Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το τρένο θα σφυρίξει ξανά στην Αχαΐα
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το τρένο θα σφυρίξει ξανά στην Αχαΐα

  • A-
  • A+
Αύριο αναμένεται να γίνει η γενική δοκιμή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από το Κιάτο ώς τη Ροδοδάφνη Αιγίου, με προοπτική να λειτουργήσει το επόμενο εικοσαήμερο.

Υστερα από δέκα χρόνια το τρένο θα φτάσει πάλι στο Αίγιο και ώς το τέλος του 2020 θα βρίσκεται στο Ρίο, ενώ στο τραπέζι του υπουργείου Μεταφορών και του ΟΣΕ έχουν κατατεθεί σχέδια για την επαναλειτουργία τμημάτων της υπόλοιπης σιδηροδρομικής γραμμής της Πελοποννήσου, που έπεσε «θύμα» του πρώτου Μνημονίου.

Αύριο, εφόσον το επιτρέψει ο καιρός, θα γίνει η γενική δοκιμή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από το Κιάτο ώς τη Ροδοδάφνη Αιγίου, με προοπτική να λειτουργήσει το επόμενο εικοσαήμερο. Θα γίνουν πάντως προσπάθειες να ανοίξει το νωρίτερο δυνατόν, πιθανόν λίγες ημέρες πριν από το Πάσχα.

Πρόκειται για νέο κομμάτι 71 χλμ., με έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ. και άλλες οκτώ σήραγγες διαφυγής, με 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις με το οδικό δίκτυο.

Τα έργα είχαν δημοπρατηθεί το 2000, αλλά ξεκίνησαν το 2006 και προχώρησαν με πολλά προβλήματα, με αποτέλεσμα να ακυρωθεί η εργολαβία και να ακολουθήσει το 2010 νέος διαγωνισμός, με προϋπολογισμό 227 εκατ. ευρώ. Σε πρώτη φάση, τα δρομολόγια μετά το Κιάτο θα γίνονται με ντιζελοκίνητα τρένα, καθώς η ηλεκτροκίνηση, με προϋπολογισμό 83 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2021.

Το τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη έχει και μια άλλη παγκόσμια «ανορθογραφία», καθώς οι σταθμοί που κατασκευάστηκαν με χωριστή εργολαβία, παραδόθηκαν στα τέλη του 2014 και από τότε περιμένουν το τρένο!

Οι φορολογούμενοι, πάντως, επιβαρύνονται με το κόστος φύλαξης και ηλεκτροδότησης. Η νέα γραμμή διαθέτει τρεις σταθμούς, σε Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο, καθώς και έξι στάσεις, σε Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Πλάτανο, Διακοφτό και Ελίκη.

Σε εξέλιξη βρίσκονται τα έργα σε άλλα δύο τμήματα, συνολικού μήκους 32 χλμ., από τη Ροδοδάφνη ώς το Ρίο, με προϋπολογισμό 389 εκατ. ευρώ.

Περιλαμβάνει τις δύσκολες σήραγγες της Παναγοπούλας και υπολογίζεται να παραδοθεί στα τέλη του 2020, πάλι χωρίς ηλεκτροκίνηση. Επειτα από πολύχρονες συζητήσεις με τη δημοτική αρχή της Πάτρας, συμφωνήθηκε η υπόγεια διέλευση του τρένου από την παραλιακή ζώνη ώς τον άγιο Διονύσιο, που αναμένεται να δημοπρατηθεί στο τέλος του χρόνου.

Επίκειται η υπογραφή της σύμβασης για την αναβάθμιση της επίσης «παροπλισμένης» διακλάδωσης από τον Ισθμό ώς το Λουτράκι, μήκους 3 χλμ., που θα ολοκληρωθεί σε μια διετία.

Στα άμεσα σχέδια του υπουργείου είναι να λειτουργήσει η γραμμή Κορίνθου - Ναυπλίου, που ανακαινίστηκε με μεγάλες υπερβάσεις στον προϋπολογισμό και το χρονοδιάγραμμα, εγκαινιάστηκε το 2010 και... έκλεισε ύστερα από λίγους μήνες! Το φιλόδοξο επόμενο βήμα προβλέπει την επαναλειτουργία ολόκληρης της μετρικής γραμμής Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στα σκαριά η αναγέννηση του τρένου
Με ταχείς ρυθμούς προχωρούν οι μελέτες και ο σχεδιασμός για την αναβάθμιση και επαναλειτουργία του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου, με προτεραιότητα περιοχές της Πελοποννήσου, της Μακεδονίας και της δυτικής...
Στα σκαριά η αναγέννηση του τρένου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στ. Λαρίσης - Πειραιάς με ηλεκτροκίνητο τρένο
Στα τέλη Ιουνίου ο ηλεκτροκίνητος προαστιακός θα φτάσει ώς τον σταθμό Λαρίσης και τον Πειραιά, που θα μειώσει τη διάρκεια της διαδρομής περίπου κατά 15 λεπτά, ενώ λίγο αργότερα θα ολοκληρωθεί η ανακαινισμένη...
Στ. Λαρίσης - Πειραιάς με ηλεκτροκίνητο τρένο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ολη η ιστορία του τρένου σε ένα μουσείο
Μέσα σε έξι μήνες και με τη συμμετοχή δεκάδων σιδηροδρομικών αλλά και ειδικών του Πολυτεχνείου, ζωντάνεψε το παροπλισμένο Μηχανοστάσιο του ΟΣΕ που διαμορφώθηκε σε εθνικό μουσείο της ιστορίας του τρένου.
Ολη η ιστορία του τρένου σε ένα μουσείο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στάσεις εργασίας και 24ωρη σε ΟΣΕ και Προαστιακό
Με στάσεις εργασίας σήμερα, από τη 1 το μεσημέρι ώς τις 4 μ.μ. και από τις 9 το βράδυ ώς τα μεσάνυχτα, καθώς και 24ωρη απεργία αύριο απαντούν οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, του...
Στάσεις εργασίας και 24ωρη σε ΟΣΕ και Προαστιακό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Tρένα πάνε κι έρχονται
Χαμένοι στη... μετάφραση φαίνεται πως είναι η υπό ιταλική διοίκηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ με αυτήν του δημόσιου ΟΣΕ, που επικοινωνούν μεταξύ τους με έγγραφα, παρ' όλο που τους χωρίζουν μόνο δύο όροφοι στο γνωστό κτίριο της...
Tρένα πάνε κι έρχονται
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το τρένο πάτησε 140 εκατομμύρια ευρώ
«Θα είχε αποτραπεί το τραγικό δυστύχημα στο Αδενδρο αν λειτουργούσαν τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιαχείρισης που παρεμβαίνουν αυτόματα σε περιπτώσεις ανθρώπινου σφάλματος». Η σημαντική αυτή παράμετρος...
Το τρένο πάτησε 140 εκατομμύρια ευρώ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας