Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νέα ψηφιακή εποχή στο Δημόσιο
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Νέα ψηφιακή εποχή στο Δημόσιο

  • A-
  • A+

Μία αρχική υποβολή πιστοποιητικού να είναι αρκετή, ώστε να είναι και η τελευταία. Μία αίτηση να αρκεί για την παροχή μιας ολοκληρωμένης υπηρεσίας. Αυτός είναι συνοπτικά ο στόχος που θέτει το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, ρίχνοντας πλέον βάρος στον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δημοσίου.

Με μια σειρά πρωτοβουλιών που πρόκειται να αναπτυχθούν προσεχώς, επιδιώκεται η εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων στον ταχύτερο χρόνο, χωρίς φυσική παρουσία στα γκισέ, αλλά ακόμη και από το κινητό!

Στο επίκεντρο μπαίνουν τα ΚΕΠ, ένας καταξιωμένος θεσμός στη συνείδηση του πολίτη.

Οπως περιέγραψε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου η αρμόδια υπουργός, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, με το ενταγμένο στο ΕΣΠΑ έργο «Ψηφιακό ΚΕΠ» θα αυξηθούν οιψηφιακά παρεχόμενες από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών υπηρεσίες στον πολίτη, με την εξυπηρέτησή του να γίνεται από... κάθε άλλο σημείο εκτός από τα ΚΕΠ: το σπίτι, το γραφείο, τη φορητή ηλεκτρονική συσκευή.

Με το συγκεκριμένο (ενταγμένο στο ΕΣΠΑ) έργο θα αναβαθμιστούν οι σχετικές υποδομές του Δημοσίου μέσω της μεταφοράς τους στο G-Cloud (κόμβος του Δημοσίου), δημιουργώντας ένα ενιαίο περιβάλλον εργασίας σε όλα τα ΚΕΠ για ομοιογενή -και πιο αποτελεσματική- λειτουργία.

Παράλληλα, υπάρχουν δύο σημαντικές καινοτομίες που θα ελαχιστοποιήσουν -και σε έναν βαθμό θα εκμηδενίσουν- τον χρόνο αναζήτησης απαιτούμενων πιστοποιητικών:

α) θα αυξηθεί σε μεγαλύτερη κλίμακα η διαδικασία αυτεπάγγελτης αναζήτησης πιστοποιητικών

β) θα εφαρμοστεί η αρχή της «άπαξ υποβολής πιστοποιητικών». Ειδικότερα, ένα πιστοποιητικό που έχει προσκομίσει ένας πολίτης στο παρελθόν θα αποθηκεύεται σε σχετική ψηφιακή θυρίδα ώστε να μη χρειάζεται να το καταθέτει συνεχώς (εφόσον δεν χρειάζεται ανανέωση, ενώ αν απαιτείται επικαιροποίηση, σε πολλές περιπτώσεις θα ανανεώνεται αυτομάτως).

Ετσι, δεν θα υπάρχει ανάγκη φυσικής παρουσίας του πολίτη στο γκισέ ή αποστολής του πιστοποιητικού μέσω φαξ ή ταχυδρομείου.

Περαιτέρω, ένας πολίτης που -για παράδειγμα- θέλει να ανοίξει ένα κατάστημα εστίασης θα υποβάλλει την αίτησή του και όλα τα απαιτούμενα πιστοποιητικά θα αναζητούνται αυτόματα, αποφεύγοντας έτσι την έκδοση πολλαπλών αποσπασματικών πιστοποιητικών για μια υπόθεση.

«Πρόκειται για μια μεγάλη επανάσταση, όπως καταλαβαίνετε», σχολίασε η κ. Ξενογιαννακοπούλου, σημειώνοντας τον βαθμό αποδοχής που έχει στην κοινωνία ο θεσμός των ΚΕΠ: 9 στους 10 πολίτες αξιολογούν θετικά την εξυπηρέτησή τους από τα ΚΕΠ, τα οποία συμπληρώνουν ένα δίκτυο 1.071 Κέντρων στους 325 δήμους, προσφέροντας πάνω από 1.000 υπηρεσίες.

Μερικές δεκάδες εξ αυτών παρέχονται ήδηψηφιακά στον πολίτη, ο οποίος, αυτήν τη στιγμή, απαιτείται μόνο να επισκεφθεί ένα ΚΕΠ για να υποβάλει αίτηση, όχι όμως δεύτερη για να παραλάβει το πιστοποιητικό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η υπουργός, στο πρώτο 11μηνο του 2018 διεκπεραιώθηκαν από τα ΚΕΠ 8.180.342 υποθέσεις, εκ των οποίων:

■ 1.271.030 έγιναν με διπλή επίσκεψη στα ΚΕΠ.

■ 33.181 έγιναν με αίτηση μέσω της πλατφόρμας «Ερμής» και παραλαβή από ΚΕΠ είτε ηλεκτρονική θυρίδα.

■ 6.876.131 έγιναν με μία επίσκεψη σε ΚΕΠ και οnline αποστολή (το 84% των υποθέσεων).

Στόχος είναι το έργο «Ψηφιακό ΚΕΠ» να ξεκινήσει από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με τηνψηφιακή αναβάθμιση επιλεγμένων υπηρεσιών. Η ολοκλήρωσή του υπολογίζεται εντός του 2021.

Επεται, όμως, μεγαλύτερη και ευρύτερη συνέχεια! Ο λόγος για το «Πανευρωπαϊκό ΚΕΠ», όπως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η Ενιαία Ψηφιακή Πύλη, ένας πανευρωπαϊκός κόμβος που θα παρέχει σε πολίτες και επιχειρήσεις πληροφορίες:

● Πρόσβαση σε χρηστικές πληροφορίες διεκπεραίωσης υποθέσεων.

● Διεκπεραίωση διοικητικών υποθέσεων πλήρως ηλεκτρονικά, σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο.

● Πρόσβαση σε υπηρεσίες υποστήριξης και επίλυσης προβλημάτων.

Ο κόμβος αυτός θα ενσωματώσει τη σημερινή πύλη «Η Ευρώπη σου», η οποία μέχρι τώρα λειτουργεί ως μέσο πληροφόρησης για όσους επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν σε άλλα κράτη-μέλη στο πλαίσιο της ενιαίας αγοράς.

Στην πλήρη εφαρμογή της, που αναμένεται περί τα τέλη του 2023, η Ενιαία Πύλη υπολογίζεται ότι θα εξοικονομήσει 1 εκατ. ώρες στους Ευρωπαίους πολίτες και πάνω από 11 δισ. ευρώ στις επιχειρήσεις.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εφαρμογή... παραπόνων φέρνει πιο κοντά πολίτες και δήμο
Ετοιμος να δεχτεί και με ψηφιακό τρόπο τα... παράπονα των κατοίκων της πρωτεύουσας, ο Δήμος Αθηναίων. Δημότες ή επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να δηλώνουν σε πραγματικό χρόνο μέσω κινητού τηλεφώνου όσα...
Εφαρμογή... παραπόνων φέρνει πιο κοντά πολίτες και δήμο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέος κύκλος μετατάξεων στο Δημόσιο
Εκκίνηση νέου κύκλου κινητικότητας -τέταρτος κατά σειρά από την εφαρμογή του ισχύοντος ενιαίου συστήματος μετατάξεων- δίνει το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Με χθεσινή εγκύκλιο καλεί τους...
Νέος κύκλος μετατάξεων στο Δημόσιο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ψηφιακή γεωργία μεν, μπλόκα δε
Εύσημα από τον Ευρωπαίο επίτροπο Φ. Χόγκαν δέχτηκαν οι Ν. Παππάς και Στ. Αραχωβίτης για το πρόγραμμα της «ευφυούς γεωργίας», βασισμένο στις σύγχρονες τεχνολογίες, που πρόκειται να εφαρμοστεί στις 13...
Ψηφιακή γεωργία μεν, μπλόκα δε
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διαγωνισμός για σύστημα επιτήρησης θαλάσσιας κυκλοφορίας στο Β. Αιγαίο
Με σκοπό τη δημιουργία ενός συστήματος επιτήρησης και παρακολούθησης της θαλάσσιας κυκλοφορίας στο Βόρειο Αιγαίο, που θα παρέχει τις αναγκαίες επιχειρησιακές δυνατότητες προς τις λιμενικές αρχές και τα Κέντρα...
Διαγωνισμός για σύστημα επιτήρησης θαλάσσιας κυκλοφορίας στο Β. Αιγαίο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ενεση» 49 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ στη ναυτική εκπαίδευση
Ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα επιφέρει η ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014-2020 τριών προγραμμάτων της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ναυτικών του υπουργείου Ναυτιλίας. Τα τρία αυτά σημαντικά προγράμματα, που...
«Ενεση» 49 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ στη ναυτική εκπαίδευση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οι ανάγκες αυξάνονται, το ΕΣΠΑ «στερεύει»
Σταδιακά αυξανόμενο βαίνει στη διάρκεια των τελευταίων ετών το ενδιαφέρον των γονέων για τη δωρεάν ένταξη των παιδιών τους σε κοινωνικές δομές μέσω του συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος «Εναρμόνιση...
Οι ανάγκες αυξάνονται, το ΕΣΠΑ «στερεύει»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας