• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.2°C / 26.7°C
    0 BF
    53%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 22.2°C / 26.1°C
    1 BF
    64%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.0°C / 22.0°C
    1 BF
    73%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.1°C / 18.0°C
    1 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    1 BF
    73%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.2°C / 24.4°C
    1 BF
    57%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    1 BF
    49%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.0°C / 22.0°C
    1 BF
    73%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.8°C / 23.0°C
    1 BF
    73%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 23.0°C / 23.0°C
    1 BF
    73%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.0°C / 25.0°C
    1 BF
    50%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.4°C / 26.0°C
    2 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    16°C 16.0°C / 16.0°C
    1 BF
    100%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 24.0°C / 24.4°C
    1 BF
    53%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    0 BF
    60%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.2°C / 23.0°C
    3 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.3°C / 25.0°C
    0 BF
    47%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.0°C / 21.7°C
    1 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.2°C / 24.4°C
    1 BF
    79%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    0 BF
    49%
Αρχίζουν τα έργα στον νέο δρόμο Πάτρας-Πύργου
EUROKINISSI

Αρχίζουν τα έργα στον νέο δρόμο Πάτρας-Πύργου

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Τη Μ. Τρίτη αρχίζει επιτέλους η κατασκευή σε τέσσερα, από τα συνολικά οκτώ, κομμάτια του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, μήκους 74 χλμ., ο οποίος προβλέπεται να δοθεί στην κυκλοφορία σε 3,5 χρόνια.

Η αρχή θα γίνει από την πλευρά της Αχαΐας, με τις μπουλντόζες να κάνουν την εμφάνισή τους στα εργοτάξια από το Μιντιλόγλι ώς την Αμαλιάδα. Στην Ηλεία τα έργα αφορούν το τμήμα Κυλλήνη-Βάρδα.

Με τη σύμβαση του 2007, ήταν κομμάτι της Ολυμπίας οδού, αλλά στα τέλη του 2013 αφαιρέθηκε και με νομοθετική ρύθμιση προβλέφθηκε η δημοπράτησή του μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2014 με τη μορφή δημόσιου έργου, η οποία όμως δεν τηρήθηκε. Από το 2008 το ΣτΕ είχε ακυρώσει τα έργα στην προστατευόμενη περιοχή του Καϊάφα.

Στα τέλη του 2015, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επέλεξε το «σπάσιμο» του έργου σε οκτώ κομμάτια για να μπορούν να πάρουν μέρος μικρότερες κατασκευαστικές εταιρείες και να επιτευχθεί μεγαλύτερος ανταγωνισμός.

«Εφαρμόσαμε κοινοτική Οδηγία, η οποία έχει περιληφθεί στον νόμο 4412/2016», δικαιολογεί την επιλογή ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης. Η συμμετοχή στους νέους διαγωνισμούς ήταν μεγάλη, αλλά οι εκπτώσεις ξεπέρασαν το 50%, με αποτέλεσμα ο αρχικός προϋπολογισμός των 480 εκατ. να διαμορφωθεί στα 300 εκατ. ευρώ.

Στην πορεία ανέκυψαν δύο νέα, διαφορετικής βαρύτητας, θέματα. Οι Βρυξέλλες ζήτησαν την επικαιροποίηση των κυκλοφοριακών στοιχείων, με δεδομένο ότι με τους νέους κανονισμούς δεν χρηματοδοτούνται αυτοκινητόδρομοι με μέση κυκλοφορία κάτω από 10.000 οχήματα την ημέρα. Το «μείον» αντισταθμίστηκε από τις εκπτώσεις των εργολάβων και τελικά η έγκριση δόθηκε την περασμένη άνοιξη.

Από την αρχή είχαν ανακύψει προβλήματα, αφού τις τέσσερις πρώτες εργολαβίες είχε κερδίσει η εταιρεία «Τοξότης» του Χρήστου Καλογρίτσα, η οποία δεν μπορούσε να εξασφαλίσει από τις τράπεζες εγγυητικές επιστολές για την υπογραφή των συμβάσεων.

Περιορίστηκε σε δύο τμήματα και στα υπόλοιπα αντικαταστάθηκε από επόμενους μειοδότες, γεγονός που προκάλεσε μπαράζ προσφυγών και έτσι εκκρεμεί η μία σύμβαση για το τμήμα Αμαλιάδα-Κυλλήνη και άλλη μία βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στην «Ολυμπία Οδό» η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
Την ανάθεση του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος στην κοινοπραξία της «Ολυμπίας Οδού» ανακοίνωσε χθες ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής κατά τη συνάντηση με βουλευτές της Ν.Δ.
Στην «Ολυμπία Οδό» η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πάτρα-Πύργος από το 2027 και βλέπουμε
Για το 2027, με τα πιο... αισιόδοξα σενάρια, μετατίθεται η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, ο οποίος θα αντικαταστήσει τη σημερινή καρμανιόλα της Δυτικής Ελλάδας.
Πάτρα-Πύργος από το 2027 και βλέπουμε
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα καινούργια «θα» για τη μεγάλη καρμανιόλα
Το γεφύρι της Αρτας είναι... το τμήμα αυτοκινητοδρόμου Πάτρας - Πύργου, τη μεγαλύτερη καρμανιόλα του οδικού δικτύου, που είχε περιληφθεί το 2006 στη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού αλλά βρίσκεται ακόμη στο «θα».
Τα καινούργια «θα» για τη μεγάλη καρμανιόλα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εχασε δύο εργολαβίες για το Πάτρα-Πύργος ο Καλογρίτσας
Στο τέλος Οκτωβρίου αναμένεται να κατατεθούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο οι περισσότερες συμβάσεις για τον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, με προοπτική να ξεκινήσουν τα πρώτα έργα ώς το τέλος του χρόνου στο τμήμα...
Εχασε δύο εργολαβίες για το Πάτρα-Πύργος ο Καλογρίτσας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ξεκολλάει» η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας-Πύργου
Υστερα από περιπέτειες δέκα χρόνων, ανοίγει επιτέλους ο δρόμος για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Πύργος, που είχε «ψαλιδιστεί» το 2013 από την Ολυμπία οδό, με προοπτική να δημοπρατηθεί ως...
«Ξεκολλάει» η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας-Πύργου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας