Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μεγάλη αύξηση κερδών για τον ΟΛΘ το 2018
MotionTeam/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μεγάλη αύξηση κερδών για τον ΟΛΘ το 2018

  • A-
  • A+

Οταν μια επιχείρηση στον ετήσιο απολογισμό της καταγράφει αύξηση καθαρών κερδών 10 εκατομμύρια ευρώ τα πράγματα δεν πάνε απλώς καλά, δείχνουν να είναι και ευοίωνα. Και το 2018, σε αντίθεση με το 2017, ήταν για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης χρονιά επιτυχίας, αφού αυξήθηκαν κέρδη και κύκλος εργασιών.

Ο απολογισμός που δημοσιοποίησε η διοίκηση αναφέρεται σε καθαρά κέρδη ύψους 17,152 εκατ. ευρώ, από τα 7,243 εκατ. ευρώ το 2017, μια ζηλευτή δηλαδή αύξηση 136%.

Εχει τη σημασία του το πώς επιτεύχθηκε η αύξηση: το 2018 αυξήθηκε η συνολική του δραστηριότητα συγκριτικά με το 2017, άρα και ο κύκλος εργασιών.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, «ο κύκλος εργασιών του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 7,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, λόγω της αυξημένης διακίνησης εισαγωγών/εξαγωγών, η οποία από 348.503 TEUs το έτος 2017 ανήλθε σε 363.109 TEUs το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 4,2%, αλλά και της αυξημένης διακίνησης- διαμετακόμισης που αυξήθηκε από 52.495 TEUs το έτος 2017 σε 60.637 TEUs το έτος 2018, σημειώνοντας αύξηση 15,5%. Το μείγμα των εμπορευματοκιβωτίων βελτιώθηκε το 2018, με αποτέλεσμα τα έσοδα των εμπορευματοκιβωτίων να αυξηθούν σε υψηλότερο ποσοστό από τον συνολικό όγκο διακίνησης (7,2% έναντι 5,6% αντίστοιχα)».

Ετσι ο συνολικός όγκος των φορτίων του συμβατικού λιμένα αυξήθηκε κατά 4,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αν και τα έσοδα από την εκμετάλλευση χώρων και την επιβατική κίνηση παρέμειναν, σε μεγάλο βαθμό, στα ίδια επίπεδα.

Οπως διευκρινίζεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση του ΟΛΘ, το 2017 (πρώτη χρονιά μετά την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού) «το καθαρό κέρδος επηρεάστηκε αρνητικά από την απομείωση συγκεκριμένων περιουσιακών στοιχείων και τις προβλέψεις αναμενόμενων ζημιών. Το 2018 οι επιπτώσεις αυτές έχουν αποφευχθεί σε μεγάλο βαθμό, γεγονός που, σε συνδυασμό με την αύξηση των οικονομικών επιδόσεων από την επιχειρησιακή λειτουργία, οδήγησε σε συνολική αύξηση των καθαρών κερδών κατά περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ, αυξάνοντας τον Δείκτη Καθαρού Κέρδους από 13,4% το 2017 σε 29,3% το 2018».

Στη βελτίωση της αποδοτικότητας και παραγωγικότητας του λιμανιού στάθηκε με δηλώσεις του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Σωτήρης Θεοφάνης, σημειώνοντας ότι «το αυξημένο επίπεδο δραστηριότητας και η βελτιωμένη οικονομική επίδοση του έτους 2018 δείχνουν ότι βαδίζουμε στον σωστό δρόμο, αλλά χρειάζονται ακόμα μεγάλες προσπάθειες για την περαιτέρω ανάπτυξη της δυναμικής του λιμένα».

Οπως διευκρινίζει ο ίδιος «μέρος αυτών των προσπαθειών αποτελούν όχι μόνο οι επενδύσεις αύξησης της χωρητικότητας του λιμένα, που θα μας δώσουν μεγαλύτερες ευκαιρίες στις υφιστάμενες και νέες αγορές, αλλά και η συνεχής βελτίωση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητάς του, με σκοπό την επιπλέον βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων και κατά συνέπεια τη δικαίωση της εμπιστοσύνης που η Εταιρεία απολαμβάνει από τους μετόχους της, την πόλη της Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη οικονομική κοινότητα της Β. Ελλάδας, αλλά κατ’ επέκταση της Βαλκανικής και της ΝΑ Ευρώπης».

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ρήγμα εργαζομένων και διοίκησης του ΟΛΘ
«Φωτιά» στην ήδη τεταμένη ατμόσφαιρα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έβαλε η απόλυση της γραμματέα - βοηθού του γενικού επιχειρησιακού διευθυντή Eνέργειας, η οποία καταγγέλλεται ως καταχρηστική από τους...
Ρήγμα εργαζομένων και διοίκησης του ΟΛΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συνεχίζεται η «ομηρία» της προηγούμενης διοίκησης του ΟΛΘ
Για δεύτερη συνεχόμενη χρόνια οι ιδιώτες μέτοχοι του λιμανιού Θεσσαλονίκης δεν έδωσαν χθες απαλλαγή ευθυνών στην τελευταία δημόσια διοίκησή του, ενώ ασαφής παρέμεινε και η αιτιολόγηση αυτής της… εκκρεμότητας.
Συνεχίζεται η «ομηρία» της προηγούμενης διοίκησης του ΟΛΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αρχή νέας εποχής για το λιμάνι Θεσσαλονίκης
Οι δουλειές με τη Βόρεια Μακεδονία ξεκίνησαν. Και μάλιστα με μια εταιρεία η οποία σηματοδοτεί πολύ περισσότερα πράγματα από το προφανές επιχειρηματικό ενδιαφέρον: το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Αρχή νέας εποχής για το λιμάνι Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εργατικές κινητοποιήσεις στον ΟΛΘ
Η πρώτη κρίση στις σχέσεις εργαζομένων και διοίκησης του ιδιωτικοποιημένου Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης έφερε προειδοποιήσεις, τελεσίγραφα και κινητοποιήσεις, ενώ η κλιμάκωση θα κριθεί από την τοποθέτηση...
Εργατικές κινητοποιήσεις στον ΟΛΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μετά τις γνωριμίες, έρχονται τα έργα για τον ΟΛΘ
Τον «μήνα του μέλιτος» διανύει στη Θεσσαλονίκη η κοινοπραξία που ανέλαβε τις τύχες του λιμανιού της πόλης και παράλληλα με τις τρέχουσες εργασίες έρχεται σε επαφή γνωριμίας με τις «φυλές της πόλης». Από όσα...
Μετά τις γνωριμίες, έρχονται τα έργα για τον ΟΛΘ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παρέμβαση για την κινητοποίηση των τελωνειακών
«Η πολυήμερη κινητοποίηση των τελωνειακών δυστυχώς έχει στοιχίσει πολλαπλώς στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης». Πρόκειται για την πρώτη δημόσια παρέμβαση της κοινοπραξίας που πρόκειται να αναλάβει στις αρχές του...
Παρέμβαση για την κινητοποίηση των τελωνειακών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας