα παρουσιαστεί από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, ενώ το γεγονός ανήγγειλε ήδη ο πρόεδρος της...
O πρώτος συρμός του μετρό έφτασε στη συμπρωτεύουσα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μετρόντας ανάποδα
Στον σταθμό Νομαρχία έφτασε ο ένας από τους δύο μετροπόντικες που κατασκευάζουν τις δίδυμες σήραγγες στο πολύπαθο μετρό της Θεσσαλονίκης. Τον Νοέμβριο του 2020 θα ανοίξουν οι εννέα πρώτοι σταθμοί και στις...
Μετρόντας ανάποδα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
​Ευρύχωρο σε αποκαλύψεις, πολιτικές καταγγελίες κατά της Ν.Δ., απαντήσεις σε Fraport, αλλά και όνειρα για την επόμενη μέρα των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αποδείχθηκε το βαγόνι του μετρό που εκτίθεται στην 82η...
Αποκαλύψεις για το «πάρτι» στον ΟΑΣΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ο κ. Σπίρτζης επιχειρεί να περιορίσει την... άτακτη Αρχαιολογική Υπηρεσία»
Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση η κόντρα ανάμεσα στους αρχαιολόγους με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών μετά τις δύο απολύσεις συμβασιούχων αρχαιολόγων στα σκάμματα του Μετρό Θεσσαλονίκης και τη δεκαήμερη...
«Ο κ. Σπίρτζης επιχειρεί να περιορίσει την... άτακτη Αρχαιολογική Υπηρεσία»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας