Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Σφυρίζει» για Κάτω Αχαγιά ο προαστιακός της Πάτρας

Συρμός του προαστιακού σιδηροδρόμου

EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Σφυρίζει» για Κάτω Αχαγιά ο προαστιακός της Πάτρας

  • A-
  • A+

Ως την Κάτω Αχαγιά θα φτάνει από το επόμενο δεκαήμερο ο προαστιακός της Πάτρας, που θα εξυπηρετήσει χιλιάδες κατοίκους, εργαζομένους και επισκέπτες της ευρύτερης περιοχής. Είναι η πρώτη επέκταση προς τα δυτικά, μήκους 20,8 χλμ., με έντεκα νέους σταθμούς ή στάσεις, η οποία προβλέπεται να συνεχιστεί ώς τη βιομηχανική περιοχή της Αχαΐας, με προοπτική να καταλήξει στον Πύργο και να αναβιώσει ένα μεγάλο μέρος της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής της Πελοποννήσου, που φέρει την υπογραφή του Χαρίλαου Τρικούπη και είχε κλείσει πριν από μια δεκαπενταετία με την υπόσχεση να εκσυγχρονιστεί και ξαναλειτουργήσει... σύντομα.

Το καλοκαίρι του 2010, με πρωτοβουλία τοπικών φορέων, τέθηκε σε λειτουργία ένα τμήμα της παλιάς γραμμής από τον Αγιο Ανδρέα ώς το Ρίο, μήκους 12,1 χλμ. και με επτά σταθμούς, που εξυπηρετεί τις ανατολικές συνοικίες της Πάτρας, κυρίως όμως το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο και το Πανεπιστήμιο.

Από την αρχή αποδείχτηκε η «έξυπνη» λύση για τις αστικές μετακινήσεις και μάλιστα με πολύ μικρές επενδύσεις, αφού στηρίχτηκε στην ανακαίνιση της «μετρικής» γραμμής και δύο συρμών.

Πολύ γρήγορα υποβλήθηκε το αίτημα για επέκταση του επιτυχημένου μέτρου, αλλά μόλις το 2016 με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εντάχθηκε στις χρηματοδοτήσεις του ΕΣΠΑ η αναβάθμιση της γραμμής από τον Αγιο Ανδρέα ώς την Κάτω Αχαγιά, με προϋπολογισμό 5,36 εκατ. ευρώ. Ενδιάμεσες στάσεις έχουν κατασκευαστεί στο νέο λιμάνι, στον Αγιο Γεώργιο, στις Ιτιές, στην Παραλία, στο Μιντιλόγλι, τα Βραχνέικα, τα Τσουκαλέικα, τα Καμίνια και την Αλισσό.

Χθες, παρουσία του περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα, της διοίκησης του ΟΣΕ, βουλευτών της περιοχής και τοπικών φορέων, έγινε η επίσημη δοκιμή της γραμμής.

«Το πρώτο δρομολόγιο αποτελεί ακόμη ένα δείγμα της βαρύτητας που δίνει η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο στην ανάπτυξη και την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου», δήλωσε ο Θάνος Βούρδας, γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα καινούργια «θα» για τη μεγάλη καρμανιόλα
Το γεφύρι της Αρτας είναι... το τμήμα αυτοκινητοδρόμου Πάτρας - Πύργου, τη μεγαλύτερη καρμανιόλα του οδικού δικτύου, που είχε περιληφθεί το 2006 στη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού αλλά βρίσκεται ακόμη στο «θα».
Τα καινούργια «θα» για τη μεγάλη καρμανιόλα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην «Ολυμπία Οδό» η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
Την ανάθεση του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος στην κοινοπραξία της «Ολυμπίας Οδού» ανακοίνωσε χθες ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής κατά τη συνάντηση με βουλευτές της Ν.Δ.
Στην «Ολυμπία Οδό» η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πάτρα-Πύργος από το 2027 και βλέπουμε
Για το 2027, με τα πιο... αισιόδοξα σενάρια, μετατίθεται η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, ο οποίος θα αντικαταστήσει τη σημερινή καρμανιόλα της Δυτικής Ελλάδας.
Πάτρα-Πύργος από το 2027 και βλέπουμε
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σεισμικές δονήσεις κοντά στον Πύργο Ηλείας
Δύο σεισμικές δονήσεις αναστάτωσαν τη Δευτέρα τους κατοίκους της Ηλείας και της Αχαΐας. Η πρώτη σεισμική δόνηση ήταν ασθενής ενώ ακολούθησε δεύτερη μεγαλύτερης έντασης.
Σεισμικές δονήσεις κοντά στον Πύργο Ηλείας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αρχίζουν τα έργα στον νέο δρόμο Πάτρας-Πύργου
Τη Μ. Τρίτη αρχίζει επιτέλους η κατασκευή σε τέσσερα, από τα συνολικά οκτώ, κομμάτια του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, μήκους 74 χλμ., ο οποίος προβλέπεται να δοθεί στην κυκλοφορία σε 3,5 χρόνια.
Αρχίζουν τα έργα στον νέο δρόμο Πάτρας-Πύργου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας