Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επιχείρηση απαξίωσης του ΟΣΕ από τη Ν.Δ.
EUROKINISSI / ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επιχείρηση απαξίωσης του ΟΣΕ από τη Ν.Δ.

  • A-
  • A+
Με ερώτησή του στη Βουλή, ο αντιπρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κ. Χατζηδάκης κάνει λόγο για «φαινόμενα διάλυσης», «αδιαφάνεια, κακοδιαχείριση και ανταγωνισμούς» μεταξύ των εταιρειών του ομίλου του ΟΣΕ και «σπατάλες με δαπάνες δημοσίων σχέσεων και χορηγίες»

Μετά τη ΔΕΗ και λίγο πριν από την παράδοση ολόκληρης της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας - Θεσσαλονίκης, η Ν.Δ. έβαλε στο αντιπολιτευτικό της στόχαστρο τον ΟΣΕ, ωστόσο τα στοιχεία που επικαλείται στην κριτική της δεν φαίνεται να επιβεβαιώνονται από την πλευρά του δημόσιου οργανισμού.

Σε ερώτησή του στη Βουλή, ο αντιπρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κωστής Χατζηδάκης κάνει λόγο για «φαινόμενα διάλυσης», «αδιαφάνεια, κακοδιαχείριση και ανταγωνισμούς» μεταξύ των εταιρειών του ομίλου του ΟΣΕ και «σπατάλες με δαπάνες δημοσίων σχέσεων και χορηγίες».

Με έναν χρόνο καθυστέρηση, επικαλείται το έγγραφο του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΕΣΣΤΥ, του φορέα που διαχειρίζεται τις έντεκα επισκευαστικές βάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου, στο οποίο κάνει λόγο για «παρελκυστική και αντισυμβατική λειτουργία» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία είχε ιδιωτικοποιηθεί και καθυστερούσε να καταβάλει το κόστος συντήρησης των βαγονιών που νοικιάζει από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.

Να σημειωθεί ότι παρέμβαση με ανάλογο περιεχόμενο είχε κάνει και η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, επισημαίνοντας ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε τότε υποβάλει τη μοναδική προσφορά για την ΕΕΣΣΤΥ.

Η Ν.Δ., που τότε δεν είχε παρέμβει στο κρίσιμο θέμα, στην ίδια ερώτηση αναφέρεται στην πρόσφατη διαμάχη μεταξύ του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και εμμέσως παίρνει το μέρος της τελευταίας.

Για τον δημόσιο ΟΣΕ γράφει πως «ισχυρίζεται» ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει πληρώσει το αντίτιμο πρόσβασης στο δίκτυο, ενώ για την ιδιωτική εταιρεία σημειώνει ότι «αυτό συμβαίνει λόγω της μη καταβολής των επιδοτήσεων που της χρωστά το κράτος»!

Η απάντηση θα δοθεί στη Βουλή, αλλά από την πλευρά του ο ΟΣΕ έδωσε χθες αναλυτικά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία οι συνολικές ετήσιες δαπάνες του οργανισμού, το 2013, ήταν 89,68 εκατ. ευρώ και την επόμενη χρονιά 91,6 εκατ. ευρώ, ενώ από το 2015 καταγράφουν συνεχή μείωση και το 2018 διαμορφώθηκαν στα 71,48 εκατ. ευρώ, 20% λιγότερα σε σχέση με αυτά που είχαν γίνει πριν από μια πενταετία.

Τα γενικά έξοδα, από 4,44 εκατ. ευρώ το 2013, μειώθηκαν κατά 61% τα προηγούμενα χρόνια και το 2018 ήταν 1,74 εκατ. ευρώ.

Οι «δαπάνες προβολής», που περιλαμβάνονται στα γενικά έξοδα και επικρίνει ο Κωστής Χατζηδάκης, ήταν 190 χιλιάδες το 2013 και πέρυσι έφθασαν τις 340 χιλιάδες, λόγω επιδότησης στον Σύλλογο των Φίλων Σιδηροδρόμου για τη συντήρηση του μουσείου του και της συμμετοχής του ΟΣΕ στην Εκθεση Θεσσαλονίκης, για πρώτη φορά από το 2008.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σε ένα χρόνο, Αθήνα-Θεσσαλονίκη 3,5 ώρες με τρένο
Δύο μεγάλες αλλαγές έρχονται έως το καλοκαίρι για τους λάτρεις των μετακινήσεων με τρένο. Τα τμήματα της γραμμής Πειραιάς-Τρεις Γέφυρες και Τιθορέα-Δομοκός ολοκληρώθηκαν, ενώ την άνοιξη του 2018 θα παραδοθεί...
Σε ένα χρόνο, Αθήνα-Θεσσαλονίκη 3,5 ώρες με τρένο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Δεν σταμάτησαν λόγω του χιονιά τα τρένα!»
Ο διαμελισμός του ΟΣΕ, που θεσμοθετήθηκε πριν από μια δεκαετία, η αποψίλωση του προσωπικού του, που εγκαινιάστηκε με τον 3891/2010, και κυρίως τα σχέδια ιδιωτικοποίησης του σιδηρόδρομου, που ξεκίνησαν το 2012...
«Δεν σταμάτησαν λόγω του χιονιά τα τρένα!»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μπαίνει στην... πρίζα και το τμήμα Τιθορέα-Δομοκός
«Αιμορραγία» 18 εκατ. ευρώ τον χρόνο προκαλεί στα οικονομικά του ΟΣΕ το πολύπαθο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός της βασικής σιδηροδρομικής διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Αιτία; Τα έργα αναβάθμισης του δικτύου που...
Μπαίνει στην... πρίζα και το τμήμα Τιθορέα-Δομοκός
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: επιδοτήσεις και δωράκια με γαλάζιους και πράσινους... φιόγκους
Οι προκλητικές συμβάσεις ΟΑΣΘ - δημοσίου και καλοπληρωμένες παρατάσεις τους, οι γενναίες παροχές προεκλογικά και στη δίνη της κρίσης το 2014, οι σούπερ κρατικές ενισχύσεις από το 2009 μέχρι σήμερα, τα...
ΟΑΣΘ: επιδοτήσεις και δωράκια με γαλάζιους και πράσινους... φιόγκους
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Λιγότερα ατυχήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, «αγκάθι» η εγκατάσταση της τηλεδιαχείρισης
Τα νέα έργα, καθώς και το «ψαλίδισμα» μεγάλου μέρους του σιδηροδρομικού δικτύου, άλλαξαν τα δεδομένα ασφάλειας για όσους ταξιδεύουν με τρένο.
Λιγότερα ατυχήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, «αγκάθι» η εγκατάσταση της τηλεδιαχείρισης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διατηρητέα... ερείπια
Η κατάρρευση, τα ξημερώματα της Κυριακής, εγκαταλειμμένου κτιρίου στην καρδιά του Μεταξουργείου, είναι άλλο ένα καμπανάκι για τη σωτηρία των ιστορικών κέντρων της Αθήνας, του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και...
Διατηρητέα... ερείπια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας