Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τέλος στις πληρωμές με κάρτα μέσω εφαρμογών στα ταξί
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τέλος στις πληρωμές με κάρτα μέσω εφαρμογών στα ταξί

  • A-
  • A+

Ριζικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο θα γίνονται οι αυτόματες πληρωμές με κάρτα στα ταξί φέρνει η τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών που πέρασε τις προηγούμενες ημέρες από τη Βουλή στο σχέδιο νόμου με το οποίο κυρώθηκε η συμφωνία με την Ασιατική Τράπεζα Επενδύσεων.

Με τη συγκεκριμένη διάταξη μπαίνει τέλος στις αυτόματες πληρωμές, που γίνονταν με κάρτα μέσω εφαρμογών ταξί (π.χ. BEAT), και πλέον τα χρήματα για το κόμιστρο θα πρέπει να τα εισπράττει απευθείας ο αυτοκινητιστής και να αποδίδει στη συνέχεια στην εταιρεία την αμοιβή της. Μέσα από τη διάταξη του Ν. 4607/2019 ανοίγει ο δρόμος ώστε τα ταξί να διαθέτουν τερματικά ηλεκτρονικών πληρωμών (POS), καθώς μόνον έτσι μπορούν να κάνουν ηλεκτρονικά τις συναλλαγές τους και να αποδίδουν στις πλατφόρμες το δικό τους μερίδιο.

Μέχρι στιγμής, ο κλάδος του ταξί είχε μείνει εκτός της υποχρεωτικής χρήσης POS με αποτέλεσμα το 70% των οδηγών ταξί να μην τα έχει εγκαταστήσει. Πλέον αυτό θα είναι υποχρεωτικό για όποιον θέλει να συνεργαστεί με τις συγκεκριμένες πλατφόρμες, με τις οποίες συμβάλλονται ολοένα και περισσότεροι οδηγοί.

Η συγκεκριμένη τροπολογία κινείται στην κατεύθυνση των αιτημάτων της ΠΟΕΙΤΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων), η οποία θεωρούσε καθοριστικής σημασίας να αντιστραφεί η διαδικασία και τα χρήματα να δίνονται από τον πελάτη απευθείας στον οδηγό και στη συνέχεια να αποδίδεται η συμφωνημένη αμοιβή της εταιρείας διαμεσολάβησης.

Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε η ΠΟΕΙΤΑ, με την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρεία. Αμεση ήταν η απάντηση της BEAT, η οποία χαρακτήρισε απολύτως ευπρόσδεκτη τη νέα διάταξη, «η οποία δεν επηρεάζει σε τίποτε τις μέχρι τώρα δραστηριότητές της, τις σχέσεις της με τους οδηγούς καθώς και τις υποχρεώσεις των οδηγών είτε συνεργάζονται με την ΒΕΑΤ είτε όχι».

Η ΒΕΑΤ υπογραμμίζει πως πλέον η επιβολή των POS είναι αναπόφευκτη και τονίζει πως «η συνεργασία με πλατφόρμες όπως η δική μας έδιναν επιχείρημα στον κλάδο των ταξί για τη μη υποχρεωτικότητα των POS, αφού η πληρωμή με κάρτα μέσω ΒΕΑΤ υποκαθιστούσε και υποκαθιστά την ανάγκη για κατοχή POS».

Σημειώνεται, πάντως, πως παραμένει η μη υποχρεωτικότητα POS για όσους δεν συμβάλλονται με τις πλατφόρμες διαμεσολάβησης.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Καμπάνα» έως 300 ευρώ για κάπνισμα εντός ταξί
Βαριά πρόστιμα που μπορεί να φτάνουν έως τις 4.000 ευρώ και αφαίρεση της ειδικής άδειας προβλέπει η νέα απόφαση του υπουργείου Μεταφορών για τους αυτοκινητιστές. Έτσι, στο εξής το κάπνισμα, η μη χρήση του...
«Καμπάνα» έως 300 ευρώ για κάπνισμα εντός ταξί
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απεργία οδηγών ταξί λόγω Uber
Επαναλαμβανόμενη 24ωρη απεργία στα ταξί προκήρυξε για την Τετάρτη η Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α τονίζοντας ότι οι δανειστές θέλουν να βγάλουν «εισιτήριο επιστροφής για την Uber», ζητώντας «συγνώμη από το επιβατικό κοινό»...
Απεργία οδηγών ταξί λόγω Uber
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μεταφορικό έργο χωρίς νομοθετικά κενά
Τέλος στις «γκρίζες» ζώνες που επιτρέπουν στις εταιρείες ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης ταξί να λειτουργούν χωρίς κανόνες και έλεγχο, θέλει να βάλει μεταξύ άλλων ο υπουργός Μεταφορών με το πολυνομοσχέδιο που...
Μεταφορικό έργο χωρίς νομοθετικά κενά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στάση εργασίας οδηγών ταξί στην Αθήνα
Στάση εργασίας προκήρυξε το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) στην Αθήνα γι' αυτή την Τρίτη 6 Μαρτίου, που διαμαρτύρεται για την «παράνομη και αυθαίρετη εισβολή της Uber στις επιβατικές μεταφορές»...
Στάση εργασίας οδηγών ταξί στην Αθήνα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αναθεωρείται ο κανονισμός των ταξί
​Νόμιμο εκπρόσωπο στην Ελλάδα και άδεια λειτουργίας πρέπει να έχουν οι εταιρείες διαμεσολάβησης για την παροχή μεταφορικού έργου, οι γνωστές ηλεκτρονικές πλατφόρμες για κλήση ταξί, με βάση το άρθρο 12 του...
Αναθεωρείται ο κανονισμός των ταξί
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τάξη στην αταξία στα ταξί
Κανόνες, διαφάνεια και συνθήκες σωστού ανταγωνισμού θα θέτει η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Μεταφορών που θα αφορά τη λειτουργία των ταξί αλλά και τα ενοικιαζόμενα Ι.Χ. με οδηγό. Αυτό αναφέρει σε...
Τάξη στην αταξία στα ταξί

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας