Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Κρήτη αποκτά τον δρόμο που της αξίζει

Με δεδομένη την επιλογή της τελικής χάραξης του ΒΟΑΚ, δημοπρατείται άμεσα από τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών η Μελέτη Στρατηγικού Σχεδιασμού για όλο το οδικό δίκτυο της Κρήτης

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η Κρήτη αποκτά τον δρόμο που της αξίζει

  • A-
  • A+
Νέο ΒΟΑΚ με νέα χάραξη εξήγγειλε ο υπ. Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης. Το νέο σχέδιο περιλαμβάνει δυτικά και το κομμάτι Κίσσαμος-Χανιά και ανατολικά προέκταση ώς τη Σητεία, ενώ οριστική είναι η απόφαση να μην πληρώνουν διόδια οι μόνιμοι κάτοικοι του νησιού, αλλά μόνο οι επισκέπτες και τα λεωφορεία

Mε νέα χάραξη θα κατασκευαστεί στο μεγαλύτερο μέρος του ο νέος Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες από το Ηράκλειο ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Συνολικά 105 χιλιόμετρα από τα 181 της διαδρομής μεταξύ Χανίων και Αγίου Νικολάου θα κατασκευαστούν εκ νέου με βάση το σενάριο που επελέγη από τις προτάσεις που υπέβαλαν οι κατασκευαστικές εταιρείες οι οποίες συμμετείχαν στους σχετικούς διαγωνισμούς.

Στα 105 χιλιόμετρα των νέων τμημάτων με δύο ρεύματα ανά κατεύθυνση περιλαμβάνονται 24 χιλιόμετρα σήραγγες και 18 χιλιόμετρα γέφυρες.

Το έργο από τα Χανιά μέχρι τον Αγιο Νικόλαο έχει ήδη σπάσει σε τρία διαφορετικά τμήματα, ένα από Χανιά έως Χερσόνησο, το δεύτερο από Χερσόνησο ώς Νεάπολη και το τρίτο από Νεάπολη ώς Αγιο Νικόλαο.

Ο προϋπολογισμός και για τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ θα ανέλθει στο 1,7 δισ. ευρώ και το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του εκτείνεται σε τέσσερα με πέντε χρόνια.

Σύμφωνα με τον υπουργό, η αξιολόγηση των προσφορών για τα δύο τμήματα που θα υλοποιηθούν με σύμβαση παραχώρησης ή ΣΔΙΤ πρόκειται να έχει ολοκληρωθεί ώς το φθινόπωρο του 2019.

Οπως τόνισε ο κ. Σπίρτζης, και μετά τις εκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι πάλι κυβέρνηση και θα ολοκληρώσει το συγκεκριμένο έργο που είναι ζωτικής σημασίας για την Κρήτη.

Ενδιαφερόμενοι επενδυτές

Για το έργο με σύμβαση παραχώρησης από Χανιά μέχρι Χερσόνησο έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι εταιρείες: ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, J&P Αβαξ, Κοινοπραξία Μυτιληναίος-Acciona και η Vinci.

Για το δεύτερο κομμάτι του έργου Χερσόνησος-Νεάπολη, που θα πραγματοποιηθεί με σύμπραξη Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, έχουν υποβάλει προσφορές οι εταιρείες: ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Κοινοπραξία J&P Αβαξ- Μargeurite, Κοινοπραξία Μυτιληναίος-Acciona και η Shikun Binui. Το τρίτο κομμάτι, από Νεάπολη ώς Αγιο Νικόλαο, θα υλοποιηθεί ως κοινό δημόσιο έργο.

Η διάρκεια της παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου θα είναι για 35 χρόνια, ενώ ο υπουργός επανέλαβε πως οι μόνιμοι κάτοικοι του νησιού δεν θα πληρώνουν διόδια.

Οπως είπε ο κ. Σπίρτζης, διόδια θα πληρώνουν μόνο οι επισκέπτες και τα τουριστικά λεωφορεία, χωρίς όμως για άλλη μία φορά να δώσει διευκρινίσεις για το σύστημα καταβολής των διοδίων και κυρίως για το αν επαρκούν τα έσοδα μόνο από τους επισκέπτες για την αποπληρωμή του έργου.

Προεκτάσεις

Σημαντική αλλαγή σε σχέση με όσα αρχικά είχαν εξαγγελθεί αποτελεί η προσθήκη 32 χιλιομέτρων στο δυτικό κομμάτι του ΒΟΑΚ και συγκεκριμένα το τμήμα από Χανιά μέχρι Κίσσαμο, κάτι που αποτελούσε πάγιο αίτημα της Περιφέρειας Κρήτης αλλά και του δυτικού τμήματος του νησιού.

Το συγκεκριμένο κομμάτι προστέθηκε στο έργο Χανιά-Χερσόνησος και θα κατασκευαστεί με βάση την ίδια σύμβαση παραχώρησης.

Αναφορικά με τον νομό Λασιθίου και την ανατολική προέκταση, ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης ζήτησε από τον υπουργό να δοθεί εντολή στις υπηρεσίες να τρέξουν οι μελέτες και από τον Αγιο Νικόλαο ώς τη Σητεία.

Αναφερόμενος στις τεχνικές μελέτες και τον σχεδιασμό για τον νέο Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης ο κ. Σπίρτζης τόνισε πως από το καλοκαίρι μέχρι τον Νοέμβριο του 2018 πραγματοποιήθηκαν σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου μετρήσεις και απογραφές για την καταγραφή των κυκλοφοριακών φόρτων τόσο από ειδικά συνεργεία όσο και από αυτογραφικά μηχανήματα.

«Με βάση αυτά τα στοιχεία μπορούμε να μιλάμε για ένα έργο ρεαλιστικό και βιώσιμο», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ετοιμα και τα 196 χλμ.της Ιονίας Οδού
Μπορεί το γεγονός να είναι ότι παραδόθηκε στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού, η είδηση όμως είναι ότι ολοκληρώθηκε ο νέος αυτοκινητόδρομος και πλέον η απόσταση από το Αντίρριο ώς τα...
Ετοιμα και τα 196 χλμ.της Ιονίας Οδού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακόμη 27 χιλιόμετρα στους οδηγούς της Ιόνιας οδού
Αλλα 27 χλμ. της Ιόνιας οδού δόθηκαν χθες στην κυκλοφορία, φέρνοντας ακόμη πιο κοντά τα Γιάννενα και ολόκληρη τη δυτική Ελλάδα στην Αθήνα, ενώ από χθες αποτελούν παρελθόν οι επικίνδυνες στροφές κοντά στην...
Ακόμη 27 χιλιόμετρα στους οδηγούς της Ιόνιας οδού
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα διόδια διχάζουν και τον ΣΥΡΙΖΑ
Περιφερειάρχες της Νέας Δημοκρατίας δήμαρχοι, τοπικοί παράγοντες, κάτοικοι, αλλά και κυβερνητικοί βουλευτές αντιδρούν στην απόφαση του Ευκλείδη Τσακαλώτου και του Χρήστου Σπίρτζη για τη δημιουργία μετωπικών...
Τα διόδια διχάζουν και τον ΣΥΡΙΖΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στο Καστέλι «εγκαινιάζεται» η τρίτη γενιά μεγάλων έργων
Με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης ανοίγει ο δρόμος για την «τρίτη γενιά» μεγάλων έργων. Υπολογίζεται ότι σε δύο μήνες θα έχουν ολοκληρωθεί οι τυπικές διαδικασίες και η σύμβαση θα υποβληθεί στο...
Στο Καστέλι «εγκαινιάζεται» η τρίτη γενιά μεγάλων έργων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόταση για αποζημίωση 240 ευρώ τον μήνα στους εξεταστές οδήγησης
Την άμεση ψήφιση τροπολογίας που θα εξασφαλίζει την αποζημίωση των εξεταστών για τη χορήγηση άδειας οδήγησης προτείνει ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, ο οποίος με την ιδιότητα του προέδρου της...
Πρόταση για αποζημίωση 240 ευρώ τον μήνα στους εξεταστές οδήγησης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χαμένα εκατομμύρια στο... βάθος των τούνελ
Με αγωγή που κατέθεσε εις βάρος είκοσι πρώην στελεχών της, η Εγνατία Οδός Α.Ε., διεκδικεί 78 εκατομμύρια ευρώ για το σκάνδαλο με τις υπερκοστολογήσεις των σηράγγων σε δυτική Μακεδονία και Θεσσαλία, που...
Χαμένα εκατομμύρια στο... βάθος των τούνελ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας