Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μέτοχοι «μασκαρεμένοι»

MotionTeam/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μέτοχοι «μασκαρεμένοι»

  • A-
  • A+
Πρώην μέτοχοι του Οργανισμού προ κρατικοποίησης διεκδικούν δικαστικά για λογαριασμό τους σχεδόν 1,5 εκατ. ευρώ που αφορά χρέη του για μισθώματα προς τον Προμηθευτικό Συνεταιρισμό Αυτοκινητιστών «Ηρακλής» ● Οι «περίεργες» σχέσεις ΟΑΣΘ και «Ηρακλή».

Αληθινή μπάμπουσκα ο ΟΑΣΘ. Πάνω που νομίζαμε ότι είχαμε τελειώσει με τους μετόχους, από κάτω κρύβονταν πάλι… μεγαλομέτοχοι.

Τους συναντά η σημερινή διοίκηση του Οργανισμού στα δικαστήρια όπου οι μέτοχοι, φορώντας τη… λεοντή του Προμηθευτικού Συνεταιρισμού Αυτοκινητιστών «Ηρακλής», ζητούν με αγωγή τους σχεδόν 1,5 εκατομμύριο ευρώ. Η αγωγή εκδικάζεται στις 18 Μαρτίου και αφορά χρέη του ΟΑΣΘ σε μισθώματα.

Η ιστορία αυτή όμως ανακαλεί στη μνήμη τις «περίεργες» σχέσεις ΟΑΣΘ και «Ηρακλή» που χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1960 (!) με συνέπειες για το δημόσιο ταμείο μέχρι τις μέρες μας.

Θυμίζουμε, για να γίνουν κατανοητά όσα ακολουθούν, ότι ο συνεταιρισμός «Ηρακλής» είναι ιδιοκτήτης του 1,5 από τα δύο αμαξοστάσια (το άλλο μισό ανήκει στον Δήμο Καλαμαριάς) αλλά και ολόκληρου του πολυώροφου κτιρίου στην οδό Παπαναστασίου όπου στεγάζονται τα γραφεία του ΟΑΣΘ και σήμερα.

Τα ετήσια ενοίκια που πληρώνει ο Οργανισμός σήμερα ανέρχονται στο ποσό των 1.563.000 ευρώ. Αλλά οι πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ χρωστούσαν και… στον εαυτό τους, αφού με την αγωγή τους ζητάνε το ποσό των 1.409.000 ευρώ (προφανώς ακατάβλητα υπόλοιπα) από το 2014 έως το 2017, χρονιά αποϊδιωτικοποίησης του Οργανισμού.

Ερωτήματα

Το πρώτο θέμα είναι αν ο σημερινός ΟΑΣΘ θα καταβάλει το ποσό που οφείλει ή θα το εντάξει στη διαδικασία της εκκαθάρισης. Το δεύτερο είναι αν σκοπεύει η σημερινή διοίκηση να συνεχίσει να πληρώνει τα υπέρογκα αυτά ενοίκια στους μέχρι χθες μετόχους του ΟΑΣΘ που συγκρότησαν τον «Ηρακλή». (Θυμίζουμε επίσης ότι στο παλαιό καθεστώς υπήρχαν οι απλοί κάτοχοι μετοχών του ΟΑΣΘ, υπήρχαν όμως και μετοχές με προνόμιο «Ηρακλής»…).

Με δεδομένο ότι από τον ιδρυτικό του νόμο ο ΟΑΣΘ όφειλε μεταξύ άλλων «να εγκαταστήσει τους απαραίτητους σταθμούς αυτοκινήτων [...] αποκλειστικώς διά τας ανάγκας του» και μέσα από την οικονομική ενίσχυση του κράτους τα αποκτώμενα περιουσιακά στοιχεία να περιέλθουν στην κυριότητα του Δημοσίου, γιατί άραγε ο ΟΑΣΘ απέφυγε να αποκτήσει πάγια, αντιθέτως εκχώρησε το δικαίωμα αυτό στον «Ηρακλή» τον οποίο συνέστησαν κατά βάση μέτοχοί του;

Τούτο είναι απλώς ιστορικό στοιχείο ή υπόθεση με την οποία θα άξιζε ένας εισαγγελέας διαφθοράς να ασχοληθεί σήμερα;

Κι όχι μόνο αυτό αλλά, όπως αποκαλύπτει σήμερα η «Εφ.Συν.», για να μπορέσει να αποκτήσει τα πάγια ο συνεταιρισμός, δόθηκαν δάνεια και προκαταβολές ενοικίων από τον… ΟΑΣΘ, ενώ ανάλογες «διευκολύνσεις» δίνονταν κάθε φορά που ο «Ηρακλής» προχωρούσε σε αγορά ή επένδυση για την κατασκευή ακινήτου, τα οποία στη συνέχεια ο ΟΑΣΘ μίσθωνε από τον συνεταιρισμό…

Παλιές αμαρτίες

Είναι χαρακτηριστικά όσα αποκαλύπτει η Εκθεση Ορκωτού Λογιστή για το οικονομικό έτος 1961 όπου επισημαίνονται προκαταβολές που χορηγούνται στις 19.1.1961 (500.000 δραχμές) και στις 24.9.1961 (1.000.000 δραχμές).

Την ίδια χρονιά πιστώνονται με σημαντικές προκαταβολές και οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ (άλλα 1.293.608,15 δραχμές). Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της «βοήθειας», αρκεί να συγκριθεί με το ετήσιο κόστος μισθοδοσίας για όλους τους εργαζόμενους του Οργανισμού, που ήταν 41.366.039 δραχμές.

Τα πάγια που απέκτησε ο «Ηρακλής», αναγκαία για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου τότε και σήμερα, αποτελούν για πάνω από μισό αιώνα πηγή εσόδων.

Πώς έγιναν όλα τούτα; Με μια απλή απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΣΘ, το οποίο αποτελούνταν στη συντριπτική του πλειονότητα από μέλη του «Ηρακλή». Οι εκάστοτε κυβερνήσεις έκαναν απλώς τον τροχονόμο στο δημόσιο χρήμα.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΟΑΣΘ: Ο Στ. Παππάς απαντά για τα «χρέη»
«Η ασχετοσύνη του νέου διευθύνοντος συμβούλου και η “έγκυρη δημοσιογραφία” έδωσαν αποτέλεσμα “βράσε ρύζι”», τονίζει σκωπτικά ο τέως πρόεδρος του Οργανισμού για το έλλειμμα των 86 εκατ. ευρώ που του αποδίδουν...
ΟΑΣΘ: Ο Στ. Παππάς απαντά για τα «χρέη»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Συνωστισμός στα δρομολόγια του ΟΑΣΘ για τις παραλίες
Για τεράστιο πρόβλημα συνωστισμού και «αθλιότητα που πρέπει να σταματήσει» στα δρομολόγια προς τις παραλίες κάνει λόγο ο δημοσιογράφος-ιστορικός και πρώην δημοτικός σύμβουλος Σπύρος Κουζινόπουλος.
Συνωστισμός στα δρομολόγια του ΟΑΣΘ για τις παραλίες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
Βλέποντας ότι έρχεται ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ η Πρωτοβουλία Εργαζομένων-Φοιτητών-Συνταξιούχων για τις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης επανέρχεται αύριο Σάββατο με κινητοποίηση διαμαρτυρίας.
Αδιαχώρητο και στο βάθος ιδιωτικοποίηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει
Την ώρα που οι Θεσσαλονικείς συνωστίζονται στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κόντρα στα υγειονομικά πρωτόκολλα, η διοίκηση αποδεικνύει ότι κατανόησε πλήρως τα μαθήματα του δασκάλου της: της κυβέρνησης.
Η επικοινωνία όλα... τα γιατρεύει
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κατά 23,2% μειώθηκαν τα λεωφορεία από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο στη Θεσσαλονίκη
Τα στοιχεία για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης στραπατσάρουν το επικοινωνιακό ρετουσάρισμα που επιχειρούν η κυβέρνηση και ο ΟΑΣΘ. Με μόνο 177 λεωφορεία δεν μπορεί κάποιος να μιλά.
Κατά 23,2% μειώθηκαν τα λεωφορεία από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο στη Θεσσαλονίκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ
Ομορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος... είναι ο ΟΑΣΘ στα μάτια του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, «ανακάλυψε» νέα λεωφορεία.
Η εικονική πραγματικότητα του κ. Καραμανλή για ΟΑΣΘ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας