Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Σφυρίζει» για Κάτω Αχαγιά ο προαστιακός της Πάτρας

Συρμός του προαστιακού σιδηροδρόμου

EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Σφυρίζει» για Κάτω Αχαγιά ο προαστιακός της Πάτρας

  • A-
  • A+

Ως την Κάτω Αχαγιά θα φτάνει από το επόμενο δεκαήμερο ο προαστιακός της Πάτρας, που θα εξυπηρετήσει χιλιάδες κατοίκους, εργαζομένους και επισκέπτες της ευρύτερης περιοχής. Είναι η πρώτη επέκταση προς τα δυτικά, μήκους 20,8 χλμ., με έντεκα νέους σταθμούς ή στάσεις, η οποία προβλέπεται να συνεχιστεί ώς τη βιομηχανική περιοχή της Αχαΐας, με προοπτική να καταλήξει στον Πύργο και να αναβιώσει ένα μεγάλο μέρος της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής της Πελοποννήσου, που φέρει την υπογραφή του Χαρίλαου Τρικούπη και είχε κλείσει πριν από μια δεκαπενταετία με την υπόσχεση να εκσυγχρονιστεί και ξαναλειτουργήσει... σύντομα.

Το καλοκαίρι του 2010, με πρωτοβουλία τοπικών φορέων, τέθηκε σε λειτουργία ένα τμήμα της παλιάς γραμμής από τον Αγιο Ανδρέα ώς το Ρίο, μήκους 12,1 χλμ. και με επτά σταθμούς, που εξυπηρετεί τις ανατολικές συνοικίες της Πάτρας, κυρίως όμως το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο και το Πανεπιστήμιο.

Από την αρχή αποδείχτηκε η «έξυπνη» λύση για τις αστικές μετακινήσεις και μάλιστα με πολύ μικρές επενδύσεις, αφού στηρίχτηκε στην ανακαίνιση της «μετρικής» γραμμής και δύο συρμών.

Πολύ γρήγορα υποβλήθηκε το αίτημα για επέκταση του επιτυχημένου μέτρου, αλλά μόλις το 2016 με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εντάχθηκε στις χρηματοδοτήσεις του ΕΣΠΑ η αναβάθμιση της γραμμής από τον Αγιο Ανδρέα ώς την Κάτω Αχαγιά, με προϋπολογισμό 5,36 εκατ. ευρώ. Ενδιάμεσες στάσεις έχουν κατασκευαστεί στο νέο λιμάνι, στον Αγιο Γεώργιο, στις Ιτιές, στην Παραλία, στο Μιντιλόγλι, τα Βραχνέικα, τα Τσουκαλέικα, τα Καμίνια και την Αλισσό.

Χθες, παρουσία του περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα, της διοίκησης του ΟΣΕ, βουλευτών της περιοχής και τοπικών φορέων, έγινε η επίσημη δοκιμή της γραμμής.

«Το πρώτο δρομολόγιο αποτελεί ακόμη ένα δείγμα της βαρύτητας που δίνει η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο στην ανάπτυξη και την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου», δήλωσε ο Θάνος Βούρδας, γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα καινούργια «θα» για τη μεγάλη καρμανιόλα
Το γεφύρι της Αρτας είναι... το τμήμα αυτοκινητοδρόμου Πάτρας - Πύργου, τη μεγαλύτερη καρμανιόλα του οδικού δικτύου, που είχε περιληφθεί το 2006 στη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού αλλά βρίσκεται ακόμη στο «θα».
Τα καινούργια «θα» για τη μεγάλη καρμανιόλα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σεισμικές δονήσεις κοντά στον Πύργο Ηλείας
Δύο σεισμικές δονήσεις αναστάτωσαν τη Δευτέρα τους κατοίκους της Ηλείας και της Αχαΐας. Η πρώτη σεισμική δόνηση ήταν ασθενής ενώ ακολούθησε δεύτερη μεγαλύτερης έντασης.
Σεισμικές δονήσεις κοντά στον Πύργο Ηλείας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αρχίζουν τα έργα στον νέο δρόμο Πάτρας-Πύργου
Τη Μ. Τρίτη αρχίζει επιτέλους η κατασκευή σε τέσσερα, από τα συνολικά οκτώ, κομμάτια του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, μήκους 74 χλμ., ο οποίος προβλέπεται να δοθεί στην κυκλοφορία σε 3,5 χρόνια.
Αρχίζουν τα έργα στον νέο δρόμο Πάτρας-Πύργου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εχασε δύο εργολαβίες για το Πάτρα-Πύργος ο Καλογρίτσας
Στο τέλος Οκτωβρίου αναμένεται να κατατεθούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο οι περισσότερες συμβάσεις για τον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, με προοπτική να ξεκινήσουν τα πρώτα έργα ώς το τέλος του χρόνου στο τμήμα...
Εχασε δύο εργολαβίες για το Πάτρα-Πύργος ο Καλογρίτσας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τον Οκτώβρη η γραμμή Λιανοκλάδι - Δομοκός
Ως το τέλος του χρόνου αναμένεται να λειτουργήσει και η αναβαθμισμένη γραμμή Πολύκαστρο-Ειδομένη, που θα συνδέσει σε πρώτη φάση τη Θεσσαλονίκη και, μέσα στο 2019, την Αθήνα και τον Πειραιά με το...
Τον Οκτώβρη η γραμμή Λιανοκλάδι - Δομοκός
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018
Νέο τοπίο από το φθινόπωρο στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας υπόσχεται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ● Αγώνας δρόμου γίνεται για να παραδοθεί στο τέλος του καλοκαιριού το τελευταίο τμήμα από το...
Αλμα από τον Τρικούπη, στο... 2018

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας