Μετά τη ΔΕΗ και λίγο πριν από την παράδοση ολόκληρης της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας - Θεσσαλονίκης, η Ν.Δ. έβαλε στο αντιπολιτευτικό της στόχαστρο τον ΟΣΕ, ωστόσο τα στοιχεία που επικαλείται στην κριτική της δεν φαίνεται να επιβεβαιώνονται από την πλευρά του δημόσιου οργανισμού.
Σε ερώτησή του στη Βουλή, ο αντιπρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κωστής Χατζηδάκης κάνει λόγο για «φαινόμενα διάλυσης», «αδιαφάνεια, κακοδιαχείριση και ανταγωνισμούς» μεταξύ των εταιρειών του ομίλου του ΟΣΕ και «σπατάλες με δαπάνες δημοσίων σχέσεων και χορηγίες».
Με έναν χρόνο καθυστέρηση, επικαλείται το έγγραφο του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΕΣΣΤΥ, του φορέα που διαχειρίζεται τις έντεκα επισκευαστικές βάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου, στο οποίο κάνει λόγο για «παρελκυστική και αντισυμβατική λειτουργία» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία είχε ιδιωτικοποιηθεί και καθυστερούσε να καταβάλει το κόστος συντήρησης των βαγονιών που νοικιάζει από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Να σημειωθεί ότι παρέμβαση με ανάλογο περιεχόμενο είχε κάνει και η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, επισημαίνοντας ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε τότε υποβάλει τη μοναδική προσφορά για την ΕΕΣΣΤΥ.
Η Ν.Δ., που τότε δεν είχε παρέμβει στο κρίσιμο θέμα, στην ίδια ερώτηση αναφέρεται στην πρόσφατη διαμάχη μεταξύ του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και εμμέσως παίρνει το μέρος της τελευταίας.
Για τον δημόσιο ΟΣΕ γράφει πως «ισχυρίζεται» ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει πληρώσει το αντίτιμο πρόσβασης στο δίκτυο, ενώ για την ιδιωτική εταιρεία σημειώνει ότι «αυτό συμβαίνει λόγω της μη καταβολής των επιδοτήσεων που της χρωστά το κράτος»!
Η απάντηση θα δοθεί στη Βουλή, αλλά από την πλευρά του ο ΟΣΕ έδωσε χθες αναλυτικά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία οι συνολικές ετήσιες δαπάνες του οργανισμού, το 2013, ήταν 89,68 εκατ. ευρώ και την επόμενη χρονιά 91,6 εκατ. ευρώ, ενώ από το 2015 καταγράφουν συνεχή μείωση και το 2018 διαμορφώθηκαν στα 71,48 εκατ. ευρώ, 20% λιγότερα σε σχέση με αυτά που είχαν γίνει πριν από μια πενταετία.
Τα γενικά έξοδα, από 4,44 εκατ. ευρώ το 2013, μειώθηκαν κατά 61% τα προηγούμενα χρόνια και το 2018 ήταν 1,74 εκατ. ευρώ.
Οι «δαπάνες προβολής», που περιλαμβάνονται στα γενικά έξοδα και επικρίνει ο Κωστής Χατζηδάκης, ήταν 190 χιλιάδες το 2013 και πέρυσι έφθασαν τις 340 χιλιάδες, λόγω επιδότησης στον Σύλλογο των Φίλων Σιδηροδρόμου για τη συντήρηση του μουσείου του και της συμμετοχής του ΟΣΕ στην Εκθεση Θεσσαλονίκης, για πρώτη φορά από το 2008.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας