Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υπερψηφίστηκε από την αρμόδια επιτροπή το αεροδρόμιο στο Καστέλι
eurokinissi

Υπερψηφίστηκε από την αρμόδια επιτροπή το αεροδρόμιο στο Καστέλι

  • A-
  • A+

Δεκτό επί της αρχής έγινε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη κύρωση της σύμβασης- παραχώρησης του έργου για το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης.

Υπέρ τάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και ΔΗΣΥ, ενώ το ΚΚΕ και η Χρυσή Αυγή καταψήφισαν επί της αρχής του το νομοσχέδιο και η Ένωση Κεντρώων επιφυλάχθηκε για την Ολομέλεια.

Είχαν προηγηθεί οι τοποθετήσεις αρμόδιων εξωκοινοβουλευτικών φορέων που είχαν κληθεί να εκφράσουν τις απόψεις τους, πολλοί από τους οποίους αναγνώρισαν ότι πρόκειται για ένα σημαντικό επενδυτικό και αναπτυξιακό έργο που θα βοηθήσει τη Κρήτη.

Ωστόσο, ακούστηκαν αρκετές επιφυλάξεις και προβληματισμοί κυρίως για τη χωροθέτηση του έργου, επισημαίνοντας την ανάγκη να αξιοποιηθεί το υπάρχον αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης- ενώ εκφράστηκαν και σοβαρές ανησυχίες για περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις και αντιρρήσεις για τις τιμές των εκτάσεων που έχουν απαλλοτριωθεί.

«Ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο όπως το διεθνές αεροδρόμιο υλοποιείται μετά από 16 χρόνια. Η επόμενη δεκαετία ανήκει στη Κρήτη», σχολίασε ο περιφερειάρχης του νησιού, Σταύρος Αρναουτάκης. Ωστόσο, όπως υπογράμμισε, πρέπει να ληφθεί υπόψη ένα αναπτυξιακό σχέδιο για την περιοχή που θα συνδέει παράλληλα το ανατολικό με το δυτικό μέρος της Κρήτης και τόνισε την ανάγκη να αναπτυχθούν όλα τα έργα με σεβασμό στο περιβάλλον.

«Η ολοκλήρωση του έργου σημαίνει και σταμάτημα της ομηρίας της περιοχής», ο δήμαρχος Μινώα - Πεδιάδος Ζαχαρίας Καλογεράκης, θέτοντας ζήτημα όμως με τις τιμές των απαλλοτριώσεων, καθώς σε πολλές περιπτώσεις χάνεται το 70% με 90% των περιουσιών. 

Ο Μανώλης Σιγάλας, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Νοτίου Ευρώπης Hill International, διαβεβαίωσε ότι η εταιρία του, ως ανεξάρτητος μηχανικός, αυτό που θα κάνει είναι να διασφαλίσει καθ' όλη τη διάρκεια της υλοποίησης του έργου τον πλήρη σεβασμό στο περιβάλλον και την εκτέλεση σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ του ιδιώτη και του δημοσίου.

«Χωρίς καμία αμφιβολία, το νέο διεθνές αεροδρόμιο είναι εθνικής σημασίας. Με το που θα ξεκινήσει θα αποτελέσει επενδυτική όαση και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον», υποστήριξε.


Αντίθετα, η Ειρήνη Βρέντζου, πρόεδρος του τμήματος διοικούσας επιτροπής Ανατολικής Κρήτης του ΤΕΕ υποστήριξε ότι το «ΤΕΕ χάνει εντελώς τον ρόλο του ως τεχνικός σύμβουλος στην κυβέρνηση», ότι δεν υπήρξε καμία μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ενώ σημείωσε ότι «σε μια νύχτα εξαγγέλθηκε η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι χωρίς κανείς να φανταζόταν τη μη αξιοποίηση του υπάρχοντος αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης».

Μίλησε ακόμα για χαμηλές τιμές σε ότι αφορά τις απαλλοτριώσεις και υποστήριξε ότι πολλοί κάτοικοι χάνουν το 90% των περιουσιών τους και για αυτό πρέπει να τους δοθούν αποζημιώσεις ως αντισταθμιστικό όφελος.

Ενστάσεις για την χωροθέτηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης εξέφρασε η πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Πολιτών Μαγαρίτα Καραβασίλη, ενώ έκανε λόγο για απουσία τόσο ενός αναπτυξιακού προγράμματος όσο και των περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιπτώσεων.

Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκε ο Ιωάννης Γονιανάκης, πρόεδρος του Συνδικάτου Οικοδόμων και συναφών επαγγελμάτων, του νομού Ηρακλείου και ο Γιώργος Μαυραντωνάκης, πρόεδρος της Πρωτοβουλίας Πολιτών του δήμου Μινώα - Πεδιάδος, υποστηρίζοντας ότι «η πεδιάδα του Καστελίου καταδικάζεται σε σίγουρο θάνατο».

ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τσίπρας: «ΒΟΑΚ και Καστέλλι θα αναβαθμίσουν το νησί»
Το οδικό έργο Ηράκλειο - Μεσαρά επισκέφτηκε το πρωΐ της Πέμπτης ο Αλέξης Τσίπρας ενώ στη συνέχεια πραγματοποίησε τα εγκαίνια το δρόμου Χερσόνησος-Γούβες.
Τσίπρας: «ΒΟΑΚ και Καστέλλι θα αναβαθμίσουν το νησί»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ευρύτατη κοινοβουλευτική στήριξη για το αεροδρόμιο στο Καστέλι
Σύμπλευση κυβέρνησης, Ν.Δ. και Δημοκρατικής Συμπαράταξης στη Βουλή κατά την έναρξη της συζήτησης για την κύρωση της σύμβασης από την αρμόδια επιτροπή για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι.
Ευρύτατη κοινοβουλευτική στήριξη για το αεροδρόμιο στο Καστέλι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα 13+1 σημεία του ΚΙΝ.ΑΛΛ. για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι
13+1 επιπλέον ενέργειες για το διεθνές αεροδρόμιο Καστελλίου πρότεινε ο βουλευτής Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμπαρατάξης Βασίλης Κεγκέρογλου, με αφορμή την κύρωση σύμβασης παραχώρησης του νέου αερολιμένα.
Τα 13+1 σημεία του ΚΙΝ.ΑΛΛ. για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προς κύρωση η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου
Στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου κατατίθεται σήμερα για συζήτηση το νομοσχέδιο για την κύρωση της σύμβασης της εργολαβίας για το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου.
Προς κύρωση η σύμβαση για το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Στην ώρα του ο δρόμος Ηράκλειο-Μεσαρά»
Στα έργα στον δρόμο Ηράκλειο - Μεσαρά, πραγματοποίησε αυτοψία ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, τονίζοντας ότι θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα και το έργο δεν κινδυνεύει με απένταξη.
«Στην ώρα του ο δρόμος Ηράκλειο-Μεσαρά»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σπίρτζης από Χανιά: «Και η Κίσσαμος στον ΒΟΑΚ»
Την ένταξη του τμήματος Χανιά – Κίσσαμος στο έργο του ΒΟΑΚ, ανακοίνωσε το απόγευμα της Κυριακής από τα Χανιά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.
Σπίρτζης από Χανιά: «Και η Κίσσαμος στον ΒΟΑΚ»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας